De El 9 nou
http://www.el9nou.cat/noticies.php?codi ... 48&ed_ov=o
Les matriculacions dels tot terrenys cauen un 40% al Ripollès i un 28% a Osona
Un client s'interessa per un tot terreny en un concessionari de Vic. Foto: Albert Llimós
La frenada econòmica que s’ha deixat notar en els últims mesos ha tingut un efecte indiscutible sobre la matriculació de nous cotxes. Els vehicles que més han notat la davallada han estat els tot terrenys, que s’han desplomat un 39,58% a Osona i un 28,46% en el cas del Ripollès, tenint en compte només les vendes registrades durant els cinc primers mesos de l’any, comparant-ho amb el mateix període de l’any passat, segons les dades facilitades pel Gremi de Venedors de Vehicles de Motor de Catalunya.
La caiguda de matriculacions també es tradueix, en menor mesura, als turismes, que en el mateix període s’han reduït en un 14,39% a Osona i en un 28,57% al Ripollès. Tot plegat fa que la venda de vehicles, en conjunt, hagi baixat un 30,47% al Ripollès –de gener a maig del 2007 se’n van vendre 279, mentre que el 2008 han estat 194– i un 16,44% a Osona –1.831 el 2007 i 1.530 el 2008.
La diferència registrada, corresponent a les matriculacions, podria ser encara més accentuada si es tinguessin en compte les vendes als clients finals, ja que els concessionaris sovint maquillen les xifres sumant al còmput vehicles de gerència per contenir la davallada. L’increment del preu del carburant que s’ha registrat també durant aquest període i el fet que sovint el consum dels vehicles tot terreny sigui superior a d’altres utilitaris han portat els consumidors a reduir les seves expectatives.
També s’hi suma la nova mesura fiscal introduïda pel govern central, que eximeix de l’impost de matriculació els cotxes amb una contaminació més baixa, però grava els més contaminants.
Això ja s’evidencia a l’hora de comptabilitzar els cotxes que tenen més sortida entre els compradors. Al rànquing de les marques més venudes entre el gener i el maig a Osona s’hi situen Citroën (128), Renault (113), Peugeot (111) i Toyota (110). A la comarca del Ripollès encapçala la venda Peugeot (18), seguit de Citroën (15), Seat (15), Volkswagen (15) i Renault (14).
Aquestes xifres inverteixen la tendència que s’havia registrat a finals de l’any passat, quan les dades apuntaven una lleugera recuperació de les vendes de cotxes. / JORDI MASNOU
Cauen en picat les vendes de tot terrenys a Osona i Ripollès
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Cauen en picat les vendes de tot terrenys a Osona i Ripollès
Post by UT440_132M »
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró