Page 1 of 2
269 per la línia de Vic
Posted: Wednesday 19/03/2008 19:21
by sag470
Fa mitja hora ha baixat de forma aïllada la 269.278 per la linia de Vic, rarament. L'he vista creuant el pont de pedra en corba de Sant Martí de Centelles. Motiu?
No ho sé, però és extrany veure mercaderies més enllà de Granollers, sino hagi pujat algun vagó al Sot dels pradals. Algú ho sap, merci.
sag470
Una explicació
Posted: Wednesday 19/03/2008 21:11
by Guigui
La tornada d'
això, potser?
Re: 269 per la línia de Vic
Posted: Thursday 20/03/2008 12:55
by UT440_132M
Jo no la vaig veure, pero estava a La Garriga treballant ahir cap a mitja tarda i sento un claxon d'un tren no gens habitual. Fa temps ja en vaig veure passar una amb plataformes buides direcció Hospitalet. Segurament aviat tornarem a veure passar les 319.xxx carregades de balast. Probablement es tracti del primer tren de mercaderies de l'any. Us mantindré informats. Salut!
Re: 269 per la línia de Vic
Posted: Thursday 20/03/2008 15:59
by marcel
Segons m'han comentat, a Toses ja hi ha gran quantitat de balast, que sembla ser ha arribat amb camió.
Re: 269 per la línia de Vic
Posted: Friday 21/03/2008 0:19
by UT440_132M
marcel wrote:Segons m'han comentat, a Toses ja hi ha gran quantitat de balast, que sembla ser ha arribat amb camió.
Ja ho se que hi ha balast en un canto al costat del tunel de Toses, pero sera suficient per fer els gairebe 50 Kms de via nova? Espero veure trens de mercaderies aviat per la C3
Acumulació de balast
Posted: Friday 21/03/2008 0:29
by Guigui
UT440_132M wrote:Ja ho se que hi ha balast en un canto al costat del tunel de Toses, pero sera suficient per fer els gairebe 50 Kms de via nova?
No aniran a descarregar en un únic punt el balast per a tot un tram de 50 km. Si no, seria com l'acudit del pintor de línies contínues de la carretera: "És que el pot quedava cada cop més lluny!"
Re: 269 per la línia de Vic
Posted: Friday 21/03/2008 9:49
by liniadelRipollés
Fa un temps va comentar-me gent d'ADIF que aquesta empresa s'havia posat en contacte amb SNCF per fer alguns trens de mercaderies per a renovació de via fins a Puigcerdà. Hauran desbrossat la via per això?
UT440_132M wrote:marcel wrote:Segons m'han comentat, a Toses ja hi ha gran quantitat de balast, que sembla ser ha arribat amb camió.
Ja ho se que hi ha balast en un canto al costat del tunel de Toses, pero sera suficient per fer els gairebe 50 Kms de via nova? Espero veure trens de mercaderies aviat per la C3
Re: 269 per la línia de Vic
Posted: Friday 21/03/2008 14:00
by UT440_132M
Jo hi viatjo subint i la via esta "neta". Si no ho estigues cop de pala i apa
Re: 269 per la línia de Vic
Posted: Friday 21/03/2008 16:33
by victorcasta
liniadelRipollés wrote:Fa un temps va comentar-me gent d'ADIF que aquesta empresa s'havia posat en contacte amb SNCF per fer alguns trens de mercaderies per a renovació de via fins a Puigcerdà. Hauran desbrossat la via per això?
Vaig llegir fa alguns mesos que la SNCF els hi havia dit que
ni hablar.
Re: 269 per la línia de Vic
Posted: Friday 21/03/2008 16:49
by UT440_132M
victorcasta wrote:liniadelRipollés wrote:Fa un temps va comentar-me gent d'ADIF que aquesta empresa s'havia posat en contacte amb SNCF per fer alguns trens de mercaderies per a renovació de via fins a Puigcerdà. Hauran desbrossat la via per això?
Vaig llegir fa alguns mesos que la SNCF els hi havia dit que
ni hablar.
Logic
La unitat que vareu veure seria aquesta oi?
http://www.listadotren.es/motor/phototr ... 5&from=ser
Re: 269 per la línia de Vic
Posted: Friday 21/03/2008 21:54
by entfe001
victorcasta wrote:Vaig llegir fa alguns mesos que la SNCF els hi havia dit que ni hablar.
