Page 1 of 2
Unitats de rodalies a Barcelona
Posted: Thursday 05/06/2008 21:15
by intercity+arco+civia
Hola, que tal? Abro este hilo para saber como repartiriaís vosotros las unidades de cercanías que tenemos en Barcelona para toda las lineas?( hay que dar ideas para que renfe tome mediadas jaja).
Posted: Friday 06/06/2008 0:23
by 593Dromedario
A primera lectura, això es podria interpretar de dues maneres (suposo que la bona és la primera):
-debatre quins trens són millors per a quines línies (tasca molt delimitada: les 450/1 tenen problemes amb algun túnel crec que de vora Cornellà; les 440 acceleren poc per a línies com la C1).
-calcular quants trens "necessita" cada línia (una feina més complicada: cal pensar quants trens calen fent el mateix servei fins que el primer torna al lloc d'origen, mirant freqüències i quant tarda a anar i tornar, després pensar quins serveis es poden fer en simple envers els que per força han d'anar en doble, que són la majoria).
Així doncs, dubto que aquest fil doni per gaire més que per repetir assumptes ja pensats.
Re:
Posted: Saturday 07/06/2008 6:34
by Alex_C4
593Dromedario wrote:les 450/1 tenen problemes amb algun túnel crec que de vora Cornellà
a si???? No hi pasen? X això mai pasen 450 per la C4?
Re: Re:
Posted: Saturday 07/06/2008 13:21
by victorcasta
Alex_C4 wrote:593Dromedario wrote:les 450/1 tenen problemes amb algun túnel crec que de vora Cornellà
a si???? No hi pasen? X això mai pasen 450 per la C4?
Quants cops s'haurà de repetir.... les unitats de dos pisos NO tenen CAP LIMITACIÓ de gàlib a cap túnel de les rodalies de Barcelona. En el cas citat, hi ha hagut trens xàrter amb 450 des de Barcelona fins a Sant Sadurní d'Anoia, així que sí que hi han passat, i si no ho fan normalment per la C4 és simplement perquè aquestes unitats estan pensades per a línies on hi hagi una forta demanda fins de línia i la C4 Sud més enllà de Martorell no té la mateixa ocupació que un tren de la C2.
Re: unitatas de rodalies a barcelona
Posted: Saturday 07/06/2008 14:00
by pol
M'han dit que per vilafranca entre hair o avui va passar una 450
Re: Re:
Posted: Saturday 07/06/2008 14:09
by metring
victorcasta wrote:
Quants cops s'haurà de repetir.... les unitats de dos pisos NO tenen CAP LIMITACIÓ de gàlib a cap túnel de les rodalies de Barcelona. En el cas citat, hi ha hagut trens xàrter amb 450 des de Barcelona fins a Sant Sadurní d'Anoia, així que sí que hi han passat, i si no ho fan normalment per la C4 és simplement perquè aquestes unitats estan pensades per a línies on hi hagi una forta demanda fins de línia i la C4 Sud més enllà de Martorell no té la mateixa ocupació que un tren de la C2.
Una petita aclaració: a túnel de Plaça Catalunya, hi ha una senyal de limitació de velocitat a 10 Km/ per a les unitats 450/451.
Re: Re:
Posted: Saturday 07/06/2008 14:30
by victorcasta
metring wrote:victorcasta wrote:
Quants cops s'haurà de repetir.... les unitats de dos pisos NO tenen CAP LIMITACIÓ de gàlib a cap túnel de les rodalies de Barcelona. En el cas citat, hi ha hagut trens xàrter amb 450 des de Barcelona fins a Sant Sadurní d'Anoia, així que sí que hi han passat, i si no ho fan normalment per la C4 és simplement perquè aquestes unitats estan pensades per a línies on hi hagi una forta demanda fins de línia i la C4 Sud més enllà de Martorell no té la mateixa ocupació que un tren de la C2.
Una petita aclaració: a túnel de Plaça Catalunya, hi ha una senyal de limitació de velocitat a 10 Km/ per a les unitats 450/451.
La tinc present, però no és de gàlib. En aquest cas és pel pont metàl·lic que hi ha a la sortida en direcció Arc de Triomf.
Re: unitatas de rodalies a barcelona
Posted: Saturday 07/06/2008 15:15
by intercity+arco+civia
Home la veritat que a la C2 van molt be les 450/451, pero per ejemple a la C1 tambe va a petar els trens y yo crec que podria ser una bona solucio ficar 450/451 a la C1, o almenys per les hores puntes.
Re: unitatas de rodalies a barcelona
Posted: Saturday 07/06/2008 15:29
by victorcasta
intercity+arco+civia wrote:Home la veritat que a la C2 van molt be les 450/451, pero per ejemple a la C1 tambe va a petar els trens y yo crec que podria ser una bona solucio ficar 450/451 a la C1, o almenys per les hores puntes.
El perquè no van a la C1, que també servirien molt, és que aquestes unitats tenen una lenta acceleració i desacceleració i no són aptes en línies on hi ha moltes estacions amb poca distància entre elles, com es tracta de la C1, ja que faria augmentar els temps de viatge i no es podrien complir les freqüències actuals.
Re: Re:
Posted: Saturday 07/06/2008 17:10
by UT440_132M
metring wrote:
Una petita aclaració: a túnel de Plaça Catalunya, hi ha una senyal de limitació de velocitat a 10 Km/ per a les unitats 450/451.
Jo també ho he vist algun cop, posa rombo 10, i a sota, locomotoras serie 450/451.
Re: unitatas de rodalies a barcelona
Posted: Sunday 08/06/2008 5:17
by alex86bcn
Aquest tema s'ha tractat tantes vegades...que les 450 no entren en alguns tunels...
