La ciutadania, contra els polítics per l'estació de Figueres
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
La ciutadania, contra els polítics per l'estació de Figueres
http://www.elperiodico.cat/
---------------------------------------------------
Figueres qüestiona la ubicació de l'estació de l'AVE als afores
1. • Una consulta popular intenta evitar que la parada dels trens convencionals també es traslladi
2. • La Generalitat recolza el projecte de Foment però l'ajuntament aspira a introduir-hi canvis
CRISTINA BUESA
FIGUERES
La construcció de l'estació de l'AVE de Tarragona a 12 quilòmetres de la ciutat va respondre en gran mesura a la històrica rivalitat amb Reus (Baix Camp). Avui, 15 mesos després de la seva estrena, s'han diluït gairebé del tot les crítiques per la poca operativitat que representava anar a buscar el tren tan lluny. No obstant, la ubicació de la futura estació de l'alta velocitat de Figueres (Alt Empordà) al municipi veí, Vilafant, promet generar una controvèrsia semblant. A més a més, aquesta instal.lació als afores comporta el trasllat de l'actual estació de tren convencional, cosa que ha provocat la mobilització ciutadana.
La plataforma Defensem el tren de l'Empordà ja ha aconseguit 4.000 firmes d'empadronats a la ciutat amb dret a vot. En necessiten 5.200 per forçar la convocatòria d'una consulta popular en què preguntaran als veïns si volen que l'estació es mantingui on està (a 10 minuts a peu del centre) però amb les vies soterrades o bé si aposten per desplaçar-la a Vilafant, a 1,5 quilòmetres de distància. "Hi ha estudis que demostren que, a partir d'un quilòmetre, la gent ja no es desplaça caminant, per la qual cosa s'agreujarà encara més el greu problema de la congestió de trànsit de la ciutat", lamenta el seu portaveu, Pep Gou.
SOTERRAR 2,5 QUILÒMETRES
Aquesta entitat no qüestiona que l'alta velocitat tingui l'estació a Vilafant però s'oposa que el tren convencional se situï tan allunyat del centre urbà. Han fet una proposta --que, asseguren, és més econòmica que l'aprovada pel Ministeri de Foment-- per soterrar en part els 2,5 quilòmetres de vies que travessen el nucli amb diversos passos a nivell perillosos. A més, adverteixen, no és segur que l'AVE s'aturi a la capital empordanesa, cosa que desmenteix categòricament el secretari de Mobilitat, Manel Nadal.
"Foment ha dit nombroses vegades que sí que hi haurà parada. La ubicació dels dos transports ferroviaris en aquell punt crearà la intermodalitat desitjada: els passatgers de la comarca que arribin amb un servei regional podran canviar allà a un AVE que vagi a Girona, Barcelona o més enllà i viceversa", sosté el responsable de la Generalitat, reticent al fet que es qüestioni un projecte "que ja està en marxa".
L'alcalde de Figueres, Santi Vila (CiU), no ho té tan clar. Malgrat que governa amb el PSC, que defensa l'estació única a Vilafant, Vila considera que "el model ferroviari no està tancat" i pensa negociar un replantejament amb Madrid. L'actual equip de govern va heretar un acord entre l'anterior alcalde, Joan Armangué (PSC), i el Ministeri segons el qual s'acceptava aquest trasllat i, a més, les arques municipals costejaven en part la iniciativa gràcies a la requalificació dels terrenys alliberats per la cèntrica estació, cosa que és qüestionable amb l'actual crisi immobiliària, asseguren els opositors de la plataforma.
"Considero que és molt positiu que la ciutadania hagi fet públic el seu rebuig. Si vaig a Foment amb milers de firmes sota el braç tindré més força i aconseguiré que m'escoltin", confia l'alcalde Vila.
---------------------------------------------------
Figueres qüestiona la ubicació de l'estació de l'AVE als afores
1. • Una consulta popular intenta evitar que la parada dels trens convencionals també es traslladi
2. • La Generalitat recolza el projecte de Foment però l'ajuntament aspira a introduir-hi canvis
CRISTINA BUESA
FIGUERES
La construcció de l'estació de l'AVE de Tarragona a 12 quilòmetres de la ciutat va respondre en gran mesura a la històrica rivalitat amb Reus (Baix Camp). Avui, 15 mesos després de la seva estrena, s'han diluït gairebé del tot les crítiques per la poca operativitat que representava anar a buscar el tren tan lluny. No obstant, la ubicació de la futura estació de l'alta velocitat de Figueres (Alt Empordà) al municipi veí, Vilafant, promet generar una controvèrsia semblant. A més a més, aquesta instal.lació als afores comporta el trasllat de l'actual estació de tren convencional, cosa que ha provocat la mobilització ciutadana.
