Adif canviarà de dalt a baix l'estació de Gavà
Posted: Thursday 06/03/2008 9:34
Adif canviarà de dalt a baix l'estació de Gavà
• L'operació coincidirà amb la millora del tram final de la rambla de Lluc
L'estació de Gavà es va fer tristament famosa fa uns mesos perquè era l'última en funcionament de la línia C-2 de Rodalies i la base d'operacions dels autobusos llançadora que connectaven amb Barcelona a causa dels esvorancs de les obres de l'AVE. Enmig del caos ferroviari, l'alcalde de la ciutat, Joaquim Balsera, va recordar el mal estat del baixador i va demanar al gestor d'infraestructures ferroviàries, Adif, una millora. La petició de l'alcalde va cristal.litzar ahir en la rúbrica d'un protocol que permetrà modernitzar l'estació i reurbanitzar-ne l'entorn.
Quan s'exigeix la millora d'una estació, molts municipis només aconsegueixen un rentat de cara i poca cosa més. Però Gavà no es conformava "amb una neteja de cara", va destacar l'alcalde, i va elevar el llistó de la negociació fins a aconseguir una reforma radical: des de les andanes fins a l'edifici central passant pels accessos i la seguretat. No és estrany que Balsera qualifiqués el moment de la signatura amb Adif d'"històric".
INSTAL.LACIÓ ANACRÒNICA Abans de protagonitzar el fosc capítol de les obres de l'AVE, l'estació de Gavà acumulava una llarga llista d'episodis igual de lamentables a causa del deficient estat i les llacunes en la seguretat de la infraestructura que van ser denunciats tant pels partits polítics com per les entitats de la ciutat. "L'actual estació és anacrònica, és d'un altre segle", va recalcar l'alcalde.
La renovada estació, que costarà 3,6 milions d'euros sufragats per Adif, no tindrà res a veure amb la seva antecessora. A més d'estar dotada d'ascensors, andanes noves, noves marquesines, un edifici central digne i amb tota mena de serveis i nous accessos, l'actuació inclourà la construcció d'un pas subterrani de vianants que salvarà les vies i connectarà la rambla de Salvador Lluc amb la zona industrial (carrer de Salamanca), l'antic aparcament dels autobusos llançadora.
A més, l'ajuntament expropiarà a Adif per 900.000 euros els edificis annexos a l'estació i el gestor ferroviari destinarà la indemnització a convertir l'actual plaça de l'Estació "en un gran espai urbà", va avançar l'alcalde.
La renovació de l'estació, que s'acabarà d'aquí a dos anys o dos i mig, coincidirà amb la reforma del tram final de la rambla, que li costarà a les arques municipals 1,2 milions. La intenció del consistori és que les remodelacions s'estrenin alhora.
XAVIER ADELL
GAVÀ
EL PERIODICO DE CATALUNYA
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
• L'operació coincidirà amb la millora del tram final de la rambla de Lluc
L'estació de Gavà es va fer tristament famosa fa uns mesos perquè era l'última en funcionament de la línia C-2 de Rodalies i la base d'operacions dels autobusos llançadora que connectaven amb Barcelona a causa dels esvorancs de les obres de l'AVE. Enmig del caos ferroviari, l'alcalde de la ciutat, Joaquim Balsera, va recordar el mal estat del baixador i va demanar al gestor d'infraestructures ferroviàries, Adif, una millora. La petició de l'alcalde va cristal.litzar ahir en la rúbrica d'un protocol que permetrà modernitzar l'estació i reurbanitzar-ne l'entorn.
Quan s'exigeix la millora d'una estació, molts municipis només aconsegueixen un rentat de cara i poca cosa més. Però Gavà no es conformava "amb una neteja de cara", va destacar l'alcalde, i va elevar el llistó de la negociació fins a aconseguir una reforma radical: des de les andanes fins a l'edifici central passant pels accessos i la seguretat. No és estrany que Balsera qualifiqués el moment de la signatura amb Adif d'"històric".
INSTAL.LACIÓ ANACRÒNICA Abans de protagonitzar el fosc capítol de les obres de l'AVE, l'estació de Gavà acumulava una llarga llista d'episodis igual de lamentables a causa del deficient estat i les llacunes en la seguretat de la infraestructura que van ser denunciats tant pels partits polítics com per les entitats de la ciutat. "L'actual estació és anacrònica, és d'un altre segle", va recalcar l'alcalde.
La renovada estació, que costarà 3,6 milions d'euros sufragats per Adif, no tindrà res a veure amb la seva antecessora. A més d'estar dotada d'ascensors, andanes noves, noves marquesines, un edifici central digne i amb tota mena de serveis i nous accessos, l'actuació inclourà la construcció d'un pas subterrani de vianants que salvarà les vies i connectarà la rambla de Salvador Lluc amb la zona industrial (carrer de Salamanca), l'antic aparcament dels autobusos llançadora.
A més, l'ajuntament expropiarà a Adif per 900.000 euros els edificis annexos a l'estació i el gestor ferroviari destinarà la indemnització a convertir l'actual plaça de l'Estació "en un gran espai urbà", va avançar l'alcalde.
La renovació de l'estació, que s'acabarà d'aquí a dos anys o dos i mig, coincidirà amb la reforma del tram final de la rambla, que li costarà a les arques municipals 1,2 milions. La intenció del consistori és que les remodelacions s'estrenin alhora.
XAVIER ADELL
GAVÀ
EL PERIODICO DE CATALUNYA
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022