La L-1 millorarà el pas dels trens en 35 segons
Posted: Sunday 13/04/2008 0:44
La L-1 millorarà el pas dels trens en 35 segons
• La nova cua de maniobres de Bellvitge funcionarà l'estiu que ve
Millorar el metro no és només construir més quilòmetres de túnels. Hi ha projectes invisibles per als ciutadans que són imprescindibles per potenciar aquest transport públic. Un d'ells és la nova cua de maniobres i els tallers de Bellvitge de la L-1, la línia més important amb un terç dels viatgers i també la més llarga. La infraestructura està molt avançada i entrarà en servei en tota la seva longitud a l'estiu, segons va explicar ahir el conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal. Amb aquesta inversió, fixada en 55 milions, i altres de previstes a la xarxa elèctrica i de senyals, la freqüència de pas en hora punta augmentarà en un futur encara no determinat dels 3 minuts i 40 segons actuals a 3 minuts i 5 segons.
Els 520 metres del nou túnel de maniobres construïts amb pantalles de formigó entre l'Hospital de Bellvitge i l'enllaç de la Gran via de l'Hospitalet amb la Ronda Litoral i la A-2, que ahir va mostrar Nadal, permetran estacionar fins a 21 combois, enfront dels sis d'ara.
Aquesta ampliació, parcialment en servei després dels dos trams oberts al setembre i novembre, permetrà posar en circulació fins a 31 trens, enfront dels 24 actuals.
En paral.lel a la gran galeria de tres vies se'n fa una altra encara més ampla, de fins a 37 metres, però més curta, 210 metres, que acollirà els tallers ampliats de reparació i manteniment de vies i catenàries, situats en l'actualitat al costat de l'estació de Mercat Nou, a Sants. Aquests treballs tenen un cost de 24,5 milions i es preveu que s'acabin a principis de l'any que ve.
La modernització de la L-1, la que té els plans de reforma més endarrerits de la xarxa, es completa amb la incorporació ja culminada de 10 nous trens de la sèrie 6000 i la renovació en tres anys dels 24 combois que circulen des del 1987 i que estan a la meitat de la seva vida útil.
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
• La nova cua de maniobres de Bellvitge funcionarà l'estiu que ve
Millorar el metro no és només construir més quilòmetres de túnels. Hi ha projectes invisibles per als ciutadans que són imprescindibles per potenciar aquest transport públic. Un d'ells és la nova cua de maniobres i els tallers de Bellvitge de la L-1, la línia més important amb un terç dels viatgers i també la més llarga. La infraestructura està molt avançada i entrarà en servei en tota la seva longitud a l'estiu, segons va explicar ahir el conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal. Amb aquesta inversió, fixada en 55 milions, i altres de previstes a la xarxa elèctrica i de senyals, la freqüència de pas en hora punta augmentarà en un futur encara no determinat dels 3 minuts i 40 segons actuals a 3 minuts i 5 segons.
Els 520 metres del nou túnel de maniobres construïts amb pantalles de formigó entre l'Hospital de Bellvitge i l'enllaç de la Gran via de l'Hospitalet amb la Ronda Litoral i la A-2, que ahir va mostrar Nadal, permetran estacionar fins a 21 combois, enfront dels sis d'ara.
Aquesta ampliació, parcialment en servei després dels dos trams oberts al setembre i novembre, permetrà posar en circulació fins a 31 trens, enfront dels 24 actuals.
En paral.lel a la gran galeria de tres vies se'n fa una altra encara més ampla, de fins a 37 metres, però més curta, 210 metres, que acollirà els tallers ampliats de reparació i manteniment de vies i catenàries, situats en l'actualitat al costat de l'estació de Mercat Nou, a Sants. Aquests treballs tenen un cost de 24,5 milions i es preveu que s'acabin a principis de l'any que ve.
La modernització de la L-1, la que té els plans de reforma més endarrerits de la xarxa, es completa amb la incorporació ja culminada de 10 nous trens de la sèrie 6000 i la renovació en tres anys dels 24 combois que circulen des del 1987 i que estan a la meitat de la seva vida útil.
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022