Terrassa Oest
Posted: Thursday 06/03/2008 22:24
Creo aquest fil per seguir en un mateix tema el projecte d'una nova estació a Terrassa.
L'[url=http://www.terrassa.cat/Front/fitxa_noticies/_eWN_TW4Nc3yqASfLtu1PHGGYyKP24As50nTHLNjXmhc]Ajuntament de Terrassa[/url] wrote:
L'alcalde de Terrassa presenta la proposta per a l’estació de Terrassa-Oest
06/03/2008
Pere Navarro i el president d’Adif es van reunir a Madrid.
L'alcalde de Terrassa, Pere Navarro, va presentar el dia 4 de març al president d’Adif, Antonio González Marín, la proposta municipal amb la ubicació exacta i el disseny d'una nova estació que prestaria servei a l'oest de la ciutat, que s'enquadraria en la línia 4 de les Rodalies de Barcelona i d'acord amb els criteris marcats pel pla d'Ordenació Urbanística de Terrassa (POUM).
El lliurament de la documentació es va realitzar en el transcurs d'una reunió que va tenir lloc a Madrid a primera hora d'aquesta tarda i que es va desenvolupar en un clima de màxima cordialitat. El president d’Adif va rebre la informació i va manifestar a l'alcalde la seva intenció d'estudiar i analitzar la proposta amb el màxim interès, amb la finalitat d'oferir-li una resposta en el menor termini possible.
A més, es crearà una comissió mixta Ajuntament de Terrassa - Adif amb la finalitat de treballar aquests aspectes, així com per a realitzar un estudi de l'impacte sobre la mobilitat en aquesta zona de la ciutat.
La proposta d'ordenació del sector “passeig de ponent-renfe” inclou una reserva de sòl per a l'estació, que se situaria en la zona nord de la via, en un terreny actualment no urbanitzat, entre els carrers de Santa Maria Mazzarello i de Murillo, en el límit entre els barris de La Maurina i Can Boada - Casc Antic. Segons la mateixa proposta, al costat de l'estació es construiria una plaça de forma triangular que urbanísticament faria una funció de connexió entre els barris de Can Boada - Casc Antic, La Maurina i el nou sector residencial de Les Aymerigues. Al voltant de la plaça es podran construir edificis d'ús residencial i d'activitats (comerços) i per sota de la plaça es construiria un aparcament subterrani. Igual que en el cas de l'estació de Terrassa - Est, que va entrar en servei dilluns passat, la via estaria per sota del nivell d'accés a l'estació des del carrer.
Aquesta seria la tercera estació que prestaria servei de ferrocarril de rodalies en la ciutat, després de l'entrada en funcionament, dilluns dia 3 de febrer, de l'estació “Terrassa – Est” i representaria una important millora per a la mobilitat interna de Terrassa, a més de respondre als diferents plans de millora de la xarxa de rodalia de Barcelona promoguts per les diferents institucions de l'Estat i la Comunitat Autònoma.