Monoplaces elèctrics en carrils magnètics
Posted: Wednesday 09/04/2008 16:55
Notícia de l'Avui sobre un concepte futurista de transport privat:
-----------------------------------------
Cotxes elèctrics per solucionar els embussos de trànsit
Una companyia d'Igualada proposa solucionar els embussos de trànsit fent circular cotxes elèctrics per la mitjana de l'autopista
Violeta Gomà / ACN
Igualada
Ult. Act. 09.04.2008 - 13:40 hs
La companyia igualadina Nbowm està liderant un projecte de mobilitat pioner per solucionar els embussos de trànsit que es produeixen diàriament a l'entrada de les grans ciutats. El sistema preveu crear una nova infraestructura per la qual circularien uns vehicles monoplaça impulsats elèctricament per uns carrils magnètics construïts per sobre de les carreteres convencionals i a les mitjanes de l'autopista.
Nbown confia que les primeres proves pilot es puguin fer el 2010 i que, en els següents anys, pugui aplicar-se en alguns països. El projecte ha estat desenvolupat per un equip multidisciplinari format, a banda de catalans, per britànics, suecs i mexicans, entre altres. Sota el nom de MOM, aquest nou sistema de mobilitat de Nbowm sorgeix de l'encàrrec d'una multinacional del motor que instava a combinar el transport públic i el privat que ajudés a disminuir o eliminar els embussos de trànsit que, diàriament, es produeixen a les entrades de les grans ciutats com Barcelona.
Paral·lel a carreteres convencionals
El nou projecte de mobilitat funcionaria de manera paral·lela a les carreteres convencionals, per on continuarien circulant els vehicles amb carburant actuals. La idea de Nbowm es basa a construir unes vies magnètiques per sobre de les mitjanes de les actuals autovies i autopistes, per les quals només podrien circular-hi uns nous cotxes monoplaça elèctrics ampliables a dues persones que quan entressin al carril l'ocupant no hauria de conduir.
Circulació automàtica
Dins del nou sistema, la circulació seria automàtica i tots els vehicles MOM anirien a la mateixa velocitat i distància respecte als contigus, cosa que evitaria que es formessin cues com passa a les carreteres convencionals. El vehicle incorporaria GPS i té un disseny interior diàfan, per permetre que l'ocupant pugui aprofitar el viatge per treballar, llegir, connectar-se a internet, mirar la televisió o relaxar-se sense haver de conduir.
-----------------------------------------
Cotxes elèctrics per solucionar els embussos de trànsit
Una companyia d'Igualada proposa solucionar els embussos de trànsit fent circular cotxes elèctrics per la mitjana de l'autopista
Violeta Gomà / ACN
Igualada
Ult. Act. 09.04.2008 - 13:40 hs
La companyia igualadina Nbowm està liderant un projecte de mobilitat pioner per solucionar els embussos de trànsit que es produeixen diàriament a l'entrada de les grans ciutats. El sistema preveu crear una nova infraestructura per la qual circularien uns vehicles monoplaça impulsats elèctricament per uns carrils magnètics construïts per sobre de les carreteres convencionals i a les mitjanes de l'autopista.
Nbown confia que les primeres proves pilot es puguin fer el 2010 i que, en els següents anys, pugui aplicar-se en alguns països. El projecte ha estat desenvolupat per un equip multidisciplinari format, a banda de catalans, per britànics, suecs i mexicans, entre altres. Sota el nom de MOM, aquest nou sistema de mobilitat de Nbowm sorgeix de l'encàrrec d'una multinacional del motor que instava a combinar el transport públic i el privat que ajudés a disminuir o eliminar els embussos de trànsit que, diàriament, es produeixen a les entrades de les grans ciutats com Barcelona.
Paral·lel a carreteres convencionals
El nou projecte de mobilitat funcionaria de manera paral·lela a les carreteres convencionals, per on continuarien circulant els vehicles amb carburant actuals. La idea de Nbowm es basa a construir unes vies magnètiques per sobre de les mitjanes de les actuals autovies i autopistes, per les quals només podrien circular-hi uns nous cotxes monoplaça elèctrics ampliables a dues persones que quan entressin al carril l'ocupant no hauria de conduir.
Circulació automàtica
Dins del nou sistema, la circulació seria automàtica i tots els vehicles MOM anirien a la mateixa velocitat i distància respecte als contigus, cosa que evitaria que es formessin cues com passa a les carreteres convencionals. El vehicle incorporaria GPS i té un disseny interior diàfan, per permetre que l'ocupant pugui aprofitar el viatge per treballar, llegir, connectar-se a internet, mirar la televisió o relaxar-se sense haver de conduir.