Page 1 of 2

Competència AVE-Pont aeri

Posted: Sunday 20/04/2008 13:15
by Guigui
Notícia d'El Periódico:

------------------------------------

L'AVE clava la primera gran mossegada al pont aeri

• Iberia perd més del 20% dels clients i Renfe es prepara per posar més trens

MANUEL VILASERÓ / MADRID
CRISTINA BUESA / BARCELONA


Final del primer assalt. Vencedor als punts: l'AVE. Dos mesos després de la seva posada en marxa, el tren d'alta velocitat Barcelona-Madrid ha engolit una part important dels passatgers del pont aeri i també de l'enllaç regular entre les dues capitals, que han perdut més del 20% dels clients. Però el combat no ha fet més que començar. Tots dos mitjans ja es preparen per a l'assalt següent. La joia de la corona d'Iberia ha augmentat la seva puntualitat fins a límits poc habituals en l'aviació (94,6%) i ha reduït la mida dels avions en la meitat dels seus vols per poder mantenir la freqüència, mentre el servei ferroviari ultima un pla d'augment de trens en les hores punta i l'estrena de l'AVE regional. El segon assalt està a punt de començar.
Com sol passar després d'una contesa electoral, el perdedor no ho reconeix, però és fàcil descobrir-ho a l'escrutar els seus arguments. Iberia no ha volgut facilitar les dades del pont aeri corresponents al mes de març (l'únic que permet comparar amb un mes complet de l'any anterior) perquè, a diferència del 2007, el mes passat inclou la Setmana Santa, uns dies en què els viatgers de negocis es redueixen al mínim. Per la mateixa raó aquest mes d'abril tampoc donarà resultats fiables. Només a partir del mes de maig proporcionarà informació.
Fonts d'AENA, però, xifren en una mica més del 20% l'hemorràgia de clients. Una xifra que coincideix plenament amb les dades que sí que ha fet públiques l'aerolínia sobre els resultats del seu trànsit domèstic al conjunt d'Espanya, que al mes de març va baixar el 19,9%.

PUNTUALITAT NIPONA
Renfe no té cap mena d'inconvenient a explicar que el 16 d'abril, a quatre dies de tancar el balanç dels dos primers mesos, la línia Barcelona-Madrid havia transportat 750.000 viatgers, més que tots els que van fer servir el servei ferroviari per desplaçar-se entre Barcelona i Madrid en tot l'any anterior. L'estrena del servei ha estat tan escrupolosa que la puntualitat, que és del 99,1%, supera fins i tot la de l'alta velocitat japonesa, que amb el 99% de trens que arriben amb menys de 15 minuts de demora és la primera del món.
Si alguna objecció es va formular a l'AVE en la seva arrencada és la falta de trens en les hores punta. La realitat ha confirmat aquesta carència --lògica, per una altra part, per la necessitat de rodatge del servei-- i Renfe es prepara ara per fer-hi front. Els seus tècnics estan ultimant la incorporació de nous trens a primera hora del matí --el cartell de complet es col.loca cada dia en aquesta franja horària-- i al migdia, en què hi ha un lapse amb un sol tren (a les dues del migdia) entre les 12 del migdia i les 15.30. Aquesta escassetat origina que alguns habituals del pont aeri utilitzin l'AVE per a l'anada a primera hora del matí i s'estimin més l'avió per tornar a casa. La nova oferta s'anunciarà dijous que ve a Barcelona.

AVIONS MÉS PETITS
Iberia ha complert al peu de la lletra el seu pla dissenyat per afrontar el nou competidor. Des del 4 d'abril passat ha substituït els Airbus 320 (180 places) pels Airbus 319 (141 seients) en la meitat dels vols. L'objectiu és mantenir la freqüència tot i la caiguda del passatge. La seva principal carta davant de l'AVE és precisament aquesta. Com a mínim cada hora surt un avió des de Barajas i el Prat, una freqüència que a primera hora del matí arriba a ser de 15 minuts.
Els passatgers també han notat l'esforç de l'aerolínia. La puntualitat ha pujat del 92,9% al 94,6% respecte al març de l'any passat. Una clienta, María del Carmen Miranda, explicava com havia aconseguit arribar en només dues hores i 10 minuts de porta a porta al seu destí a Madrid, és a dir, incloent-hi els trajectes en taxi. Un viatge tan ràpid era gairebé impensable fa uns quants mesos. Són els miracles que obra el final d'un monopoli.