La plataforma Defensem el tren de l'Empordà ja ha aconseguit 4.000 firmes d'empadronats a la ciutat amb dret a vot. En necessiten 5.200 per forçar la convocatòria d'una consulta popular en què preguntaran als veïns si volen que l'estació es mantingui on està (a 10 minuts a peu del centre) però amb les vies soterrades o bé si aposten per desplaçar-la a Vilafant, a 1,5 quilòmetres de distància. "Hi ha estudis que demostren que, a partir d'un quilòmetre, la gent ja no es desplaça caminant, per la qual cosa s'agreujarà encara més el greu problema de la congestió de trànsit de la ciutat", lamenta el seu portaveu, Pep Gou.
SOTERRAR 2,5 QUILÒMETRES
Aquesta entitat no qüestiona que l'alta velocitat tingui l'estació a Vilafant però s'oposa que el tren convencional se situï tan allunyat del centre urbà. Han fet una proposta --que, asseguren, és més econòmica que l'aprovada pel Ministeri de Foment-- per soterrar en part els 2,5 quilòmetres de vies que travessen el nucli amb diversos passos a nivell perillosos. A més, adverteixen, no és segur que l'AVE s'aturi a la capital empordanesa, cosa que desmenteix categòricament el secretari de Mobilitat, Manel Nadal.
"Foment ha dit nombroses vegades que sí que hi haurà parada. La ubicació dels dos transports ferroviaris en aquell punt crearà la intermodalitat desitjada: els passatgers de la comarca que arribin amb un servei regional podran canviar allà a un AVE que vagi a Girona, Barcelona o més enllà i viceversa", sosté el responsable de la Generalitat, reticent al fet que es qüestioni un projecte "que ja està en marxa".
L'alcalde de Figueres, Santi Vila (CiU), no ho té tan clar. Malgrat que governa amb el PSC, que defensa l'estació única a Vilafant, Vila considera que "el model ferroviari no està tancat" i pensa negociar un replantejament amb Madrid. L'actual equip de govern va heretar un acord entre l'anterior alcalde, Joan Armangué (PSC), i el Ministeri segons el qual s'acceptava aquest trasllat i, a més, les arques municipals costejaven en part la iniciativa gràcies a la requalificació dels terrenys alliberats per la cèntrica estació, cosa que és qüestionable amb l'actual crisi immobiliària, asseguren els opositors de la plataforma.
"Considero que és molt positiu que la ciutadania hagi fet públic el seu rebuig. Si vaig a Foment amb milers de firmes sota el braç tindré més força i aconseguiré que m'escoltin", confia l'alcalde Vila.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Massa tard
Ara sembla que comencen a entrar en raó, però la pregunta és: si tenien l'instrument de la consulta popular a mà, per què no la van impulsar quan hi havia possibilitats reals de desfer un nyap que ara ja sembla inevitable, amb el projecte força avançat? Tot plegat em fa la impressió de que arriben tard i, si aconsegueixen canviar alguna cosa, serà de manera molt insatisfactòria. Què costava mantenir el by-pass per Vilafant i fer que els pocs TAV que s'aturessin a Figueres ho fessin a l'estació actual, per mi soterrada, si tant ho volen?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: La ciutadania, contra els polítics per l'estació de Figueres
Serà més fàcil acostar la ciutat cap a la nova estació que no pas fer que el tren torni al seu emplaçament original. No dic pas que s'hagi de desmuntar els edificis i traslladar-los, és clar que no. Però sí que poden fer que la ciutat s'extengui i creixi cap a l'estació, de forma que l'estació quedaria molt més a la vora del casc urbà.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Figuefant
Una proposta de denominació per a aquest pegot selvàtico-urbanístic: Figuefant, homòfon de figa fan.awe wrote:Serà més fàcil acostar la ciutat cap a la nova estació que no pas fer que el tren torni al seu emplaçament original. No dic pas que s'hagi de desmuntar els edificis i traslladar-los, és clar que no. Però sí que poden fer que la ciutat s'extengui i creixi cap a l'estació, de forma que l'estació quedaria molt més a la vora del casc urbà.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Ja tocava!
