Page 1 of 2
Obres al costat de la via a L'H i Cornellà
Posted: Sunday 10/02/2008 20:23
by Albert
He buscat un fil on preguntar sobre això i no m'encaixava ben bé en cap ...
Fa temps que hi ha maquinària d'obres que remena el terreny al costat de la via a L'Hospitalet. El lloc exacte deu estar per aqui
http://maps.google.es/?ie=UTF8&ll=41.36 ... &z=18&om=0 i ja fa temps que hi treballen. Pot ser que tingui a veure amb alguna estació de la L9 o no passa per aquí?
L'altre obra que em té intrigat és el pont que estan fent paral·lel a les vies de Renfe a Cornellà. Està situat entre l'estació de Cornellà i el túnel que va cap a L'Hospitalet. Va molt proper a la via, i al costat de l'estació hi estan aixecant un mur just per allà on arribaria la corva que fa el pont. Allò què és? Tenia entès que havien de soterrar alguna cosa de les vies de Renfe a Cornellà, però no sé si és això (encara que allà no seria soterrament sino 'encaixonament' a l'estil Sants)
Intercanviador Torrassa
Posted: Sunday 10/02/2008 21:00
by Guigui
Probablement formi part de les obres de l'ìntercanviador de la Torrassa. Per això, desplaçaran lleugerament el traçat de l'actual R2, que pronunciarà la corba en aquell indret per compartir via i nova estació amb la línia que segueix cap a Martorell abans de recuperar el traçat actual a Bellvitge.
Posted: Sunday 10/02/2008 21:19
by victorcasta
En quant a Cornellà, el projecte crec que contemplava fer passar la via fèrria per un viaducte, que és el crec que s'està construint.
Re: Obres al costat de la via a L'H i Cornellà
Posted: Sunday 10/02/2008 21:33
by Albert
Respecte el tema de la Torrassa no em cuadra gaire res que tingui a veure amb la R2 ja que aquesta obra està al costat de la R1,R3,R4,R7 (tram Sants - L'H). Queda bastant a prop de la parada de Torrassa de la L1 en canvi ...
Respecte al que fan a Cornellà, suposo que quan parles del projecte et refereixes al soterrament. Calia un pont nou al costat de l'actual?
Modificació traçat
Posted: Sunday 10/02/2008 21:41
by Guigui
Albert wrote:Respecte el tema de la Torrassa no em cuadra gaire res que tingui a veure amb la R2 ja que aquesta obra està al costat de la R1,R3,R4,R7 (tram Sants - L'H). Queda bastant a prop de la parada de Torrassa de la L1 en canvi ...
És que és exactament això. La R2 modificarà lleugerament el seu traçat i, en lloc d'iniciar la corba cap a Bellvitge on ho fa ara, ho farà passat l'estació de la Torrassa i de manera més pronunciada, abans de recuperar el traçat actual.
Posted: Sunday 10/02/2008 21:43
by victorcasta
No es tracta de soterrament, sinó que s'eleva el traçat en un nou viaducte.
Aquí hi ha una petita explicació de l'obra.
En quant a la Torrassa, el que es veu és el pou de l'estació de la L9. En el futur, tal com diu en Guigui, serà un intercambiador entre L1 i L9 i totes les línies de Rodalies. A la R2 se li desviarà el traçat des de Bellvitge fins a la Torrassa amb la construcció d'un nou túnel.
Re: Modificació traçat
Posted: Sunday 10/02/2008 21:45
by Albert
Guigui wrote:Albert wrote:Respecte el tema de la Torrassa no em cuadra gaire res que tingui a veure amb la R2 ja que aquesta obra està al costat de la R1,R3,R4,R7 (tram Sants - L'H). Queda bastant a prop de la parada de Torrassa de la L1 en canvi ...
És que és exactament això. La R2 modificarà lleugerament el seu traçat i, en lloc d'iniciar la corba cap a Bellvitge on ho fa ara, ho farà passat l'estació de la Torrassa i de manera més pronunciada, abans de recuperar el traçat actual.
Ah,d'acord, crec que et començo a entendre. Així la R2 hauria de seguir endavant en lloc de començar a girar on ara la R4 comença a 'elevar-se'. Llavors aquella instal·lació elèctrica que hi ha just entre les vies (al nivell alt), i les casetes aquelles amb els jardinets enganxats a les vies haurien de deixar espai per la R2, no?
Nou traçat R2
Posted: Sunday 10/02/2008 21:48
by Guigui
Albert wrote:Ah,d'acord, crec que et començo a entendre. Així la R2 hauria de seguir endavant en lloc de començar a girar on ara la R4 comença a 'elevar-se'.
Exacte. Quant a la teva altra pregunta sobre què haurà de cedir el seu lloc al nou traçat, no t'ho sé respondre.