Re: Competència AVE-Pont aeri

Posted: Monday 21/04/2008 11:24
by genissimon
ADIF i renfe s'estan preparant per a començar a operar trens a 350 Km/h a la Madrid-Barcelona a partir de la propera tardor, cosa que deixaria el recorregut en tren directe entre Puerta de Atocha i Sants en 2h15'.

Salut !!

Re: Competència AVE-Pont aeri

Posted: Monday 24/11/2008 20:42
by metring
http://www.3cat24.cat/noticia/335692/ca ... s-de-lavio

L'AVE Barcelona-Madrid s'emporta gairebé la meitat dels passatgers de l'avió


Actualitzat a les 18:31 h 24/11/2008

L'AVE Barcelona-Madrid i viceversa ha transportat en nou mesos 1.691.332 de passatgers, és a dir, més del triple de persones que van fer el mateix trajecte en trens Alvia i Ataria durant els mateixos mesos de l'any passat, que van ser 544.951. Aquest increment d'usuaris ha comportat una pèrdua de gairebé la meitat dels usuaris que feien servir l'avió. Abans que l'AVE unís Barcelona i Madrid, el 12% dels passatgers cobria aquesta ruta en tren i el 88%, en avió. Ara la proporció és molt més equilibrada: 47 a 53.

Segons la companyia Renfe, entre els mesos de febrer i novembre d'aquest any, 1.691.332 passatgers han fet servir l'AVE per anar de Barcelona a Madrid i viceversa, mentre que durant els mateixos mesos de l'any passat 544.951 persones van viatjar en trens Altaria i Alvia per fer el mateix trajecte. Això suposa un increment del 210%.

RENFE no es planteja aquest creixement com un enfrontament amb l'avió, i assegura que la competència també contribueix a millorar la qualitat del pont aeri.

Després de nou mesos de funcionament, l'AVE ha fet 14.520 trajectes entre les dues capitals i ha ofert 5,5 milions de places. L'ocupació mitjana dels trens és del 80% i la puntualitat, segons la companyia, ha estat del 99,2%.

L'AVE Montcada-Mollet, en construcció

L'ens gestor ferroviari ADIF ha començat a construir el tram de l'AVE entre Montcada i Mollet, segons ha informat el Ministeri de Foment. El pressupost és de més de 36 milions d'euros i els treballs consistiran a instal·lar la plataforma de la via de 6,1 quilòmetres de longitud que passarà pels municipis de Montcada i Reixac, la Llagosta i Mollet del Vallès.

Les obres més destacades del tram són els viaductes sobre la riera Seca, la riera de Caldes i la riera de Gallecs, així com els túnels de Mollet i Montcada.

Una opinió innocent: amb tot el que estan guanyant amb l'AVE, ja que cada cop l'agafa més i més gent, no podrien invertir una mica dels beneficis en millorar Rodalies? :roll:

AV; la resta no existeix

Posted: Monday 24/11/2008 22:07
by Guigui
metring wrote:Una opinió innocent: amb tot el que estan guanyant amb l'AVE, ja que cada cop l'agafa més i més gent, no podrien invertir una mica dels beneficis en millorar Rodalies? :roll:
¿Rodalíah? ¿Qué eh eso? Ah, vale, para loh pobreh. Pueh que vayan en carro tirao por burroh. ¡Ni partíoh ni doblaoh!

La meitat de viatgers BCN-MAD va en AVE

Posted: Friday 10/07/2009 12:16
by Guigui
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... l-tav.html

El 50% dels passatgers que viatgen entre Barcelona i Madrid ho fa amb el TAV

10/07/09 02:00 - Barcelona - Agències

El TAV dobla en passatgers el pont aeri d'Iberia en el trajecte entre Barcelona i Madrid. El mes de juny, el TAV va portar el 47% de passatgers que viatjaven entre Sants i Atocha, col·locant-se molt per davant del següent operador, Iberia, que no supera el 25% de la quota de mercat.

El director general d'Alta Velocitat i Llarga Distància, Abelardo Carrillo, va explicar ahir que Renfe ha aconseguit transportar la meitat de passatgers entre Barcelona i Madrid, tot i que el corredor viu enguany un descens del 10% d'usuaris en tots els mitjans de transport com a conseqüència de la crisi. Aquesta no és l'única dada positiva, els serveis d'alta velocitat també han aconseguit incrementar un 9,5% la facturació en el primer semestre de l'any respecte al mateix període del 2008, assolint els 521,5 milions d'euros.

