Page 1 of 1
Sant Ildefons de Cornellà
Posted: Monday 24/03/2008 19:30
by Alex_C4
Hola, fa un parell d'anys vaig trucar a un programa de ràdio de preguntes i respostes, preguntan per una estació fantasma que hi havía entre Cornellà i L'Hospitalet. Em van contestar que era Sant Ildefons... Però la veritat es que en ser poc, perquè es va tancar?, quan?, perque no figura al mapa amb un * com "Vallcarca"?
Àlex Naranjo.
Re: Sant Ildefons de Cornellà
Posted: Monday 24/03/2008 22:36
by metring
És estrany, si. En aquest fil
http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... s+cornella
es parla en general d'estacions ja tancades de la Renfe.
Re: Sant Ildefons de Cornellà
Posted: Tuesday 01/04/2008 10:30
by wefer
Alex_C4 wrote:perque no figura al mapa amb un * com "Vallcarca"?
Vallcarca figura amb un asterisc perquè, encara que estigui tancada, es considera encara com a part de la xarxa i així, Renfe, pot cobrar dues zones entre Garraf i Sitges. Si, tal com seria lògic, no hi figurés Vallcarca, al ser estacions colaterals, només caldria pagar una zona.
En el cas de Sant idelfons, encara que aparegués en el mapa, no suposaria poder cobrar més, amb la qual cosa no tenen necessitat de fer-ho.
El mateix passa amb Torrebonica i Castellarnau, situades entre Sabadell i Terrassa.
Dit d'una altra manera: és una manera de prendre el pèl (i els diners) a la gent per part de Renfe, res més.
S'acabarà si la Rodalia és gestionada per la Generalitat?
Posted: Tuesday 01/04/2008 11:11
by Guigui
wefer wrote:Vallcarca figura amb un asterisc perquè, encara que estigui tancada, es considera encara com a part de la xarxa i així, Renfe, pot cobrar dues zones entre Garraf i Sitges. Si, tal com seria lògic, no hi figurés Vallcarca, al ser estacions colaterals, només caldria pagar una zona.
En el cas de Sant idelfons, encara que aparegués en el mapa, no suposaria poder cobrar més, amb la qual cosa no tenen necessitat de fer-ho.
El mateix passa amb Torrebonica i Castellarnau, situades entre Sabadell i Terrassa.
Dit d'una altra manera: és una manera de prendre el pèl (i els diners) a la gent per part de Renfe, res més.
M'agradaria pensar que, un cop la Rodalia sigui gestionada des de la Generalitat, l'ATM hi podrà ficar mà amb més facilitat per aturar excessos d'aquest tipus.
Re: S'acabarà si la Rodalia és gestionada per la Generalitat?
Posted: Tuesday 01/04/2008 11:28
by wefer
Guigui wrote:M'agradaria pensar que, un cop la Rodalia sigui gestionada des de la Generalitat, l'ATM hi podrà ficar mà amb més facilitat per aturar excessos d'aquest tipus.
Tenint en compte el desastre en la gestió dels autobusos, que ja fa temps que són competència de la Generalitat, no podem esperar gaires canvis
Re: Sant Ildefons de Cornellà
Posted: Tuesday 01/04/2008 15:54
by Platanito
wefer wrote:Vallcarca figura amb un asterisc perquè, encara que estigui tancada, es considera encara com a part de la xarxa i així, Renfe, pot cobrar dues zones entre Garraf i Sitges. Si, tal com seria lògic, no hi figurés Vallcarca, al ser estacions colaterals, només caldria pagar una zona.
En el cas de Sant idelfons, encara que aparegués en el mapa, no suposaria poder cobrar més, amb la qual cosa no tenen necessitat de fer-ho.
El mateix passa amb Torrebonica i Castellarnau, situades entre Sabadell i Terrassa.
Dit d'una altra manera: és una manera de prendre el pèl (i els diners) a la gent per part de Renfe, res més.
Es una bona explicació... Ara ja només falta el següent pas: la construcció sistemàtica d'andanes entre estacions colaterals amb canvi de zona, de manera que mai no s'arribin a fer servir però es puguin pintar amb un asterisc als mapes i amb més viatges de dues zones al balanç econòmic a finals d'any.
El que no acabo d'entendre és com pot considerar-se que Garraf pertany a la zona 2 i Sitges a la 3, si ambdós pertanyen al mateix terme municipal...
Potser ja hi han pensat?
Posted: Tuesday 01/04/2008 22:49
by Guigui
Platanito wrote:Es una bona explicació... Ara ja només falta el següent pas: la construcció sistemàtica d'andanes entre estacions colaterals amb canvi de zona, de manera que mai no s'arribin a fer servir però es puguin pintar amb un asterisc als mapes i amb més viatges de dues zones al balanç econòmic a finals d'any.
No m'estranyaria gens que Renfomentadif ja hi hagués pensat però que n'hagués desistit en veure que no recuperava la "inversió".
No sóc malpensat, què va!
