Page 1 of 1

Bcn acaba estudis tècnics x obrir túnel per sota de Montjuic

Posted: Thursday 26/06/2008 10:16
by Ecomobisostrans
El Punt wrote:Barcelona acaba els estudis tècnics per obrir un túnel per sota de Montjuïc


Tindrà entrada pel carrer del Foc i sortirà pels voltants de la plaça d'Espanya

MARIONA SÒRIA. Barcelona
L'Ajuntament de Barcelona cada cop està més convençut que caldrà foradar Montjuïc. L'àrea d'Urbanisme està acabant els estudis tècnics d'un projecte per connectar la Zona Franca amb l'Eixample per sota de la muntanya. Es tracta d'un túnel que tindria entrada pel carrer del Foc i que aniria a parar més enllà de la plaça d'Espanya, a l'altura del parc de l'Escorxador, al carrer d'Aragó. El projecte del túnel, encara sense acord polític al consistori –PSC i ICV-EUiA–, s'estudia paral·lelament a un altre de molt més avançat: l'ampliació dels carrils d'entrada i sortida de la ronda litoral a l'altura del Morrot per millorar les connexions entre el barri de la Marina del Prat Vermell i el centre. L'obra l'assumirà el Ministeri de Foment però l'ha dissenyat l'Ajuntament.

Image

Image
+ El tram de la ronda litoral, entre el port i la muntanya de Montjuïc, que serà desdoblat pels laterals. Foto: RITA LAMSDORFF
Fa molts anys que es parla del projecte del túnel de Montjuïc, però mai fins ara s'havia avançat tant en la seva concreció. L'àrea d'Urbanisme de l'Ajuntament de Barcelona ja està acabant les avaluacions tècniques sobre la viabilitat i l'impacte en la mobilitat d'un túnel que tindria entrada pel carrer del Foc, a la Zona Franca, i passant per sota de Montjuïc aniria a sortir al carrer Aragó. El quart tinent d'alcalde i responsable de l'àrea d'Urbanisme de l'Ajuntament de Barcelona, Ramon García-Bragado, assegura que el projecte és solvent. Ara només cal convèncer els seus socis, ICV-EUiA, molt reticents a foradar Montjuïc.

El projecte no és nou, i ha anat evolucionant amb el temps. Inicialment es va projectar amb l'entrada per un lateral de la ronda litoral, just quan passa pel costat del Morrot, a Montjuïc. I la sortida sempre s'havia projectat pel carrer Lleida, a l'altre costat. Ara, el creixement demogràfic previst a la zona del barri de la Marina del Prat Vermell, a la Zona Franca, juntament amb els plans d'expansió del port de Barcelona, ha fet que els tècnics municipals hagin avançat en la concreció d'aquesta nova connexió fins a fer-ne els estudis tècnics. Els urbanistes del consistori, també García-Bragado, consideren que aquest túnel és la manera més idònia de connectar les dues parts de la ciutat, i alleujar Montjuïc del trànsit que ara es desvia per la muntanya per esquivar la densitat de la ronda.

Aquest projecte, que, segons recorda García-Bragado, haurà de tenir el vistiplau de la comissió que elabora el pla d'usos de Montjuïc, s'estudia conjuntament amb un altre, molt més madur, que per fi ha posat d'acord l'Ajuntament de Barcelona i el Ministeri de Foment. És el desdoblament, en dos vials laterals, de l'entrada de la ronda litoral per la banda del Morrot. La proposta, que va elaborar l'empresa Barcelona Regional per al consistori, i que Foment ha acceptat, implicarà construir quatre carrils més –dos per cada sentit– des de la Zona Franca fins a Drassanes.

El desdoblament, que no implicarà talls de trànsit durant l'obra, s'ha pensat no per incrementar la capacitat de la ronda, ja que el cos central no s'amplia, sinó per permeabilitzar i connectar millor el barri de la Marina del Prat Vermell –on hi haurà uns 30.000 barcelonins nous– i el centre de la ciutat. Es tracta, segons García-Bragado, d'acabar el que no es va fer pels Jocs Olímpics per la gran complexitat tècnica i perquè en aquell moment encara no existien la Fira ni la plaça d'Europa ni la Ciutat Judicial. Si es compleix el calendari previst, aquest any es farà el projecte executiu de l'obra i la construcció podria estar enllestida en tres anys.
Lo que es necessita de debò no es un tunel pels cotxes sino un tunel de metro. Per exemple, la L7 des de Pàdua podria anar a Muntaner, Fc.Macià, Sants-Est., Pl.Espanya i d'alla cap a la Zona Franca. O es pot crear una nova linia que des de la Zona Franca vagi a Pl.Espanya, Sants-Est. Fc.Macià, Muntaner, Padua, Lesseps, Coll i Mundet.

Re: Bcn acaba estudis tècnics x obrir túnel per sota de Montjuic

Posted: Thursday 26/06/2008 12:07
by wefer
A veure... per què ha de servir aquest túnel? Per portar més cotxes al centre de Barcelona?
Però si el problema no són els accessos, sinó que no hi caben més cotxes!!!! Ni ganes!!! :avall

Vinga... més cotxes cap al centre!!! Això sí, després limitem-ho tot a 80 Km/h per reduir la contaminació :martell1 i, "de pas", treure alguns calerons amb els radars.

