Page 1 of 1

Terrassa Oest

Posted: Thursday 06/03/2008 22:24
by victorcasta
Creo aquest fil per seguir en un mateix tema el projecte d'una nova estació a Terrassa.
L'[url=http://www.terrassa.cat/Front/fitxa_noticies/_eWN_TW4Nc3yqASfLtu1PHGGYyKP24As50nTHLNjXmhc]Ajuntament de Terrassa[/url] wrote:
L'alcalde de Terrassa presenta la proposta per a l’estació de Terrassa-Oest

06/03/2008

Pere Navarro i el president d’Adif es van reunir a Madrid.

L'alcalde de Terrassa, Pere Navarro, va presentar el dia 4 de març al president d’Adif, Antonio González Marín, la proposta municipal amb la ubicació exacta i el disseny d'una nova estació que prestaria servei a l'oest de la ciutat, que s'enquadraria en la línia 4 de les Rodalies de Barcelona i d'acord amb els criteris marcats pel pla d'Ordenació Urbanística de Terrassa (POUM).

El lliurament de la documentació es va realitzar en el transcurs d'una reunió que va tenir lloc a Madrid a primera hora d'aquesta tarda i que es va desenvolupar en un clima de màxima cordialitat. El president d’Adif va rebre la informació i va manifestar a l'alcalde la seva intenció d'estudiar i analitzar la proposta amb el màxim interès, amb la finalitat d'oferir-li una resposta en el menor termini possible.

A més, es crearà una comissió mixta Ajuntament de Terrassa - Adif amb la finalitat de treballar aquests aspectes, així com per a realitzar un estudi de l'impacte sobre la mobilitat en aquesta zona de la ciutat.

La proposta d'ordenació del sector “passeig de ponent-renfe” inclou una reserva de sòl per a l'estació, que se situaria en la zona nord de la via, en un terreny actualment no urbanitzat, entre els carrers de Santa Maria Mazzarello i de Murillo, en el límit entre els barris de La Maurina i Can Boada - Casc Antic. Segons la mateixa proposta, al costat de l'estació es construiria una plaça de forma triangular que urbanísticament faria una funció de connexió entre els barris de Can Boada - Casc Antic, La Maurina i el nou sector residencial de Les Aymerigues. Al voltant de la plaça es podran construir edificis d'ús residencial i d'activitats (comerços) i per sota de la plaça es construiria un aparcament subterrani. Igual que en el cas de l'estació de Terrassa - Est, que va entrar en servei dilluns passat, la via estaria per sota del nivell d'accés a l'estació des del carrer.

Aquesta seria la tercera estació que prestaria servei de ferrocarril de rodalies en la ciutat, després de l'entrada en funcionament, dilluns dia 3 de febrer, de l'estació “Terrassa – Est” i representaria una important millora per a la mobilitat interna de Terrassa, a més de respondre als diferents plans de millora de la xarxa de rodalia de Barcelona promoguts per les diferents institucions de l'Estat i la Comunitat Autònoma.

Re: Terrassa Oest

Posted: Friday 07/03/2008 10:59
by anarres
És pública aquesta proposta? Algun lloc on es pugui consultar el plànol

Re: Terrassa Oest

Posted: Friday 07/03/2008 12:21
by Pere Jorba Subirana
El que caldria, sobretot, és facilitar al màxim les coses perquè al lloc on és prevista la nova estació, puguin aturar-se els trens al més aviat possible. No s'hi val a entretenir-se ara en plans urbanístics per a la zona, en aparcaments subterranis, en projectes a llarg termini, en mil excel.lències que no faran sinó endarrerir una posada en funcionament que és de la màxima urgència per a una ciutat que fa dos anys que va superar els 200.000 habitants. Encara que, de moment, s'hagués de construir solament un simple baixador provisional , convé que tot el sector oest de la ciutat no hagi d'esperar-se tres o quatre anys més com a mínim perquè compti amb el servei ferroviari indispensable. I, no cal dir, convé que tots plegats prenguin nota dels endarreriments -vergonyosos- fins a poder inaugurar l'estació de la Grípia.

Re: Terrassa Oest

Posted: Friday 07/03/2008 23:46
by premixero
Hola, espero que la nueva estacion no sea un culebron como la de nuestro barrio (la gripia) y que el ayuntamiento se implique como minimo la mitad de lo que lo hace con los FGC y no vayan solo a la hora de las fotos o cuando se ven acorralados, como a pasado con Terrassa est.
Ahora, el problema para esta nueva estacion mas que la urbanizacion de la zona viene del cinturon ferroviario previsto porque es por ahi por donde quieren empalmar y eso en este caso es muy peligroso porque se pueden enzarzar en tiempos de discursiones.
No se como esta la zona pero ya habeis visto en un año justo han construido esta y el parquin pues ya llegara.
Saludos

Re: Terrassa Oest

Posted: Monday 10/03/2008 13:38
by Danzig
anarres wrote:És pública aquesta proposta? Algun lloc on es pugui consultar el plànol
Image