Sant Adrià demanarà a Foment les vies del tren pel centre
Posted: Tuesday 04/03/2008 19:19
Sant Adrià demanarà a Foment que porti les vies del tren al centre
El Maresme sol.licita trasllats, però la Generalitat no els considera prioritaris
Sant Adrià de Besòs iniciarà una ofensiva institucional per exigir el trasllat de les vies del tren des de la platja fins al centre de la ciutat. L'ajuntament de la ciutat demanarà al Ministeri de Foment retirar les vies de Rodalies en el seu recorregut per Badalona i Sant Adrià per portar-les al centre de les ciutats a través d'un túnel d'uns set quilòmetres de llargada des de Montgat fins a Barcelona, amb parades al centre de Badalona i Sant Adrià.
El municipi se suma així a una vella reivindicació plantejada fa anys per Badalona i que compta amb el suport de la totalitat dels municipis pròxims. El Fòrum del Barcelonès Nord, un ens que discuteix grans temes d'obres públiques als municipis de Sant Adrià de Besòs, Santa Coloma de Gramenet, Badalona, Tiana, Montcada i Reixac i Montgat, va aprovar treballar per aconseguir el trasllat de les vies del tren fa dos anys.
L'alcalde de la ciutat, Jesús Maria Canga (PSC), va dir que el pròxim ple de la ciutat debatrà una moció per demanar el trasllat de les vies del tren, aprofitant que el Ministeri de Foment haurà de modificar el pont que travessa el Besòs perquè té una altura insuficient i incompleix les normatives hidràuliques. Dijous passat l'ajuntament va aprovar una moció per demanar a Foment la modificació del pont, que podria ser perillós en cas d'una forta riuada.
MÉS USUARIS
Però el municipi esgrimirà una altra raó de pes per justificar el complex trasllat: segons un estudi elaborat per l'empresa Barcelona Regional, si els trens de Rodalies passessin pel centre de la ciutat, el percentatge de veïns del municipi que serien servits amb la línia C-1 augmentaria del 19% al 41%. Badalona també sortiria beneficiada del projecte, a l'augmentar els usuaris potencials de Renfe del 7% al 32%, segons els mateixos càlculs.
L'ajuntament treballa en la proposta tècnica que enviarà al Ministeri de Foment i que planteja allunyar 800 metres les vies del tren de la zona de la platja. El trasllat costaria, almenys, uns 332 milions d'euros i ja havia estat plantejat per la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona al pla de Rodalies que Foment encara no ha aprovat.
L'ajuntament aposta, igual que el de Badalona, per la substitució del tramvia pel tren. "El pas de Rodalies pel litoral dels municipis de Sant Adrià i Badalona ha creat una barrera històrica entre les façanes de les ciutats i el mar. És un tema que ara posarem sobre la taula, perquè promet molts beneficis a la ciutat", va explicar Canga.
El trasllat faria possible que la futura estació al centre de Badalona, que unirà les línies 1 i 2 de metro, també disposés del servei de Rodalies, cosa que suposaria una millora en la seva xarxa de transport.
L'Ajuntament de Badalona va dir ahir que no valorarà la iniciativa fins que el consistori de Sant Adrià no la presenti formalment. Malgrat això, el municipi va donar el seu suport a la proposta d'allunyar les vies de la platja, que va discutir el Fòrum del Barcelonès Nord.
Si finalment no hi ha sorpreses, tots els grups municipals de Sant Adrià aprovaran la proposta que es presentarà en el ple que se celebrarà a finals d'aquest mes.
PROJECTE VIABLE
Els guanys per les requalificacions urbanístiques que obtindria el Ministeri de Foment podrien finançar gran part de les obres, segons van indicar fonts del Fòrum del Barcelonès Nord. "Es tracta d'un projecte ambiciós, però no inviable. L'ajuntament estaria disposat a requalificar els terrenys del litoral perquè el trasllat sigui possible", va dir Canga.
La modificació del traçat també podria permetre la construcció de tres vies, en lloc de les dues actualment existents. D'aquesta manera es millorarien clarament les freqüències dels trens de Rodalies fins a Mataró. L'empresa Barcelona Regional ha executat estudis previs de traçat, que no han aconseguit ni el suport polític ni els recursos necessaris per poder prosperar.
El Maresme sol.licita trasllats, però la Generalitat no els considera prioritaris
La reivindicació d'eliminar les vies del tren de primera línia de mar també ha estat persistent al Maresme. La Generalitat considera que les demandes responen més a criteris urbanístics que no pas a criteris ferroviaris i assegura que aquests trasllats només es podran executar a llarg termini. Tot i així, veu amb bons ulls l'allunyament de les vies del mar.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques aclareix que aquestes peticions poden ser factibles en alguns trams, però no figuren entre les prioritats de la conselleria. Els estudis per crear una segona via de tren entre Blanes i Arenys de Mar concentren els esforços d'aquest departament per millorar la freqüència de Rodalies a la zona.
El Periódico de Catalunya
DAVID PLACER
SANT ADRIÀ DE BESÒS
El Maresme sol.licita trasllats, però la Generalitat no els considera prioritaris
Sant Adrià de Besòs iniciarà una ofensiva institucional per exigir el trasllat de les vies del tren des de la platja fins al centre de la ciutat. L'ajuntament de la ciutat demanarà al Ministeri de Foment retirar les vies de Rodalies en el seu recorregut per Badalona i Sant Adrià per portar-les al centre de les ciutats a través d'un túnel d'uns set quilòmetres de llargada des de Montgat fins a Barcelona, amb parades al centre de Badalona i Sant Adrià.
El municipi se suma així a una vella reivindicació plantejada fa anys per Badalona i que compta amb el suport de la totalitat dels municipis pròxims. El Fòrum del Barcelonès Nord, un ens que discuteix grans temes d'obres públiques als municipis de Sant Adrià de Besòs, Santa Coloma de Gramenet, Badalona, Tiana, Montcada i Reixac i Montgat, va aprovar treballar per aconseguir el trasllat de les vies del tren fa dos anys.
L'alcalde de la ciutat, Jesús Maria Canga (PSC), va dir que el pròxim ple de la ciutat debatrà una moció per demanar el trasllat de les vies del tren, aprofitant que el Ministeri de Foment haurà de modificar el pont que travessa el Besòs perquè té una altura insuficient i incompleix les normatives hidràuliques. Dijous passat l'ajuntament va aprovar una moció per demanar a Foment la modificació del pont, que podria ser perillós en cas d'una forta riuada.
MÉS USUARIS
Però el municipi esgrimirà una altra raó de pes per justificar el complex trasllat: segons un estudi elaborat per l'empresa Barcelona Regional, si els trens de Rodalies passessin pel centre de la ciutat, el percentatge de veïns del municipi que serien servits amb la línia C-1 augmentaria del 19% al 41%. Badalona també sortiria beneficiada del projecte, a l'augmentar els usuaris potencials de Renfe del 7% al 32%, segons els mateixos càlculs.
L'ajuntament treballa en la proposta tècnica que enviarà al Ministeri de Foment i que planteja allunyar 800 metres les vies del tren de la zona de la platja. El trasllat costaria, almenys, uns 332 milions d'euros i ja havia estat plantejat per la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona al pla de Rodalies que Foment encara no ha aprovat.
L'ajuntament aposta, igual que el de Badalona, per la substitució del tramvia pel tren. "El pas de Rodalies pel litoral dels municipis de Sant Adrià i Badalona ha creat una barrera històrica entre les façanes de les ciutats i el mar. És un tema que ara posarem sobre la taula, perquè promet molts beneficis a la ciutat", va explicar Canga.
El trasllat faria possible que la futura estació al centre de Badalona, que unirà les línies 1 i 2 de metro, també disposés del servei de Rodalies, cosa que suposaria una millora en la seva xarxa de transport.
L'Ajuntament de Badalona va dir ahir que no valorarà la iniciativa fins que el consistori de Sant Adrià no la presenti formalment. Malgrat això, el municipi va donar el seu suport a la proposta d'allunyar les vies de la platja, que va discutir el Fòrum del Barcelonès Nord.
Si finalment no hi ha sorpreses, tots els grups municipals de Sant Adrià aprovaran la proposta que es presentarà en el ple que se celebrarà a finals d'aquest mes.
PROJECTE VIABLE
Els guanys per les requalificacions urbanístiques que obtindria el Ministeri de Foment podrien finançar gran part de les obres, segons van indicar fonts del Fòrum del Barcelonès Nord. "Es tracta d'un projecte ambiciós, però no inviable. L'ajuntament estaria disposat a requalificar els terrenys del litoral perquè el trasllat sigui possible", va dir Canga.
La modificació del traçat també podria permetre la construcció de tres vies, en lloc de les dues actualment existents. D'aquesta manera es millorarien clarament les freqüències dels trens de Rodalies fins a Mataró. L'empresa Barcelona Regional ha executat estudis previs de traçat, que no han aconseguit ni el suport polític ni els recursos necessaris per poder prosperar.
El Maresme sol.licita trasllats, però la Generalitat no els considera prioritaris
La reivindicació d'eliminar les vies del tren de primera línia de mar també ha estat persistent al Maresme. La Generalitat considera que les demandes responen més a criteris urbanístics que no pas a criteris ferroviaris i assegura que aquests trasllats només es podran executar a llarg termini. Tot i així, veu amb bons ulls l'allunyament de les vies del mar.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques aclareix que aquestes peticions poden ser factibles en alguns trams, però no figuren entre les prioritats de la conselleria. Els estudis per crear una segona via de tren entre Blanes i Arenys de Mar concentren els esforços d'aquest departament per millorar la freqüència de Rodalies a la zona.
El Periódico de Catalunya
DAVID PLACER
SANT ADRIÀ DE BESÒS