Tot i que Renfe continua creixent en nombre d'usuaris al corredor de Barcelona i Madrid, Carrillo va puntualitzar que Renfe no pretén convertir-se en l'única manera de fer aquest viatge, sinó continuar fomentant la diversitat i la competència en una ruta on abans de l'arribada del TAV, al febrer del 2008, era gairebé hegemònica. És per això que Renfe s'ofereix a col·laborar amb les aerolínies que cobreixen aquesta ruta amb l'objectiu d'oferir un bitllet intermodal que combini el tren i l'avió. Segons Carrillo, ara només falta que alguna de les aerolínies concreti l'acord.

Carrillo va fer aquestes valoracions en la presentació de les promocions de Renfe per a l'estiu. Una de les més destacades és la que inclou un bitllet d'anada i tornada i una nit d'hotel a 100 destinacions de l'Estat. Mentre que de les 100 propostes, 54 connecten amb Madrid, només 18 tenen el seu punt d'origen o destinació a Barcelona.

Re: Competència AVE-Pont aeri

Posted: Saturday 05/09/2009 12:44
by metring
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1021

El traslado del puente aéreo a la T-1 da un impulso al avión frente al AVE

1. • La terminal registrará el 70% del tráfico de El Prat con la llegada de 17 aerolíneas el próximo día 9
2. • Los vuelos de Iberia ganarán 12 minutos y durarán menos de una hora frente a las dos y media del tren

RAMON COMORERA
EL PRAT DE LLOBREGAT

La flamante nueva terminal de El Prat afrontará dentro de cuatro días una prueba de más envergadura incluso que la apertura del 17 de junio. El miércoles 9, otras 17 aerolíneas de la alianza One World, entre ellas Iberia con su puente aéreo y Vueling, pasarán a operar desde la T-1. Con esta segunda fase del traslado, la infraestructura registrará el 70% del tráfico del aeropuerto. La mudanza será especialmente beneficiosa para el enlace Barcelona-Madrid ya que la situación entre pistas de la T-1, y su mayor cercanía a los puntos de despegue y aterrizaje, reducirá en 12 minutos el recorrido terrestre de los aparatos. La duración del puente aéreo bajará así de la hora y 10 minutos actuales a 58 minutos. En la competencia feroz que el AVE plantea al avión es un ahorro muy importante, según dijo ayer el responsable de AENA Javier Marín.
El pasado mes de julio, el tren de alta velocidad superó por primera vez al avión en número de pasajeros. Captó el 50,6% de este gran mercado con 251.754 clientes frente a los 246.654 de todas las compañías que operan en la ruta. El cambio llegó tras nueve meses de cifras ajustadas con ventajas de entre 6 y 12 punto todavía favorables a la vía aérea. El puente de Iberia, que ofrece hasta 30 vuelos abiertos por sentido y día, puede recuperar ahora posiciones. La aerolínea situará por primera vez su horario oficial por debajo de la hora, aunque sea por poco. En la mejor oferta ferroviaria, el AVE no baja de las 2 horas y 38 minutos, según los tiempos que facilita Renfe.
La mejora es significativa aunque parezca menor porque se añade a otras ventajas de precio del billete o de posibilidad de enlaces. La frecuencia de salida es similar en ambos sistemas con intervalos que van de los 10 o 15 minutos de las horas punta de la mañana y la tarde a los 30 o 60 minutos del resto del día.

MÁS COMPETITIVIDAD / Marín insistió en que con la T-1, el transporte aéreo entre las dos capitales «se hace más competitivo» no solo por el ahorro de tiempo sino también por la oferta unificada de las tres alianzas de aerolíneas que utilizarán finalmente la terminal. Sin olvidar la gran calidad y cantidad de servicios comerciales y de restauración que el viajero encuentra en el edificio diseñado por Ricardo Bofill. Esta variedad y nivel constrasta con el de la actual estación de Sants donde recalan los AVE, que está a la espera de la gran ampliación que debería haber acabado en el 2010 y que ahora Adif, con el proyecto constructivo aún por acabar, aplaza varios años sin dar mayores concreciones.
Desde el 17 de junio operan con normalidad en el dique central de la T-1 (el filo de la espada) las 19 compañías de la alianza Star Alliance, con Spanair y Lufthansa a la cabeza. En conjunto transportan el 26% del pasaje total de El Prat. El día 9 el número de aerolíneas crecerá hasta 36 y entrarán en servicio los dique norte (donde se ubica el corredor Barcelona-Madrid y que dispone de zona de facturación y control de seguridad propios) y el dique sur, que se destina a vuelos regionales. El miércoles se abrirán también los tres edificios de párking que aún siguen cerrados y que con los tres en servicio completan la oferta de 10.000 plazas.
Por la T-1 pasará entonces el 70% del tráfico del aeropuerto. La tercera fase hasta llegar al 80% (el 20% seguirá en la antigua terminal de la T-2 cuyas zonas desocupadas se reformarán) se completará el 25 de octubre con la mudanza de la alianza Sky Team donde están Air Europa y Air France, entre otras.