Sembla ser que algú s'ha adonat que el ferrocarril, en ple segle XXI, no ha d'estar a prendre-pel-sac del casc urbà, sinó al casc urbà.
Malauradament, no ha estat qui havia d'estar, els nostres representants, sinó els ciutadans. Això mostra la discordància entre el que opina la ciutadania i el que foten els polítics.
Malauradament, no ha estat qui havia d'estar, els nostres representants, sinó els ciutadans. Això mostra la discordància entre el que opina la ciutadania i el que foten els polítics.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Carta al director per mantenir l'actual estació
Carta d'un lector a La Vanguardia:
--------------------------------------------
Continuïtat del tren
JOSEP M. LOSTE I ROMERO / Membre de la 'Plataforma Defensem el Tren de l'Empordà' | Portbou, Girona | 07/04/2008 | Actualizada a las 11:20
El rebombori ferroviari, a l'entorn del manteniment de l'estació del tren convencional a Figueres tindrà una repercussió directe -positiva o negativa– en el conjunt de la comarca de l'Alt Empordà.
D'entrada, cal tenir present que la qüestió del tren, a l'Empordà en general, no està tancada, tot i les amenaces de sempre. Per aquesta raó, a hores d'ara, cal seguir exigint, reivindicant, una millor mobilitat ferroviària comarcal, per tal de transformar-la en una autèntica mobilitat sostenible.
Feta aquesta remarca, cal seguir conscienciant els empordanesos que per lluitar contra la marginació i la regressió social és bàsic defensar, d'una forma diàfana, el manteniment de l'actual estació de Figueres, és a dir, de l'Estació Central de l'Empordà, sense la qual, l'Empordà, rebria una contundent garrotada antisocial.
En aquest sentit, també és indispensable que desde les institucions del territori i les associacions econòmiques i socials s'impliquin més en la temàtica, facin mans i mànigues, per tal de liderar els pobles ferroviaris de la contrada per defensar, sense embuts, l'actual estació central de l'Empordà, sense la qual, es posa en dubte la mobilitat, i gairebé la dignitat social, dels estadants de l'Alt Empordà.
El que queda clar és que cal unitat: a tot l'Alt Empordà, per tal de blindar (millorar) el tren convencional, tot mantenint la centralitat de l'estació de Figueres. De fet, quan es parla de l'estació de Figueres, s'està dient, s'està defensant quelcom molt important: la continuïtat del tren de l'Empordà. I amb això no s'hi pot jugar ni perdre el temps, ja que el Ministeri de Foment va a la seva, no és de fiar, i l'únic que li interessa és fer circular l'AVE, al més aviat possible, per tal d'evitar de pagar les indemnitzacions del túnel del Portús.
Sobre això cal que tots els ciutadans sàpiguen, a tall d'exemple (la qual cosa cal evitar de totes totes en el nostre territori) que Foment té la intenció (BOE 06-03-08) de suprimir la línia del tren convencional entre Madrid i València de Alcántara (frontera hispano portuguesa) quan es posi en funcionament l'AVE entre Madrid i Lisboa. Això significa que, des de dalt, se segueix la política –antisocial i antimobilitat sostenible- de despullar un sant per vestir-ne un altre i que l'AVE va en detriment del tren social que fa servir la majoria. Això, a l'Alt Empordà, no ho podem tolerar de cap de les maneres.
En definitiva, malgrat que continuï la incertesa antisocial, desde la comarca, s'ha de mantenir l'actitud ferma d'exigir als poders públics i socials que han de defensar el manteniment (amb soterrament) de l'estació del tren convencional al centre de Figueres com a punt bàsic per a dignificació de la línia fèrria entre Barcelona, Girona, Figueres i Portbou; i a la connexió amb Perpinyà.
--------------------------------------------
Continuïtat del tren
JOSEP M. LOSTE I ROMERO / Membre de la 'Plataforma Defensem el Tren de l'Empordà' | Portbou, Girona | 07/04/2008 | Actualizada a las 11:20
El rebombori ferroviari, a l'entorn del manteniment de l'estació del tren convencional a Figueres tindrà una repercussió directe -positiva o negativa– en el conjunt de la comarca de l'Alt Empordà.
D'entrada, cal tenir present que la qüestió del tren, a l'Empordà en general, no està tancada, tot i les amenaces de sempre. Per aquesta raó, a hores d'ara, cal seguir exigint, reivindicant, una millor mobilitat ferroviària comarcal, per tal de transformar-la en una autèntica mobilitat sostenible.
