Page 1 of 2
Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Tuesday 20/05/2008 13:40
by metring
A partir del que vaig veure el passat dia 15, i que vaig explicar
en aquest fil, ahir, amb l'inestimable ajuda d'el Marçal, vam enviar una carta als mitjans de comunicació, parlant del tema, i ja apareix a
La Vanguardia Digital:
Edito: També surt aquí:
http://www.e-noticies.com/cartes-al-dir ... 38724.html
Perill als trens de Renfe
MARIA JOSÉ LUQUE TRAVESSET | Barcelona | 20/05/2008 | Actualizada a las 11:41
El dia 15 de maig vaig agafar un tren direcció Vic a Sants. Ja circulant a bona velocitat i dins del túnel, em vaig adonar que una porta del meu darrera s'havia quedat oberta. El botó de tancament no funcionava, així que un noi va haver de tirar de la palanca per frenar el tren. Al cap d'una estona va venir un operari amb la clau per desbloquejar, i el tren va continuar el seu recorregut habitual.
Fa poc més d'un any, hi va haver un accident a FGC per una negligència semblant que va produir dos ferits, amb el conseqüent expedient al maquinista per haver desactivat els mecanismes de seguretat reglamentaris.
Com pot ser que Renfe permeti circular trens amb els sistemes de seguretat desactivats? Si el tren hagués estat ple a vessar, com passa habitualment, hagués pogut caure gent a la via, i aquest succés hauria transcendit a tots els mitjans, per no parlar de una possible pèrdua de vides humanes.
El que lamento és no haver-ho pogut gravar en vídeo per denunciar-ho als jutjats.
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Tuesday 20/05/2008 23:54
by metring
Veig que no dieu res, al fet de què hem sigut escoltats pels mitjans de comunicació, sobre una cosa que encara que no ho sembli, ens pot afectar tard o d'hora a qualsevol de vosaltres. Què passa? No és potser un fet important, donar a entendre que hi ha manca de manteniment a la Renfe, i això pot afectar l'integritat de la gent?
No ho puc entendre...
Administració sorda però mediatitzada
Posted: Wednesday 21/05/2008 0:07
by Guigui
Ja que esperes que algú hi digui la seva, m'hi llenço: és la tònica general d'aquest país, les administracions no mouen el pompis per elles mateixes, només sirguen si algú les posa a la picota. Suposo que hauré d'aplicar aquest procediment en un altre cas de manifesta inseguretat, prou coneguda per l'administració ateses les reclamacions que ja he cursat: el semàfor de vianants davant el CAP Vallcarca, que va de mal en pitjor. Un dia haurem de lamentar alguna desgràcia i l'Ajuntament saltarà amb allò de que no en tenia constància. Doncs vagin preparant-se perquè començo a col·leccionar les referències de les reclamacions.
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Wednesday 21/05/2008 0:13
by metring
Per això vaig publicar la carta: per tal de fer reaccionar a qui cal que reaccioni, i com quan surt una cosa així publicada, sembla que despertin...Doncs a veure quin efecte té finalment!
Ara, si haguessin hagut ferits (cosa que afortunadament no va passar), ja veuries com de seguida sortirien els polítics fent declaracions, lamentant el succés...Però el que cal realment és PREVINDRE, evitar que passi una desgràcia més gran. Millor això que no aixecar-me un dia, i llegir al diari que algú s'ha matat per culpa d'una porta oberta d'un tren.
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Wednesday 21/05/2008 9:00
by daneel
A lo mejor es un poco bestia lo que voy a decir, pero... si varios usuarios de ese tren se ponen de acuerdo ¿no es posible presentar una denuncia en comisaria?
Esta bien lo de mandarlo a los medios de comunicación , pero vista la "fama" que tiene renfe entre los mismos, posiblemente le tenga sin cuidado las críticas por esta via.
Yo tampoco entiendo como un tren puede circular con una puerta abierta. Eso lo he visto hace años cunado era pequeño, y los trenes no tenian las medidas de seguridad que tienen ahora.
Tampoco creo que la culpa sea directamente del maquinista ¿qué gana él haciendo circular el tren con las medidas de seguridad de las puertas descativadas? Tiene mucho a perder.
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Wednesday 21/05/2008 10:06
by Platanito
M'agrada la primera resposta a la carta de La Vanguardia.
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Wednesday 21/05/2008 10:24
by metring
A mi també
Però no és la primera, sino la tercera, per ordre d'aparició.