Re: Sant Ildefons de Cornellà
Posted: Tuesday 01/04/2008 22:55
by Pere
wefer wrote:Vallcarca figura amb un asterisc perquè, encara que estigui tancada, es considera encara com a part de la xarxa i així, Renfe, pot cobrar dues zones entre Garraf i Sitges. Si, tal com seria lògic, no hi figurés Vallcarca, al ser estacions colaterals, només caldria pagar una zona.
En el cas de Sant idelfons, encara que aparegués en el mapa, no suposaria poder cobrar més, amb la qual cosa no tenen necessitat de fer-ho.
El mateix passa amb Torrebonica i Castellarnau, situades entre Sabadell i Terrassa.
Dit d'una altra manera: és una manera de prendre el pèl (i els diners) a la gent per part de Renfe, res més.
Viatjar amb la T-10 d'1 zona entre Sabadell i Terrassa amb renfe és vàlid.
Re: Sant Ildefons de Cornellà
Posted: Tuesday 01/04/2008 23:06
by victorcasta
Pere wrote:Viatjar amb la T-10 d'1 zona entre Sabadell i Terrassa amb renfe és vàlid.
Per anar de Sabadell Centre a Terrassa amb Renfe havia de marcar una T-10 de 2 zones, mentre que anant amb La Vallesana només havia de marcar-ne una d'1 zona. Però Sabadell Nord-Terrassa sí que es podia fer amb 1 zona. Caldria veure si amb l'entrada en servei de Terrassa-Est això es manté.
Re: Sant Ildefons de Cornellà
Posted: Tuesday 01/04/2008 23:19
by josep_serre
Estàs bastant poc al dia, amb bitllets ATM es pot viatjar en desplaçament monomodal des de Sabadell Sud fins a Terrassa des de fa ja bastant de temps, gener de 2006 si no recordo malament, en desplaçament multimodal sí que ha de ser de dues zones.
Aquesta mateixa norma es pot aplicar al desplaçament Segur de Calafell-Sant Vicenç de Calders, Sitges-Garraf.
Pel que fa als títols de Renfe, l'ATM no té res a dir sobre com s'han de regular.
victorcasta wrote:Pere wrote:Viatjar amb la T-10 d'1 zona entre Sabadell i Terrassa amb renfe és vàlid.
Per anar de Sabadell Centre a Terrassa amb Renfe havia de marcar una T-10 de 2 zones, mentre que anant amb La Vallesana només havia de marcar-ne una d'1 zona. Però Sabadell Nord-Terrassa sí que es podia fer amb 1 zona. Caldria veure si amb l'entrada en servei de Terrassa-Est això es manté.
Re: Sant Ildefons de Cornellà
Posted: Wednesday 02/04/2008 17:59
by josep_serre
Una altra veritat a mitges.
Aquest "abús" que sembla per portar als tribunals suposa 10 cèntims pel bitllet senziill, 5,20€ per l'abonament mensual, 2,85€ pel bonotren, no n'hi ha per tant.
No en tots els casos s'aplica això, entre Manresa i SAnt Vicenç de Castellet s'aplica una zona ignorant Castellgalí que és una estació sense servei des de no fa tants anys tot i que la distància és considerable, mentre que FGC cobra dues zones entre Manresa i Sant Vicenç de Castellet llevat de si és des de Viladordis i cal tenir en compte que en els altres casos aquestes estacions han prestat servei en un determinat moment i no s'han deixat de tenir en compte, però quan hi eren ja es cobrava dues zones per aquell trajecte, no ho trobo tan greu.
wefer wrote:Alex_C4 wrote:perque no figura al mapa amb un * com "Vallcarca"?
Vallcarca figura amb un asterisc perquè, encara que estigui tancada, es considera encara com a part de la xarxa i així, Renfe, pot cobrar dues zones entre Garraf i Sitges. Si, tal com seria lògic, no hi figurés Vallcarca, al ser estacions colaterals, només caldria pagar una zona.
En el cas de Sant idelfons, encara que aparegués en el mapa, no suposaria poder cobrar més, amb la qual cosa no tenen necessitat de fer-ho.
El mateix passa amb Torrebonica i Castellarnau, situades entre Sabadell i Terrassa.
Dit d'una altra manera: és una manera de prendre el pèl (i els diners) a la gent per part de Renfe, res més.
Re: Sant Ildefons de Cornellà
Posted: Friday 11/04/2008 11:59
by wefer
josep_serre wrote:Aquest "abús" que sembla per portar als tribunals suposa 10 cèntims pel bitllet senziill, 5,20€ per l'abonament mensual, 2,85€ pel bonotren, no n'hi ha per tant.
No discutim això.
Sigui un euro, 5 o 10.000, no hi ha raó perquè Renfe se'ls cobri treient-se de la màniga estacions que no existeixen.
Per tant, sí és un abús, i sí és denunciable. I 5 euros per abonament mensual... sincerament, a mi no em sembla precisament poc, que són 10.000 peles a l'any! I més comptant la quantitat de gent que els ha de pagar
Re: Sant Ildefons de Cornellà
Posted: Friday 11/04/2008 20:47
by orique
Exacte. Les grans organitzacions (això inclou de tot: transportistes, consultores, governs...), de petites estafes en treuen milions d'euros cada any.