Page 1 of 1
De les 440 a les 447 (anys 90)
Posted: Monday 24/03/2008 19:13
by Alex_C4
Crec com record de la infància, que les 447 van entrar a la C4 cap al 1994, però que ho van fer d'un día per l'altre, (un dilluns) algú que tingui memoria em pot confirmar quin any exactament i si es correcte.
Recordo que la primera impresió que em vaig emportar, va ser la de dir: "Quins seients més durs!". A més la meva mare em comentava dins del 447, que aquelles unitats havíen de ser metros, però que al final no les van voler no sé per quín motiu i que les van agafa renfe i les van reformar.
Algúna persona més gran que jo, em pot confirmar tot això?
Àlex Naranjo.
Re: De les 440 a les 447 (anys 90)
Posted: Monday 24/03/2008 23:14
by metring
Que les 447 havien de ser metros??? ostres, a veure si algú pot confirmar-ho!
Re: De les 440 a les 447 (anys 90)
Posted: Monday 24/03/2008 23:17
by victorcasta
Alex_C4 wrote:Crec com record de la infància, que les 447 van entrar a la C4 cap al 1994, però que ho van fer d'un día per l'altre, (un dilluns) algú que tingui memoria em pot confirmar quin any exactament i si es correcte.
Recordo que la primera impresió que em vaig emportar, va ser la de dir: "Quins seients més durs!". A més la meva mare em comentava dins del 447, que aquelles unitats havíen de ser metros, però que al final no les van voler no sé per quín motiu i que les van agafa renfe i les van reformar.
Algúna persona més gran que jo, em pot confirmar tot això?
Àlex Naranjo.
Tot són llegendes urbanes...
Re: De les 440 a les 447 (anys 90)
Posted: Tuesday 25/03/2008 0:36
by entfe001
Les UT447 són una millora de les més antigues UT446 (que al nucli de Barcelona no tenim), que alhora són l'evolució del desaparegut prototip 445.001 dissenyat per Renfe per a serveis de rodalia.
447 per a metro, impossible
Posted: Tuesday 25/03/2008 0:41
by Guigui
Alex_C4 wrote:A més la meva mare em comentava dins del 447, que aquelles unitats havíen de ser metros, però que al final no les van voler no sé per quín motiu i que les van agafa renfe i les van reformar.
No disposo de dades que ho corroborin, però a primera vista sembla impossible que les 447 anessin per metros. L'alçada respecte l'andana i, molt possiblement, també l'amplada i la llargada dels cotxes per als radis d'algunes corbes de la L1 (ex. Espanya) ho haurien fet inviable.
Re: De les 440 a les 447 (anys 90)
Posted: Tuesday 25/03/2008 10:06
by wefer
entfe001 wrote:Les UT447 són una millora de les més antigues UT446 (que al nucli de Barcelona no tenim), que alhora són l'evolució del desaparegut prototip 445.001 dissenyat per Renfe per a serveis de rodalia.
Més informació aquí:
http://www.wefer.com/w5/renfe/446.htm
Re: De les 440 a les 447 (anys 90)
Posted: Wednesday 26/03/2008 15:46
by 252-071
Alex_C4 wrote:Crec com record de la infància, que les 447 van entrar a la C4 cap al 1994, però que ho van fer d'un día per l'altre, (un dilluns) algú que tingui memoria em pot confirmar quin any exactament i si es correcte.
Les 447 van entrar en servei l'any 1993 a Barcelona.
Alex_C4 wrote:
Recordo que la primera impresió que em vaig emportar, va ser la de dir: "Quins seients més durs!". A més la meva mare em comentava dins del 447, que aquelles unitats havíen de ser metros, però que al final no les van voler no sé per quín motiu i que les van agafa renfe i les van reformar.
Mentida
entfe001 wrote:Les UT447 són una millora de les més antigues UT446 (que al nucli de Barcelona no tenim), que alhora són l'evolució del desaparegut prototip 445.001 dissenyat per Renfe per a serveis de rodalia.
Aixó no és del tot cert.Les 447 porten la mateixa caixa per poder fer composicions amb les 446 sense problemes.
Però a la llarga s'ha vist que no es recomanable posar 446 i 447 acoblades perquè les 447 paiteixen molt a les arrecades i frenades ja que el fre elèctric actua de manera diferent en les 447.
De la CEDETI nomès van aprofitar el bogie ja que va donar mals resultats,sobretot quan li van afeigir un remolc intermig.
Comparem
Renfe 447
Renfe 446
Salutacions
Re: De les 440 a les 447 (anys 90)
Posted: Friday 28/03/2008 21:42
by UT440_132M
Si jo tambe recordo que vaig veure les primeres 447 cap a aquells anys aqui a osona. Pero com que els veia tots iguals no en feia massa cas, si que recordo l'entrada de les 450 per la C2 abans dels JJOO del 92 a St Celoni. Tinc mes present el record de les 440 originals en blau i groc.
Re: De les 440 a les 447 (anys 90)
Posted: Friday 28/03/2008 23:19
by victorcasta
252-071 wrote:entfe001 wrote:Les UT447 són una millora de les més antigues UT446 (que al nucli de Barcelona no tenim), que alhora són l'evolució del desaparegut prototip 445.001 dissenyat per Renfe per a serveis de rodalia.
Aixó no és del tot cert.Les 447 porten la mateixa caixa per poder fer composicions amb les 446 sense problemes.
Però a la llarga s'ha vist que no es recomanable posar 446 i 447 acoblades perquè les 447 paiteixen molt a les arrecades i frenades ja que el fre elèctric actua de manera diferent en les 447.
A més, en una composició 446+447, la velocitat de la 447 es veurà limitada als 100 km/h de màxima de la 446.
Re: De les 440 a les 447 (anys 90)
Posted: Sunday 30/03/2008 12:06
by aarongilp
Alex_C4 wrote:Recordo que la primera impresió que em vaig emportar, va ser la de dir: "Quins seients més durs!". A més la meva mare em comentava dins del 447, que aquelles unitats havíen de ser metros, però que al final no les van voler no sé per quín motiu i que les van agafa renfe i les van reformar.
Aquesta mateixa llegenda es comentava quan van entrar en servei les 112 de FGC. Es deia que s'havien fet per a RENFE i, al no voler-les, les va comprar FGC. De fet, m'argumentava qui m'ho va dir que "són idèntiques!" (referint-se a les 112 respecte de les 447). Evidentment no ho són, i no hi vaig fer més cas. Ara bé, desconeixia que aquesta llegenda també hagués estat per les 447...