Page 1 of 1
Sobre la baixa velocitat de FGC Manresa
Posted: Tuesday 19/02/2008 8:35
by metring
A una carta dels lectors de L.V.:
Quan avui, de bon matí, he arribat al tren m´he assabentat que des de fa uns dies la línia de ferrocarril del carrilet torna a viatjar a l´esfereïdora velocitat a què anava durant la primera meitat del segle passat. És a dir, per fer el trajecte de Manresa a Barcelona triga una hora i mitja com a mínim. Espatarrant! Tres hores de la vida de cada usuari encaixades en un vagó. Ja que ens ho hem ben guanyat i, pel que sembla, haurem de continuar fent mèrits, proposo que als passatgers se´ns atorgui de manera oficial la categoria de pacients. Vés a saber si no haurem d´anar a urgències. Visca l´alta velocitat!
Val a dir que a l'edició impresa, hi ha resposta d'un responsable de FGC donant explicacions. Comenta que al augmentar la freqüència de pas dles trens, s'han vist obligats a reduïr la velocitat. Si algú poc accedir a l'edició impresa per internet, agraïria que ho publiqués en aquest fil.
Re: Sobre la baixa velocitat de FGC Manresa
Posted: Tuesday 19/02/2008 9:21
by wefer
metring wrote:Si algú poc accedir a l'edició impresa per internet, agraïria que ho publiqués en aquest fil.
Aquí va:
----------------------
LA RESPUESTA
Més trens a menys velocitat
JOAN TORRES I CAROL - President de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
La raó de l´augment del temps de viatge ha estat la impossibilitat de conciliar l´increment de trens per hora a tota la línia amb les diferents velocitats de circulació dels combois semidirectes i la resta de trens. Malgrat això, els nous metros comarcals milloren sensiblement les prestacions per als usuaris de la línia, ja que permeten a un ciutadà de Manresa o Igualada tenir tres trens cada 60 minuts en hora punta i dos durant la resta del dia. Aquest fet permet al passatger ajustar molt millor l´hora d´inici del viatge i estalviar temps d´espera tant a l´inici del trajecte com a l´arribada a la destinació.
Re: Sobre la baixa velocitat de FGC Manresa
Posted: Tuesday 19/02/2008 9:24
by wefer
wefer wrote:Malgrat això, els nous metros comarcals milloren sensiblement les prestacions per als usuaris de la línia, ja que permeten a un ciutadà de Manresa o Igualada tenir tres trens cada 60 minuts en hora punta i dos durant la resta del dia.
Traducció: "Sí, sabem que el nostre servei és tercermundista i inacceptable, però amb la porqueria d'infraestructura que tenim, és a dir, amb una via única amb un traçat de camí de cabres, és l'únic que podem fer".
No és la via única
Posted: Tuesday 19/02/2008 9:26
by Guigui
wefer wrote:Traducció: "Sí, sabem que el nostre servei és tercermundista i inacceptable, però amb la porqueria d'infraestructura que tenim, és a dir, amb una via única amb un traçat de camí de cabres, és l'únic que podem fer".
Més aviat diria que el problema rau, curiosament, en el tram de via doble. És allí on ha augmentat considerablement el temps de viatge.
Re: Sobre la baixa velocitat de FGC Manresa
Posted: Tuesday 19/02/2008 9:34
by faristol
Magnific!!! desvestim un sant per vestir-ne un altre!!! coi de pais.
El metro de L'anoia-Llobregat te un devenir no molt clar.
Ho han venut com un gran avanÇ trens cada no se quan...i al final els NAVAL i els MAN anaven mes ràpids i trigaven igual o menys temps en el trajecte que ara, d'aixo s'en diu avanÇAr per la part dels c... i a sobre tornem als temps dels transbordaments...
De que seveixen mes trens si el viatge es mes llarg? de pur marketing? D'aixo s'en diu eficiencia no? no es algo que esta recullit a alguna norma ISO? no la tenen els FGC?