PARADA DE TAXIS / El corredor Barcelona-Madrid tiene un acceso propio desde la zona de La Plaça (frente al dique central) así como una parada específica de taxis. El movimiento de viajeros será similar al del edificio principal. La llegada de pasajeros para embarcar se hará por el nivel superior en coche particular, autobús o taxi, o por la planta intermedia desde los aparcamientos, cuyos bloques E y F están a muy poca distancia. En cambio, la salida de quienes aterricen se efectuará en el nivel inferior y en los mismos medios excepto los coches privados que antes de recoger a alguien deberán dirigirse forzosamente al párking.

Recollir gent sense entrar al pàrquing

Posted: Saturday 05/09/2009 12:52
by Guigui
En cambio, la salida de quienes aterricen se efectuará en el nivel inferior y en los mismos medios excepto los coches privados que antes de recoger a alguien deberán dirigirse forzosamente al párking.
Això oficialment. En realitat, et desvies al carril de l'esquerra quan passes pel vial d'accés i sortida dels pàrquings i t'esperes davant el bloc on s'ubiquen les escales i els ascensors procedents de la passarel·la que enllaça amb l'esplanada situada entre els dos grans edificis d'aparcaments.

Re: AV; la resta no existeix

Posted: Saturday 05/09/2009 22:11
by automotorserie 436
Guigui wrote:
metring wrote:Una opinió innocent: amb tot el que estan guanyant amb l'AVE, ja que cada cop l'agafa més i més gent, no podrien invertir una mica dels beneficis en millorar Rodalies? :roll:
¿Rodalíah? ¿Qué eh eso? Ah, vale, para loh pobreh. Pueh que vayan en carro tirao por burroh. ¡Ni partíoh ni doblaoh!
Evidentemente no, RENFE no lo hará y no porque sea necesario sino porque acabará repartiendo dividendos entre sus accionistas (cuando los tenga, que los tendrá más pronto que tarde) , lo que sobre entre los ejecutivos de turno, directores generales, de zona, quizás el resto lo reinvierta en mejoras y lo más importante porque el traspaso a la Generalitat es inminente

Re: Competència AVE-Pont aeri

Posted: Saturday 05/09/2009 23:10
by victorcasta
M'agradaria saber qui ha dit al Periódico que faci aquesta absurda propaganda de la T-1 sobre que és més ràpid anar a Madrid en avió des de la T-1 que en AVE... diu que s'estalvien 12 minuts de vol... que són els que perds per arribar a la nova terminal, com a mínim!

Simplisme insultant

Posted: Saturday 05/09/2009 23:36
by Guigui
I que encara hi hagi qui compari indiscriminadament el temps de vol amb el temps de trajecte de l'AVE, com si l'accés a l'aeroport, la facturació, l'espera de l'equipatge a l'arribada i la sortida de l'aerport de destinació no comptessin.

Aquesta propaganda tan simplista és un insult a la intel·ligència de les persones amb dos dits de front, que afortunadament encara en queden.

L'AVE s'estanca just per sota del pont aeri

Posted: Saturday 20/02/2010 15:03
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/02 ... _88638.php

El TGV aconsegueix en dos anys compartir el lideratge amb l'avió entre Barcelona i Madrid

Durant el 2009, 2,674 milions de persones van fer el viatge en tren davant els 3,056 milions que ho van fer en avió

ACN
Sants Estació
Ult. Act. 20/02/2010 12:04


La ruta Barcelona-Madrid la van transitar el 2009 en avió o tren 5,730 milions de persones. 3,056 milions ho van fer en avió i 2,674 milions, en alguna de les 28 freqüències diàries per sentit que Renfe ofereix després que aquest dissabte es compleixin dos anys de servei.