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Wednesday 21/05/2008 11:38
by treneros
Com a curiositat.... aquest matí he vingut amb 440 (184R) des de Terrassa i al baixar a Pça. Catalunya he vist com les portes de la banda contraria de l'andana al vago en que jo viatjava estava oberta.... no ho he pogut veure abans donat que jo anava d'esquena a la porta i bastant separat de la mateixa, per lo tant no puc assegurar que la porta fos oberta al arribar a l'estació o ve anava oberta durant força estona.
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Wednesday 21/05/2008 11:48
by metring
treneros wrote:Com a curiositat.... aquest matí he vingut amb 440 (184R) des de Terrassa i al baixar a Pça. Catalunya he vist com les portes de la banda contraria de l'andana al vago en que jo viatjava estava oberta.... no ho he pogut veure abans donat que jo anava d'esquena a la porta i bastant separat de la mateixa, per lo tant no puc assegurar que la porta fos oberta al arribar a l'estació o ve anava oberta durant força estona.
El tren a on jo era té el n. 440 183. no aniran seguits???????
Edito: a la pàgina 16 de l'edició de Barcelona del 20 minutos, també surt avui la carta.
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Wednesday 21/05/2008 13:05
by UT440_132M
Jo vaig pujar-hi ahir mateix, tornant de Ripoll, a l'altura de Manlleu, el maquinista es va adonar que tenia una porta que no tancava, va solucionar-ho com va poder, potser va fer anar l'avis de tancament 5 vegades. No se si es va solucionar.
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Wednesday 21/05/2008 13:16
by metring
UT440_132M wrote:Jo vaig pujar-hi ahir mateix, tornant de Ripoll, a l'altura de Manlleu, el maquinista es va adonar que tenia una porta que no tancava, va solucionar-ho com va poder, potser va fer anar l'avis de tancament 5 vegades. No se si es va solucionar.
Mare meva, això ja és més preocupant del que semblava!!! Això passa amb massa freqúència!!
I de quina sèrie era el tren? Per casualitat vas apuntar el número de cotxe?
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Wednesday 21/05/2008 13:18
by UT440_132M
440 - 183M - 181C - 159C (aquest ultim mal numerat, perquè és 189C)
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Wednesday 21/05/2008 13:20
by metring
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Wednesday 21/05/2008 13:24
by UT440_132M
440 - 183M - 181R - 159C (aquest ultim mal numerat, perquè és 189C) Que m'he equivocat al posar el numero de remolc, he posat 181
C en comptes de 181
R , però si, és el que tu dius. En tinc fotos de l'exterior, no amb la porta oberta.
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Wednesday 21/05/2008 13:37
by UT440_132M
Acabo de mirar la foto que vaig fer quan vaig baixar a Balenyà Tona Seva, i resulta que és la 182 M. Serà lo que tu dius Metring, estaran relacionats? Sabotatge? Mal manteniment?
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Wednesday 21/05/2008 13:40
by metring
El més probable és que sigui una falta de manteniment escandalosa, sigui aquest el mateix tren o no, encara seria pitjor, voldria dir que hi han varis trens que adoleixen del mateix!
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Wednesday 21/05/2008 13:48
by trainman
Pequeña corrección, es 440-182M/180R/159C (numeración correcta del Rc es 189C) y 440-183M/181R/190C
UT440_132M wrote:440 - 183M - 181C - 159C (aquest ultim mal numerat, perquè és 189C)
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Wednesday 21/05/2008 22:21
by metring
Vist lo vist, ara que sabem que ha passat més d'un cop, faran el manteniment que necessiten els 440, o caldrà que passi alguna situació perillosa, per a que facin cas?
Poso l'enllaç de tema relacionat, que sembla que es troba parcialment respost:
Les 440 peten massivament?
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Friday 23/05/2008 12:44
by oscar440
A veure, us esteu embolicant amb les numeracions:
440.182M-180R-189C, unitat de rodalies, és la que va amb el rc mal numerat com a 159C,
440.183M-181R-190C, unitat de rodalies,
440.176M-171R-181C, unitat de MD,
440.151M-232R-159C, unitat de MD, és la que porta l´autèntic cotxe rc 159C.
Us poso una foto d´ambdues unitat amb el cotxe 159C autèntic, i el cotxe 159C "de mentida":
Salutacions.
Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe
Posted: Friday 30/05/2008 12:42
by wefer
Afegeixo que la carta també fou publicada a la secció "Opinió" de l'Avui del 22 de maig:
http://paper.avui.cat/article/opinio/127068/bustia.html