Re: Obres al costat de la via a L'H i Cornellà
Posted: Sunday 10/02/2008 21:50
by victorcasta
De fet, tant la línia de Vilanova com la de Vilafranca aniran soterrades en aquest punt, i suposo que fins a l'alçada on el túnel de l'AVE creua les actuals vies, on llavors passarà pel calaix que hi faran.
Re: Obres al costat de la via a L'H i Cornellà
Posted: Wednesday 16/07/2008 18:34
by Danzig
ja s'ha obert el viaducte i la urbanització de la zona:
No ho sé ubicar
Posted: Wednesday 16/07/2008 18:48
by Guigui
Ara estic descol·locat. Aquestes fotos són de Cornellà?
Re: No ho sé ubicar
Posted: Wednesday 16/07/2008 19:22
by pol
Guigui wrote:Ara estic descol·locat. Aquestes fotos són de Cornellà?
Diria que si, es del nou viaducte que van fer a la sortida de l'estació.
Nou viaducte de Cornellà
Posted: Thursday 17/07/2008 9:38
by Peter
En efecte, aquest és el nou viaducte que van inaugurar a Cornellà fa pocs dies. Amb aquest viaducte han conseguit comunicar dos barris que quedaven separats pel mur de la via del tren. Veig que aquí han apostat per una solució lògica i força econòmica per integrar el ferrocarril a la trama urbana i evitar la separació dels barris.
Tant de bo a Sants s'hi fes això enlloc del calaix que igualment seguirà separant dos parts del barri... El calaix de Sants serà com el tambor de les Glòries i aposto que pel 2020 haurà de ser demolgut perquè serà un niu de merd*, grafits i una rambla deserta que ningú hi passejarà perquè no funcionaran els ascensors per pujar-hi.
Re: Nou viaducte de Cornellà
Posted: Thursday 17/07/2008 9:54
by Platanito
Peter wrote:En efecte, aquest és el nou viaducte que van inaugurar a Cornellà fa pocs dies. Amb aquest viaducte han conseguit comunicar dos barris que quedaven separats pel mur de la via del tren.
Permeable per un forat "ratonera" i el pont sobre la via al costat de l'estació, però el pitjor sobre tot era l'scalextric viari que hi havia muntat a cavall dels tres barris (Centre, Almeda y Gavarra) amb un pas inferior i uns tirabuixons de por. Ara s'ha cegat el pas inferior (per anar del Centre a l'Almeda i a l'inrevés) i s'hi ha fet una rotonda aprofitant la major permeabilitat, que a més permet encabir-hi voreres com Deu mana.
Re: Obres al costat de la via a L'H i Cornellà
Posted: Thursday 17/07/2008 10:10
by mikado
Portem ja dies que durant les nits, el tunel de Bifurcació GORNAL (sortida L'H direcció SANTS) es troba il.luminat i s'hi estan fent tasques sembla de renovació de via o acondicionament. També s'està treballant en les agulles d'entrada a L'H.
Igual són treballs previs al cobriment / calaix de les vies de Vilafranca a L'H. També s'han tallat tots els talussos i canyissars d'entrada a L'H a l'alçada del cementiri (Canal de la Infanta).
Re: Obres al costat de la via a L'H i Cornellà
Posted: Thursday 17/07/2008 19:07
by hospitalenc
Aprofito aquest fòrum per apreguntar de pas:
Algú sap si a la Torrassa acabaràn fent parada tambè tots aquells Regionals que quedin per vía comvencional, desprès de l´arribada del TGV?.
Ho dic perque així es va dir i publicar al seu moment, pero desprès i fins ara nomès es parla de Rodalíes, res dels altres......
No ho crec pas
Posted: Thursday 17/07/2008 19:24
by Guigui
hospitalenc wrote:Algú sap si a la Torrassa acabaràn fent parada tambè tots aquells Regionals que quedin per vía comvencional, desprès de l´arribada del TGV?.
En dubto molt. Si actualment, els regionals no solen fer parada entre Sants i St. Vicenç de Calders, en la seva condició de límit del nucli de rodalia, no crec que canviïn aquesta política expressament per la Torrassa.
Una altra cosa és que, personalment, consideri una bona idea que els regionals parin, com a mínim, als caps de comarca situats al nucli de rodalia (Vilanova, Granollers).
Re: Obres al costat de la via a L'H i Cornellà
Posted: Friday 18/07/2008 9:05
by daneel
Para ver soterradas las vias en Hospitalet, me temo que tendremos que esperar un tiempo...
