Mataró estudia recuperar el tramvia com a transport públic
Mataró estudia recuperar el tramvia com a transport públic
dissabte, 21 de juny de 2008
>
Maresme. Mataró estudia recuperar el tramvia com a mitjà «sostenible» per a la ciutat
L'Ajuntament ha encarregat un estudi de viabilitat per analitzar-ne els costos i la demanda potencial
LLUÍS MARTÍNEZ. Mataró
El tramvia podria tornar a circular pels carrers de Mataró. L'Ajuntament ha encarregat a l'Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) un estudi sobre la viabilitat de recuperar aquest mitjà a la ciutat. El regidor de Via Pública, Oriol Batista (PSC), va explicar ahir que la proposta va sorgir en una audiència pública i que el govern l'ha incorporat en el programa d'actuació municipal per a aquest any 2008. El treball, que està previst que s'enllesteixi després de l'estiu, ha d'analitzar si tornar a posar en marxa el tramvia és possible, quin cost tindrà per a la ciutat, per quins carrers podria passar i si tindria prou demanda.
+ El Bus Platja substitueix el trenet. Foto: LL.M.
Quaranta-tres anys després que el popular tramvia que anava de Mataró a Argentona deixés de funcionar, la capital del Maresme podria tornar a recuperar aquest mitjà de transport. El regidor de Via Pública, Oriol Batista, explica que a l'octubre, com a molt tard, el govern municipal tindrà sobre la taula un estudi que s'ha encarregat a una consultoria d'experts en la implantació de tramvies. Tot i que Batista no ha volgut entrar en els detalls, admet que aquest mitjà de transport té avantatges, com ara la rapidesa, la sostenibilitat o el fet que circuli sobre una infraestructura fixa, però també reconeix que el principal entrebanc del projecte serà segurament l'elevat cost per portar-lo a terme i si sortiria rendible econòmicament. «A més, caldria analitzar si existeix una massa crítica d'usuaris potencials que estiguin disposats a fer-lo servir», comenta Batista, que també considera que aquest nou mitjà de transport s'hauria de complementar amb l'actual servei d'autobusos urbans.
UN PROJECTE COMARCAL
El treball també hauria de determinar per quins carrers podria passar i fer algun tipus de proposta sobre possibles itineraris. «Hi ha llocs per on podria passar i d'altres per on, ara per ara, és impossible», afegeix el regidor. Tot i que la proposta de moment només s'emmarca en la ciutat de Mataró, podria tenir en compte també la resta de municipis costaners de la comarca, en ple debat sobre la mobilitat al territori.
En aquest sentit, amb el trasllat de la via del tren, en algun tram, cap a l'interior, previst en el pla territorial metropolità, es podria aprofitar el traçat ferroviari actual a primera línia de la costa com a línia de tramvia que unís les poblacions. Un «somni» que ja va anunciar l'alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron (PSC), durant les eleccions municipals, i que també va defensar ICV com a alternativa al model de mobilitat que té la capital del Maresme.
Malgrat els més de quaranta anys que han passat des que van desaparèixer els tramvies a Mataró, la imatge d'aquells vehicles continua ben viva en el record de molts mataronins i argentonins. De fet, fa un parell d'anys, una entitat d'Argentona va lliurar a l'Ajuntament un projecte perquè aquest mitjà de transport tornés a circular pels carrers. La proposta dibuixava una xarxa ferroviària de més de cinc quilòmetres amb dues línies diferents i amb un cost aproximat d'uns 6,5 milions d'euros.
El Mataró Bus engega avui dues línies noves que han de facilitar els desplaçaments al front marítim des dels barris situats a l'est i a l'oest de la ciutat. El servei, que funcionarà fins a l'11 de setembre, circularà els caps de setmana i els dies festius. La recuperació del Bus Platja s'ha decidit després de l'experiència «poc positiva i poc pràctica» del trenet de l'any passat.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2904301
>
Maresme. Mataró estudia recuperar el tramvia com a mitjà «sostenible» per a la ciutat
L'Ajuntament ha encarregat un estudi de viabilitat per analitzar-ne els costos i la demanda potencial
LLUÍS MARTÍNEZ. Mataró
El tramvia podria tornar a circular pels carrers de Mataró. L'Ajuntament ha encarregat a l'Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) un estudi sobre la viabilitat de recuperar aquest mitjà a la ciutat. El regidor de Via Pública, Oriol Batista (PSC), va explicar ahir que la proposta va sorgir en una audiència pública i que el govern l'ha incorporat en el programa d'actuació municipal per a aquest any 2008. El treball, que està previst que s'enllesteixi després de l'estiu, ha d'analitzar si tornar a posar en marxa el tramvia és possible, quin cost tindrà per a la ciutat, per quins carrers podria passar i si tindria prou demanda.
