Page 1 of 1
Mercaderies via ferrocarril
Posted: Wednesday 11/06/2008 14:21
by Pere Jorba Subirana
La vaga dels transportistes -i les seves conseqüències- hauria de servir per començar a posar el fil a l'agulla per a un impuls fort -definitiu- d'opcions de transport alternatives al de la carretera. En concret, i clar i català: ha de ser l'hora per adonar-nos que, davant els increments del preu dels carburants, davant de la incidència dels camions a la xarxa viària, cal l'aposta ferroviària. (Ara els transportistes de la carretera es queixen. De fet, ¿n'hi ha d'haver tants?)
Re: Mercaderies via ferrocarril
Posted: Wednesday 11/06/2008 17:15
by fcuevas27
Ese ha sido uno de las grandes fallos en nuestro pais, venga invertir en autopistas, y autovias, potenciando asi la dependencia del transporte viario, aunque este sea insalvable, ya que el tren no puede llegar a todos los lugares, pero quiero creer que todo este paron sirva para hacer reflexionar, y se potencie las mercancias a traves del ferrocarril, por no hablar de lo muy dependientes que somos del petroleo.
Y empezar a buscar, o sino, consolidar e invertir en energias limpias, baratas y eficientes. De una vez x todas!!!
La llei de l'embut
Posted: Wednesday 11/06/2008 19:09
by Guigui
Costa de creure que, en lloc d'invertir en línies de ferrocarril que permetin velocitats comercials de 200 km/h i ocupin uns 20 metres d'amplada, s'estimin més farcir el país d'autovies, limitades a 100 km/h per a mercaderies i que ocupen amplades de fins a 100 metres. A aquestes alçades, què caram fan camions letons a Catalunya, i què fan camions plens de fruita anant cap al nord?
Deu ser que l'asfalt dóna més 3% que el ferro.
Re: Mercaderies via ferrocarril
Posted: Wednesday 11/06/2008 20:56
by UT440_132M
Jo des d'aqui em queixo sobretot del gran trànsit pesat de transició que suporta l'eix transversal. Hi ha hagut moltes victímes per culpa d'això, i d'una mala planificació a l'hora de fer la carretera, esperem que cap al 2025 sigui una realitat l'eix transversal ferroviari, que ens treuria molt trànsit pesat. (ironic mode) Això si, primer desdoblem la carretera que s'ens ha quedat petita, que el ferrocarril ja vindrà...
Re: Mercaderies via ferrocarril
Posted: Thursday 12/06/2008 10:33
by anarres
Un altre model de transport de mercaderies és possible. I per comprovar-ho, aviat només caldrà creuar la frontera:
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=4&t=7319
Re: Mercaderies via ferrocarril
Posted: Thursday 12/06/2008 10:50
by aarongilp
L'autopista ferroviaria ja funciona entre Le Boulou (frontera) i Bettembourg (Luxembourg). Desconec si també surten convois cap a Alemanya, de TECO normals sí que n'hi ha 3 o 4 diaris cap a Colonia o Frankfurt.
Re: Mercaderies via ferrocarril
Posted: Thursday 12/06/2008 11:44
by anarres
He enviat la notícia de l'autopista ferroviaria francesa de mercaderies a Menéame. Y les votacions van molt animades: amb una mica de sort crec q arribarem a portada!! A veure si l'actual moguda amb els transportistes serveix per concienciar una mica al personal. El link per si voleu participar en el debat:
http://meneame.net/story/ver-si-aprende ... -mercancia
Re: Mercaderies via ferrocarril
Posted: Monday 23/06/2008 22:13
by suiza1957
Ara que parleu de les mercaderies per ferrocarril i en consecencia de l ínvasió de camions per carretera, me ve a la memoria, aquella fatidica desiçio del Ministre Borell, quan va suprimir el cotxes postals.Es un eixempla de lo queno s´ha de fer en el trasnport.
Me figro que algu deu esta pensant en torno a enviar trasnports per ferrocarril, en lloc de camions, mes em figuro que deun ser les gran empresas de transport tipo SEr O Mrw, doncs el hi seria mes barato fletar el seus trens, en determinades distancies que tenir grand flotas de camions,
Jo espero que la lliberacio de les mercancies per ferrocarriel, sigui el començament de nou del trasnport per ferrocarril.Tot es questio de numeros per les empresas.
Cal més infraestructura
Posted: Tuesday 24/06/2008 12:25
by Guigui
La qüestió és que, més enllà d'adonar-se de que el transport de mercaderies de llarga distància per carretera no té futur, cal obrar en conseqüència i habilitar els corredors ferroviaris existents i fer-ne de nous per a permetre un transport ràpid i sense col·lapsar la xarxa existent, que prou saturadeta va.
I no és només el govern espanyol el que farà marxa enrere de la seva fatídica política decidida fa una vintena d'anys. També la Unió Europea ha remat en la direcció equivocada durant tot aquest temps. Per exemple, quan Àustria va ingressar-hi el 1995, una de les condicions que Brusel·les va imposar va ser permetre el trànsit dels camions (Itàlia-Alemanya, Alemanya-Hongria, etc.) per autopista, en lloc d'obligar-los a ser carregats en trens a la frontera, com feia el govern austríac fins aleshores. I ara resulta que fomenten autopistes ferroviàries.
