Page 1 of 1
Olesa reclama que es recuperin els trens semidirectes de FGC
Posted: Friday 25/04/2008 11:46
by wefer
http://www.europapress.es/
------------------------------------------
L'Ajuntament d'Olesa reclama que es recuperin els trens semidirectes de FGC cap a Barcelona
Olesa de Montserrat (BARCELONA), 24 d'abril (EUROPA PRESS)
L'Ajuntament d'Olesa de Montserrat (Baix Llobregat) ha reclamat avui a la Generalitat que torni a posar en marxa els trens semidirectes de la línia R-5 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) perquè el temps de trajecte entre Olesa i Barcelona es redueixi.
Des del mes de febrer passat, els trens de FGC que donen servei a Olesa paren en totes les estacions intermèdies fins a arribar a Barcelona, en aplicació del projecte de la Generalitat del metro del Baix Llobregat. La mesura ha permès incrementar la freqüència de passada dels combois, però ha comportat un increment del temps del trajecte de fins a quinze minuts, segons l'Ajuntament.
El consistori es fa ressò de les queixes d'usuaris dels FGC sobre la durada del trajecte fins a Barcelona després de la implantació del metro del Baix Llobregat. Fonts municipals consideren que existeix un "greuge comparatiu" entre territoris pel servei que ofereix FGC, malgrat que s'hagi incrementat la freqüència de passada dels trens.
Per la seva banda, FGC ha assegurat que la infraestructura actual no permet recuperar els trens semidirectes.
Dades fiables
Posted: Friday 25/04/2008 11:55
by Guigui
Hi ha algun estudi seriós que sospesi els pros i contres de tenir trens tramvies i semidirectes (en nomenclatura vigent fins als 80)? Els nous horaris han comportat un augment de viatgers entre Martorell i Barcelona?
El mutisme oficial que hi ha al respecte em fa decantar per una resposta negativa a aquestes dues preguntes.
Re: Olesa reclama que es recuperin els trens semidirectes de FGC
Posted: Friday 25/04/2008 16:58
by jvile
Aquí os deixo la noticia sencera extretadela web de l'ajuntament d'Olesa de Montserrat.
L´AJUNTAMENT D´OLESA RECLAMARÀ QUE ES TORNIN A POSAR EN FUNCIONAMENT ELS TRENS SEMIDIRECTES CAP A BARCELONA
23 d'Abril de 2008
L'Ajuntament d'Olesa reclamarà a la Generalitat de Catalunya que torni a posar en funcionament els trens semidirectes de la línia R-5 dels Ferrocarrils de la Generalitat per possibilitar que el temps de trajecte entre Olesa i Barcelona es redueixi. Des de l'entrada en funcionament, fa uns mesos, de l'anomenat metro comarcal, si bé és cert que s'ha incrementat la freqüència de pas dels combois, es dóna el cas que s'han suprimit els trens semidirectes i això ha fet incrementar el temps del trajecte, en alguns casos, fins a un quart d'hora, situació que ha originat queixes d'usuaris. Des de ferrocarrils, però, asseguren que l'opció dels semidirectes no és viable.
Arran de les reiterades queixes d'usuaris dels FGC sobre la durada del trajecte a Barcelona després de la implantació del metro comarcal, el regidor de mobilitat de l'ajuntament d'Olesa, Josep Lluís Alonso, ha anunciat que el consistori olesà reitererà un cop més les queixes a l'administració de la Generalitat per aquest fet, amb l'objectiu d'intentar recuperar els trens semidirectes.
Després de l'entrada en vigor del metro del baix llobregat, Josep Lluís Alonso considera que existeix un greuge comparatiu entre territoris pel servei que ofereix FGC, malgrat hagi suposat, evidentment, també beneficis pels usuaris.
Alonso reitera que continuaran les queixes per aquesta situació, unes queixes que ja s'han produït des del primer moment.
Des de FGC, però, asseguren que, amb la infraestructura actual, no es poden posar en funcionament novament els trens semidirectes, ja que, ara per ara, amb l'entrada en funcionament dels metros comarcals, i amb la infraestructura actual, s'està al màxim de servei que es pot donar. Així ho ha explicat als nostres micròfons el responsable d'estacions de FGC, Carles Cots.
Segons Cots, els trens S-4, és a dir, els de Manresa-Barcelona, duren igual que abans, i és cert que en la línia R5, d'Olesa a Barcelona, s'ha suprimit els semidirectes, i per tant, la durada de trajecte és superior. Els usuaris, doncs, tenen raó. Segons Cots, però, a canvi s'ha guanyat en freqüència de pas de trens. Els semidirectes, però, no es poden tornar a posar perquè, ha dit Cots, aquests trens més ràpids agafarien els que paren a totes les estacions.
Quan estigui enllestida la doble via entre Martorell i Olesa tampoc millorarà gaire la situació, ja que continuarà havent-hi el mateix problema.
Algun benefici, però, haurà de comportar per al servei la doble via. I més que per a l'usuari de Ferrocarrils, serà per a la pròpia empresa.
