Page 1 of 2
Curiositat a Gràcia FGC
Posted: Sunday 18/05/2008 23:06
by Guigui
Al costat de la via 3 (direcció Av. Tibidabo) de l'estació de Gràcia, sembla haver-hi un espai buit darrere els panells. Allò havia arribat a acollir una via? Algú versat en història ferroviària en coneix detalls?
Re: Curiositat a Gràcia FGC
Posted: Sunday 18/05/2008 23:13
by metring
Guigui wrote:Al costat de la via 3 (direcció Av. Tibidabo) de l'estació de Gràcia, sembla haver-hi un espai buit darrere els panells. Allò havia arribat a acollir una via? Algú versat en història ferroviària en coneix detalls?
Ves, que no hi hagués una altra Avinguda de la Llum!
Ara en serio, igual tenia alguna cosa a veure amb la segona estació que va existir a Gràcia, fa molts anys.
No crec
Posted: Sunday 18/05/2008 23:15
by Guigui
metring wrote:Ara en serio, igual tenia alguna cosa a veure amb la segona estació que va existir a Gràcia, fa molts anys.
No pas, allò era un baixador situat al començament de l'actual Via Augusta. En canvi, em refereixo a un espai suficient per a encabir una cinquena via (morta, potser?) a l'actual estació.
Re: Curiositat a Gràcia FGC
Posted: Sunday 18/05/2008 23:18
by victorcasta
Abans de la remodelació (o rentat de cara) de Gràcia, no hi havia panells i es podia veure un racó amb el que semblaven algunes estances. Hi ha alguna subestació elèctrica a Gràcia?
Re: Curiositat a Gràcia FGC
Posted: Monday 19/05/2008 0:11
by faristol
En aquell espai hi habia una via desviada amb un topall al final i una andana crec, que donava a la part del darrera del "economato" per els empleats de la companyia i que crec que desde alla descarregaven els productes, a aquell "economato" s'hi accedia desde l'actual vestibul a l'esquerra mirant cap a les vies, encara hi ha un passadis que porta a algunes portes, crec que no cabia un tren sencer i en els darrers temps em sembla que hi habia estacionats un o dos Brills metalitzats, pero d'aixo fa molt com a minim a principis dels 80.
metring wrote:
igual tenia alguna cosa a veure amb la segona estació que va existir a Gràcia, fa molts anys.
Desconeixia aixo de l'altre estacio i m'ha deixat intrigat..
Granota estacionada i baixador a la Via Augusta
Posted: Monday 19/05/2008 0:30
by Guigui
faristol wrote:En aquell espai hi habia una via desviada amb un topall al final i una andana crec, que donava a la part del darrera del "economato" per els empleats de la companyia i que crec que desde alla descarregaven els productes, a aquell "economato" s'hi accedia desde l'actual vestibul a l'esquerra mirant cap a les vies, encara hi ha un passadis que porta a algunes portes, crec que no cabia un tren sencer i en els darrers temps em sembla que hi habia estacionats un o dos Brills metalitzats, pero d'aixo fa molt com a minim a principis dels 80.
Precisament, per aquesta època (era un marrec d'uns set anys) hi recordo alguna granota estacionada, si la memòria no em traeix.
faristol wrote:metring wrote:
igual tenia alguna cosa a veure amb la segona estació que va existir a Gràcia, fa molts anys.
Desconeixia aixo de l'altre estacio i m'ha deixat intrigat..
Abans del soterrament, hi havia un baixador a Via Augusta, aproximadament a l'alçada de Comte de Salvatierra. Va desaparèixer cap a finals dels anys 20, em sembla.
Re: Curiositat a Gràcia FGC
Posted: Monday 19/05/2008 15:06
by pol
Dons jo sempre m'habia pensat que era la subestació de Gracia, si no on esta?
Re: Curiositat a Gràcia FGC
Posted: Monday 19/05/2008 20:05
by BRILL 18
Guigui wrote:Al costat de la via 3 (direcció Av. Tibidabo) de l'estació de Gràcia, sembla haver-hi un espai buit darrere els panells. Allò havia arribat a acollir una via? Algú versat en història ferroviària en coneix detalls?
Te rao en Faristol en la seva resposta, recordo de petit veure uns Brill serie 300 pintats amb l'ultima decoracio es a dir l'unificada de FCC, i si no estic equivocat, crec que a la remodelacio es va treure la via i es va instalar la subcentral electrica,
Re: Curiositat a Gràcia FGC
Posted: Monday 19/05/2008 22:53
by sirhall
Ostres, que curiós, ja m'hi fixaré.
Re: Curiositat a Gràcia FGC
Posted: Tuesday 20/05/2008 0:14
by foronda 141
La Biblia Salmerónica diu sobre l'estació de Gràcia (soterranea).
