Page 1 of 1
Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
Posted: Thursday 03/04/2008 20:26
by megapauer
Arran d'haver publicat a Tranvia Portal una postal de l'estació de Garraf ha sortit un tema:
A la postal s'hi veu l'estació de Garraf amb dues vies principals i dues d'apartament al costat mar. Però a continuació es veuen unes vies de via estreta amb dues composicions de tolves, l'una carregada i l'altra amb les tolves tombades. La pregunta és què és això?
Us pujo les fotos. Poso a continuació els links originals, ja que el fòrum talla les fotos de més de ¿800 pixels?
http://www.tranvia.org/modules/My_eGall ... MG0007.jpg
I l'ampliació:
http://img223.imageshack.us/img223/1/img0007rm8.jpg
Algú n'havia sentit a parlar?
Gràcies!!
Re: Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
Posted: Thursday 03/04/2008 23:59
by orique
Pedra calcària del Garraf per fer... quelcom?
Material d'obres?
Posted: Friday 04/04/2008 0:04
by Guigui
En qualsevol cas, sembla una estructura molt passatgera, corresponent a unes obres que sembla que hi ha damunt el mur de contenció. Cal pensar que a l'època a la qual corresponen aquestes fotos (anys 20-30?) encara no hi havia la maquinària de construcció actual, especialment pel que fa a vehicles, de manera que l'alternativa més a mà després de la tracció animal (humana inclosa) eren ferrocarrils com els de les mines.
Re: Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
Posted: Friday 04/04/2008 11:26
by aarongilp
Jo no sé si això és dels anys 20-30, ja que jo veig una senyal lluminosa de sortida (en l'ampliació, a la via direcció Vilanova, cap abaix), i no crec que aleshores ja n'hi haguéssin. Jo situaria la foto durant l'època de construcció de la doble via (aquí sembla que sigui via única, almenys pel costat Castelldefels), que suposo (no ho sé) que era cap els anys 50. Què me'n dieu?
Re: Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
Posted: Friday 04/04/2008 13:31
by megapauer
Sens dubte és via única però amb senyalització lluminosa i sense electrificar.
Aquí a Madrid no tinc informació de les etapes d'aquesta línia, però amb això crec que algú podria datar-la amb certa facilitat.
Re: Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
Posted: Friday 04/04/2008 19:20
by fubang
Bona tarda.
Jo pensava que la linia Barcelona-Vilanova-Sant Vicenç de Calders-Tarragona ja era en doble vía abans de la guerra civil, cosa que veig que no és veritat.
Quan es va fer la doble vía?
En tot cas, els horaris de l'any 1954 ja indiquen doble vía entre Barcelona, Tarragona i Reus.
Re: Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
Posted: Sunday 06/04/2008 2:00
by 437.001
Si que era de doble via, es veu prou bé el doble túnel al fons...
Re: Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
Posted: Sunday 06/04/2008 2:08
by Jordilar
La doble via és va fer cap a finals del selge XIX?
Aquesta foto la situaria entre els anys 50 ja que aleshores ja existia la senyalització lluminosa.
Re: Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
Posted: Sunday 06/04/2008 11:11
by aarongilp
437.001 wrote:Si que era de doble via, es veu prou bé el doble túnel al fons...
Lluís, jo no veig el doble túnel enlloc...al final es veu una sola via, amb espai per a una altra, a l'esquerra...
Edito: Ara sí el veig (no havia obert el link). Si t'hi fixes, al túnel de l'esquerra no hi arriba via (o jo no sé veure-la).
Diria que hi ha doble via
Posted: Sunday 06/04/2008 12:07
by Guigui
aarongilp wrote:Si t'hi fixes, al túnel de l'esquerra no hi arriba via (o jo no sé veure-la).
No ho sé veure amb total certesa, però diria que al túnel esquerre sí que n'hi ha. Què hi diuen els versats en història ferroviària?
Re: Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
Posted: Sunday 06/04/2008 12:33
by entfe001
Lucien Roisin va morir el 1943, així que la fotografia no pot ser dels anys 50. Com a molt serà dels anys 30.