En dos anys, el TGV ha passat de tenir una quota del 13,7% el 2007 a gairebé absorbir el desembre passat la meitat del viatgers d'aquest corredor, el 48,8%. Tot i això, la caiguda d'usuaris aeris que es va iniciar el febrer del 2008 s'ha aturat i des de l'agost passat s'observa un augment en relació amb l'any anterior, cosa que fa preveure que l'efecte TGV s'ha esgotat i que els dos mitjans compartiran i aniran alternant el lideratge de la ruta.

L'efecte TGV pot seguir guanyant mercat, només si Renfe opta per desplegar una política més agressiva de preus amb una major flexibilitat de tarifes. Fins ara, en aquests dos primers anys, aquesta política comercial de descomptes no s'ha fet, tot i que hi ha opcions de preus via Internet, però sempre que es compri el bitllet o bé en molt temps d'antelació o hores abans de la sortida, amb la inseguretat de trobar o no bitllet, segons reflexiona Daniel Serra, catedràtic d'organització d'empreses i director d'estudis territorials de la Universitat Pompeu Fabra (UPF).

El que no passarà "mai" és que un mitjà de transport acabi expulsant a l'altre d'aquest corredor, afegeix aquest catedràtic que actualment ocupa el càrrec de vicerector d'Economia, Recursos d'Informació i Relacions Institucionals de la UPF.

Per Daniel Serra, usuari habitual d'aquest corredor, un dels condicionants que fa elegir per una opció o per una altra, és el destí final on hagis d'anar a Madrid. Si vas a les rodalies o a la zona del districte de Chamartín, potser s'opta per agafar l'avió, però si es va al centre de Madrid, el TGV és la millor opció.

Crisi de viatgers
La crisi econòmica va fer contraure la mobilitat de passatgers en tren un 6% durant el 2009 en el conjunt de la xarxa ferroviària espanyola, segons informació estadística del transport de viatgers corresponent al 2009 que es va publicar aquest 9 de febrer per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

Malgrat aquesta davallada general a la xarxa ferroviària, la línia d'alta velocitat entre Barcelona i Madrid no només va resistir la caiguda sinó que va respondre en sentit contrari i va augmentar el nombre de passatgers un 26,73%, després de passar 2,110 milions d'usuaris el 2008 a 2,674 milions el 2009.

A tots els mesos de l'any, sense excepció, el nombre de passatgers del TGV Barcelona Madrid va ser superior al nombre d'usuaris que van transitar per aquesta línia durant el 2008.

El TGV castiga l'avió
El corredor entre Barcelona i Madrid, fins abans de la irrupció de l'alta velocitat ferroviària, el 20 de febrer del 2008, estava considerat el de més tràfic de passatgers a tot el món entre dos aeroports. En aquest dos anys l'avió, el TGV ha castigat l'avió i l'ha fet perdre 1,7 milions de passatgers en dos anys. El 2009, l'avió va transportar a poc més de tres milions de passatgers, quan abans del "terratrèmol" que ha suposat la irrupció del TGV el nombre de passatgers transportats el 2007 es va enfilar fins els 4,770 milions.

Els viatgers que han optat per agafar el TGV per cobrir el recorregut entre Madrid i Barcelona o la capital catalana i Madrid no han deixat d'augmentar des del febrer del 2008 en comparació amb el mateix mes de l'any anterior. En concret, l'últim mes que es disposen de xifres oficials de Renfe, que és el mes de desembre, s'indica que l'últim mes de l'any 2009 van agafar el TGV un total de 237.456 persones, cosa que va suposar un increment en relació amb el desembre del 2008 de gairebé el 19%.

Per contra, les persones que van agafar un avió per viatjar per aquesta ruta van sumar 249.270 persones, incloses els viatgers que van optar per l'avió per dirigir-se a l'aeroport de Barajas per embarcar-se en alguna altra ruta aèria, cosa que suposa un 9,7% més que el desembre del 2008.

Re: L'alta velocitat, una ruïna econòmica?