Feta aquesta remarca, cal seguir conscienciant els empordanesos que per lluitar contra la marginació i la regressió social és bàsic defensar, d'una forma diàfana, el manteniment de l'actual estació de Figueres, és a dir, de l'Estació Central de l'Empordà, sense la qual, l'Empordà, rebria una contundent garrotada antisocial.
En aquest sentit, també és indispensable que desde les institucions del territori i les associacions econòmiques i socials s'impliquin més en la temàtica, facin mans i mànigues, per tal de liderar els pobles ferroviaris de la contrada per defensar, sense embuts, l'actual estació central de l'Empordà, sense la qual, es posa en dubte la mobilitat, i gairebé la dignitat social, dels estadants de l'Alt Empordà.
El que queda clar és que cal unitat: a tot l'Alt Empordà, per tal de blindar (millorar) el tren convencional, tot mantenint la centralitat de l'estació de Figueres. De fet, quan es parla de l'estació de Figueres, s'està dient, s'està defensant quelcom molt important: la continuïtat del tren de l'Empordà. I amb això no s'hi pot jugar ni perdre el temps, ja que el Ministeri de Foment va a la seva, no és de fiar, i l'únic que li interessa és fer circular l'AVE, al més aviat possible, per tal d'evitar de pagar les indemnitzacions del túnel del Portús.
Sobre això cal que tots els ciutadans sàpiguen, a tall d'exemple (la qual cosa cal evitar de totes totes en el nostre territori) que Foment té la intenció (BOE 06-03-08) de suprimir la línia del tren convencional entre Madrid i València de Alcántara (frontera hispano portuguesa) quan es posi en funcionament l'AVE entre Madrid i Lisboa. Això significa que, des de dalt, se segueix la política –antisocial i antimobilitat sostenible- de despullar un sant per vestir-ne un altre i que l'AVE va en detriment del tren social que fa servir la majoria. Això, a l'Alt Empordà, no ho podem tolerar de cap de les maneres.
En definitiva, malgrat que continuï la incertesa antisocial, desde la comarca, s'ha de mantenir l'actitud ferma d'exigir als poders públics i socials que han de defensar el manteniment (amb soterrament) de l'estació del tren convencional al centre de Figueres com a punt bàsic per a dignificació de la línia fèrria entre Barcelona, Girona, Figueres i Portbou; i a la connexió amb Perpinyà.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: La ciutadania, contra els polítics per l'estació de Figueres
Figueres canvia d'opinió i opta per tenir dues estacions ferroviàries
El Periodico
FERRAN COSCULLUELA
FIGUERES
L'Ajuntament de Figueres --format per CiU, PSC i ICV-- ha decidit desmarcar-se del projecte impulsat per l'anterior consistori i s'ha sumat a la petició ciutadana perquè la capital de l'Alt Empordà compti en el futur amb dues estacions de tren: la de la línia convencional, que està situada al centre d'aquesta localitat i que s'hauria de soterrar, i la nova estació del tren d'alta velocitat (AVE), la construcció de la qual està previst que es faci en uns terrenys del veí terme municipal de Vilafant.
L'alcalde Santi Vila (CiU) va anunciar ahir que els tres partits del Govern municipal han acordat encarregar els informes tècnics i econòmics necessaris per estudiar "si una ciutat com Figueres, que compta amb 43.000 habitants i que en els pròxims 15 anys pot arribar a tenir-ne 60.000, resisteix aquest model bipolar de dues estacions". Vila es va mostrar convençut que els informes avalaran la nova postura del consistori i també va destacar que l'ajuntament no pot anar contra un projecte que ha estat recolzat per la majoria de les associacions de Figueres i per un gran nombre de ciutadans.
Aquestes declaracions es van produir després que els tres partits que integren el Govern local es reunissin amb els representants de la plataforma Defensem el Tren de l'Empordà, que dilluns passat va presentar les firmes de 5.800 veïns de Figueres partidaris que es mantingui l'estació al centre, encara que soterrada, i que el consistori convoqui una consulta popular perquè la ciutadania es pronunciï sobre aquesta qüestió.
DESMARCAR-SE D'ARMANGUÉ
Vila va destacar que el PSC ha estat el partit que ha fet "l'esforç més gran" per aconseguir la posició unitària del consistori, ja que aquesta formació és hereva directa del projecte de l'anterior alcalde, el socialista Joan Armangué, que va apostar per construir una nova estació --per a l'AVE i per al tren convencional-- i suprimir la terminal del centre.
