Hola,
Aquest fil prové d'aquest post.
Fa molt de temps que no circulo en cabina a FGC. De l'últim cop que ho vaig fer deu fer uns 18 anys, però recordo més o menys com estaven organitzades les vies i com era el túnel a la sortida de Sarrià cap a Reina Elisenda. És un túnel altíssim, tant alt que hi ha un punt on la catenària deixa de penjar del sostre i penja dels pals metàl·lics com si fossim a l'aire lliure. Si mirem cap a Reina Elisenda, a la dreta hi queden les dues vies que van cap el Vallès, les quals surten de Sarrià a nivell i després comencen a pujar, deixant les vies de Reina Elisenda avall, d'aquí l'alçada del túnel de Reina Elisenda.
Em demano si no seria possible fer que la via descendent que prové del Vallès aminorés el pendent i agafés alçada respecte a la via ascendent, tornant a quedar a nivel només a l'entrada de l'andana de Sarrià, enlloc de quedar a nivell abans de l'estació com succeeix ara. Enlloc d'anar recte cap a la via 2, aniria a l'actual via 3, i quedaria al costat dels trens descendents provinents de Reina Elisenda.
D'altra banda, els trens provinents de Pça Catalunya i amb destinació a Reina Elisenda entrarien a la via 2, al costat dels trens que van cap el Vallès. A la sortida de l'estació la via aniria baixant per tal de distanciar-se verticalment de la via baixant provinent del Vallès i tenir prou espai per passar per sota, i llavors enfilaria l'actual túnel de Reina Elisenda.
Si tenim en compte les rampes i els radis de corba entre Gràcia i Plaça Molina, no estariem parlant pas de res de pitjor.
Aquí us deixo un dels meus esquemes horrorosos, però que espero que sigui prou entenedor.
Possibles solucions a la cisalla de Sarrià
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Solució diferent del que pensa FGC
Una solució, de més calat i contrària al que pensen les administracions", seria creuar dues línies independents, creant dos ramals nous: d'una banda, la L6 actual, perllongada direcció Esplugues; de l'altra, els serveis suburbans que, procedents del Vallès, enfilarien un nou túnel direcció Francesc Macià i Urgell.
Així matem d'un tret tres pardals:
1. Solucionem la cisalla
2. Desembussem el trànsit urbà d'FGC
3. Ampliem la xarxa
4. (per a alguns, vejam si els convenç) Generem més 3%
Així matem d'un tret tres pardals:
1. Solucionem la cisalla
2. Desembussem el trànsit urbà d'FGC
3. Ampliem la xarxa
4. (per a alguns, vejam si els convenç) Generem més 3%
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Possibles solucions a la cisalla de Sarrià
Home, sí, aquesta seria la definitiva, però estariem parlant a molt llarg termini. No?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Termini llarg... però no gaire més
Evidentment. Però, veient el que triguen les decisions a ser preses en aquest país, podríem anar cremant etapes per aquesta via.awe wrote:Home, sí, aquesta seria la definitiva, però estariem parlant a molt llarg termini. No?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Possibles solucions a la cisalla de Sarrià
Els problemes de capacitat de la línia B-V no són el cisallament de vies a Sarrià, de fet no es fan cisallaments de vies durant l'hora punta, el problema està simplement en la gran quantitat de circulacions que té.
Cap solució de les plantejades a curt termini són solucions eficaces, ja que igualment la capacitat de la línia serà insuficient i seguirà patint les mancaces que té ara mateix, baixa velocitat dels trens, poca capacitat per ser aquests trens d'una capacitat relativament reduïda.
Per tant les úniques solucions bones són aquelles pensades en el llarg termini i que si convé haurà de no ser tan llarg, això vol dir construcció de noves infrastructures ferroviàries paral·leles a aquesta línia que aconsegueixin complementar-la.
Cap solució de les plantejades a curt termini són solucions eficaces, ja que igualment la capacitat de la línia serà insuficient i seguirà patint les mancaces que té ara mateix, baixa velocitat dels trens, poca capacitat per ser aquests trens d'una capacitat relativament reduïda.
Per tant les úniques solucions bones són aquelles pensades en el llarg termini i que si convé haurà de no ser tan llarg, això vol dir construcció de noves infrastructures ferroviàries paral·leles a aquesta línia que aconsegueixin complementar-la.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Possibles solucions a la cisalla de Sarrià
A veure potser semblara una idea ben boja.
Però i si es fes un tunel per sota l'actual bastant profund, i així tenir 4 vies, o es pot fer amb tuneladores més grans i 6. Aleshores deixar la via de dalt per les línies de Metro, i en cas d'aberia fer circular els S per alla. I per el tunel inferior fer estacions noves, communicades igual que el tunel amb el ja existent, i despres aprofitar per fer el llaç de Gràcia amb aquest i conectar amb la línia del Llobregat Anoia.
Però i si es fes un tunel per sota l'actual bastant profund, i així tenir 4 vies, o es pot fer amb tuneladores més grans i 6. Aleshores deixar la via de dalt per les línies de Metro, i en cas d'aberia fer circular els S per alla. I per el tunel inferior fer estacions noves, communicades igual que el tunel amb el ja existent, i despres aprofitar per fer el llaç de Gràcia amb aquest i conectar amb la línia del Llobregat Anoia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ho sento, però no
Tunelar per travessar un túnel per sota és relativament fàcil; tunelar per seguir un túnel per sota és costosíssim, frega l'impossible tècnic i passa de l'absurd logístic. Dit d'altra manera: posats a foradar una nova galeria, més val fer-ho per on no n'hi ha cap, així arribem a zones desabastides i millorem la malla de TP: Francesc Macià, Urgell, etc.pol wrote:A veure potser semblara una idea ben boja.
Però i si es fes un tunel per sota l'actual bastant profund, i així tenir 4 vies, o es pot fer amb tuneladores més grans i 6. Aleshores deixar la via de dalt per les línies de Metro, i en cas d'aberia fer circular els S per alla. I per el tunel inferior fer estacions noves, communicades igual que el tunel amb el ja existent, i despres aprofitar per fer el llaç de Gràcia amb aquest i conectar amb la línia del Llobregat Anoia.
I, com ja he dit mantes vegades, considero el llaç de Gràcia una idea de bomber sense remei, que condemna FGC a estancar-se a mig termini i posa un forrellat ben feixuc a la seva penetració per la xarxa ferroviària urbana de Barcelona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.