En resum, la tendència apunta en la bona direcció, però les administracions hauran d'espavilar-se perquè no ens quedem tots col·lapsats.
Re: Mercaderies via ferrocarril
Posted: Tuesday 01/07/2008 13:04
by metring
http://www.abc.es/20080701/economia-emp ... 10256.html
Comsa y Takargo inician el transporte privado de mercancías en la Península
BELÉN RODRIGO CORRESPONSAL
LISBOA. Comsa Rail Transport y Takargo han llegado a un acuerdo de colaboración para el desarrollo e implementación de operaciones ferroviarias en la Península Ibérica, compitiendo directamente con Renfe y CP, según informó a ABC el presidente de Takargo, Pires da Fonseca. El corredor Madrid-Lisboa para el transporte de mercancías será el primero en ponerse en marcha a comienzos del próximo año. Barcelona y Valencia serán las conexiones siguientes y a medida que estén disponibles los activos se irán creando nuevos corredores, según las necesidades del mercado.
Ambas empresas están abiertas a nuevos socios y mantienen su independencia en sus ámbitos respectivos. Se espera que el negocio de mercancías se divida entre un 70 % de tráfico intermodal (alcanzando en el 2012 una cuota de mercado del 10%, con un volumen de negocios de 40 millones de euros) y un 30% de transporte únicamente ferroviario (llegando al 5-7 % de cuota de mercado). Van a llevar a cabo la explotación conjunta y se pretende crear un centro operacional que coordine los centros de cada lado de la frontera.
Para Comsa este acuerdo representa «acceder al mercado portuario de Portugal y a la red de plataformas logísticas lusas», y para Takargo acceder al mercado ibérico y en particular a Barcelona, Madrid y Zaragoza.
Reobriran connexions?
Posted: Wednesday 02/07/2008 0:16
by Guigui
metring wrote:El corredor Madrid-Lisboa para el transporte de mercancías será el primero en ponerse en marcha a comienzos del próximo año.
O sigui, compten amb que estarà obert el tram Badajoz-Elvas o bé Valencia de Alcántara-Marvão Beirã? O potser m'he perdut quelcom i un d'aquests dos ja està habilitat?
Re: Mercaderies via ferrocarril
Posted: Friday 04/07/2008 17:26
by orique
O potser fan una volta turística per Salamanca, Guarda i Pampilhosa...
Re: Mercaderies via ferrocarril
Posted: Friday 04/07/2008 22:23
by UT440_132M
Jo vull sàpiguer una cosa, quin interès tenia aleshores RENFomento, en fer una estació de mercaderies a Vic, i deixarla allà morta de riure, quan es va fer el soterrament de la via? És que gairebé 6 anys després m'en faig creus. Us parlo del 2002.
Re: Mercaderies via ferrocarril
Posted: Friday 04/07/2008 23:56
by 252-071
UT440_132M wrote:Jo vull sàpiguer una cosa, quin interès tenia aleshores RENFomento, en fer una estació de mercaderies a Vic, i deixarla allà morta de riure, quan es va fer el soterrament de la via? És que gairebé 6 anys després m'en faig creus. Us parlo del 2002.
Alló si mal no recordo va sr un altre intent fracasat de mercaderies pel transpirinenc,que era portar blat em sembla desde França amb trens de la SNCF.No em facis cas pero em sembla que va ser aixó
Re: Mercaderies via ferrocarril
Posted: Saturday 05/07/2008 9:48
by awe
Sí, que jo sápiga això és així. Era cereal procedent de Cintegabelle (França), crec que l'empresa es diu precisament Céréales Latour, amb derivació particular directa al transpirinenc. El cas és que la SNCF es va negar rotundament a fer-hi passar els trens. Suposo que la negativa devia venir motivada per dues causes:
1) La via no hauria aguantat el pas dels trens. La via és de RFF però la SNCF en té delegat el manteniment, per tant si la via cau a troços SNCF en seria la responsable i no era qüestió d'admetre-ho. Més endavant, la SNCF es va negar a transportat balast des de França per la renovació de la vessant catalana que ara està en curs. La via a França ja està "xapussada" per aguantar, però la SNCF no veia com podia dir que sí al transport del balast per la DGF i no als cereals, per tant també va dir que no pel balast.
2) La SNCF es fa un fart de perdre calers amb les mercaderies. No vol transportar aquests cereals perdent-hi més diners, havent de tenir alguna màquina destacada per aquest tràfic gairebé en exclusiva i aturada bona part del dia, i destacant-hi personal.
I sí, això de l'estació de mercaderies de Vic és pitjor que vergonyós.
Re: Mercaderies via ferrocarril
Posted: Saturday 05/07/2008 23:25
by UT440_132M
Un dia d'aquests mi acosto i us hi faig unes quantes fotos perquè veieu com està, sembla el diposit de la Guardia Urbana dels cotxes que hi ha.
Re: Mercaderies via ferrocarril
Posted: Saturday 05/07/2008 23:27
by UT440_132M
No se si és llegenda urbana, a les sitges que hi ha a Balenyà Tona Seva, amitgament m'havien dit que hi anaven vagons de la SNCF a carregar blat, és cert això? Les sitges son de Pinsos Baucells.