""L'interior de l'estació disposa avui de quatre vies i dues andanes; las dues vies laterals corresponen a a la línia d'Avinguda Tibidabo, mentres que las centrals serveixan la resta de serveis. Fins el 1980 hi va haver un altre via, paral.lela a la que es dirigeix cap Avinguda Tibidabo, que tenía una andana propia i fou utilitzada per el servei de mercaderies (estaba situada sota l'economat de la companyia), si be els darrers anys va acollir els últims tramvies de la serie 200 i despres la derrera composició e cotxes serie 300. El 1983 s'hi va situar a sobre la nova sots.central eléctrica.""
Salutacions.
Més clar que l'aigua
Posted: Tuesday 20/05/2008 11:12
by Guigui
foronda 141 wrote:La Biblia Salmerónica diu sobre l'estació de Gràcia (soterranea).
""L'interior de l'estació disposa avui de quatre vies i dues andanes; las dues vies laterals corresponen a a la línia d'Avinguda Tibidabo, mentres que las centrals serveixan la resta de serveis. Fins el 1980 hi va haver un altre via, paral.lela a la que es dirigeix cap Avinguda Tibidabo, que tenía una andana propia i fou utilitzada per el servei de mercaderies (estaba situada sota l'economat de la companyia), si be els darrers anys va acollir els últims tramvies de la serie 200 i despres la derrera composició e cotxes serie 300. El 1983 s'hi va situar a sobre la nova sots.central eléctrica.""
Salutacions.
Moltes gràcies per l'aclariment. Amb una afirmació tan contundent d'una font fiable, gairebé podríem donar per tancat el fil.
Re: Curiositat a Gràcia FGC
Posted: Tuesday 20/05/2008 22:27
by orique
Potser algú pot afegir alguna cosa més; no veig el per què de tancar el fil.
Matís
Posted: Wednesday 21/05/2008 0:11
by Guigui
orique wrote:Potser algú pot afegir alguna cosa més; no veig el per què de tancar el fil.
Sí, bé, era una manera de dir. En tot cas, la resposta d'en foronda 141 ha sigut molt aclaridora.
Re: Curiositat a Gràcia FGC
Posted: Thursday 22/05/2008 10:30
by He2/2
L'esquema de vies de l'estació de gràcia era així:
A N D A N A
|---------------------------------------|
\
----------------------------------
A N D A N A \
------------------------------------------------------------
X
-----------------------------------------------------------
A N D A N A /
----------------------------------
Re: Curiositat a Gràcia FGC
Posted: Thursday 22/05/2008 10:33
by He2/2
Perdoneu, no ha sortit bé. Intentaré fer-ho n'una altra manera
Esquema de vies
Posted: Thursday 22/05/2008 10:36
by Guigui
He2/2 wrote:Perdoneu, no ha sortit bé. Intentaré fer-ho n'una altra manera
Si no ho he entès malament, la via actualment desmantellada era morta, amb dos topalls i un canvi d'agulla a l'extrem Provença. La resta, amb la configuració actual. En canvi, no sabia que hi hagués un canvi creuat direcció St. Gervasi (si és així que cal interpretar la "X"). O potser és un doble canvi que hi ha a l'extrem Provença?
Re: Curiositat a Gràcia FGC
Posted: Saturday 24/05/2008 22:43
by He2/2
la cinquena via era morta amb dos topalls, i un canvi al mig que enllaçava amb la via direccció Av, Tibidavo, de manera que si podia accedir venint de Provença i calia recular per a sortir-ne.
El doble enllaç, en X, estava a la banda de provença. Encara hi és o no?
Durant bastant de temps jo recordo dos cotxes 300 estacionats a aquella via morta.
Re: Curiositat a Gràcia FGC
Posted: Tuesday 27/05/2008 15:33
by Trenscat
He2/2 wrote:la cinquena via era morta amb dos topalls, i un canvi al mig que enllaçava amb la via direccció Av, Tibidavo, de manera que si podia accedir venint de Provença i calia recular per a sortir-ne.
El doble enllaç, en X, estava a la banda de provença. Encara hi és o no?
Durant bastant de temps jo recordo dos cotxes 300 estacionats a aquella via morta.
El doble enllaç amb X actualment és una doble diagonal entre vies, és a dir, primer hi ha el canvi de la via 2 a la via 1 i després de la via 1 a la via 2 (crec que és en aquest ordre).
Una altra curiositat
Posted: Wednesday 28/05/2008 9:58
by Guigui
Aprofitant el fil, una altra cosa que m'intriga d'aquesta mateixa estació: Com és que un L6 es queda aturat al túnel entre St. Gervasi i Gràcia, quan el cantó de la via 2 (és aquest el nombre correcte?) ja deu estar lliure ja que el tren que el precedeix en el tronc comú és un L7 procedent de l'Av. Tibidabo? Potser ho fan per no saturar l'andana?
Re: Curiositat a Gràcia FGC
Posted: Wednesday 28/05/2008 19:56
by orique
T'ho hauria de confirmar algú altre, però és probable que en aquell moment estigui entrant per l'altra via un L7 cap a la Pl. Catalunya. Els L7 també s'aturen a tocar de Gràcia per l'efecte contrari, un tren que baixa de la principal.