El consistori convocarà en les pròximes setmanes un ple extraordinari en què es posicionarà formalment a favor del nou projecte. Una vegada s'hagi constituït el nou Govern de l'Estat, l'alcalde comunicarà oficialment al ministre de Foment el canvi de posició
El Periodico
FERRAN COSCULLUELA
FIGUERES
L'Ajuntament de Figueres --format per CiU, PSC i ICV-- ha decidit desmarcar-se del projecte impulsat per l'anterior consistori i s'ha sumat a la petició ciutadana perquè la capital de l'Alt Empordà compti en el futur amb dues estacions de tren: la de la línia convencional, que està situada al centre d'aquesta localitat i que s'hauria de soterrar, i la nova estació del tren d'alta velocitat (AVE), la construcció de la qual està previst que es faci en uns terrenys del veí terme municipal de Vilafant.
L'alcalde Santi Vila (CiU) va anunciar ahir que els tres partits del Govern municipal han acordat encarregar els informes tècnics i econòmics necessaris per estudiar "si una ciutat com Figueres, que compta amb 43.000 habitants i que en els pròxims 15 anys pot arribar a tenir-ne 60.000, resisteix aquest model bipolar de dues estacions". Vila es va mostrar convençut que els informes avalaran la nova postura del consistori i també va destacar que l'ajuntament no pot anar contra un projecte que ha estat recolzat per la majoria de les associacions de Figueres i per un gran nombre de ciutadans.
Aquestes declaracions es van produir després que els tres partits que integren el Govern local es reunissin amb els representants de la plataforma Defensem el Tren de l'Empordà, que dilluns passat va presentar les firmes de 5.800 veïns de Figueres partidaris que es mantingui l'estació al centre, encara que soterrada, i que el consistori convoqui una consulta popular perquè la ciutadania es pronunciï sobre aquesta qüestió.
DESMARCAR-SE D'ARMANGUÉ
Vila va destacar que el PSC ha estat el partit que ha fet "l'esforç més gran" per aconseguir la posició unitària del consistori, ja que aquesta formació és hereva directa del projecte de l'anterior alcalde, el socialista Joan Armangué, que va apostar per construir una nova estació --per a l'AVE i per al tren convencional-- i suprimir la terminal del centre.
El consistori convocarà en les pròximes setmanes un ple extraordinari en què es posicionarà formalment a favor del nou projecte. Una vegada s'hagi constituït el nou Govern de l'Estat, l'alcalde comunicarà oficialment al ministre de Foment el canvi de posició
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Una sola estació, i al centre
Res de dues estacions, el que Figueres hauria de fer es mantenir una única estació, la que hi ha ara, també per als TAV que s'hi aturin. Els que no, pel by-pass paral·lel a l'autopista.
Bé, sembla que progressem en aquest país. D'aplicar inqüestionadament la llei de l'embut hem passat a entrar en raó tard. Tot i que molt m'ensumo que, en aquest cas, ja no hi seran a temps.
Bé, sembla que progressem en aquest país. D'aplicar inqüestionadament la llei de l'embut hem passat a entrar en raó tard. Tot i que molt m'ensumo que, en aquest cas, ja no hi seran a temps.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: La ciutadania, contra els polítics per l'estació de Figueres
Doncs a mi no em sembla mala idea lo de les 2 estacions: l'actual al centre per als trànsits de caire comarcal i/o provincial, i la del TGV als afores per a desplaçaments mitjans-llargs. La intermodalitat entre la línia convencional i la d'alta velocitat estarà garantida a Girona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Per quins set sous a Girona?
Doncs a mi no em sembla gens bé. Si algú de Portbou o Llançà vol anar més avall de Barcelona, haurà de perdre uns 20 minuts perquè a algun cap de trons se li ha acudit plantar dues estacions separades per 3 km en una petita ciutat de 40.000 habitants?UT596001 wrote:Doncs a mi no em sembla mala idea lo de les 2 estacions: l'actual al centre per als trànsits de caire comarcal i/o provincial, i la del TGV als afores per a desplaçaments mitjans-llargs. La intermodalitat entre la línia convencional i la d'alta velocitat estarà garantida a Girona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: La ciutadania, contra els polítics per l'estació de Figueres
Si no vol un enllaç de 3 km aquesta persona de Portbou o Llançà pot anar fins Girona, on el transbord serà immediat, la diferència de temps d'un tren respecte de l'altre serà de vora 15 minuts només i li sortirà més barat.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Si fos així de simple...
