El 1935, Manresa-Barcelona, més ràpid que ara

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
Pere Jorba Subirana
N3
N3
Posts: 38
Joined: Thursday 17/11/2005 18:31

El 1935, Manresa-Barcelona, més ràpid que ara

Post by Pere Jorba Subirana »

Del diari "REGIÓ 7" d'avui:

"El 1935 es podia anar de Manresa a Barcelona en tren més ràpid que ara.

Fer el trajecte de Manresa a Barcelona (o viceversa) en tren era més ràpid fa 73 anys que no pas ara. (...) Llavors hi havia tres trens que cobrien el recorregut entre Manresa i Barcelona en 1 hora i 5 minuts i quatre que feien el recorregut en el sentit invers en el mateix temps. Ara, el més ràpid fa aquest trajecte en una hora i set minuts.
Aquests trens ràpids aconseguien reduir el temps perquè durant el trajecte (lògicament molt menys saturat que ara) només s'aturaven en cinc estacions, que eren les de St. Vicenç de Castellet, Monistrol de Montserrat, Terrassa, Sabadell, Rambla i Cerdanyola. En canvi, ara els trens més ràpids s'aturen en un total de 14 estacions, però no ho fan en cap de les que hi ha entre St. Vicenç de C. i Terrassa. Per contra, sí que paren gairebé a totes les que hi ha entre Terrassa i Pl. de Catalunya.
La majoria de trens que enllaçaven les dues ciutats, però, ho feien en una hora i quinze minuts. Aquest temps són dos minuts menys que el dels trens que actualment paren a les cinc estacions que hi ha entre St. Vicenç de C. i Terrassa i que, en total, necessiten 1 hora i 17 minuts per recórrer la distància que hi ha entre Manresa i Barcelona.
Pel que fa al tram entre Manresa i Lleida, a l'any 1935 hi havia cinc trens que unien l'estació lleidatana amb la manresana i quatre que feien el recorregut en sentit invers. Ara, en canvi, només n'hi ha tres per dia i sentit."
Pere V.
Altaria_Trianilla
N7
N7
Posts: 454
Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
Location: Sabadell ( Barcelona )
Contact:

Re: El 1935, Manresa-Barcelona, més ràpid que ara

Post by Altaria_Trianilla »

Pere Jorba Subirana wrote: En canvi, ara els trens més ràpids s'aturen en un total de 14 estacions, però no ho fan en cap de les que hi ha entre St. Vicenç de C. i Terrassa. Per contra, sí que paren gairebé a totes les que hi ha entre Terrassa i Pl. de Catalunya.
No entenc aquest tros...

salutacions ;)
Image
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: El 1935, Manresa-Barcelona, més ràpid que ara

Post by victorcasta »

Altaria_Trianilla wrote:
Pere Jorba Subirana wrote: En canvi, ara els trens més ràpids s'aturen en un total de 14 estacions, però no ho fan en cap de les que hi ha entre St. Vicenç de C. i Terrassa. Per contra, sí que paren gairebé a totes les que hi ha entre Terrassa i Pl. de Catalunya.
No entenc aquest tros...

salutacions ;)
Doncs jo l'entenc molt bé... Sant Vicenç de C...astellet.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Re: El 1935, Manresa-Barcelona, més ràpid que ara

Post by entfe001 »

Però segueix essent més ràpid que amb FGC.
Altaria_Trianilla
N7
N7
Posts: 454
Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
Location: Sabadell ( Barcelona )
Contact:

Re: El 1935, Manresa-Barcelona, més ràpid que ara

Post by Altaria_Trianilla »

victorcasta wrote:
Altaria_Trianilla wrote:
Pere Jorba Subirana wrote: En canvi, ara els trens més ràpids s'aturen en un total de 14 estacions, però no ho fan en cap de les que hi ha entre St. Vicenç de C. i Terrassa. Per contra, sí que paren gairebé a totes les que hi ha entre Terrassa i Pl. de Catalunya.
No entenc aquest tros...

salutacions ;)
Doncs jo l'entenc molt bé... Sant Vicenç de C...astellet.
Aaaara si, no tenia al cap aquesta estació, acostumat a posar St. Vicenç de C. per a Calders, no per a Castellet, i em resultava estrany.

moltes gracies
Image
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”