+ El Bus Platja substitueix el trenet. Foto: LL.M.
Quaranta-tres anys després que el popular tramvia que anava de Mataró a Argentona deixés de funcionar, la capital del Maresme podria tornar a recuperar aquest mitjà de transport. El regidor de Via Pública, Oriol Batista, explica que a l'octubre, com a molt tard, el govern municipal tindrà sobre la taula un estudi que s'ha encarregat a una consultoria d'experts en la implantació de tramvies. Tot i que Batista no ha volgut entrar en els detalls, admet que aquest mitjà de transport té avantatges, com ara la rapidesa, la sostenibilitat o el fet que circuli sobre una infraestructura fixa, però també reconeix que el principal entrebanc del projecte serà segurament l'elevat cost per portar-lo a terme i si sortiria rendible econòmicament. «A més, caldria analitzar si existeix una massa crítica d'usuaris potencials que estiguin disposats a fer-lo servir», comenta Batista, que també considera que aquest nou mitjà de transport s'hauria de complementar amb l'actual servei d'autobusos urbans.
UN PROJECTE COMARCAL
El treball també hauria de determinar per quins carrers podria passar i fer algun tipus de proposta sobre possibles itineraris. «Hi ha llocs per on podria passar i d'altres per on, ara per ara, és impossible», afegeix el regidor. Tot i que la proposta de moment només s'emmarca en la ciutat de Mataró, podria tenir en compte també la resta de municipis costaners de la comarca, en ple debat sobre la mobilitat al territori.
En aquest sentit, amb el trasllat de la via del tren, en algun tram, cap a l'interior, previst en el pla territorial metropolità, es podria aprofitar el traçat ferroviari actual a primera línia de la costa com a línia de tramvia que unís les poblacions. Un «somni» que ja va anunciar l'alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron (PSC), durant les eleccions municipals, i que també va defensar ICV com a alternativa al model de mobilitat que té la capital del Maresme.
Malgrat els més de quaranta anys que han passat des que van desaparèixer els tramvies a Mataró, la imatge d'aquells vehicles continua ben viva en el record de molts mataronins i argentonins. De fet, fa un parell d'anys, una entitat d'Argentona va lliurar a l'Ajuntament un projecte perquè aquest mitjà de transport tornés a circular pels carrers. La proposta dibuixava una xarxa ferroviària de més de cinc quilòmetres amb dues línies diferents i amb un cost aproximat d'uns 6,5 milions d'euros.
El Mataró Bus engega avui dues línies noves que han de facilitar els desplaçaments al front marítim des dels barris situats a l'est i a l'oest de la ciutat. El servei, que funcionarà fins a l'11 de setembre, circularà els caps de setmana i els dies festius. La recuperació del Bus Platja s'ha decidit després de l'experiència «poc positiva i poc pràctica» del trenet de l'any passat.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2904301
- Tycho Brahe
- N3
- Posts: 36
- Joined: Sunday 27/04/2008 9:22
- Location: Mataró
Re: Mataró estudia recuperar el tramvia com a transport públic
Doncs no sería una mala idea recuperar el tramvía, de fet els autobusos de Mataró a vegades fa falta veure lo lents que arriben a ser........
De tota manera a veure si recuperem la línia de l'aeroport!
De tota manera a veure si recuperem la línia de l'aeroport!
Tower: Lufthansa 893, number one, check for workers on the taxiway.
Pilot: Roger... We've checked the workers, they are all working.
http://www.surcandoloscielos.es
Pilot: Roger... We've checked the workers, they are all working.
http://www.surcandoloscielos.es
I el TramMaresme, per a quan?
Ostres, no sabia que Mataró havia tingut tramvies!
D'altra banda, tornar a posar tramvies a Mataró és una molt bona idea, com també ho seria fer un TramMaresme aprofitant les vies de la costa quan les rodalies passin a l'interior.
D'altra banda, tornar a posar tramvies a Mataró és una molt bona idea, com també ho seria fer un TramMaresme aprofitant les vies de la costa quan les rodalies passin a l'interior.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
Re: I el TramMaresme, per a quan?
Si, i fins i tot, pots trobar un a la ciutat, exposat a una rotonda, i un altre a Argentona.Izo wrote:Ostres, no sabia que Mataró havia tingut tramvies!
Re: Mataró estudia recuperar el tramvia com a transport públic
Jo tampoc sabia que Mataró hagués tingut tramvia, almenys fins que ho vaig llegir al blog d'en Trenscat fa uns dies. Espero que la proposta tiri endavant i els mataronins puguin tornar a gaudir del tramvia.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cançó del tramvia de Mataró a Argentona
Amb cançó dedicada i tot (una de les versions era de La Trinca). El refrany feia així:Izo wrote:Ostres, no sabia que Mataró havia tingut tramvies!
