Page 1 of 1

Les Corts «underground»

Posted: Wednesday 26/03/2008 10:58
by Ecomobisostrans
Info-PTP wrote:Les Corts «underground»


El districte triplicarà en set anys el nombre d'estacions de metro i de FGC per assumir la creixent mobilitat de la població del Baix Llobregat

V. PLANELLA. Barcelona

+ Estació de la línia 3 a la cantonada entre travessera de les Corts i el carrer Galileu. Foto: V.P.
D'un grapat de parades de la línia 3 del metro –la línia verda– que es poden comptar amb els dits d'una mà, el subsòl del districte de les Corts de Barcelona passarà a convertir-se en una mena de formiguer farcit de túnels, d'estacions de ferrocarrils i de passadissos intercanviadors per on es mouran a diari desenes de milers de persones. En els pròxims set anys, segons les previsions del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP), una desena llarga de carrers i avingudes dels barris de Sant Ramon-Maternitat i de Pedralbes seran esventrats per construir-hi set noves estacions de metro, tres dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), a banda d'una parada, en superfície, del Trambaix. Aquesta febre constructora convertirà les Corts, i la seva àrea d'influència territorial més propera, en una de les zones de la capital catalana més ben comunicades amb transports públics subterranis, només superada per la xarxa que conflueix al centre de la ciutat, al voltant de la plaça de Catalunya.

La raó principal d'aquest impuls a la mobilitat en la porta sud, pel costat muntanya, de Barcelona cal buscar-la en el creixement poblacional que en les últimes dècades han experimentat municipis del Baix Llobregat com l'Hospitalet, Esplugues, Sant Joan Despí, Sant Feliu, Cornellà o Sant Just Desvern, receptors, en gran mesura, de barcelonins que s'hi han refugiat a la recerca d'habitatges més barats, però que mantenen la seva activitat professional a la capital. El febrer de fa dos anys, el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, va acordar amb els alcaldes d'aquestes poblacions un nou projecte de xarxa ferroviària per facilitar «un accés millor i més directe des del Baix Llobregat fins al centre de Barcelona». El punt neuràlgic d'aquesta comunicació se situa a les Corts amb les següents actuacions que ara s'han començat a desenvolupar:



L-5.
La llarga distància existent entre les estacions de Collblanc, al final de la travessera de les Corts, i de Pubilla Casas, a l'Hospitalet, es veurà retallada amb la creació de la parada de Sant Ramon, situada a la carretera de Collblanc entre el Camí de la Torre Melina i el carrer Josep Sunyol. La nova estació, pressupostada en 39 milions d'euros, disposarà de quatre accessos i el DPTOP preveu que entri en servei l'estiu del 2010. El projecte global també inclou la connexió de la línia 5 amb la futura estació de Sant Ramon del Trambaix, que estarà situada a pocs metres de distància de la línia blava del metro.

L-3.
La Generalitat té previst treure el juny vinent a informació pública el projecte de prolongació d'aquesta línia des de l'actual cua de maniobres a Zona Universitària fins a Sant Feliu de Llobregat. Es tracta d'un perllongament de 5,8 quilòmetres de longitud que inclou sis estacions, la més important de les quals serà la de Finestrelles-Sant Joan de Déu, al terme municipal d'Esplugues de Llobregat, perquè ha de resoldre les actuals mancances d'accés en transport públic a l'hospital infantil. Segons els estudis realitzats, la prolongació de la línia 3 tindrà una demanda de més de 42.000 passatgers diaris, dels quals un 30% seran usuaris habituals de la mateixa línia. La inversió pressupostada és de 212,52 milions d'euros i l'horitzó d'entrada en funcionament de la totalitat del tram ampliat se situa a l'any 2015.

L-9.
El projecte metropolità referencial dels últims anys és l'enllaç dels municipis del Barcelonès Nord amb l'aeroport d'el Prat. Pel que fa als ciutadans de les Corts, la que serà la línia de metro més llarga d'Europa, els posarà a l'abast cinc estacions: Collblanc, Campus Sud, Zona Universitària, Campus Nord i Manuel Girona. La UTE encarregada de la realització de la línia 9 ja ha iniciat les obres a les parades de Collblanc, que compartirà andanes amb l'estació del mateix nom de la línia 5, i de Campus Sud, situada a la confluència entre les avingudes de Xile i Gregorio Marañón. El termini de finalització d'aquestes obres és de tres anys, tot i que el govern català ha calculat que caldrà esperar fins al 2012 perquè la línia 9 sigui operativa. El pròxim pas serà iniciar la construcció de la parada de Zona Universitària, que actuarà com a intercanviador amb la línia 3. Pel que fa a Campus Nord –que tindrà una única sortida dins dels jardins de Torre Girona– i a Manuel Girona, el DPTOP no ha volgut anticipar dades.

FGC.
Amb la perspectiva del 2015, es preveu posar en funcionament un ramal de 2,5 quilòmetres des de l'estació de Reina Elisenda fins a Finestrelles-Sant Joan de Déu. Aquesta prolongació dels Ferrocarrils de la Generalitat també tindrà dues noves estacions a l'avinguda de Pedralbes i a la carretera d'Esplugues.

Traçats estúpids

Posted: Wednesday 26/03/2008 11:18
by Guigui
I és al límit amb el districte de Sarrià-Sant Gervasi on tindrem un dels exemples més fabulosos de metro-serpentina de la RMB, amb l'agravant d'aplicar el mètode d'"atanso-però-no-del-tot" a un lloc important com Maria Cristina. Què costava tirar recte de Mandri a Zona Universitària, descrivint una corba lleugera per agafar Sarrià i el Campus Nord?

Re: Les Corts «underground»

Posted: Wednesday 26/03/2008 13:02
by 437.001
No n´estic segur, però tinc la sensació de que la L9 s´obrirà un dia o altre des de Can Zam/Gorg fins a Lesseps i de de l´Aeroport/Zona Franca fins a Zona Universitària, però que el tram intermig Zona Universitària-Lesseps (ves per on, el que coincideix amb el districte Sarrià-St.Gervasi) trigarà encara bastant més del què ens pensem a obrir-se...
Només és una sensació...

:nose

Possibles avantatges

Posted: Wednesday 26/03/2008 13:08
by Guigui
437.001 wrote:No n´estic segur, però tinc la sensació de que la L9 s´obrirà un dia o altre des de Can Zam/Gorg fins a Lesseps i de de l´Aeroport/Zona Franca fins a Zona Universitària, però que el tram intermig Zona Universitària-Lesseps (ves per on, el que coincideix amb el districte Sarrià-St.Gervasi) trigarà encara bastant més del què ens pensem a obrir-se...
Només és una sensació...

:nose
Insisteixo, si això serveix per fer un traçat més racional i salvar el poc que encara es pot salvar, benvingut sigui.

Però, mentrestant, no hi haurà cap problema per seguir desdoblant massivament carreteres (A-2, A-7, A-26, C-17, etc.) i fer autovies noves de trinca (C-31 a Lloret, Quart Cinturó). Tot sigui per arribar abans en cotxe oficial.

:tazaWC