Per la mateixa regla de tres, oblidem-nos de fer una estació d'AV a Figueres, deixem l'actual com està, by-pass de la LAV i avall que fa baixada. Total, sortirà per una bona milionada menys...aarongilp wrote:Si no vol un enllaç de 3 km aquesta persona de Portbou o Llançà pot anar fins Girona, on el transbord serà immediat, la diferència de temps d'un tren respecte de l'altre serà de vora 15 minuts només i li sortirà més barat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Re: La ciutadania, contra els polítics per l'estació de Figueres
Molt més senzill:
- Construir la LAV per l'oest de la ciutat, com està planejat actualment.
- Construir una via d'enllaç d'ample UIC entre la LAV i l'actual estació de Figueres pel sud de la ciutat.
- Habilitar dues vies d'ample UIC a l'actual estació de Figueres.
- Soterrar (o no) l'actual estació per fer front a les queixes dels veïns.
Això possibilitaria serveis AVANT entre Barcelona, Girona i el centre de Figueres, i fins i tot serveis AVE Madrid - Figueres.
El problema és que Figueres no tindria connexió directa amb Perpinyà ni amb la resta de França per LAV. Per tal de posar-hi remei s'hauria de canviar d'ample la línia actual ente Figueres i Portbou/Cerbère (Opció 1), construir l'estació de Vilafant només per als serveis internacionals (Opció 2) o bé seguir el model Lleida i construir una via d'enllaç entre Figueres i la LAV en direcció nord (Opció 3).
L'opció 1 és bastant senzilla i amb molt sentit comú, doncs en un futur s'haurà de canviar a ample UIC tota la xarxa de la Península Ibèrica. El principal problema és que la via convencional permet menys velocitats i per tant els trens trigarien més.
L'opció 2 és semblant a la defensada per Foment, i suposa que els trens procedents de França per la LAV no tindrien parada al centre de Figueres, el que és força negatiu pels desplaçaments Perpinyà - Figueres.
I finalment l'opció 3 és la més pràctica pels passatgers que vulguin desplaçar-se des de o fins a Figueres des de qualsevol ciutat per LAV, el principal problema que planteja és tècnic, només cal mirar un mapa o el Google Earth per veure la corva que fa la línia actual només sortir de Figueres en direcció França, i que per tant aquesta hipotètica via d'enllaç hauria de donar una volta molt gran per tornar a enllaçar amb la LAV.
- Construir la LAV per l'oest de la ciutat, com està planejat actualment.
- Construir una via d'enllaç d'ample UIC entre la LAV i l'actual estació de Figueres pel sud de la ciutat.
- Habilitar dues vies d'ample UIC a l'actual estació de Figueres.
- Soterrar (o no) l'actual estació per fer front a les queixes dels veïns.
Això possibilitaria serveis AVANT entre Barcelona, Girona i el centre de Figueres, i fins i tot serveis AVE Madrid - Figueres.
El problema és que Figueres no tindria connexió directa amb Perpinyà ni amb la resta de França per LAV. Per tal de posar-hi remei s'hauria de canviar d'ample la línia actual ente Figueres i Portbou/Cerbère (Opció 1), construir l'estació de Vilafant només per als serveis internacionals (Opció 2) o bé seguir el model Lleida i construir una via d'enllaç entre Figueres i la LAV en direcció nord (Opció 3).
L'opció 1 és bastant senzilla i amb molt sentit comú, doncs en un futur s'haurà de canviar a ample UIC tota la xarxa de la Península Ibèrica. El principal problema és que la via convencional permet menys velocitats i per tant els trens trigarien més.
L'opció 2 és semblant a la defensada per Foment, i suposa que els trens procedents de França per la LAV no tindrien parada al centre de Figueres, el que és força negatiu pels desplaçaments Perpinyà - Figueres.
I finalment l'opció 3 és la més pràctica pels passatgers que vulguin desplaçar-se des de o fins a Figueres des de qualsevol ciutat per LAV, el principal problema que planteja és tècnic, només cal mirar un mapa o el Google Earth per veure la corva que fa la línia actual només sortir de Figueres en direcció França, i que per tant aquesta hipotètica via d'enllaç hauria de donar una volta molt gran per tornar a enllaçar amb la LAV.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Ara a veure si s'ho pensen tambe a Salou i Cambrils i deixen el tren pel centre tal com està.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: La ciutadania, contra els polítics per l'estació de Figueres
Crec que la solució ideal seria fer una nova estació central a Figueres, on hi arribin les dues vies d'ample ibèric més les dues vies d'ample internacional.