La linia de Anoia-Llobregat te unes caracteristiques molt diferents a la linia del Valles, pero a algu li ha semblat (sobre un planol i sense sortir del despatx) que es podria fer el mateix.. i no es aixi, ara aixo si, com que pasen trens cada 20 minuts (perdo TRENS TRANVIA) tots els pasos a nivell eliminats, menys els que costarien una millonada per al ubicació, fins i tot han gastat molts diners en fer pasos soterrats per a simples camins rurals.
O es fan les coses ben fetes o no es fan, aixo es enfotrese'n del usuari, al qual va destinat aquest servei, aixo no es un joc, ES UN SERVEI, perque quan feien la publicitat d'aixo no deien: el metro del Anoia-Llobregat trens cada 20 minuts, pero vostè trigara mes per arribar a Barcelona, suposo que ja ho sabien i algu per aqui ja va questionar la capacitat de la via i el nombre de circulacions previstes.
Fa risa que amb poc mes de 30 minuts amb L'AVE s'arribi a Tarragona i per anar a Manresa o Igualada es trigui forÇa mes.
Potser Lluis Lach si estigues en actiu cantaria una canÇo dient:
El meu pais es tan petit que els trens van molt poc a poc perque sembli mes gran.
Re: Sobre la baixa velocitat de FGC Manresa
Posted: Tuesday 19/02/2008 9:49
by Mortadel·lo
El que diu el portaveu de FGC és MENTIDA, abans hi havia un tren per hora, sortia de Manresa a les hores i 10 aproximadament, ara si agafes el tren que surt a l'hora i dos minuts arribes MES TARD que si abans agafaves el de i 10 minuts, per tant...no cal dir res més
Re: Sobre la baixa velocitat de FGC Manresa
Posted: Tuesday 19/02/2008 13:01
by Ferry1ac1
Totalment d'acord amb les queixes. El que cal és velocitat. Si que cal arreglar una mica les freqüències però si han de saturar la xarxa i fer que els viatges es facin més llargs millor pensar-s'ho dues vegades, no?
Aquests de FGC tenen un atac de modernitat i es pensen que tothom viu a Barcelona i que a la gent "normal" li agrada allargar els seus trajectes en tren pel que fa a temps. Doncs jo els hi dic que s'equivoquen! que potser per alguns de nosaltres no representa cap problema trigar més perquè ens agraden els trens però la gent que va a treballar de Manresa a Barcelona o viceversa ha d'anar ràpid als llocs no pot permetre's pèrdues de temps de manera que o els FGC milloren o els viatgers buscaran maneres més ràpides com poden ser el cotxe (si, si aquell mitjà tant ecològic que mig govern de la generalitat combat i l'altre promou) o l'autobús (si aquell que és tant més sostenible que el tren)..........
Re: Sobre la baixa velocitat de FGC Manresa
Posted: Monday 25/02/2008 9:26
by RodalinesCatalanes
Dissabte a l'Avui es feien ressò de la queixa de l'augment en 10-15 minuts per anar a BCN
d'un usuari d'Abrera de la línia de Manresa. La resposta oficial del FGC a l'Avui era
bàsicament
"una minoria tiene que joderse un poquito para que la mayoria salgan ganando", a més
de dir que "que més volia si la freqüència havia augmentat!"
El meu parer és que és molt positiu que hi hagi freq. tipus metro fins a MArtorell però
haurien de fer la inversió necessària per a que els trens que vene de Manresa/Igualada
mantinguessin/milloressin el temps que triguen en arribar a BCN (que abans ja era massa
llarg!):
1. Millora en trams puntuals del traçat entre Igualada/Manresa de manera que la velocitat
dels trens pugui augmentar (doble via + supressió de trams amb corbes massa pronunciades)
2. Allà on sigui possible al tram Martorell-Cornellà: creació d'una tercera via "d'avançament"
per al semidirectes