En diciembre de 2007 apareció un artículo en la Vanguardia, en el cual hacian una entrevista al por entonces alcalde de l´Hospitalet, reproduzco parte del artículo:
"...de momento se ha pospuesto la licitación del soterramiento de cercanias:
L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona).(EFE).- Renfe revisa el proyecto para el soterramiento de las vías de Cercanías a su paso por L'Hospitalet de Llobregat, después de los problemas que han surgido a raíz de las obras del AVE en esta ciudad.
En un encuentro con los periodistas, el alcalde de L'Hospitalet, Celestino Corbacho, ha anunciado que Renfe está revisando el proyecto que debía ejecutar y que en principio estaba previsto que se licitase este mismo mes.
El proyecto prevé el soterramiento de las vías de Renfe de las líneas de Vilanova y de Vilafranca, que actualmente fragmentan la ciudad y las primeras vías que debían ser soterradas eran las de Vilanova, que pasan por los barrios de Bellvitge y Gornal.
El alcalde de L'Hospitalet ha apuntado: "creo que es menos complicado soterrar estas vías que el proyecto del AVE porque si bien el terreno es el mismo, con los condicionantes que ello conlleva, el túnel queda más lejos de las viviendas".
Celestino Corbacho ha añadido que "en condiciones objetivas todo hace pensar que no tiene que haber problemas". "Con todo lo que ha pasado estos meses todos hemos aprendido que este es un terreno con muchas dificultades, con singularidades, y el proyecto futuro que se llevará a cabo para soterrar las vías en L'Hospitalet incorporará toda esta experiencia triste y desgraciada de las obras del AVE", ha dicho Corbacho.
El alcalde ha reconocido que la revisión del proyecto significará un retraso en la ejecución del proyecto. "El proyecto que, si no hubiera pasado esto, se aprobaría en los próximos dos meses, a lo mejor se tarda un poco más en aprobar pero con la garantía de que se habrán incorporado correcciones", ha dicho Corbacho."
Paso cada día por esas vias, y he observado cosas que me hacen pensar que el soterramiento va para largo:
1- Han renovado (o están renovando) toda la señalización y cableado entre Sants y Hospitalet.
2- Saliendo de Hospitalet dirección Sants, hay cantidad de traviesas acumuladas al lado de la via, se observan desde la salida de la estación de Hospitalet hasta la bifurcación de la Torrassa (dónde se juntan las vias de Vilafranca y Vilanova). Parece como si fuesen a renovar las traviesas actuales.
3- En la via que, desde la estación de Hospitalet, se mete en el túnel del Gornal (la que está más al lado montaña), han acondicionado unos pequeños andenes metálicos, han dotado a la zona de más iluminación y parece que realizan mantenimiento de trenes en esa via.
Si las obras de soterramiento fuesen inminentes, ¿para que renuevan traviesas y señalización en unas vias que tienen que desaparecer?
No controlo la zona de Bellvitge, ya que no paso por allí ¿alguien que pase por esa zona puede decir si se ven obras, aparte de lo que quede pendiente del ave?
Com a màxim, calaix perllongat
Posted: Friday 18/07/2008 10:56
by Guigui
L'explicació és molt més senzilla: per què haurien de fer a l'Hospitalet allò que no faran a l'entrada de Sants? Ja veureu com, al final, perllongaran el nyap de la ratera, volia dir, del "calaix".
Re: Com a màxim, calaix perllongat
Posted: Friday 18/07/2008 12:47
by daneel
Guigui wrote:L'explicació és molt més senzilla: per què haurien de fer a l'Hospitalet allò que no faran a l'entrada de Sants? Ja veureu com, al final, perllongaran el nyap de la ratera, volia dir, del "calaix".
En Sants tengo bastante claro por qué no se han soterrado todas las vias. Si ya haciendo las obras del ave se ha afectado al normal funcionamiento del resto de servicios, imagínate que se hubiesen tenido que soterrar TODAS las vias a la salida de Sants. La afectación a los servicios habria sido mucho mayor, obras más largas, complejas y caras.
No digo que no se pudiesen soterrar todas las vias, maneras de hacerlo habian, pero... ¿a qué coste, y no sólo económico?
Y como tu muy bien dices, soterrar las dos líneas que pasan por Hospitalet y construir el intercambiador de la Torrassa, es tan complicado o más que soterrar las vias a la salida de Sants.
Hemos de tener en cuenta además, que esta obra implicaría intercambiar las posiciones de las líneas de Vilafranca y Vilanova desde La Torrassa hasta Sants, cruzándose las dos líneas en la Torrassa en diferentes niveles, y reconfigurando todo el esquema de cercanias Barcelona. Al menos, así estaba reflejado en los pocos planos y información que he podido encontrar por internet. Muy complejo todo.
Hace mucho tiempo que se habla de esta obra, pero plazos y proyectos concretos, creo que no hay nada...