Page 1 of 2
Catalan Talgo
Posted: Sunday 20/04/2008 19:23
by xevi
L´altre dia vaig anar a buscar uns amics a l´Estació de França que arribàven amb el Catalan Talgo procedent de Montpeller. Vaig veure el tren i deixant de banda que és una reliquia ferroviària l´estat en que es troba és lamentable, està fet una caqueta i la veritat és que fa vergonya que a l´any 2008 i quan l´alta velocitat ja és a Barcelona les connexions diürnes amb França es facin amb trens dels anys 60. Crec que Renfe té trens suficients per substituïr-lo per un Alvia o un altre model de Talgo i més tenint en compte que es trcate també de donar una bona imatge.
Moltes gràcies.
Qüestió d'imatge
Posted: Sunday 20/04/2008 19:41
by Guigui
xevi wrote:Crec que Renfe té trens suficients per substituïr-lo per un Alvia o un altre model de Talgo i més tenint en compte que es trcate també de donar una bona imatge.
No és AVE, no cal imatge. Cada cop queda més clar que és aquesta la divisa a can Renfomentadif.
Re: Catalan Talgo
Posted: Sunday 20/04/2008 21:02
by victorcasta
xevi wrote:Crec que Renfe té trens suficients per substituïr-lo per un Alvia o un altre model de Talgo.
No en té prous, per ara.
Els Talgos amb rodadura desplaçable són pocs i estan destinats a unes relacions que si els canviessis per Talgo sense rodadura desplaçable significaria passar de un Talgo 6 o 7 a un Talgo 4. Els Alvia S-120 o S-130 requeririen canvis de tensió (treballen a 3.000 V en via convencional i 25.000 en LAV i haurien de treballar a 3.000 V en via espanyola i 1.500 V en via francesa) i d'una homologació per part francesa que crec que portaria força maldecaps a Renfe. Per tant, el que s'espera és a una major introducció dels S-130 a Espanya per alliberar alguna branca Talgo 6 per posar-la al Catalan Talgo.
Guigui wrote:No és AVE, no cal imatge. Cada cop queda més clar que és aquesta la divisa a can Renfomentadif.
No és cert, i la prova són les queixes dels aficionats pel que podria semblar una "elitització" dels productes de Renfe. A part de la substitució de material convencional per automotors indeformables, sent enviats els cotxes Arco a relacions on hi havia material més vell; amén de que se substiuiran les relacions de modestos Estrella per luxosos Trenhotel.
Rics i pobres a Renfe
Posted: Sunday 20/04/2008 22:05
by Guigui
victorcasta wrote:No és cert, i la prova són les queixes dels aficionats pel que podria semblar una "elitització" dels productes de Renfe. A part de la substitució de material convencional per automotors indeformables, sent enviats els cotxes Arco a relacions on hi havia material més vell; amén de que se substiuiran les relacions de modestos Estrella per luxosos Trenhotel.
No veig que el que dius sigui incompatible amb el que afirmo jo. Posant l'exemple dels Estrella, mentre són això són uns trens força impresentables, en canvi, quan siguin Trenhotel, Renfe els passejarà amb tot el seu orgull i tot un grapadet de serveis.
En altres paraules, el que vinc a dir és que, més enllà de les UN formals, Renfe té una divisió de ninetes dels seus ulls i una altra de trens de la pobrissalla. I no s'estan de fer-nos-ho veure de manera ben clara.
Re: Catalan Talgo
Posted: Monday 21/04/2008 9:55
by wefer
victorcasta wrote:Guigui wrote:No és AVE, no cal imatge. Cada cop queda més clar que és aquesta la divisa a can Renfomentadif.
No és cert, i la prova són les queixes dels aficionats pel que podria semblar una "elitització" dels productes de Renfe. A part de la substitució de material convencional per automotors indeformables, sent enviats els cotxes Arco a relacions on hi havia material més vell;
Els cotxes Arco estan que fan pena. Ja vaig explicar la meva experiència de viatjar en aquests cotxes l'estiu passat i ni tan sols funcionaven els mecanismes de regulació dels seients ni els canals de música en classe preferent. Davant la meva queixa al personal del tren, em van dir que no podien fer res perquè ja no feien recanvis per aquells trens perquè els volien desballestar.
victorcasta wrote:amén de que se substiuiran les relacions de modestos Estrella per luxosos Trenhotel.
I els preus seran totalment inassumibles per als treballadors normals, essent molt més barat viatjar en autobús o en avió que no pas en tren, com ja passa en les relacions on circulen els Trenhotel.
Com està més que demostrat, Renfe només vol tenir entre els seus clients la gent d'alt poder adquisitiu.
Re: Catalan Talgo
Posted: Monday 21/04/2008 16:35
by victorcasta
wefer wrote:Els cotxes Arco estan que fan pena.
Cert, però estan millors que els cotxes que feien els serveis Diurno, i que seran substituits per cotxes Arco.
wefer wrote:victorcasta wrote:amén de que se substiuiran les relacions de modestos Estrella per luxosos Trenhotel.