Si és que portem anys i anys que aquests incompetents que tenim atrinxerats dins de l'Ajuntament no fan més que ficar la pota. A veure quan comencen a invertir en el que cal: més transport públic (rodalies, metro, tramvia, bus, etc), i no pas túnels per embussar-ho tot encara més.
A veure si com a mínim, ni que sigui per una vegada, ICV fa honor al seu nom de "Verds" i para el projecte pensant més en el Medi ambient i la qualitat de vida que en la seva pròpia poltrona. I dels altres dos socis, millor ni parlar-ne... >:(

Re: Bcn acaba estudis tècnics x obrir túnel per sota de Montjuic

Posted: Thursday 26/06/2008 12:58
by UT596001
wefer wrote:A veure si com a mínim, ni que sigui per una vegada, ICV fa honor al seu nom de "Verds" i para el projecte pensant més en el Medi ambient i la qualitat de vida que en la seva pròpia poltrona.
Avui he vist una notícia on ICV manifesta la seua oposció al túnel.
I dels altres dos socis, millor ni parlar-ne... >:(
[OT Polític] No manaven PSC i ICV en solitari? [/OT Polític]

Re: Bcn acaba estudis tècnics x obrir túnel per sota de Montjuic

Posted: Thursday 26/06/2008 13:31
by genissimon
Per fer front a la ecològicament insostenible però econòmicament rendible política de cotxe, cotxe, cotxe... només es pot dir tren, tren i més tren. Per sota la Diagonal, per sota la Gran Via i pel front litoral (ni que sigui amb tranvia) des de S. Adrià (o Badalona) fins a l'Aeroport (o Castelldefels) passant per l'Estació de França, les Drassanes-Colom i el Port i la Zona Franca.

O comencem ara mateix a construir noves línies ferroviàries i adecentem les que ja tenim o els cotxes ens trauran del carrer i les carreteres.

Salut.

Re: Bcn acaba estudis tècnics x obrir túnel per sota de Montjuic

Posted: Thursday 26/06/2008 13:33
by oriolp13
Jo crec que es podria fer servir per a ús només dels autobusos i autocars que entren/surten de barcelona per la ronda litoral i la diagonal, així s'evitarien alguns col.lapses. Per cotxes no, ja que encara congestionarien més el centre de la cuitat

Malbaratament de fons públics

Posted: Thursday 26/06/2008 16:52
by Guigui
No tenen amb què acabar la L9, que han d'anar pidolant 3.000 milions a l'empresa privada, i ara es despengen amb un túnel que no portarà sinó més col·lapse circulatori? Què tenen al cap, els nostres polítics?

Re: Bcn acaba estudis tècnics x obrir túnel per sota de Montjuic

Posted: Thursday 26/06/2008 17:12
by orique
Només dues coses, un número i un signe de percentatge.

Re: Bcn acaba estudis tècnics x obrir túnel per sota de Montjuic

Posted: Thursday 26/06/2008 21:41
by cristian26
Ecomobisostrans wrote: Lo que es necessita de debò no es un tunel pels cotxes sino un tunel de metro. Per exemple, la L7 des de Pàdua podria anar a Muntaner, Fc.Macià, Sants-Est., Pl.Espanya i d'alla cap a la Zona Franca. O es pot crear una nova linia que des de la Zona Franca vagi a Pl.Espanya, Sants-Est. Fc.Macià, Muntaner, Padua, Lesseps, Coll i Mundet.
No volien ampliar la línia 2 per sota de Montjuïc fins a l'Aeroport? :roll:

Re: Bcn acaba estudis tècnics x obrir túnel per sota de Montjuic

Posted: Thursday 26/06/2008 22:55
by wefer
UT596001 wrote:Avui he vist una notícia on ICV manifesta la seua oposció al túnel.
Homw!!! Està bé que de tant en tant reaccionin. Esperem que sigui de veritat, i no facin allò de mirar cap a una altra banda quan es faci la votació. I que presentin alternatives, que no es limitin a dir que no al projecte.
UT596001 wrote:[OT Polític] No manaven PSC i ICV en solitari? [/OT Polític]
2+1. ERC no està al govern... però ho vota gairebé tot. Per tant...

Posted: Friday 04/07/2008 9:37
by Ecomobisostrans
cristian26 wrote:
Ecomobisostrans wrote: Lo que es necessita de debò no es un tunel pels cotxes sino un tunel de metro. Per exemple, la L7 des de Pàdua podria anar a Muntaner, Fc.Macià, Sants-Est., Pl.Espanya i d'alla cap a la Zona Franca. O es pot crear una nova linia que des de la Zona Franca vagi a Pl.Espanya, Sants-Est. Fc.Macià, Muntaner, Padua, Lesseps, Coll i Mundet.

No volien ampliar la línia 2 per sota de Montjuïc fins a l'Aeroport? :roll:

Si, però potser faci falta ademés una altra línia, des de Pl.Espanya. S'hauria d'estudiar si amb les linies 2, 9 i 10 n'hi haurà prou per donar servei a tots els veïns i treballadors de la Zona Franca, que son moltíssims i cada cop més.

Prou metro a la Zona Franca

Posted: Friday 04/07/2008 12:16
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:S'hauria d'estudiar si amb les linies 2, 9 i 10 n'hi haurà prou per donar servei a tots els veïns i treballadors de la Zona Franca, que son moltíssims i cada cop més.
Jo crec que sí. Si de cas, caldria veure si no cal millorar-hi les connexions en autobús i potser implantar-hi alguna línia de tramvia. Però pel que fa al transport ferroviari, ara per ara, aniran ben servits amb el que està pensat fer-hi.