L'estació i els seus accessos (en un tram d'1 Km) seria soterrats.
L'estació comptaria amb un mínim de 8 vies: 2 de pas més dues d'estacionament, tant per ample europeu com per ibèric.
Pel sud entrarien les vies iberiques i internacionals paral·leles, mentre que cap al nord les vies ibèriques seguirien el traçat actual sortint a la superfície i les de l'Alta Velocitat seguirien cap al nord passant per sota del c/ del Nord a través d'un nou túnel d'1 Km de llarg abans d'anar a buscar el traçat paral·lel a l'AP-7.
L'estació i els seus accessos (en un tram d'1 Km) seria soterrats.
L'estació comptaria amb un mínim de 8 vies: 2 de pas més dues d'estacionament, tant per ample europeu com per ibèric.
Pel sud entrarien les vies iberiques i internacionals paral·leles, mentre que cap al nord les vies ibèriques seguirien el traçat actual sortint a la superfície i les de l'Alta Velocitat seguirien cap al nord passant per sota del c/ del Nord a través d'un nou túnel d'1 Km de llarg abans d'anar a buscar el traçat paral·lel a l'AP-7.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: La ciutadania, contra els polítics per l'estació de Figueres
Per a Figueres (i també Girona) la solució tipus Zaragoza o Lleida crec que és la més correcta:
1.- via troncal (o bypass) per l'exterior de la ciutat i en superfície (sense problemes amb les matèries perilloses).
2.- "antena" a l'estació ubicada al centre urbà, d'entrada i de sortida.
A més, si es fa així a Girona, s'estalvia el cost del soterrament, ja que es pot convertir la doble via del viaducte actual en una doble via única, una de cada ample. Això sí, el bypass per l'oest hauria de ser de quatre vies: dues en cada ample.
Però d'aquí a 20 anys tindrem túnel pel centre de quatre vies i bypass per l'oest de quatre vies... deu ser cosa del 3%.
Crec que amb el ferrocarril a Girona passarà com ja ha passat amb la N-II:
Fa 20 anys es va plantejar la variant de Sant Daniel. Alguns ja van dir que seria millor per l'Autopista i van engegar la campanya N-II per l'Autopista, amb recollida de firmes inclosa. Es va imposar la visió del llavors ministre José Borrell i l'alcalde Joaquim Nadal de construir la variant per Sant Daniel.
Ara, el peatge de la AP-7 és gratuit de Girona S a N o viceversa, amb l'ampliació a 3 carrils de Maçanet a França s'ampliarà a 4 carrils a l'àrea de Girona i es farà un nou accés a l'altura de Fornells de la Selva. A la pràctica, l'Autopista actuarà de variant de la N-II desdoblada (autovia A-2), ja que la variant de Sant Daniel ja està saturada amb la N-II sense desdoblar.
No hauria sigut més raonable, lògic i econòmic fer cas des del principi als que crèiem que la N-II havia d'anar per l'Autopista, tal com la realitat ha acabat imposant al cap de vint anys?
Salut !!
1.- via troncal (o bypass) per l'exterior de la ciutat i en superfície (sense problemes amb les matèries perilloses).
2.- "antena" a l'estació ubicada al centre urbà, d'entrada i de sortida.
A més, si es fa així a Girona, s'estalvia el cost del soterrament, ja que es pot convertir la doble via del viaducte actual en una doble via única, una de cada ample. Això sí, el bypass per l'oest hauria de ser de quatre vies: dues en cada ample.
Però d'aquí a 20 anys tindrem túnel pel centre de quatre vies i bypass per l'oest de quatre vies... deu ser cosa del 3%.
Crec que amb el ferrocarril a Girona passarà com ja ha passat amb la N-II:
Fa 20 anys es va plantejar la variant de Sant Daniel. Alguns ja van dir que seria millor per l'Autopista i van engegar la campanya N-II per l'Autopista, amb recollida de firmes inclosa. Es va imposar la visió del llavors ministre José Borrell i l'alcalde Joaquim Nadal de construir la variant per Sant Daniel.
