Passar d'un cotxe a un altre, línies Catalans i Catalunya
Passar d'un cotxe a un altre, línies Catalans i Catalunya
Agú sap perquè a les línies ex-Catalans es pot passar d'un cotxe a l'altre del tren, i a les línies ex-FC Catalunya no es pot?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pels radis?
Potser pels radis de corba tancats entre Sarrià i Peu del Funicular, i entre Les Planes i La Floresta?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Passar d'un cotxe a un altre, línies Catalans i Catalunya
Un cop ho vaig demanar i em van dir que a les agulles l'espai entre els cotxes es reduia molt i no volien que ningú quedés xafat entre els cotxes. És evident que si aquest risc existeix llavors val més tancar les portes d'intercomunicació dels cotxes. El que no entenc és que a una línia es pugui passar d'un cotxe a un altre i a l'altra no. Precisament és a la via mètrica on, per norma general, s'hi troben els traçats més durs. Les corbes són més tancades a les línies de Catalunya que a les de Catalans? I les agulles?
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Passar d'un cotxe a un altre, línies Catalans i Catalunya
A la línia B-V existeixen alguns punts del seu recorregut, on el trànsit entre cotxes dels trens no es pot fer en condicions de seguretat suficients ja que els cotxes queden completament desaliniats.
Aquests punts són, entre d'altres la via 4 de Plaça Catalunya, els escapaments que hi ha entre Sarrià i Reina Elisenda.
A la línia L-A no existeixen punts amb aquestes característiques.
Pel que fa als desviaments en el cas de la via 4 de Plaça Catalunya l'entrada es fa mitjançant una corba i una contracorba, en el cas del túnel entre Sarrià i Reina Elisenda es produeix una situació semblant ja que els desviaments estan muntats en corba i a més la seva tangent és molt gran, fins fa poc temps i no sé si encara n'hi ha algun d'aquestes característiques aquests desviaments eren els originals de la companyia dels Ferrocarrils de Catalunya, amb unes característiques tècniques molt peculiars, destaca el pas de la pestanya damunt del carril, que en via directa manté completament la seva continuïtat.
Està previst remodelar completament les vies entre Sarrià i Reina Elisenda per adaptar-ho a les futures previsions d'explotació però això està condicionat a obres que s'han de realitzar a l'estació que han de contemplar l'adaptació a PMR i l'enllaç amb la L9.
Aquests punts són, entre d'altres la via 4 de Plaça Catalunya, els escapaments que hi ha entre Sarrià i Reina Elisenda.
A la línia L-A no existeixen punts amb aquestes característiques.
Pel que fa als desviaments en el cas de la via 4 de Plaça Catalunya l'entrada es fa mitjançant una corba i una contracorba, en el cas del túnel entre Sarrià i Reina Elisenda es produeix una situació semblant ja que els desviaments estan muntats en corba i a més la seva tangent és molt gran, fins fa poc temps i no sé si encara n'hi ha algun d'aquestes característiques aquests desviaments eren els originals de la companyia dels Ferrocarrils de Catalunya, amb unes característiques tècniques molt peculiars, destaca el pas de la pestanya damunt del carril, que en via directa manté completament la seva continuïtat.
Està previst remodelar completament les vies entre Sarrià i Reina Elisenda per adaptar-ho a les futures previsions d'explotació però això està condicionat a obres que s'han de realitzar a l'estació que han de contemplar l'adaptació a PMR i l'enllaç amb la L9.
awe wrote:Un cop ho vaig demanar i em van dir que a les agulles l'espai entre els cotxes es reduia molt i no volien que ningú quedés xafat entre els cotxes. És evident que si aquest risc existeix llavors val més tancar les portes d'intercomunicació dels cotxes. El que no entenc és que a una línia es pugui passar d'un cotxe a un altre i a l'altra no. Precisament és a la via mètrica on, per norma general, s'hi troben els traçats més durs. Les corbes són més tancades a les línies de Catalunya que a les de Catalans? I les agulles?
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Passar d'un cotxe a un altre, línies Catalans i Catalunya
Vale, això ja quadra amb els que em varen explicar en el seu dia, i té lògica. Gràcies Josep.