35% dels pilots confessen que s'han adormit en els vols

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Post Reply
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

35% dels pilots confessen que s'han adormit en els vols

Post by uriol108 »

a El Periodico avui :
El 35% dels pilots confessen que s'han adormit en els vols

• El 66% dels professionals han vist com un company es rendia davant la son

• El SEPLA denuncia la fatiga que pateix el col.lectiu i qüestiona la seguretat aèria


"Si ho diem, som alarmistes --explicava ahir el president del SEPLA, José María Vázquez--. I si no ho diem, estem fent que continuïn aquestes inseguretats". Davant d'aquesta disjuntiva, van optar per dir-ho. El sindicat de pilots de línies aèries va dibuixar un panorama d'allò més inquietant sobre la fatiga a la qual es veuen exposats aquests professionals a causa de les seves jornades de treball, i especialment sobre les conseqüències que aquest cansament té en la seguretat aèria, per acabar demanant a la Direcció General d'Aviació Civil, dependent del Ministeri de Foment, que modifiqui l'actual normativa laboral, vigent des del 1995. El SEPLA va basar els seus arguments --qualificats d'"irresponsables" per les aerolínies-- en una torbadora enquesta portada a terme per la Universitat Rei Joan Carles amb 505 pilots de diverses companyies.
"¿En alguna ocasió durant la seva trajectòria professional ha comès errors, i s'ha arribat a adormir durant el vol, com a conseqüència de la fatiga?", van preguntar als pilots. "Sí, sense arribar a adormir-me", va contestar el 47%. "Sí, fins i tot m'he adormit", va respondre el 35,2%. Nova pregunta: "¿Ha percebut en alguna ocasió que el seu company de vol estava afectat per la fatiga?". Ni més ni menys que el 66,33% dels consultats van dir que sí, que el seu company s'havia vist afectat i fins i tot s'havia rendit davant la son, mentre que el 27,14% va contestar que també, però que el col.lega de vol no n'havia estat conscient. Només el 2,65% va pronunciar un "no".

NORMATIVA EUROPEA
El mes de juliol vinent entrarà en vigor una nova regulació comunitària per als pilots. Es tracta, segons el SEPLA, d'una normativa "molt àmplia i molt poc específica" que no deroga bona part de la llei actual, que estimen "desfasada". El president del sindicat va assenyalar que la norma vigent permet, per exemple, que, en circumstàncies especials, els pilots treballin 12 hores diàries durant 30 jornades seguides. "I si es tracta de vols intercontinentals i les diferències horàries són de menys de quatre hores --va continuar Vázquez--, un pilot pot estar volant cada dia anada i tornada fins que acumuli 110 hores de vol. És a dir, 21 jornades consecutives".

CONVENIS
Moltes companyies, en tot cas, tenen convenis que impedeixen que es produeixin aquestes situacions. Tot i així, això no evita que el 88,31% dels consultats contestin que la seva aerolínia "no té en compte la fatiga del pilot al programar
els seus vols, a fi de millorar la seguretat".
"L'argument comercial no pot imposar-se al de la seguretat. El que demanem és una normativa que uneixi els dos aspectes, com la del Regne Unit", va manifestar Vázquez, que considera que la seva reivindicació és anàloga a la que hi ha hagut els últims temps per endurir les normes de trànsit. En el seu cas, no obstant, el pilot és responsable de molts més viatgers i els accidents, tot i que molt menys freqüents que a la carretera, acostumen a ser mortals.

JUAN RUIZ SIERRA
MADRID
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... PK=1021&h=
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Re: 35% dels pilots confessen que s'han adormit en els vols

Post by orique »

Una de les coses que sempre m'ha sorprès dels avions és que no ténen cap dispositiu equivalent a l'home mort ferroviari... com a mínim mai n'he sentit a parlar.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Pilotatge des de terra

Post by Guigui »

El que sé és que hi ha avions militars i determinats aeroports equipats per a ser pilotats des de terra. Evidentment, si hi hagués voluntat, no crec que sigui un gran problema incorporar aquesta tecnologia en avions comercials, cosa que complementaria un dispositiu d'"home mort".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Re: 35% dels pilots confessen que s'han adormit en els vols

Post by orique »

No. El dispositiu d'home mort el que fa és emetre una alarma a la cabina i aturar el tren en cas de que el maquinista no activi un pedal i/o un botó. Òbviament en els avions no seria molt segur aturar els motors, però sí que podria passar-se a pilot automàtic (si no estigués activat ja) així com donar avís d'emergència (ràdio, codi 7700, etc).

De totes maneres, convenientment configurats, alguns aparells comercials són capaços d'aterrar automàticament, sense cap ordre del pilot. El que passa és que cal configurar-los. No sé jo si això es pot fer remotament (no seria massa complicat).
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

"Home mort" als avions

Post by Guigui »

A una cosa per l'estil em referia. Volia dir que un dispositiu d'"home mort" i un pilot automàtic o extern podrien complementar-se en l'aviació.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Re: 35% dels pilots confessen que s'han adormit en els vols

Post by Danzig »

Conec un foraire pilot que ha confessat algun cop que es passen els vols fent sudokus, fins aqui arriba l'automatització avui dia.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Re: 35% dels pilots confessen que s'han adormit en els vols

Post by EUKibo »

orique wrote:Una de les coses que sempre m'ha sorprès dels avions és que no ténen cap dispositiu equivalent a l'home mort ferroviari... com a mínim mai n'he sentit a parlar.
L'avió vola sol, no necessita pilot a no ser que sigui una avioneta o avió militar. Un pilot pot tranquilament dormir si vol, de fet només són allà per si hi ha alguna incicència (possibilitat de l'ordre de 0,00000000000000000000000001%) i a l'hora de fer aproximacions als aeroports que els controladors aeris els hi dicten tres numerets (orientació, velocitat i alçada) que han de ficar per a que es pugui "comprimir" les arrivades i fer cua per aterrar.

