Page 1 of 2

Antiga via de connexió entre Girona i Les Franqueses

Posted: Tuesday 03/06/2008 15:38
by Guigui
Nota de l'administració: fil procedent d'aquest.

La via de connexió entre la línia de Girona i Les Franqueses també estava inutilitzada?

Re: Possible alternativa?

Posted: Tuesday 03/06/2008 16:14
by davida
Guigui wrote:La via de connexió entre la línia de Girona i Les Franqueses també estava inutilitzada?
Inutilitzada, tancada i aixecada les vies.

Firmat: Algu que a principis dels 80 vaig anar circular pel ramal de les Franqueses en una suissa, per un problema entre Granollers - Canovelles i Montcada

Gran criteri de transport

Posted: Tuesday 03/06/2008 22:31
by Guigui
davida wrote:
Guigui wrote:La via de connexió entre la línia de Girona i Les Franqueses també estava inutilitzada?
Inutilitzada, tancada i aixecada les vies.
Genial. És com si, per treure alguns calerons de l'especulació immobiliària o "tancar ferides urbanes", com diria aquell, es carreguessin la C-58 entre la Trinitat i Barberà. Total, a Sabadell i Terrassa també es pot anar per Parets o els túnels de Vallvidrera.

Un reflex més de la mentalitat que impera en aquest país.

Em feia la il·lusió de que existia, ja que a l'Atles de Carreteres de Catalunya que tinc (edició força recent, 2005 aprox.), aquesta via encara hi figura.

Re: Gran criteri de transport

Posted: Wednesday 04/06/2008 8:25
by Trenscat
Guigui wrote:
davida wrote:
Guigui wrote:La via de connexió entre la línia de Girona i Les Franqueses també estava inutilitzada?
Inutilitzada, tancada i aixecada les vies.
Genial. És com si, per treure alguns calerons de l'especulació immobiliària o "tancar ferides urbanes", com diria aquell, es carreguessin la C-58 entre la Trinitat i Barberà. Total, a Sabadell i Terrassa també es pot anar per Parets o els túnels de Vallvidrera.

Un reflex més de la mentalitat que impera en aquest país.

Em feia la il·lusió de que existia, ja que a l'Atles de Carreteres de Catalunya que tinc (edició força recent, 2005 aprox.), aquesta via encara hi figura.
Efectivament la via ja no hi és i la zona està reurbanitzada totalment. Vaja, que si no saps que abans hi havia passat una via per allà és quasi impossible de veure!

Re: Gran criteri de transport

Posted: Wednesday 04/06/2008 9:02
by Platanito
Trenscat wrote:
davida wrote:
Guigui wrote:La via de connexió entre la línia de Girona i Les Franqueses també estava inutilitzada?
Inutilitzada, tancada i aixecada les vies.
Efectivament la via ja no hi és i la zona està reurbanitzada totalment. Vaja, que si no saps que abans hi havia passat una via per allà és quasi impossible de veure!
Hi vaig anar fa uns dos anys i mig amb un amic cercant algun rastre, i l'únic és la forma corba d'un camí habilitat com a carril bici al costat de la zona residencial.

Posted: Wednesday 04/06/2008 11:54
by Ecomobisostrans
Ara que el mal ja esta fet el que s'hauria de pensar es en la millor solucio per connectar aquestes 2 línies. I la meva proposta es:

Soterrar Granollers-Centre i Granollers-Canovelles i crear una petita xarxa de metro per dins de Granollers amb 5 o 6 parades i una d'elles que sigui on enllacin els C2 i els C3. Per exemple, els C2 i Ca2 quan vinguin de Barcelona que vagin per parets, i a l'arribar a Granollers vagin per la seva via de sempre, i els C3 que vagin per La Llagosta. O que cada un vagi per on va ara, i a l'arribar a Granollers facin una petita "S" cap al centre. O que vagin rectes i hi hagi un servei llançadora-metro.

Arreglar el desgavell causat

Posted: Wednesday 04/06/2008 15:06
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:Ara que el mal ja esta fet el que s'hauria de pensar es en la millor solucio per connectar aquestes 2 línies.
Claríssim: desfer la barrabassada (si cal, mitjançant via soterrada, que això no hauria de ser cap problema tècnic perquè sembla que el traçat antic no s'ha cobert de construccions) per permetre serveis semidirectes de Granollers Centre direcció Vic, Cerdanya i Tolosa.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Wednesday 04/06/2008 19:11
by UT440_132M
Jo habitualment hi passo per aquell punt, i encara es veu algun "rastre" de l'antic ramal. Jo penso que va ser una cagada treure'l. Com sempre va poder més el totxo i la pela. :llengua :emprenyat