Carles Cots, responsable d'estacions de FGC, ha reiterat que, ara per ara, l'empresa no pot fer-hi més, perquè, amb la infraestructura actual, s'està al màxim servei que es pot donar.
En tot cas, haurem de veure si les accions que emprengui l'Ajuntament d'Olesa per millorar el servei poden ajudar a millorar alguna cosa.
(Font: Olesa Ràdio – 90.1FM)
Hi ha solucions, per molt que s'hi entestin
Posted: Friday 25/04/2008 20:04
by Guigui
Segons Cots, els trens S-4, és a dir, els de Manresa-Barcelona, duren igual que abans, i és cert que en la línia R5, d'Olesa a Barcelona, s'ha suprimit els semidirectes, i per tant, la durada de trajecte és superior.
Que ben informats que van els periodistes!
Altrament, jo sí que sé com poden posar semidirectes: traient trens, no fins al nivell d'abans de la implantació dels mal anomenats "metros comarcals", però permetent avançaments, que a molts llocs d'Europa funciona.
Re: Olesa reclama que es recuperin els trens semidirectes de FGC
Posted: Friday 25/04/2008 23:46
by Trenscat
L'increment del temps de viatge és un problema greu, però si no es fa nova infraestructura és molt complicat de solucionar. Com a molt actualment es podrien fer avançaments a Quatre Camins, Sant Vicenç dels Horts si molt m'apures i L'Hospitalet (a aquesta darrera ja de poc serviria). El problema és que haurien d'anar tots els horaris molt super-coordinats i ben ajustats perquè no hi haguessin problemes. FGC està clar que aposta més per la freqüència i menys per la velocitat; és la seva filosofia, discutible o no però és la que han escollit.
Re: Olesa reclama que es recuperin els trens semidirectes de FGC
Posted: Monday 28/04/2008 11:23
by wefer
Trenscat wrote:si no es fa nova infraestructura és molt complicat de solucionar.
Doncs que es faci ja d'una (...) vegada. Les infraestructures actuals estan totalment obsoletes ja que no poden complir amb el que seria exigible, i les noves que es fan (com el soterrament de Pallejà) s'han fet sense tenir en compte les necessitats, no ja de futur, sinó simplement de present, per poder tenir semidirectes (hauria d'haver-hi 4 vies).
Re: Olesa reclama que es recuperin els trens semidirectes de FGC
Posted: Tuesday 29/04/2008 15:25
by UT596001
wefer wrote:Les infraestructures actuals estan totalment obsoletes ja que no poden complir amb el que seria exigible, i les noves que es fan (com el soterrament de Pallejà) s'han fet sense tenir en compte les necessitats, no ja de futur, sinó simplement de present, per poder tenir semidirectes (hauria d'haver-hi 4 vies).
Sí es va pensar però la pròpia operadora és incapaç de pensar: allà estan mortes de fàstic les dues vies sense andana de Quatre Camins pensades per a fer avançaments.
Posted: Wednesday 30/04/2008 10:27
by Ecomobisostrans
Crec que si es poden posar semidirectes sense tocar la frecuencia entre Martorell i Barcelona, endavant, però si no, els FGC s'haurien de deixar per trajectes mes curts i posar mes autobusos directes de Barcelona a Olesa, Monistrol, Manresa, etc. de manera que la opcio preferent per anar des d'aquestes poblacions a Barcelona sigui l'autobus. I paral·lelament es va desdoblant la via, o construint una de nova de Barcelona a Martorell, o a Olesa, que permeti posar els semidirectes.
Una altra solució
Posted: Wednesday 30/04/2008 16:29
by Guigui
Una altra solució seria deixar la riba dreta del Llobregat (actual L-A) per a serveis lents i l'esquerra (Renfomentadif) per a semidirectes, aprofitant que aquesta banda encara no està saturada. L'intercanviador de Martorell Central ho facilitaria. Però clar, cal que Renfe hi vulgui col·laborar i tingui un servei a l'alçada d'FGC pel que fa a la fiabilitat.
Re: Una altra solució
Posted: Friday 02/05/2008 8:57
by Trenscat
Guigui wrote:Una altra solució seria deixar la riba dreta del Llobregat (actual L-A) per a serveis lents i l'esquerra (Renfomentadif) per a semidirectes, aprofitant que aquesta banda encara no està saturada. L'intercanviador de Martorell Central ho facilitaria. Però clar, cal que Renfe hi vulgui col·laborar i tingui un servei a l'alçada d'FGC pel que fa a la fiabilitat.
Justament Renfomentadif
ara fara parar tots els trens a totes les estacions entre Martorell i Barcelona
Re: Olesa reclama que es recuperin els trens semidirectes de FGC
Posted: Friday 02/05/2008 13:13
by marcel
Instalant un sistema ATP com a la linia del vallès crec que es podria arribar a guanyar força en aquest sentit.
Hi ha marge
Posted: Friday 02/05/2008 21:55
by Guigui
Trenscat wrote:Justament Renfomentadif
ara fara parar tots els trens a totes les estacions entre Martorell i Barcelona
Però em sembla que encara té marge per augmentar freqüències i intercalar-hi semidirectes sense haver de recórrer al seu anatema, és a dir, als avançaments.