Només 3 grans túnels viaris tenen cobertura de mòbil
• Els corredors del Cadí, Garraf i Vallvidrera disposen de senyal a l'interior
• Les tasques tècniques de la instal.lació corresponen a les operadores
Tan sols tres dels grans túnels de la xarxa viària catalana --el del Cadí, els de Vallvidrera i els del Garraf-- disposen de cobertura per a telefonia mòbil, malgrat que la majoria estan tècnicament preparats per prestar aquest servei. I set corredors catalans de més d'un quilòmetre de longitud esperen que s'hi desplegui aquesta tecnologia.
En la majoria dels casos, la falta de cobertura es deu al fet que les companyies operadores de telefonia mòbil, que solen actuar de manera conjunta en aquest tipus d'infraestructures, encara no s'han posat d'acord per portar a terme la instal.lació necessària. En altres casos, l'actitud de les companyies respon a criteris econòmics.
El Col.legi Oficial d'Enginyers Tècnics de Telecomunicació de Catalunya (COETTC) ha instat repetidament les operadores a intentar resoldre al més aviat possible els casos més flagrants. Entre aquests casos hi ha, per exemple, els corredors de Montigalà i Montgat, a la B-20, de menys longitud, on la cobertura és molt deficient, i també el túnel de Parpers, a la C-60, entre Granollers i Mataró, per on circulen diàriament uns 49.000 vehicles.
Tenir senyal de telefonia mòbil és un element de comoditat per als usuaris dels túnels i també aporta garanties a l'interior, si bé tots els grans corredors catalans reuneixen les mesures de seguretat exigides. Entre aquestes mesures hi ha pals de radiofreqüència situats a poca distància entre si, que permeten avisar amb rapidesa els serveis d'emergència en cas de necessitat, i també càmeres de videovigilància, que localitzen les incidències que s'hi puguin produir.
Als túnels més llargs, com el de Viella (que té una longitud de 5,2 quilòmetres) i el del Cadí (5 quilòmetres), els vehicles s'estan una mitjana de set a vuit minuts a l'interior, si circulen a la velocitat màxima autoritzada de 80 km/h.
PREPARATS
La concessionària dels cinc túnels de Vallvidrera, Tabasa, treballa en aquests moments per adaptar el sistema actual de telefonia al denominat 3G o UMTS, segons va explicar el cap d'explotació de la infraestructura, Miquel Barceló. La nova tecnologia ja ha passat la fase de proves i estarà plenament operativa a finals d'aquest any, informa Albert Segura.
L'últim gran túnel inaugurat a Catalunya, el de Viella, a la carretera N-230, segueix sense cobertura tres mesos després de la posada en servei. I això que el vell túnel, que data del 1948 i que passa en paral.lel a l'actual, sí que va disposar de senyal durant els últims anys de funcionament. Fonts del Ministeri de Foment, l'organisme titular del corredor, han explicat que estan treballant amb les companyies operadores per resoldre aquesta situació com més aviat millor.
MARÍA JESÚS IBÁÑEZ
LLEIDA
EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1050
Només 3 grans túnels viaris amb cobertura de mòbil
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró