La C1 i el Metro del Vallès són els més congestionats
Posted: Tuesday 13/05/2008 18:31
Del 20 minutos:
La C1 i el Metro del Vallès són els més congestionats
El tramvia necessita prioritat a les cruïlles per córrermés i al metro li cal modernitzar la senyalització.Hi ha dèficit de vies per a les mercaderies
NÚRIA BONET
20 MINUTOS
Així com en la xarxa de carreteres queda ben clar i consensuat quins punts són els més congestionats,en el de la xarxa ferroviària un estudi acaba d’indicar que són la línia C1 de Rodalies i el tram central del es línies del Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Són els que presenten més embussos i més es col·lapsen al llarg de l’any. El dictamen del 2008 dut a terme pel Consell deTreball
Econòmic i Social de Catalunya (CTESC) indica que «la xarxa presenta punts de congestió» i que, per tal de solucionar-ho, «cal donar més capacitat a aquests trams».
A més, el CTESC, un òrgan consultiu i d’assessorament del Govern de la Generalitat, indica que els sistemes de senyalització al metro,motiu habitual d’avaries, haurien de modernitzar-se i canviar-se per uns d’automàtics. El tramvia també presenta deficiències, concretament la baixa velocitat comercial, a causa del sistema de priorització a les cruïlles. Segons el CTESC, es podria depassar
la velocitat mitjana, fixada en 18,5Km/h,donant més prioritat al tramvia en detriment del cotxe en les cruïlles. «Queda poc espai per al transport de mercaderies»,exposa també el dictamen, amb
la qual cosa proposa incrementar el nombre d’apartadors i ampliar-los perquè puguin acollir trens més grans.
EMBUSSOS PER L’AVE A CASTELLBISBAL
El nou esquema de circulació de trens un cop acabades les obres de l’AVE fa predir ja on hi haurà dos colls d’ampolla. Serà al
tram de Martorell a Castellbisbal i de Castellbisbal
a Mollet. En els darrers anys s’ha aconseguit arribar a un 70%
del transport públic per carretera que reuneix les condicions d’accessibilitat. Des del CTESC s’augura que «en els propers anys» ho serà el 100% de la flota de busos.
La C1 i el Metro del Vallès són els més congestionats
El tramvia necessita prioritat a les cruïlles per córrermés i al metro li cal modernitzar la senyalització.Hi ha dèficit de vies per a les mercaderies
NÚRIA BONET
20 MINUTOS
Així com en la xarxa de carreteres queda ben clar i consensuat quins punts són els més congestionats,en el de la xarxa ferroviària un estudi acaba d’indicar que són la línia C1 de Rodalies i el tram central del es línies del Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Són els que presenten més embussos i més es col·lapsen al llarg de l’any. El dictamen del 2008 dut a terme pel Consell deTreball
Econòmic i Social de Catalunya (CTESC) indica que «la xarxa presenta punts de congestió» i que, per tal de solucionar-ho, «cal donar més capacitat a aquests trams».
A més, el CTESC, un òrgan consultiu i d’assessorament del Govern de la Generalitat, indica que els sistemes de senyalització al metro,motiu habitual d’avaries, haurien de modernitzar-se i canviar-se per uns d’automàtics. El tramvia també presenta deficiències, concretament la baixa velocitat comercial, a causa del sistema de priorització a les cruïlles. Segons el CTESC, es podria depassar
la velocitat mitjana, fixada en 18,5Km/h,donant més prioritat al tramvia en detriment del cotxe en les cruïlles. «Queda poc espai per al transport de mercaderies»,exposa també el dictamen, amb
la qual cosa proposa incrementar el nombre d’apartadors i ampliar-los perquè puguin acollir trens més grans.
EMBUSSOS PER L’AVE A CASTELLBISBAL
El nou esquema de circulació de trens un cop acabades les obres de l’AVE fa predir ja on hi haurà dos colls d’ampolla. Serà al
tram de Martorell a Castellbisbal i de Castellbisbal
a Mollet. En els darrers anys s’ha aconseguit arribar a un 70%
del transport públic per carretera que reuneix les condicions d’accessibilitat. Des del CTESC s’augura que «en els propers anys» ho serà el 100% de la flota de busos.