No és història ferroviària sinó fotogràfica: Roisin tenia a Barcelona una botiga a la Rambla de Santa Mònica (la part més propera a Colom), coneguda com la Casa de les Postals, on es podien trobar imatges de tot Espanya. La botiga ja no existeix com a tal, desconec què hi ha ara allà.
Inexplicablement, no té cap pàgina a cap Wikipedia.
Història ferroviària
Posted: Sunday 06/04/2008 13:27
by Guigui
entfe001 wrote:No és història ferroviària sinó fotogràfica
Ho deia per la implantació de la doble via a la línia del Garraf.
Re: Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
Posted: Sunday 06/04/2008 13:29
by entfe001
Jo he fet el comentari d'història fotogràfica perquè desconec quan es va fer doble via al Garraf i des de quan hi ha senyalització lluminosa. L'únic indici que puc donar de la fotografia per situar-la en el temps és per l'autor... en l'últim detall en el qual nosaltres ens hi hauríem fixat
Detalls importants
Posted: Sunday 06/04/2008 13:35
by Guigui
Tot compta, Mr Sherlock Holmes!
Re: Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
Posted: Friday 11/04/2008 10:46
by wefer
Tornant al tema concret d'aquest pressumpte "ferrocarril" secundari... té tota la pinta de ser simplement uns rails posats per portar les vagonetes des de la mina fins aquest carregador (bastant simple, per cert) i passar així el material als vagons de Renfe.
Moltes instal·lacions industrials tenien sistemes interns d'aquest tipus, abans de la generalització dels camions, les cintes transportadores, els "toros", etc. En moltes ni tan sols hi havia material de tracció, sinó que les tolves eren empeses a mà. No sé si seria aquest el cas, encara que m'inclino a pensar que aquí probablement sí deuria haver-hi algun modest tractor.
De tota manera, considerar això com un ferrocarril... potser és una mica "optimista".
Els ingredients semàntics almenys hi són
Posted: Friday 11/04/2008 10:58
by Guigui
wefer wrote:De tota manera, considerar això com un ferrocarril... potser és una mica "optimista".
Home... és "ferro" i és "carril"...
Re: Els ingredients semàntics almenys hi són
Posted: Friday 11/04/2008 11:11
by wefer
Guigui wrote:wefer wrote:De tota manera, considerar això com un ferrocarril... potser és una mica "optimista".
Home... és "ferro" i és "carril"...
També ho són les atraccions de fira i fons i tot les muntanyes russes
Algú hi dedicarà un fil?
Posted: Friday 11/04/2008 11:21
by Guigui
wefer wrote:També ho són les atraccions de fira i fons i tot les muntanyes russes
Ja estic veient un fil dedicat a aquests mitjans de "transport", a semblança del que ja hi ha sobre escales mecàniques a "Transport aeri, marítim i altres"...
Re: Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
Posted: Friday 22/08/2008 20:52
by sanlucar-playa
- En 1912 se explotaba una cantera en la cara sur de La Falconera, y la piedra se embarcaba allí mismo para ser utilizada en la ampliación del puerto de Barcelona (Dique del Este)
- En 1913 comenzaron a funcionar la estación de Garraf y la via doble Barcelona - Garraf
- En 1915 se puso en servicio la vía doble hasta Vilanova
- Entre 1914 y 1918 llegó el fotógrafo francés Luciano Roisin a Barcelona, huyendo de la primera guerra mundial.
- En 1926 quedó instalado el block-system de la casa GRS entre Barcelona y San Vicente de Calders por la costa.
- En 1943 volvió a Francia, para morir, el Sr. Roisin
- En 1951 se inauguró la iglesia de Garraf, situada donde el cargadero de la foto.
Re: Ferrocarril de via estreta desconegut a l'estació de Garraf
Posted: Monday 22/09/2008 19:45
by jms
Vista la imatge, crec que aquestes vies de tipus Decauville aprop de l'estació del Garraf corresponen al tren que es va fer servir per a la construcció del port de Garraf.
jms