Page 1 of 3

El grupo Continental (Alsina Graells) cambia de dueños

Posted: Monday 29/01/2007 13:23
by Ecomobisostrans
Image

Posted: Monday 29/01/2007 13:27
by metring
Aquí diu que opera a Catalunya. A les hores, la divisió (per denominar-la d'alguna manera) d'Alsina Graells a Màlaga, no l'adquireix?

Posted: Monday 29/01/2007 13:53
by aarongilp
Diria que és una altra empresa anomenada Alsina Graells Sur...tot i que a efectes pràctics és el mateix...

Posted: Monday 29/01/2007 14:05
by genissimon
Segons es desprèn de la web de la pròpia Alsina Graells, Anónima Alsina Graells de Auto Transportes es constitueix com a societat el 30 de juliol de 1920 a Ponts. El 21 de juny del 1958 es constitueix Transportes Alsina Graells Sur, SA com a filial de la primera amb domicili social a Barcelona. El 25 de setembre del mateix any es trasllada el domicili social a Madrid i, per aquelles dates Continental Auto adquireix Alsina Graells Sur. La casa matriu també acaba a Continental Auto el 1978.

Per això entenc que si compren Continental, compren també les dues filials d'aquesta: Alsina Graells i Alsina Graells Sur.

Salut !!
metring wrote:Aquí diu que opera a Catalunya. A les hores, la divisió (per denominar-la d'alguna manera) d'Alsina Graells a Màlaga, no l'adquireix?

Posted: Monday 29/01/2007 14:16
by metring
Merci per la resposta!! ;)

Tunel de Vielha tancat. Alsina Graells final Vilaller

Posted: Tuesday 13/02/2007 11:17
by Ecomobisostrans
Degut a l'accident que hi va haver ahir al tunel de Vielha els autobusos de l'ALsina Graells que van a Vielha, Les i Pont de Rei finalitzen el seu recorregut a Vilaller. Ho se per que ahir vaig trucar i m'ho van dir.
Quins collons! Podrien arriber fins la parada de "Tunel Vielha sud"
Esquema de la línia:
http://www.continental-auto.es/paradas. ... LHA#inicio

Posted: Tuesday 13/02/2007 12:35
by Ecomobisostrans
Image

Re: Tunel de Vielha tancat. Alsina Graells final Vilaller

Posted: Tuesday 13/02/2007 14:47
by orique
Ecomobisostrans wrote:Quins collons! Podrien arriber fins la parada de "Tunel Vielha sud"
No conec la zona, no sé si hi ha alguna població a la boca sud, però si no n'hi ha (com ho sembla pel nom de la parada) quin sentit té arribar-hi? Els dius als viatgers, "Au, aneu tirant pel túnel, i quan us trobeu una roca, comenceu a picar"

Re: Tunel de Vielha tancat. Alsina Graells final Vilaller

Posted: Tuesday 13/02/2007 16:06
by Platanito
orique wrote:
Ecomobisostrans wrote:Quins collons! Podrien arriber fins la parada de "Tunel Vielha sud"
No conec la zona, no sé si hi ha alguna població a la boca sud, però si no n'hi ha (com ho sembla pel nom de la parada) quin sentit té arribar-hi? Els dius als viatgers, "Au, aneu tirant pel túnel, i quan us trobeu una roca, comenceu a picar"
Desprès de Vilaller encara hi ha Senet. Més amunt hi ha el refugi de Conangles, i finalment l'Ospitau de Vielha, actualment allotjament pels treballadors del nou túnel. Des d'allà es pot arribar a Vielha per l'antic camí del Port de Vielha, el que vol dir pujar per un camí de ferradura fins als 2442m. El servei que podria fer és molt relatiu, i com a punt d'inici i final és una mica incòmode, però potser fins a Senet...

Posted: Friday 16/02/2007 12:49
by Ecomobisostrans
Acabo de parlar amb el jefe de zona de Berga de l'Alsina Graells i m'ha dit que no esta segur si podran circular dema quan obrin el tunel, que potser desde dilluns.

Posted: Saturday 17/02/2007 10:50
by Ecomobisostrans
Confirmat, el servei es va restablir ahir al migdia. El servei especial pel port de la Bonaigua queda suprimit. Es una llastima, el podrien mantenir tot l'any per comunicar les comarques veines.


--------------------

Teruel existe, y el BERGUEDÀ tambien.
Ecologistas + info. en http://www.greenpeace.es y http://www.theecologist.net

Re: Carta Berguedà actual.

