Renfe incrementarà la freqüència entre Vic i Ripoll
Posted: Friday 11/04/2008 19:46
Renfe ha respost positivament a les demandes d'Osona i el Ripollès per millorar la connexió ferroviària entre totes dues comarques. En un termini d'entre 3 i 4 setmanes, la companyia s'ha compromès a augmentar la freqüència de pas de combois des de Vic fins a Ripoll, amb tres trens més al dia en cada sentit de la marxa. El servei també es reforçarà els caps de setmana, amb un comboi addicional els dissabtes i dos més els diumenges. D'altra banda, també s'ha anunciat la renovació de les unitats. Renfe també ha adquirit el compromís de millorar aspectes com l'atenció als usuaris i la informació a les estacions.
Amb els sis trens de més entre Vic i Ripoll els dies feiners, la circulació de combois entre aquestes dues ciutats passarà dels 12 actuals a 15 i millorarà notablement l'interval entre un tren i el següent, que passarà dels 73 minuts actuals als 58 quan s'implantin les noves unitats. Aquests nous combois serviran per "tapar forats d'horaris, allà on hi havia molt temps entre un tren i un altre", segons el gerent de Renfe, Miguel Ángel Remacha. Els nous trens, a més, s'aturaran també a les estacions més petites com la de Borgonyà i la de la Farga de Bebiè, per la qual cosa aquestes passaran de tenir quatre trens al dia a tenir-ne set.
Pel que fa al cap de setmana, s'homogenïtza l'oferta de dissabtes, diumenges i festius, amb dos nous trens des de Ripoll el diumenge i un nou tren fins a Ripoll el dissabte. Així, dissabtes, diumenges i festius hi haurà 12 trens cap a Ripoll i 11 cap a Vic-Barcelona.
Pel que fa a la renovació dels combois, Remacha ha explicat que s'estan fent proves amb trens del model 447 que podrien començar a circular per aquesta línia fins a Ripoll el pròxim mes d'octubre. Aquests trens, que fins ara no podien circular per qüestions de potència de la línia elèctrica, substituiran els obsolets 440. En aquest sentit, també hi jugarà a favor el fet que ja s'ha posat en funcionament la subestació de Manlleu i ben aviat entrarà en servei la de Planoles.
Les previsions de Renfe són que, amb les millores que es preveu aplicar, el volum de viatgers fins a Ripoll es podria incrementar un 50% en un any i doblar-lo en dos o tres anys. Actualment un miler de persones utilitzen el servei entre Vic i Ripoll i un miler més en sentit contrari.
Els representants polítics de les dues comarques s'han mostrat satisfets per la proposta de millora que els ha notificat la companyia. Per ells l'objectiu final és acabar disposant d'un metro comarcal però Remacha ha advertit que les properes millores en la freqüència de pas només seran possibles a partir de l'any vinent, quan es reorganitzi el túnel de Barcelona, on conflueixen totes les línies de Rodalies que cal coordinar. De totes maneres, això no serà suficient per cobrir les expectatives del territori, ja que per poder parlar d'una llançadora real s'hauria de disposar de doble via i, per ara, el desdoblament de la línia no ha passat de la fase d'estudi informatiu.
El gerent de Renfe, Miguel Ángel Remacha, amb els representants del territori (Foto: ACN)
Extret de: http://www.3cat24.cat/noticia/270576/ca ... c-i-Ripoll
Amb els sis trens de més entre Vic i Ripoll els dies feiners, la circulació de combois entre aquestes dues ciutats passarà dels 12 actuals a 15 i millorarà notablement l'interval entre un tren i el següent, que passarà dels 73 minuts actuals als 58 quan s'implantin les noves unitats. Aquests nous combois serviran per "tapar forats d'horaris, allà on hi havia molt temps entre un tren i un altre", segons el gerent de Renfe, Miguel Ángel Remacha. Els nous trens, a més, s'aturaran també a les estacions més petites com la de Borgonyà i la de la Farga de Bebiè, per la qual cosa aquestes passaran de tenir quatre trens al dia a tenir-ne set.
Pel que fa al cap de setmana, s'homogenïtza l'oferta de dissabtes, diumenges i festius, amb dos nous trens des de Ripoll el diumenge i un nou tren fins a Ripoll el dissabte. Així, dissabtes, diumenges i festius hi haurà 12 trens cap a Ripoll i 11 cap a Vic-Barcelona.
Pel que fa a la renovació dels combois, Remacha ha explicat que s'estan fent proves amb trens del model 447 que podrien començar a circular per aquesta línia fins a Ripoll el pròxim mes d'octubre. Aquests trens, que fins ara no podien circular per qüestions de potència de la línia elèctrica, substituiran els obsolets 440. En aquest sentit, també hi jugarà a favor el fet que ja s'ha posat en funcionament la subestació de Manlleu i ben aviat entrarà en servei la de Planoles.
Les previsions de Renfe són que, amb les millores que es preveu aplicar, el volum de viatgers fins a Ripoll es podria incrementar un 50% en un any i doblar-lo en dos o tres anys. Actualment un miler de persones utilitzen el servei entre Vic i Ripoll i un miler més en sentit contrari.
Els representants polítics de les dues comarques s'han mostrat satisfets per la proposta de millora que els ha notificat la companyia. Per ells l'objectiu final és acabar disposant d'un metro comarcal però Remacha ha advertit que les properes millores en la freqüència de pas només seran possibles a partir de l'any vinent, quan es reorganitzi el túnel de Barcelona, on conflueixen totes les línies de Rodalies que cal coordinar. De totes maneres, això no serà suficient per cobrir les expectatives del territori, ja que per poder parlar d'una llançadora real s'hauria de disposar de doble via i, per ara, el desdoblament de la línia no ha passat de la fase d'estudi informatiu.
El gerent de Renfe, Miguel Ángel Remacha, amb els representants del territori (Foto: ACN)
Extret de: http://www.3cat24.cat/noticia/270576/ca ... c-i-Ripoll