Page 1 of 1

Avinguda Diagonal i Gran via. Quin carrer és més important?

Posted: Wednesday 18/06/2008 2:03
by sortrens
Avinguda Diagonal i Gran via. Quin carrer és més important? Quina de les dues avingudes té més transport públic? Més línies de bus? L'Avinguda Diagonal té dos traçats de Tram: TramBaix i TramBesòs. Té Bus, té bicing, parada de Diagonal (L3-L5-L6-L7 i FGC), etc... Caldria fer passar RENFE en un futur per la GRanvia o millor per la Diagonall. La Diagonal potser sigui el primer carrer de Barcelona per sobre de la Gran via que està en segon lloc. Perque la Diagonal atravessa tota Barcelona i tenir un enllça entre els dos tramvies seria molt bo. En La Diagonal i conflueixen la Gran via, Meridiana, Passeig Sant Joan, Passeig de Gràcia. I la plaça de les Glòries com a centre neuralgic? Les vies de l'EDF passen per sota de Glòries es pot construïr una estació Renfe a Glòries que fos tantr central com Sants? o Sagrera? En fi quin carrer és més important a Barcelona La Diagonal o Granvia...

Comparem: les Rondes

Posted: Wednesday 18/06/2008 19:25
by Guigui
Què és més important: la Ronda de Dalt o la Ronda Litoral? Doncs igual amb les dues altres avingudes. Les dues ho són, però especialment per a TP d'alta capacitat, ja que permetrien atravessar la ciutat en línia recta, amb prou amplada per a fer-hi túnels com Déu mana.

Pel que fa a la resta, no hi ha on comparar. Qui vulgui anar a Esplugues no farà res anant a petar a la Pl. Cerdà.

Re: Avinguda Diagonal i Gran via. Quin carrer és més important?

Posted: Sunday 22/06/2008 10:33
by Santfeliuenc
Hola,

Creo que es como preguntar eso de "¿a quién quieres más, a mamá o a papá?"... pues eso: A LOS DOS. Y más que nada esa pregunta a un niño no se le debe hacer como tampoco debe inducírsele a decantarse por ninguna de las partes ni tampoco porque los abuelos de una parte son mas "chulis" que los otros.

En la ciudad de Barcelona pasa algo similar, se necesitan ambas y ambas cumplen la misma función ya que atraviesan la ciudad de punta a punta redistribuyendo el tráfico a su paso dado que se cruzan con cantidad de ejes "mar-montaña" en su recorrido. Pero tampoco debemos olvidar que las rondas, que están al borde del colapso y saturación, alivian enormemente el tráfico que de no existir estas circunvalaciones periféricas tendrían Diagonal y Gran Vía.

¿Cuál es la calle más importante? ambas lo son, si una lo es más en un aspecto, la otra lo compensa en otro distinto. Lo que es evidente es que dos arterias como estas han de estar servidas longitudinalmente y sin interrupciones ni interferencias por transporte público de alta capacidad y que no lo están, o lo que es peor, lo tienen pero fragmentado: un trocito demetro, un trocito de bus, un trocito de tranvía... lamentable, como si eso sirviese de algo a los movimientos generales.

Saludos,
Sergio