L'hombre muerto no té sentit a un avió.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Pilots necessaris

Post by Guigui »

Si tan fos així que els avions no necessitessin pilots, la meva dona, per exemple, ja no seria d'aquest món.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Re: 35% dels pilots confessen que s'han adormit en els vols

Post by orique »

EUKibo wrote:
orique wrote:Una de les coses que sempre m'ha sorprès dels avions és que no ténen cap dispositiu equivalent a l'home mort ferroviari... com a mínim mai n'he sentit a parlar.
L'avió vola sol, no necessita pilot a no ser que sigui una avioneta o avió militar. Un pilot pot tranquilament dormir si vol, de fet només són allà per si hi ha alguna incicència (possibilitat de l'ordre de 0,00000000000000000000000001%) i a l'hora de fer aproximacions als aeroports que els controladors aeris els hi dicten tres numerets (orientació, velocitat i alçada) que han de ficar per a que es pugui "comprimir" les arrivades i fer cua per aterrar.

L'hombre muerto no té sentit a un avió.
L'avió no vola sol. Algú ha de comandar el pilot automàtic, atendre les comunicacions, estar en tot moment al corrent del que passa a dins i fora de l'aeronau i fer les maniobres de rodatge, enlairament i aterratge (tot i que aquest últim, depenent de l'habilitació de l'aeroport, dels pilots i de l'avió es pot arribar a fer de manera automàtica). També cal fer el seguiment dels tràfics propers, monitorejant el TCAS, estar pendent del radar meteorològic i demanar desviaments si és necessari... etc.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Re: 35% dels pilots confessen que s'han adormit en els vols

Post by EUKibo »

orique wrote:L'avió no vola sol. Algú ha de comandar el pilot automàtic, atendre les comunicacions, estar en tot moment al corrent del que passa a dins i fora de l'aeronau i fer les maniobres de rodatge, enlairament i aterratge (tot i que aquest últim, depenent de l'habilitació de l'aeroport, dels pilots i de l'avió es pot arribar a fer de manera automàtica). També cal fer el seguiment dels tràfics propers, monitorejant el TCAS, estar pendent del radar meteorològic i demanar desviaments si és necessari... etc.
El pilot automàtic es programa abans de la sortida del vol al FMGS de l'MCDU i es veu reflexat en tot moment a la funció PLAN de l'ND.

"atendre les comunicacions, estar en tot moment al corrent del que passa a dins i fora de l'aeronau i fer les maniobres de rodatge, (...) fer el seguiment dels tràfics propers, monitorejant el TCAS, estar pendent del radar meteorològic i demanar desviaments si és necessari... " no està dintre de volar, i aquestes són les funcions que efectivament fan els pilots.

Efectivament el pilot ha d'anar comprovant totes les dades que li apareixen al PFD i ND de l'EFIS per tal de comprovar que no hagi cap mena d'incidència, i abans de l'enlairement comprovar generadors, bateries, connetar l'APU, engegar llums de taxi o les que calguin...

Sóc estudiant d'aeronàutica i ja estic a tercer i et puc dir que a pràctiques de vol amb simulador hem simulat un vol que des que acciones la palanca de gasos a l'enlairament fins que aterres no cal que facis res més per a arribar a la teva destinació. Això sí, com deia sempre els controladors aeris et fan introduir dades al Glareshield per a comprimir i gestionar millor el flux d'avions a l'aeroport.

Després i ha altres opcions des de l'ECAM com la climatització el tancament de portes, la comprobació dels sistemes que també supervisen els pilots efectivament, però el que està clar, és que un avió el fet de VOLAR ho pot fer de forma autònoma i que a la pràtica així ho fan amb petites correccions dels pilots. De fet ja m'agradaria veure-us aterrar en un aeroport sense l'ILS funcionant, molt em penso que ni amb el PAPI els pilots podrien evitar una bona patacada a l'hora de prendre contacte amb la pista.
User avatar
593Dromedario
N6
N6
Posts: 225
Joined: Monday 21/04/2008 19:29
Location: BCN Sant Andreu

Re: 35% dels pilots confessen que s'han adormit en els vols

Post by 593Dromedario »

Com bé dieu, durant el vol el/s pilot/s han d'estar pendents dels radars i els indicadors. I veig probable que, mentre no passi res d'extrany, alguns facin passatemps o dormin.

Ara bé, si no em van informar malament, tot pilot ha de fer almenys 1 de cada 50 vols sense pilot automàtic. A mi em sembla poc, però, si us toca, segurament tindreu alguna que altra turbulència :D :D :D .
Post Reply

Return to “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”