Jo crec que la distribució de trens es correcte, al menys jo mai he tingut problemes...si que la C1 va petada en hores puntes, i mes ara a l'estiu amb les platges, pero no trobo cap altre solucio. Prefereixo 35 minuts desde Vilassar Mar en un tren petat que un viatge mes llarg, tenint que anar de peu en una 450 (es petaria igualment)
Re: unitatas de rodalies a barcelona
Posted: Sunday 08/06/2008 9:43
by josep_serre
Més que una qüestió d'acceleració el problema està en que el temps de càrrega i descàrrega de viatgers augmenta molt significativament respecte d'una 447.
Pel que fa als problemes de gàlib, si bé, aquest material no està vetat a cap recorregut de rodalies Barcelona sí que és cert que en el túnel de Plaça Catalunya existeixen diferents punts on el gàlib és extremadament ajustat i no es pot circular amb aquests trens en condicions normals, un seria l'estació de Plaça Catalunya pel mur que separa amb el metro, l'altre seria l'entrada a l'Arc de Triomf, quan circulen trens de la sèrie 450, trens amb locomotora, sèrie 101 per aquest túnel en aquests punts redueixen la velocitat vora els 10 km/h.
victorcasta wrote:intercity+arco+civia wrote:Home la veritat que a la C2 van molt be les 450/451, pero per ejemple a la C1 tambe va a petar els trens y yo crec que podria ser una bona solucio ficar 450/451 a la C1, o almenys per les hores puntes.
El perquè no van a la C1, que també servirien molt, és que aquestes unitats tenen una lenta acceleració i desacceleració i no són aptes en línies on hi ha moltes estacions amb poca distància entre elles, com es tracta de la C1, ja que faria augmentar els temps de viatge i no es podrien complir les freqüències actuals.
Re: unitatas de rodalies a barcelona
Posted: Sunday 08/06/2008 16:17
by ferroviario_catalan
buenos dias,como nuevo miembro en este foro, y leyendo este tema,me gustaria aclarar que los trenes 450/451, pueden circular por cualquier tramo de la red de cercanias de barcelona. Yo mismo, hara cosa de 1 año, hice el trayecto desde Barbera del Valles a Cornella en un tren serie 450... la cara que ponia la gente de Barbera al ver llegar ese tren por alli... lo mismo que yo.y el tren iva destino Vilafranca,procedente de Terrassa. Dispongo de fotos, al llegar a cornella que lo fotografie, lo que tengo que escanearlas. 1 saludo
Re: unitatas de rodalies a barcelona
Posted: Thursday 12/06/2008 20:10
by jordigt2008
Los trenes Civia, llegarán algun dia a Manresa?
Re: unitatas de rodalies a barcelona
Posted: Thursday 12/06/2008 20:15
by cristian26
jordigt2008 wrote:Los trenes Civia, llegarán algun dia a Manresa?
I a Granollers o Castelldefels?
Re: unitatas de rodalies a barcelona
Posted: Thursday 12/06/2008 20:32
by josep_serre
Pel que sé sembla que està previst que amb els pròxims civia que arribin aquests s'assignin a fer els trajectes dels trens R2.
cristian26 wrote:jordigt2008 wrote:Los trenes Civia, llegarán algun dia a Manresa?
I a Granollers o Castelldefels?
Re: Unitats de rodalies a Barcelona
Posted: Thursday 12/06/2008 23:42
by mix3
I què tal seria de posar trens de 2 pisos als FGC (sobretot FGC Vallès). Es podria tècnicament, amb la infrastructura que hi ha?
Re: Unitats de rodalies a Barcelona
Posted: Thursday 12/06/2008 23:55
by josep_serre
Segons la bíblia salmeroniana existeix el projecte pels anys 50 de la construcció d'una versió de dos pisos dels trens de la sèrie 400 cosa que no va tirar endavant, probablement per problemes de gàlib, i veig difícil que sigui ni tan sols viable, tampoc ho nego categòricament, de tota manera els trens de dos pisos tenen per definició problemes per carregar i descarregar viatgers ja que per aprofitar els dos pisos tenen menys portes.
FGC, no té solució al seu problema de capacitat, doncs l'única solució que hi hauria seria ampliar la longitud dels trens, amb unes obres molt significatives en el cas de les estacions subterrànies i que en el cas de Plaça Catalunya estaria condicionat a la nova terminal.
A més a més, això no permetria resoldre el problema de FGC que és la baixa velocitat dels trens i que no té solució amb la infrastructura actual, és necessària la construcció de línies que connectin el Vallès amb Barcelona amb una velocitat molt més competitiva amb el transport privat.
mix3 wrote:I què tal seria de posar trens de 2 pisos als FGC (sobretot FGC Vallès). Es podria tècnicament, amb la infrastructura que hi ha?
Re: Unitats de rodalies a Barcelona
Posted: Thursday 12/06/2008 23:59
by jordigt2008
Soc nou aquí, i pràcticament cada dia agafo la línia del catalans del Vallés. Em podeu explicar perquè no es pot ampliar la línia amb més trens, o perquè no poden anar més ràpid?
Re: Unitats de rodalies a Barcelona
Posted: Friday 13/06/2008 0:01
by josep_serre
Ens estem desviant del tema, els administradors ja procuraran moure aquests missatges que no tenen a veure amb aquest fil.
Bàsicament el problema està en què ja hi ha massa trens, més dels que hi caben de forma òptima, i no és possible ni posar més trens ni crear serveis de diferents velocitats perquè resultarien incompatibles.
jordigt2008 wrote:Soc nou aquí, i pràcticament cada dia agafo la línia del catalans del Vallés. Em podeu explicar perquè no es pot ampliar la línia amb més trens, o perquè no poden anar més ràpid?