I els preus seran totalment inassumibles per als treballadors normals, essent molt més barat viatjar en autobús o en avió que no pas en tren, com ja passa en les relacions on circulen els Trenhotel.
Com està més que demostrat, Renfe només vol tenir entre els seus clients la gent d'alt poder adquisitiu.
Això és el que volia dir, que Renfe es preocupa per la seva imatge.... tot i que d'una manera equivocada.
Re: Catalan Talgo
Posted: Monday 21/04/2008 17:47
by vr
Jo he fet Barcelona-Montpellier un parell de vegades amb el Catalan Talgo (a Preferent, que paga la feina) i, tot i que evidentment els Talgo III tenen molts anys a sobre, l'estat interior del tren em va semblar bé i adequat. De fet, la butaca i l'espai per les cames són immensos. El que vaig trobar a faltar són les "pijadetes2 dels Altaria, com ara la restauració al seient (excel.lent).
El que no em va agradar gens, i el que fà que habitualment fagi aquest desplaçament per carretera, és la durada del viatge: 4:30 sense retards és molt per 350 km, amb 45 minuts pel Portbou-Cerbère. I amb només 2 trens al dia se't fà impossible fer el viatge en 1 dia.
Re: Rics i pobres a Renfe
Posted: Monday 21/04/2008 19:50
by lithops
Hola,
Guigui wrote:En altres paraules, el que vinc a dir és que, més enllà de les UN formals, Renfe té una divisió de ninetes dels seus ulls i una altra de trens de la pobrissalla. I no s'estan de fer-nos-ho veure de manera ben clara.
Exacte, dit d'una altra manera, Renfe ha apostat descaradament pels serveis de més valor afegit pel seu compte de resultats, de manera que el dia que es doni el tret de sortida a la liberalització dels serveis de viatgers la seva nineta dels seus ulls estarà tan ben situada que dificilment una empresa acabada d'arribar voldrà/podrà competir en aquest terreny concret. I com molt bé dius, no tenen cap impediment en refregar pels morros dels seus clients la nova direcció del seu negoci.
Queda per veure com es preocuparà ADIF de les linees "secundàries" de manera que siguin atractives perque empreses privades vulguin invertir el seu capital en cobrir els trajectes o serveis que Renfe no ha volgut. Personalment soc un pèl pessimista i desitjo enormement estar equivocat.
Salutacions
Liberalització, no per tots els serveis
Posted: Monday 21/04/2008 23:36
by Guigui
lithops wrote:Queda per veure com es preocuparà ADIF de les linees "secundàries" de manera que siguin atractives perque empreses privades vulguin invertir el seu capital en cobrir els trajectes o serveis que Renfe no ha volgut. Personalment soc un pèl pessimista i desitjo enormement estar equivocat.
En aquest aspecte, no es preveuen gaire canvis per després de la liberalització, ja que aquesta no afecta els serveis de rodalia ni (si no vaig errat) regionals. A la llarga, segur que Renfe acabarà desdoblant-se en una línia aèria de cota zero i una operadora de trotines associades.
Re: Catalan Talgo
Posted: Monday 07/07/2008 18:37
by orig440
victorcasta wrote:xevi wrote:Crec que Renfe té trens suficients per substituïr-lo per un Alvia o un altre model de Talgo.
No en té prous, per ara.
Els Talgos amb rodadura desplaçable són pocs i estan destinats a unes relacions que si els canviessis per Talgo sense rodadura desplaçable significaria passar de un Talgo 6 o 7 a un Talgo 4. Els Alvia S-120 o S-130 requeririen canvis de tensió (treballen a 3.000 V en via convencional i 25.000 en LAV i haurien de treballar a 3.000 V en via espanyola i 1.500 V en via francesa) i d'una homologació per part francesa que crec que portaria força maldecaps a Renfe. Per tant, el que s'espera és a una major introducció dels S-130 a Espanya per alliberar alguna branca Talgo 6 per posar-la al Catalan Talgo.
Guigui wrote:No és AVE, no cal imatge. Cada cop queda més clar que és aquesta la divisa a can Renfomentadif.
No és cert, i la prova són les queixes dels aficionats pel que podria semblar una "elitització" dels productes de Renfe. A part de la substitució de material convencional per automotors indeformables, sent enviats els cotxes Arco a relacions on hi havia material més vell; amén de que se substiuiran les relacions de modestos Estrella per luxosos Trenhotel.
Jo crec que renfe cuida els seus productes descuidant-los. Si es compara l'ave amb l'estrella podem veure que l'AVE va netíiisim mentre que l'estrella està ple de ronya i amb grafits als bogies
Re: Catalan Talgo
Posted: Monday 07/07/2008 19:37
by UT440_132M
orig440 wrote:victorcasta wrote:xevi wrote:Crec que Renfe té trens suficients per substituïr-lo per un Alvia o un altre model de Talgo.
No en té prous, per ara.