Re:

Posted: Wednesday 04/06/2008 21:06
by orique
Ecomobisostrans wrote:Ara que el mal ja esta fet el que s'hauria de pensar es en la millor solucio per connectar aquestes 2 línies. I la meva proposta es:

Soterrar Granollers-Centre i Granollers-Canovelles i crear una petita xarxa de metro per dins de Granollers amb 5 o 6 parades i una d'elles que sigui on enllacin els C2 i els C3. Per exemple, els C2 i Ca2 quan vinguin de Barcelona que vagin per parets, i a l'arribar a Granollers vagin per la seva via de sempre, i els C3 que vagin per La Llagosta. O que cada un vagi per on va ara, i a l'arribar a Granollers facin una petita "S" cap al centre. O que vagin rectes i hi hagi un servei llançadora-metro.
Un metro per a Granollers... fent una línia circular ho veuria molt just d'espai per encabir-hi més de 5 o 6 parades, i no crec que el cost de l'obra justifiqui el benefici.

Re: Re:

Posted: Wednesday 04/06/2008 23:31
by intercity+arco+civia
orique wrote:
Ecomobisostrans wrote:Ara que el mal ja esta fet el que s'hauria de pensar es en la millor solucio per connectar aquestes 2 línies. I la meva proposta es:

Soterrar Granollers-Centre i Granollers-Canovelles i crear una petita xarxa de metro per dins de Granollers amb 5 o 6 parades i una d'elles que sigui on enllacin els C2 i els C3. Per exemple, els C2 i Ca2 quan vinguin de Barcelona que vagin per parets, i a l'arribar a Granollers vagin per la seva via de sempre, i els C3 que vagin per La Llagosta. O que cada un vagi per on va ara, i a l'arribar a Granollers facin una petita "S" cap al centre. O que vagin rectes i hi hagi un servei llançadora-metro.
Un metro per a Granollers... fent una línia circular ho veuria molt just d'espai per encabir-hi més de 5 o 6 parades, i no crec que el cost de l'obra justifiqui el benefici.
Un metro lo veo demasiado exageraod para una ciudad como Granollers, ke tampoko es demasiado grande, a lo mejor vendria mejor un tranvia, y ni eso creo.
Eso sí, unir las dos lineas justo en el centro de la ciudad y hacer una estacion subterranea justo por donde esta la Plaça de la Corona iria bastante bien. ya ke las 3 estaciones no es ke esten muy en el centro.
Aunke un metro comarcal en el Valles hombre por pedir :)

Pont metàlic

Posted: Monday 09/06/2008 12:17
by Peter
Dissabte em vaig perdre entre Granollers i Les Franqueses buscant la carretera de la Garriga. De cop em vaig trobar amb un pont metàlic amb les vies de tren posades en mig d'un torrent. Pot ser que sigui d'aquest ramal que dieu? Des d'allà es veu la línia de girona i si segueixes recte per aquesta avinguda arrives a l'estació de les Franqueses.
El pont està bastant fet pols, el vaig atravessar caminant per sobre els rails perquè la plataforma metàlica està tota oxidada i mig esfonsada. El pont té una placa de la Maquinista Terrestre y Marítima i data del 1930. Suoposo que li queden dos telediarios perquè estan urbanitzant aquest carrer i ja han fer un pont paral·lel a aquest per cotxes i vianants.
No crec que el vulguin conservar, tot i que es molt maco, però és extrany que estigui tota la via treta i la plataforma desapareguda i aquest pont es conservi intacte amb rails i tot. Sería un punt que el conservessin.

Re: Pont metàlic

Posted: Monday 09/06/2008 16:09
by Platanito
Peter wrote:Dissabte em vaig perdre entre Granollers i Les Franqueses buscant la carretera de la Garriga. De cop em vaig trobar amb un pont metàlic amb les vies de tren posades en mig d'un torrent. Pot ser que sigui d'aquest ramal que dieu? Des d'allà es veu la línia de girona i si segueixes recte per aquesta avinguda arrives a l'estació de les Franqueses.
El pont està bastant fet pols, el vaig atravessar caminant per sobre els rails perquè la plataforma metàlica està tota oxidada i mig esfonsada. El pont té una placa de la Maquinista Terrestre y Marítima i data del 1930. Suoposo que li queden dos telediarios perquè estan urbanitzant aquest carrer i ja han fer un pont paral·lel a aquest per cotxes i vianants.
No crec que el vulguin conservar, tot i que es molt maco, però és extrany que estigui tota la via treta i la plataforma desapareguda i aquest pont es conservi intacte amb rails i tot. Sería un punt que el conservessin.
Mmm... Mirant-ho amb GoogleMaps, sembla que hi ha un pont paral.lel al carrer del Migdia a l'alçada de l'encreuament amb el carrer de la Ribera, i que es correspon amb la traça de l'antic ramal. Deu ser això, doncs.