Tararatatatà,
collons* quin tramvia!
Tararatatatà,
que bé que s'hi va!
* Dicció original capada per la censura
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Mataró estudia recuperar el tramvia com a transport públic
Jo coneixia la versió de Follim Follam, que era una mica més ruda
Re: Mataró estudia recuperar el tramvia com a transport públic
Mataró aparca el projecte de reimplantar el tramvia perquè és «massa car»
L'Ajuntament hauria de fer una inversió mínima de 38 milions d'euros per muntar la infraestructura
LLUÍS MARTÍNEZ. Mataró
El govern de Mataró ha desestimat la proposta de promoure una línia de tramvia a la ciutat. El regidor de Via Pública, Oriol Batista (PSC), admet que l'Ajuntament hauria de fer una inversió mínima de 38 milions d'euros per desplegar la infraestructura, deixant de banda que la compra del material mòbil s'enfilaria fins als 23 milions més. L'estudi que ha fet l'Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) de la segona corona metropolitana de Barcelona dibuixa un únic itinerari possible de tramvia, que enllaçaria l'estació de Renfe amb l'hospital de Mataró, travessant la capital del Maresme de sud a nord.
+ La plaça Granollers de Mataró, amb un tramvia al mig de la rotonda, recorda que fa més de 40 anys hi circulaven. Foto: LL.M.
Mataró ha dit que no a la possible implementació d'una xarxa de tramvia i a tornar a recuperar un mitjà de transport que va deixar de funcionar a la ciutat fa més de quaranta anys. «A banda que no complim un dels criteris, que preveu que per a una implantació òptima s'han de tenir 150.000 habitants, el cost és massa elevat i ara és inviable», admet el regidor de Via Pública, Oriol Batista.
De fet, segons l'estudi, l'Ajuntament, com a mínim, hauria de fer una inversió de 38 milions d'euros, si disposés d'inversió privada. En cas que no se'n trobés, la despesa es xifra en uns 54 milions d'euros, que s'haurien de sumar als 23 milions que es calcula que costa el material mòbil d'aquest metro lleuger. Batista explica que la ciutat té massa limitacions pel que fa a carrers prou amplis per situar-hi els tramvies. En aquest sentit, l'AMTU només proposa un únic recorregut, que connectaria l'estació de tren amb l'hospital de Mataró, a través de la ronda Barceló, la ronda Alfons XII, la ronda Prim i la via Europa. En un futur aquesta xarxa també arribaria fins al futur parc tecnològic Tecnocampus.
Batista defensa que aquest itinerari ja el fa una línia d'autobús urbana. A més, assenyala que l'Ajuntament hauria de pagar en concepte d'explotació del servei entre 8,5 i 9,5 milions d'euros. «Quatre vegades més del que ara ens gastem amb el Mataró Bus», hi afegeix el regidor, que defensa que ara per ara la prioritat és posar en marxa, a partir del 31 de gener, una nova xarxa d'autobús urbana, que millora l'actual i incrementa el nombre de línies, ja que de sis es passa a nou. «No creiem que sigui un transport útil i pràctic per a la ciutat», comenta Batista.
El treball de l'AMTU també quantifica que la línia de tramvia de Mataró, en un horitzó de sis anys, podria transportar 1,6 milions de viatgers a l'any. «Actualment l'autobús ja ha arribat als 5,3 milions d'usuaris anuals, i amb la nova xarxa es creu que es tancarà aquest 2009 amb 6 milions», justifica Oriol Batista.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3383348
L'Ajuntament hauria de fer una inversió mínima de 38 milions d'euros per muntar la infraestructura
LLUÍS MARTÍNEZ. Mataró
El govern de Mataró ha desestimat la proposta de promoure una línia de tramvia a la ciutat. El regidor de Via Pública, Oriol Batista (PSC), admet que l'Ajuntament hauria de fer una inversió mínima de 38 milions d'euros per desplegar la infraestructura, deixant de banda que la compra del material mòbil s'enfilaria fins als 23 milions més. L'estudi que ha fet l'Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) de la segona corona metropolitana de Barcelona dibuixa un únic itinerari possible de tramvia, que enllaçaria l'estació de Renfe amb l'hospital de Mataró, travessant la capital del Maresme de sud a nord.
+ La plaça Granollers de Mataró, amb un tramvia al mig de la rotonda, recorda que fa més de 40 anys hi circulaven. Foto: LL.M.
Mataró ha dit que no a la possible implementació d'una xarxa de tramvia i a tornar a recuperar un mitjà de transport que va deixar de funcionar a la ciutat fa més de quaranta anys. «A banda que no complim un dels criteris, que preveu que per a una implantació òptima s'han de tenir 150.000 habitants, el cost és massa elevat i ara és inviable», admet el regidor de Via Pública, Oriol Batista.