Posted: Saturday 19/06/2010 0:49
by Lluita1714
Avui - El Punt (Han fusionat les seves webs)... si de cas... agència ACN
http://www.elpunt.cat/noticia/article/2 ... l-tgv.html
El núvol de cendra facilita el maig un màxim històric de passatgers al TGV< entre Barcelona i Madrid

L'avió segueix sent el mitjà de transport més utilitzat per anar de Barcelona a Madrid

Segons els experts, el 'sorpasso' ferroviari només arribarà quan Renfe comenci a comercialitzar tarifes més agressives comercialment


El núvol de cendra, que va obligar a restriccions de l'espai aeri el maig, ha fet registrar un nou màxim històric de passatgers que van agafar el TGVen el corredor d'alta velocitat entre Barcelona i Madrid des de la seva inauguració el febrer del 2007. Van ser 276.295, cosa que suposa acumular els primers cinc mesos de l'any 1.152.296 usuaris, el 8,14% més que el mateix període del 2009. Tot i aquest màxim històric, el 'sorpasso' a l'avió encara no s'ha produït. El nombre de passatgers que van utilitzar el corredor aeri entre Barcelona i Madrid va sumar 290.589 persones, amb un acumulat de 1,344 milions els cinc primers mesos de l'any.
Des de la inauguració de l'alta velocitat, el TGV s'ha consolidat com una alternativa a l'avió, però encara mai l'ha superat en nombre de passatgers.
Les quotes de mercat tancades aquest maig suposen que el transport aeri ocupa el 51,26% de la demanda d'aquest corredor, mentre que el tren absorbeix el 48,74%, uns percentatges que es mantenen amb lleugeres oscil·lacions durant els últims mesos, però sempre a favor de l'avió.
Segons els experts, el 'sorpasso' ferroviari només arribarà quan Renfe comenci a comercialitzar tarifes més agressives comercialment, que facin abaixar el preu en relació a les tarifes que mantenen les companyies aèries.
Darrera actualització ( Divendres, 18 de juny del 2010 13:12 )
Hi destaco aquesta frase:
Segons els experts, el 'sorpasso' ferroviari només arribarà quan Renfe comenci a comercialitzar tarifes més agressives comercialment

Re: L'alta velocitat, una ruïna econòmica?

Posted: Saturday 19/06/2010 9:57
by 470
No creo que RENFE baje el billete, puede que introduzca mas ofertas sobre todo en fin de semana, pero entre semana lo dudo, mas bien al contrario cuando aumente la velocidad de los trenes subira el precio seguro.De todas formas como no pilles la oferta de avion es mas barato el AVE.

Re: L'alta velocitat, una ruïna econòmica?

Posted: Wednesday 18/08/2010 19:52
by 437.001
470 wrote:No creo que RENFE baje el billete, puede que introduzca mas ofertas sobre todo en fin de semana, pero entre semana lo dudo, mas bien al contrario cuando aumente la velocidad de los trenes subira el precio seguro.De todas formas como no pilles la oferta de avion es mas barato el AVE.
Pues Renfe en agosto ha quitado ofertas, entre otras cosas porque parece que los AVEs van a reventar...
Muy mal visto, pierden dinero ellos solitos, lo que hacen es pan para hoy y hambre para mañana, creo.
Esta LAV está desaprovechada para el número de viajeros que podrían usarla con unas tarifas más decentes.

Re: L'alta velocitat, una ruïna econòmica?

Posted: Thursday 19/08/2010 10:15
by megapauer
437.001 wrote:Pues Renfe en agosto ha quitado ofertas, entre otras cosas porque parece que los AVEs van a reventar...
Muy mal visto, pierden dinero ellos solitos, lo que hacen es pan para hoy y hambre para mañana, creo.
Esta LAV está desaprovechada para el número de viajeros que podrían usarla con unas tarifas más decentes.
Varias cosas:
- Los trenes no van llenos ni de coña, al menos ninguno de los que he cogido este verano, entre semana y en fin de semana, que iban entre un 60-70%.
- El precio por trayecto contando amortización creo que ronda los 65 euros en Turista con un 80% de ocupación, por lo que menos de eso sería a pérdidas.
- A 350 km/h ya se demostró hace tiempo en Tranvia que los costes subían en torno al 3-5%... porque hay un factor básico y es que la luz se mide en kwh y que el tren tiene un consumo máximo. Por lo que si subes el tiempo en que el motor traga pero por otro lado reduces el tiempo de circulación, las cuentas quedaban muy parecidas. Alguien las hizo y rompió el mito de la justificación del aumento de precio.

Re: L'alta velocitat, una ruïna econòmica?

Posted: Friday 20/08/2010 15:00
by josep_serre
A més del consum energètic també deu ser significatiu el pes d'aquells minuts que triga menys el viatge dintre de les jornades de treball que evidentment també són costos.

Quant a les ofertes, des de fa temps Renfe estava ofernit les tarifes web i estrella estrictament amb 15 i 7 dies d'anticipació, però sembla que ara les torna a oferir amb menys temps.

Alguns AVE solen anar força plens en el trajecte Saragossa-Madrid, no és el cas dels directes o dels que fan parades en el trajecte Barcelona-Saragossa llevat de dies punta.
megapauer wrote:
437.001 wrote:Pues Renfe en agosto ha quitado ofertas, entre otras cosas porque parece que los AVEs van a reventar...
Muy mal visto, pierden dinero ellos solitos, lo que hacen es pan para hoy y hambre para mañana, creo.
Esta LAV está desaprovechada para el número de viajeros que podrían usarla con unas tarifas más decentes.
Varias cosas:
- Los trenes no van llenos ni de coña, al menos ninguno de los que he cogido este verano, entre semana y en fin de semana, que iban entre un 60-70%.
- El precio por trayecto contando amortización creo que ronda los 65 euros en Turista con un 80% de ocupación, por lo que menos de eso sería a pérdidas.
- A 350 km/h ya se demostró hace tiempo en Tranvia que los costes subían en torno al 3-5%... porque hay un factor básico y es que la luz se mide en kwh y que el tren tiene un consumo máximo. Por lo que si subes el tiempo en que el motor traga pero por otro lado reduces el tiempo de circulación, las cuentas quedaban muy parecidas. Alguien las hizo y rompió el mito de la justificación del aumento de precio.

Re: L'alta velocitat, una ruïna econòmica?

Posted: Tuesday 24/07/2012 16:31
by jaezcurra
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... estre.html
Los usuarios del AVE entre Barcelona y Madrid crecen un 6,2% en el primer semestre
El corredor entre ambas capitales ha alcanzado una cuota de mercado del 50,2% y ya es la opción más utilizada para los desplazamientos entre las dos ciudades

Economía | 24/07/2012 - 13:42h
Barcelona. (Efe).- El servicio del tren alta velocidad (AVE) entre Barcelona y Madrid ha registrado 1,4 millones de usuarios en el primer semestre del año, lo que supone un incremento del 6,2% con respecto al mismo periodo del año anterior.

En un comunicado, el Ministerio de Fomento explica que el corredor ferroviario ha alcanzado una cuota de mercado del 50,2% y que el servicio "se convierte en la opción más utilizada para los desplazamientos entre ambas ciudades". Desde el pasado mayo, además, la operadora Renfe ha instalado máquinas autoventa de billetes en las principales estaciones del corredor donde se pueden adquirir directamente los billetes para los servicios AVE.

Según la nota, estas máquinas "agilizan el proceso de compra en las estaciones" y aseguran que en la estación de Sants un 22% de las operaciones se han hecho a través de los nuevos sistemas de venta.

Actualmente, Renfe ofrece 27 servicios diarios por sentido entre ambas ciudades -el trayecto se cubre en dos horas y media aproximadamente- y ha registrado una puntualidad del 98,5% en lo que llevamos de año.

Re: Competència AVE-Pont aeri

Posted: Tuesday 24/07/2012 20:50
by gatvell
Tot i això segueixo pensant que s'hauria d'anular el Pont aeri i traspassar tots els viatgers en el tren.
-Eliminant el consum de combustibles fòssils i reduïnt l'emissió de gasos.
-Convertint una línia fèrria lleugerament rendible o lleugerament deficitaria en una ben rendible.
-Rebaixant els preus considerablement al doblar l'ocupació dels combois.

No va així com així

Posted: Tuesday 24/07/2012 22:09
by Guigui
gatvell wrote:Tot i això segueixo pensant que s'hauria d'anular el Pont aeri i traspassar tots els viatgers en el tren.
Amb les lleis de la competència actual, impossible. A més, l'avió resulta sovint més barat que el tren.

Re: Competència AVE-Pont aeri

Posted: Tuesday 24/07/2012 23:28
by gatvell
Ho entenc, Guigui.
Aviat hi haurà competència (ja veure si de debò) al privatitzar RENFE.
I respecte als preus, penso que RENFE té els preus de l'AVE molt inflats, però es una sensació només.