Re: Antiga via de connexió entre Girona i Les Franqueses

Posted: Monday 09/06/2008 17:17
by daneel
Yo también recuerdo esa via. No hace tantos años que la quitaron, su desaparición coincidió con la construcción de la estación de Les Franqueses - Granollers Nord, creo que hace aprox. 4 ó 5 años. Posiblemente llevase más años fuera de servicio.

SI utilizais google maps, al poner la opción de mapa topográfico (no fotográfico) todavía está dibujada la traza de esta via, y alternando con el mapa fotográfico es posible hacerse a la idea del recorrido de la misma.

Re: Antiga via de connexió entre Girona i Les Franqueses

Posted: Wednesday 11/06/2008 21:16
by UT440_132M
Jo que conec bastant la zona, crec que fa mínim 10 anys que ja no existeix el ramal de Les Franqueses a Granollers Centre. Tot i que encara hi ha rastre del pas a nivell i el traçat que seguia paral·lel al C/ Girona.

Re: Antiga via de connexió entre Girona i Les Franqueses

Posted: Thursday 12/06/2008 14:56
by cristian26
Fa uns anys que van treure aquest ramal, i em sembla que va ser pels volts de la construccio de Les Franqueses-Granollers Nor, ja que l'aparcament de l'actual estació és por on hi passava el ramal :roll:

Re: Antiga via de connexió entre Girona i Les Franqueses

Posted: Thursday 12/06/2008 15:18
by intercity+arco+civia
cristian26 wrote:Fa uns anys que van treure aquest ramal, i em sembla que va ser pels volts de la construccio de Les Franqueses-Granollers Nor, ja que l'aparcament de l'actual estació és por on hi passava el ramal :roll:
Sí el ramal pasava por ahí, por cierto que el ramal tambien era peligroso,no se si pasavan muchos trenes en su epococa, pero se cruzaba con la carretera que va de granollers-franqueses-La garriga, una carretera bastante transitada....que une estas pobalciones.

Re: Antiga via de connexió entre Girona i Les Franqueses

Posted: Thursday 12/06/2008 21:40
by UT440_132M
intercity+arco+civia wrote:
cristian26 wrote:Fa uns anys que van treure aquest ramal, i em sembla que va ser pels volts de la construccio de Les Franqueses-Granollers Nord, ja que l'aparcament de l'actual estació és por on hi passava el ramal :roll:
Sí el ramal pasava por ahí, por cierto que el ramal tambien era peligroso,no se si pasavan muchos trenes en su epococa, pero se cruzaba con la carretera que va de granollers-franqueses-La garriga, una carretera bastante transitada....que une estas pobalciones.
Fa uns 20/25 anys, que per allà hi passava la N152 de Barcelona a Puigcerdà, abans de construïr-se l'"'autovia de l'Ametlla" (C17), i per tant presentava un volum important de trànsit.

Re: Antiga via de connexió entre Girona i Les Franqueses

Posted: Friday 13/06/2008 16:44
by uriol108
No sé si diré un disbarat,però pensava que quan fagin la famosa "Línea orbital Mataró, Granollers, Sabadell, Terrassa, Martorell, Vilafranca i Vilanova, doncs podrien fer un traçat urbà per Granollers que servis a la vegada de connexió de les dues línies de Rodalies que actualment passen per Granollers...

Així es podria fer un trajecte Mataró - Vic per posar un exemple de capitals importants de coarca sense haver se baixar a Barcelona a transbordar, crec que això seria molt important, i si no sria un error de calcul gravissim.

Re: Antiga via de connexió entre Girona i Les Franqueses

Posted: Friday 13/06/2008 17:19
by UT440_132M
Jo he fet Balenyà Tona Seva - Mataró, per via Granollers centre l'estiu passat, baixava a Granollers Canovelles, m'anava a peu fins a Granollers Centre fins a Clot Aragó i d'allà una 447 ens va portar fins a Mataró. A la tornada vaig fer-ho per via St Andreu Arenal, que és on començava finalitzava el recorregut llavors la C3.

Re: Antiga via de connexió entre Girona i Les Franqueses

Posted: Friday 13/06/2008 18:29
by cristian26
UT440_132M wrote:...m'anava a peu fins a Granollers Centre...
Coi nano, ja són ganes. Algun cop ho he hagut de fer i es bastant pal :martell1