Posted: Wednesday 11/04/2007 12:58
by Ecomobisostrans
Ha sido publicada esta carta en el Berguedà actual nº 18:

Image

Y acabo de enviar la respuesta, a ver si sale:
RESPOSTA A MARC ELIAS SOBRE EL SERVEI QUE OFEREIX ALSINA GRAELLS

En el número 18 d'aquest periòdic va ser publicada una carta de'n Marc Elias titulada "Quan la incompetència transporta viatgers" a la qual voldria fer una sèrie de comentaris:

En primer lloc em presento: Em dic Ferran Mir Culell i soc membre del Fòrum del Transport Català i del Fòrum per la Promoció del Transport Públic, i a mes he col·laborat alguns cops amb l'empresa Alsina Graells, de la que sóc usuari habitual, i amb altres companyies de transport públic.

El primer que vodria comentar es que estic totalment d'acord en que el servei de transport entre Berga i Barcelona es molt escàs, ja que per anar be hauria d'haver servei cada hora entre les 5:00 i les 22:00.

També estic totalment d'acord en que el servei es massa lent, ja que quan l'autobus surt de Berga ha de fer totes les parades fins Cabrianes, i en alguns casos, fins i tot Manresa. La manera de solucionar això seria hi hagués alguns serveis semidirectes, que a partir de Berga no fessin cap mes parada fins Barcelona (actualment només n'hi ha un, que surt de Berga a les 7:44 i circula diàriament excepte el dia de Nadal).

Un altre punt el el qual coincidim és en el preu abusiu del servei, ja que 12,35 euros per un trajecte de 101 kilòmetres és desmesurat. Un preu ideal se situaria en uns 6 o 7 euros. Però demanar que sigui gratuit és exagerat.

Ara be, en aquests tres aspectes en els quals considero que el sr. Elias té raó, comet un error de base: dirigeix les crítiques cap a l'empresa que realitza el servei, quan resulta que el fet de posar més o menys horaris i més cars o més barats no depen de l'empresa sinó de les administracions que regulen aquest assumpte (en aquest cas la Generalitat) i determinen les subvencions que se li concedeixen a l'empresa que fa el servei, els horaris mínims que ha d'oferir, i els preus màxims que poden cobrar per aquests serveis.

També voldria comentar la part on parla de les obres a Puig Reig: em sembla que es evident que es tracta d'una situació excepcional, motivada per unes obres que són necessaries i que normalment no incrementa el temps de viatge més de 5 minuts, per tant em sembla injustificat que es tracti el viatge Barcelona-Berga de "substancialment pitjor" per aquest desviament.

En l'aspecte referit a l'amabilitat rebuda per part dels conductors, no queda gaire clar a la seva carta si parla en sentit literal, i per tant vol dir que efectivament els conductors "conmouen per la seva amabilitat i paciència" o en doble sentit, i per tant està dient tot el contrari. De totes maneres, el que li puc dir per experiència pròpia amb l'Alsina Graells es que, amb contadíssimes excepcions, els conductors són bons professionals tant en l'aspecte tècnic de la conducció com en el tracte amb els viatgers.

Per últim voldria dir que estaria be que abans de criticar una empresa tant a la lleugera, un s'informi de quines son les responsabilitats d'aquesta empresa i quines no, ja que en cas contrari estem tractant d'"incompetència" una de les millors empreses de transport públic de Catalunya, que en molts llocs voldrien que es donés un servei tant puntual i amb uns vehicles tant nets i tant confortables com el que ofereix l'Alsina Graells.

Posted: Wednesday 11/04/2007 13:56
by genissimon
MARC ELIAS wrote: Quan la incompetència transporta passatgers

Quan estàs obligat a marxar cada setmana cap a Barcelona, les alternatives al cotxe particular queden reduïdes a l’espectacular empresa de transports públics Alsina Graells. Normalment, el servei que t’ofereixen es pot qualificar de disgusting, que voldria dir que és horrible. A més a més, fas una visita innecessària per tot un seguit de poblets del baix Berguedà i part del Bages. El viatge, però, és substancialment pitjor de pujada quan, gràcies a les obres de la carretera C-16 en entrar a Puig-reig, et veus obligat a donar mitja volta i anar en direcció Manresa fins que pots girar.

Tot això seria suportable si fos un transport públic, és a dir, si fos un transport gratuït, però no és així. Un bitllet Berga-Barcelona o Barcelona-Berga, un trajecte de més de dues hores, té un preu públic de 12’35 euros. Si el comparem amb el preu del trajecte Barcelona-Cadaqués, un trajecte de gairebé 200 km que costa 17 euros, resulta quasi ofensiu. Ara bé, això no és tot: falta fer referència els conductors d’autobusos, persones que commouen per la seva amabilitat i paciència, persones que, quan l’autobús és ple, es preocupen i mai et deixen tirat a la parada del bus. Àtzies!!

MARC ELIAS

Posted: Thursday 12/04/2007 10:24
by Ecomobisostrans
Aixo es exactament lo mateix que he posat jo. :!:

Posted: Thursday 12/04/2007 12:39
by genissimon
Quan vaig posar la carta original no vaig veure l'escanejat del paper en el teu missatge i per això vaig fer un copiar i enganxar del PDF.

De tota manera, està accessible a: http://bergactual.cat/

Salut !!

Posted: Friday 13/04/2007 11:14
by Ecomobisostrans
La meva carta ha sortit publicada. Es a la pàg. 11 del nº 19 del Berguedà actual.

Cartells bus Alsina Graells

Posted: Wednesday 18/04/2007 9:48
by Ecomobisostrans
Aquella web que em vau recomanar http://www.phonebin.com m'ha funcionat. Aquesta es la 1ª imatge que penjo:
Image
Es el cartell que porten els autobusos Alsina Graells, des de fa un any mes o menys. Es molt pràctic per que dins de la caixeta hi ha tots els cartells de totes les línies de la zona i així no se'ls hi perden ni se'ls hi obliden.

Tall ctra. C26 Berga-Vilada. ¿Bus Alsina Graells afectat?

Posted: Saturday 26/05/2007 10:12
by Ecomobisostrans
Alguns dies la ctra. C26 entre Berga i Vilada estara tancada al trànsit de dilluns a divendres de 9 a 17. Si es aixi es veuria afectada la sortida del migdia de la línia Berga-Borredà (sortida Berga 14:00, sortida Borredà 15:00). El cap de zona de l'Alsina Graells intentara negociar que s'obri una estona a migdia per `poder fer el servei. El que jo li he suggerit es que si no aconsegueix que obrin a migdia el servei es faci per la riera de Merlès. Es trigaria aprox. 1 hora de Berga a Vilada però almenys hi hauria el servei. Ja aniré informant de com va la cosa.

Horaris de la línia:
http://195.214.44.143/cgi-bin/horaris.p ... REDA&BERGA

Posted: Monday 28/05/2007 13:44
by Ecomobisostrans
Resulta que tancaran de Berga a Vilada durant uns 5 dies i de Vilada a Borredà uns 5 dies mes. Serà de dilluns a divendres de 9 a 13:30 i de 14:30 a 17, per tant la sortida de Berga de les 14:00 es podrà fer, però la de Borredà de les 15:00 no. Es a dir, que l'autobus que arribi s'haura d'esperar a les 17:00 per passar (sembla que tampoc es garantitza sortida a les 17:00, si algu volgues venir per aqui aquests dies que truqui a l'empresa per que la situacio es una mica imprevisible: 93.821.04.85).

Pel que sembla els hi han dit que la ruta alternativa de la Riera de Merlès no es possible, les uniques rutes possibles son per Alpens i Prats de Lluçanès i per Campdevànol i La Pobla de Lillet. En tots 2 casos es triga 2 hores, per tant es millor esperar a que obrin la ctra.

A mi em sembla que la opció de la Riera de Merlès si que es possible, almenys amb microbus, però si els hi diuen que no haurem de fer veure que ens ho creiem.

De totes maneres, jo penso que el correcte hauria sigut para les obres de 14:00 a 15:30 per permetre el pas de l'autobus. I si les obres s'allarguen una mica tampoc passa res. Però es clar, no se le pueden pedir peras al olmo.

Posted: Tuesday 29/05/2007 9:12
by Ecomobisostrans
Almenys els de l'Alsina Graells dintre de les possibilitats que els hi han donat ho han fet el millor possible: La sortida de Borredà de les 15:00 es farà a les 16:45, per tant quedarà així:

Borredà-16:45
Vilada---17:00
Berga---17:15


De manera que es podrà connectar:

-Amb el que va a Barcelona a les 17:30:
http://www.continental-auto.es/paradas. ... ONA#inicio

-I amb el que va a Manresa a les 17:40:
http://www.continental-auto.es/paradas. ... ESA#inicio

A més, m'ha dit el jefe que si el de Borredà es retarda i va algu a Barcelona o Manresa l'altre l'esperarà.

De totes maneres donada la imprevisibilitat de les obres, es millor consultar aquesta sortida ja que la situació podria canviar en qualsevol moment.