Els Talgos amb rodadura desplaçable són pocs i estan destinats a unes relacions que si els canviessis per Talgo sense rodadura desplaçable significaria passar de un Talgo 6 o 7 a un Talgo 4. Els Alvia S-120 o S-130 requeririen canvis de tensió (treballen a 3.000 V en via convencional i 25.000 en LAV i haurien de treballar a 3.000 V en via espanyola i 1.500 V en via francesa) i d'una homologació per part francesa que crec que portaria força maldecaps a Renfe. Per tant, el que s'espera és a una major introducció dels S-130 a Espanya per alliberar alguna branca Talgo 6 per posar-la al Catalan Talgo.
Guigui wrote:No és AVE, no cal imatge. Cada cop queda més clar que és aquesta la divisa a can Renfomentadif.
No és cert, i la prova són les queixes dels aficionats pel que podria semblar una "elitització" dels productes de Renfe. A part de la substitució de material convencional per automotors indeformables, sent enviats els cotxes Arco a relacions on hi havia material més vell; amén de que se substiuiran les relacions de modestos Estrella per luxosos Trenhotel.
Jo crec que renfe cuida els seus productes descuidant-los. Si es compara l'ave amb l'estrella podem veure que l'AVE va netíiisim mentre que l'estrella està ple de ronya i amb grafits als bogies
Ahir mateix em vaig escapar a Sants un moment i vaig veure fins a 4 persones per netejar una finestra dels velaro.
Re: Catalan Talgo
Posted: Wednesday 09/07/2008 13:05
by orig440
Catalan Talgo
Posted: Monday 02/02/2009 16:53
by jvile
Hola escribia per tal de preguntar si el Catalan Talgo que surt de Girona a les 18.39 i arriba a Barcelona- EdF a les 19.59 sol arribar puntual, ja que a les 20.30 he d'agafar el Bus a Ronda Universitat per tornar a Olesa i no se si agafar la L4 fins Urquinaona o agafar un Rodalies fins Pg. de Gràcia. Perquè el metro la estaciò de Barceloneta sobre aquesta hora nose si hi haura gaire gent per aquella zona ja que si es solitari em fa una mica de cosa jaja
Re: Catalan Talgo
Posted: Monday 02/02/2009 20:39
by ferroviario_catalan
Aquesta hora encara es bona per agafar el metro, no et preocupis paisà!
Per cert, n'hi ha plantejat substituir el CATALAN TALGO per material mes nou? Tenin en compte que renfe està comprant nous tren hotel, ja podrien posar alguns...
Material diferent
Posted: Monday 02/02/2009 21:13
by Guigui
ferroviario_catalan wrote:Per cert, n'hi ha plantejat substituir el CATALAN TALGO per material mes nou? Tenin en compte que renfe està comprant nous tren hotel, ja podrien posar alguns...
Passa que el Catalan Talgo és diürn. Ara bé, algun modelet més recent si que hi podrien posar, que no els en deuen faltar, precisament.
No deien que tindrien el
parqueferroviariomamodennoduropa?
Re: Catalan Talgo
Posted: Monday 02/02/2009 21:15
by victorcasta
ferroviario_catalan wrote:Aquesta hora encara es bona per agafar el metro, no et preocupis paisà!
Per cert, n'hi ha plantejat substituir el CATALAN TALGO per material mes nou? Tenin en compte que renfe està comprant nous tren hotel, ja podrien posar alguns...
L'últim que he llegit (ahir) és que pel març se substituiran els Altaria Madrid-Cadis (actualment Talgo sèrie 6 i 7) per Alvia S-130. Els cotxes Talgo 7 els duran a convertir-los en S-130, i els Talgo 6 els duran a substituir el Catalan Talgo.
Re: Catalan Talgo
Posted: Monday 02/02/2009 21:48
by jvile
ostres tu també ets d'olesa jaja no m'havia fixat
doncs si es bona hora encara agafaré el metro, es que pensava que aquelles hores per aquella zona ja no hi hauria ningú jaja
Freqüentació hilarant
Posted: Monday 02/02/2009 21:50
by Guigui
jvile wrote:doncs si es bona hora encara agafaré el metro, es que pensava que aquelles hores per aquella zona ja no hi hauria ningú jaja
No, la Barceloneta és un barri força concorregut a qualsevol hora tempestiva, huhu.
Re: Freqüentació hilarant
Posted: Monday 02/02/2009 21:59
by ferroviario_catalan
Guigui wrote:jvile wrote:doncs si es bona hora encara agafaré el metro, es que pensava que aquelles hores per aquella zona ja no hi hauria ningú jaja
No, la Barceloneta és un barri força concorregut a qualsevol hora tempestiva, huhu.
Lo que quiere decir es si a esas horas hay riesgos de que tengas probleams con gente indeseable
Re: Catalan Talgo
Posted: Monday 02/02/2009 22:05
by jvile
correcte ajaja, pero suposu que bastanta gent del Talgo deu agafar el metro alla