De fet, segons l'estudi, l'Ajuntament, com a mínim, hauria de fer una inversió de 38 milions d'euros, si disposés d'inversió privada. En cas que no se'n trobés, la despesa es xifra en uns 54 milions d'euros, que s'haurien de sumar als 23 milions que es calcula que costa el material mòbil d'aquest metro lleuger. Batista explica que la ciutat té massa limitacions pel que fa a carrers prou amplis per situar-hi els tramvies. En aquest sentit, l'AMTU només proposa un únic recorregut, que connectaria l'estació de tren amb l'hospital de Mataró, a través de la ronda Barceló, la ronda Alfons XII, la ronda Prim i la via Europa. En un futur aquesta xarxa també arribaria fins al futur parc tecnològic Tecnocampus.
Batista defensa que aquest itinerari ja el fa una línia d'autobús urbana. A més, assenyala que l'Ajuntament hauria de pagar en concepte d'explotació del servei entre 8,5 i 9,5 milions d'euros. «Quatre vegades més del que ara ens gastem amb el Mataró Bus», hi afegeix el regidor, que defensa que ara per ara la prioritat és posar en marxa, a partir del 31 de gener, una nova xarxa d'autobús urbana, que millora l'actual i incrementa el nombre de línies, ja que de sis es passa a nou. «No creiem que sigui un transport útil i pràctic per a la ciutat», comenta Batista.
El treball de l'AMTU també quantifica que la línia de tramvia de Mataró, en un horitzó de sis anys, podria transportar 1,6 milions de viatgers a l'any. «Actualment l'autobús ja ha arribat als 5,3 milions d'usuaris anuals, i amb la nova xarxa es creu que es tancarà aquest 2009 amb 6 milions», justifica Oriol Batista.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3383348
-
- N5
- Posts: 106
- Joined: Tuesday 11/11/2008 16:49
Re: Mataró estudia recuperar el tramvia com a transport públic
ola amics estaria molt be que tornesin ha posar el tramvia ha mataro jo com soc de mataro me posat molt content
wertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments
Re: Mataró estudia recuperar el tramvia com a transport públic
Llegeix el missatge de dalt, al final, no el posenwertymetrotren wrote:ola amics estaria molt be que tornesin ha posar el tramvia ha mataro jo com soc de mataro me posat molt content
-
- N5
- Posts: 106
- Joined: Tuesday 11/11/2008 16:49
Re: Mataró estudia recuperar el tramvia com a transport públic
ha no ho sabiametring wrote:Llegeix el missatge de dalt, al final, no el posenwertymetrotren wrote:ola amics estaria molt be que tornesin ha posar el tramvia ha mataro jo com soc de mataro me posat molt content
wertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Mirar per saber
No costa mirar un missatge més amunt. Així ho hauries sabut.wertymetrotren wrote:ha no ho sabia
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N4
- Posts: 45
- Joined: Monday 05/06/2006 20:57
- Location: Mataró, El Maresme
Re: Mataró estudia recuperar el tramvia com a transport públic
Vella reivindicació, sens dubte. Viable, i que de segur esdevindria rentable. Disposem d'avingudes prou amplies i, sobretot, una població considerable (120.000 habitants, i creixent) que disposa (disposem) d'un transport públic no poc qüestionat. Vàrem tenir en el seu temps el tramvia Mataró Argentona (a ningú li sona la cançó popular?), vàrem gaudir del primer ferrocarril de la península i de la primera autopoista amb barrera (com no) de l'Estat Espanyol. De moment tenim un servei local de taxis, la C1 amb enllaços al centre de Barcelona cada 8 minuts en hora punta i 6 línies de bussos urbans pendents de renovació d'aquí a 15 dies. No és vomitiu, però necesitem més. Com sol passar, és una ciutat congestionada pels cotxes, però té la mida i condicions ideals per a col.locari un tramvia amb perspectiva de futur. Ara bé, no sé si el PSC amb uns quans anys governant, voldrà fer-ho ara. La darrera noticia que tinc és que el grup d'ICV ho presetava com a proposta electoral. Pel que fa a la resta només ens fan dentetes amb un ambiciós projecte (remarco, projecte) de la línia orbital que hauria de soterrar el tren pel centre de la ciutat creant tres noves estacions.
De moment ací us deixo un enllaç de l'actual xarxa d'autobussos i la que s'estrenarà el proper dia 31 de gener. Algú s'anima projectar-hi un tramvia?
De moment ací us deixo un enllaç de l'actual xarxa d'autobussos i la que s'estrenarà el proper dia 31 de gener. Algú s'anima projectar-hi un tramvia?
Perquè viatjar era un plaer: http://mundorenfe.wordpress.com/