El problema és que si la SNCF deia que sí, demostrava que el trànsit de mercaderies per la línia era possible, i aleshores no podrien seguir negant-se a un transport que demana insistentment una empresa de la zona.
Re: 269 per la línia de Vic
Posted: Saturday 22/03/2008 20:48
by UT440_132M
Alemenys trobarien una utitlitat per la mai estrenada estacio de mercaderies de Vic, i continuo pensant que el transit de mercaderies es possible per aquesta linia. Cosa que Adif i Renfe han negat sempre
Re: Acumulació de balast
Posted: Sunday 23/03/2008 22:57
by liniadelRipollés
A jutjar per la impressionant muntanya de balast a Toses (IMPRESSIONANT, res comparable) ho considero punt únic.
Hi ha travesses descarregades a Planoles i altres punts, i també carril 54.
Per acabar comentar que és a punt de finalitzar la renovació total de la catenària, falta el tram Puigcerdà La Tor i un tram del Urtx-Alp La Molina.
A destacar que el senyal d'entrada SNCF de l'estació de Puigcerdà ha estat donat de baixa. En aquests moments, doncs, els trens francesos haurien d'entrar a Puigcerdà amb banderí groc desplegat, segons reglamentació ADIF.
Guigui wrote:UT440_132M wrote:Ja ho se que hi ha balast en un canto al costat del tunel de Toses, pero sera suficient per fer els gairebe 50 Kms de via nova?
No aniran a descarregar en un únic punt el balast per a tot un tram de 50 km. Si no, seria com l'acudit del pintor de línies contínues de la carretera: "És que el pot quedava cada cop més lluny!"
Re: 269 per la línia de Vic
Posted: Monday 24/03/2008 0:02
by marcel
Això concorda amb els rumors que vaig sentir, encara que pugui semblar una opció no gaire raonable...Que donada les caracteristiques de la linia tampoc trobo tant descabellat que ho centralitzin a un dels pocs punts d'enllaç via-carretera.
Re: 269 per la línia de Vic
Posted: Monday 24/03/2008 9:50
by liniadelRipollés
A aquest comentari hi afegiria que la rampa just allà és de les més favorables de tot el tram Urtx-Ribes.
marcel wrote:Això concorda amb els rumors que vaig sentir, encara que pugui semblar una opció no gaire raonable...Que donada les caracteristiques de la linia tampoc trobo tant descabellat que ho centralitzin a un dels pocs punts d'enllaç via-carretera.
Re: 269 per la línia de Vic
Posted: Monday 24/03/2008 11:40
by Jordilar
El carregador de balast s'ha isntal·lat a Toses molt provablement perque és pràcticament la estació més alta de la línia ( la més alta es La Molina ) i no havent-hi rampes de pujada fortes en la que els trens s'hi puguin enfrontar en càrrega. Penseu que pel costat Ribes tot es baxada i pel costat Puigcerdà hi ha una rampa en pujada d'unes 30mm durant pràcticament tot el túnel de tosses.
Salut,
Re: 269 per la línia de Vic
Posted: Monday 24/03/2008 11:43
by liniadelRipollés
La muntanya de balast em recorda la del runam salí de Sallent...salvant les distàncies. Esperem que el balast no s'esllavissi cap a la via abans de tancar-la...
Jordilar wrote:El carregador de balast s'ha isntal·lat a Toses molt provablement perque és pràcticament la estació més alta de la línia ( la més alta es La Molina ) i no havent-hi rampes de pujada fortes en la que els trens s'hi puguin enfrontar en càrrega. Penseu que pel costat Ribes tot es baxada i pel costat Puigcerdà hi ha una rampa en pujada d'unes 30mm durant pràcticament tot el túnel de tosses.
Salut,
Re: 269 per la línia de Vic
Posted: Tuesday 25/03/2008 11:23
by jordidr
Nomes cal que hi enxufin vagons a la 269 i ja tindrem el CEX un altre cop
Renovació de catenària a Puigcerdà
Posted: Tuesday 25/03/2008 22:49
by Peter
Adjunto unes fotos de principi de març amb maquinària estacionada a Puigcerdà que s'encarrega de la renovació de la catenària.
Re: 269 per la línia de Vic
Posted: Tuesday 25/03/2008 22:56
by victorcasta
Sincerament, tinc ganes que arribi el dia que Puigcerdà no la reconegui ni la mare que la va parir...