Ara, el peatge de la AP-7 és gratuit de Girona S a N o viceversa, amb l'ampliació a 3 carrils de Maçanet a França s'ampliarà a 4 carrils a l'àrea de Girona i es farà un nou accés a l'altura de Fornells de la Selva. A la pràctica, l'Autopista actuarà de variant de la N-II desdoblada (autovia A-2), ja que la variant de Sant Daniel ja està saturada amb la N-II sense desdoblar.
No hauria sigut més raonable, lògic i econòmic fer cas des del principi als que crèiem que la N-II havia d'anar per l'Autopista, tal com la realitat ha acabat imposant al cap de vint anys?
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: La ciutadania, contra els polítics per l'estació de Figueres
Uf, vies úniques dobles, antenes... no. Tot això suposa una hipoteca de cara al futur de manera que, encara que a curt termini surt més barat, en pocs anys queda desbordat i hem de fer-ho tot nou i surt molt més car, a part que mentrestant t'obliga a funcionar en precari.genissimon wrote:Per a Figueres (i també Girona) la solució tipus Zaragoza o Lleida crec que és la més correcta:
Sóc absolutament partidari de fer obres que durin anys, és a dir, que no es dissenyin pensant en cobrir justet el que tenim avui, sinó que puguin servir també per cobrir el de demà i el de demà passat amb fiabilitat i marge d'acció.
Per tant, de vies úniques.... ni parlar-ne. Més aviat hem de parlar de quàdruples, o de dobles amb possibilitat d'ampliació a quatre.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: La ciutadania, contra els polítics per l'estació de Figueres
Per a Girona o Figueres, per a quan les dues vies úniques passants per l'actual estació (una en cada ample) arribin a un cert grau de saturació (*) ja s'hauria haver desterrat l'ample ibèric a la línia, per la qual cosa hi haurà una magnífica doble via d'ample normal (UIC) passant per l'actual estació. Per aquesta ruta només hi passarien els trens amb parada a la ciutat: els AVANT i alguns AVE en ample normal i els CEX en ample ibèric.
Per a la variant exterior hi haurà una doble via en cada ample per als trens sense parada i, sobretot, per als trens de mercaderies. Quan s'arribi al moment descrit en el punt anterior, la doble via d'ample ibèric s'haurà convertit en una doble via d'ample normal (UIC) i tindrem una quadruple via d'ample normal (UIC).
Només per a ponderar el "problema": de Girona a Figueres demà hi ha 25 trens per sentit a més dels mercaderies (que anirien per les variants). D'Arenys de Mar a Calella en via única demà hi ha 49 trens cap al Nord i 51cap al sud. I encara n'hi cabrien molts més.
* Tal com jo ho descric, li veig un futur de 15-20 anys com a mínim abans no es saturi.
Salut !!
Per a la variant exterior hi haurà una doble via en cada ample per als trens sense parada i, sobretot, per als trens de mercaderies. Quan s'arribi al moment descrit en el punt anterior, la doble via d'ample ibèric s'haurà convertit en una doble via d'ample normal (UIC) i tindrem una quadruple via d'ample normal (UIC).
Només per a ponderar el "problema": de Girona a Figueres demà hi ha 25 trens per sentit a més dels mercaderies (que anirien per les variants). D'Arenys de Mar a Calella en via única demà hi ha 49 trens cap al Nord i 51cap al sud. I encara n'hi cabrien molts més.
* Tal com jo ho descric, li veig un futur de 15-20 anys com a mínim abans no es saturi.
Salut !!
wefer wrote: Uf, vies úniques dobles, antenes... no. Tot això suposa una hipoteca de cara al futur de manera que, encara que a curt termini surt més barat, en pocs anys queda desbordat i hem de fer-ho tot nou i surt molt més car, a part que mentrestant t'obliga a funcionar en precari.
Sóc absolutament partidari de fer obres que durin anys, és a dir, que no es dissenyin pensant en cobrir justet el que tenim avui, sinó que puguin servir també per cobrir el de demà i el de demà passat amb fiabilitat i marge d'acció.
Per tant, de vies úniques.... ni parlar-ne. Més aviat hem de parlar de quàdruples, o de dobles amb possibilitat d'ampliació a quatre.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: La ciutadania, contra els polítics per l'estació de Figueres
Hola a tod@s,
¿Se sabe algo sobre el futuro de la estación de Figueres?
¿Se sabe algo sobre el futuro de la estación de Figueres?