L'AVE a Tarragona, igual de ràpid que el cotxe però més car
Posted: Tuesday 29/04/2008 9:01
Temes relacionats:
-L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
-FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
-El AVE y la Sagrada Familia
http://www.elperiodico.cat/
---------------------------------------------
Els tests cotxe-AVE entre Barcelona i Tarragona revelen que es tarda quasi el mateix temps
1. • L'opció del tren s'encareix molt si es recorre al taxi a Tarragona per la descoordinació d'horaris entre el ferrocarril i el bus
EL PERIÓDICO
BARCELONA
El desplaçament entre Barcelona i Tarragona és lleugerament més ràpid si es recorre a la nova línia regional de l'AVE que si s'opta per utilitzar l'automòbil. Així ho certifiquen les dues proves que ha organitzat avui EL PERIÓDICO per comprovar quin és el millor sistema de transport per viatjar per Catalunya. Els tests revelen, però, que la falta de coordinació entre el ferrocarril i l'autobús obliga a recórrer al taxi si es vol arribar a destí en el mínim temps possible. I això encareix sensiblement el viatge.
Coincidint amb la inauguració de la línia regional de l'alta velocitat que connecta Barcelona, Lleida i el Camp de Tarragona, dos redactors d'aquest diari han sortit des de la barcelonina plaça de Catalunya amb destí a la plaça d'Imperial Tarraco de Tarragona. Un ha viatjat en automòbil i l'altre ho ha fet en un tren Avant. Posteriorment, han completat el trajecte invers amb els mateixos mitjans de locomoció.
Dues rutes diferents per a l'automòbil
En els dos recorreguts, la periodista que ha viatjat en l'AVE ha estat la primera a arribar al destí. No obstant, la diferència respecte al redactor que s'ha traslladat en el seu vehicle particular ha estat de només cinc minuts en el trajecte d'anada i de pocs segons en el de tornada, que s'ha establert a la redacció d'aquest diari.
La redactora ha utilitzat un tren de Rodalies per arribar a l'estació de Sants, des d'on ha agafat el comboi que l'ha portat al Camp de Tarragona. Una vegada allà, un taxi l'ha traslladat a la cèntrica plaça que s'ha establert com a destí final, des d'on ha esperat l'arribada del seu adversari abans d'iniciar el camí de tornada.
Per la seva part, el periodista que ha viatjat en turisme no ha recorregut a cap altre transport, però ha optat per diferents rutes. Així, en el recorregut d'anada ha circulat per la C-32 i l'AP-7 per anar de Barcelona a Tarragona, mentre que a la tornada només ho ha fet per aquesta última autopista. Això sí, sempre respectant els límits de velocitat que marcava cada via.
Els horaris del bus
Si el temps invertit no ha deparat grans diferències, no es pot dir el mateix del desemborsament realitzat. Així, la periodista que ha viatjat en AVE s'ha gastat 55,88 euros entre l'anada i la tornada, sumant els conceptes de bitllets de tren i de metro (que ha agafat en el seu viatge de tornada des de l'estació de Sants), i la tarifa del taxi. Per la seva part, el redactor que ha viatjat en el seu Volkswagen Polo ha pagat 31,63 euros, sumant els pagaments dels peatges pels quals ha passat i la despesa de gasolina.
No obstant, s'ha de destacar que el pagament fet pel viatge en AVE podria haver estat bastant més reduït si la redactora s'hagués traslladat en autobús. Però en aquest cas, hauria d'haver esperat gairebé mitja hora per la descoordinació entre els horaris de l'AVE i de la línia de bus i no hauria estat la més ràpida a arribar al seu destí.
-L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
-FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
-El AVE y la Sagrada Familia
http://www.elperiodico.cat/
---------------------------------------------
Els tests cotxe-AVE entre Barcelona i Tarragona revelen que es tarda quasi el mateix temps
1. • L'opció del tren s'encareix molt si es recorre al taxi a Tarragona per la descoordinació d'horaris entre el ferrocarril i el bus
EL PERIÓDICO
BARCELONA
El desplaçament entre Barcelona i Tarragona és lleugerament més ràpid si es recorre a la nova línia regional de l'AVE que si s'opta per utilitzar l'automòbil. Així ho certifiquen les dues proves que ha organitzat avui EL PERIÓDICO per comprovar quin és el millor sistema de transport per viatjar per Catalunya. Els tests revelen, però, que la falta de coordinació entre el ferrocarril i l'autobús obliga a recórrer al taxi si es vol arribar a destí en el mínim temps possible. I això encareix sensiblement el viatge.
Coincidint amb la inauguració de la línia regional de l'alta velocitat que connecta Barcelona, Lleida i el Camp de Tarragona, dos redactors d'aquest diari han sortit des de la barcelonina plaça de Catalunya amb destí a la plaça d'Imperial Tarraco de Tarragona. Un ha viatjat en automòbil i l'altre ho ha fet en un tren Avant. Posteriorment, han completat el trajecte invers amb els mateixos mitjans de locomoció.
Dues rutes diferents per a l'automòbil
En els dos recorreguts, la periodista que ha viatjat en l'AVE ha estat la primera a arribar al destí. No obstant, la diferència respecte al redactor que s'ha traslladat en el seu vehicle particular ha estat de només cinc minuts en el trajecte d'anada i de pocs segons en el de tornada, que s'ha establert a la redacció d'aquest diari.
La redactora ha utilitzat un tren de Rodalies per arribar a l'estació de Sants, des d'on ha agafat el comboi que l'ha portat al Camp de Tarragona. Una vegada allà, un taxi l'ha traslladat a la cèntrica plaça que s'ha establert com a destí final, des d'on ha esperat l'arribada del seu adversari abans d'iniciar el camí de tornada.
Per la seva part, el periodista que ha viatjat en turisme no ha recorregut a cap altre transport, però ha optat per diferents rutes. Així, en el recorregut d'anada ha circulat per la C-32 i l'AP-7 per anar de Barcelona a Tarragona, mentre que a la tornada només ho ha fet per aquesta última autopista. Això sí, sempre respectant els límits de velocitat que marcava cada via.
Els horaris del bus
Si el temps invertit no ha deparat grans diferències, no es pot dir el mateix del desemborsament realitzat. Així, la periodista que ha viatjat en AVE s'ha gastat 55,88 euros entre l'anada i la tornada, sumant els conceptes de bitllets de tren i de metro (que ha agafat en el seu viatge de tornada des de l'estació de Sants), i la tarifa del taxi. Per la seva part, el redactor que ha viatjat en el seu Volkswagen Polo ha pagat 31,63 euros, sumant els pagaments dels peatges pels quals ha passat i la despesa de gasolina.
No obstant, s'ha de destacar que el pagament fet pel viatge en AVE podria haver estat bastant més reduït si la redactora s'hagués traslladat en autobús. Però en aquest cas, hauria d'haver esperat gairebé mitja hora per la descoordinació entre els horaris de l'AVE i de la línia de bus i no hauria estat la més ràpida a arribar al seu destí.