Sant Feliu del Llobregat vol L3
Posted: Friday 27/06/2008 14:23
De El Periódico:
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... PK=1022&h=
Veïns de Sant Feliu demanen que el metro substitueixi la fallida C-3
1. • Diversos col.lectius reivindiquen que la L-3 recorri la capital comarcal i creuï el Llobregat fins a Sant Boi
2. • Les entitats consideren lògic el traçat que Foment projecta per a la nova línia de Rodalies de Renfe
XABIER BARRENA
BARCELONA
La supressió de Sant Feliu del traçat de la nova línia de Rodalies C-3 que prepara el Ministeri de Foment no ha provocat gens de rebuig entre els veïns del Baix Llobregat, en general, i del mateix Sant Feliu, en particular. De fet, la connexió en línia recta entre Sant Boi i Cornellà --en comptes del sinuós traçat que acostava la C-3 a la capital de comarca i a Sant Joan Despí-- era reclamada pels mateixos veïns sempre que el traçat de la L-3 del metro es dissenyés per suplir aquesta deficiència.
L'esquema dissenyat per la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques consistia en una C-3 tipus metro que enllacés les poblacions del Baix Llobregat --amb parada al barri de Can Falguera de Sant Feliu, tot i que lluny de l'actual estació de Renfe-- i una ampliació de la L-3 que, complementàriament, punxés simplement a la localitat provinent de Sant Joan Despí i Sant Just. La clau de la jugada es basava en el fet que la C-3 --l'obra més costosa de les dues-- la pagaria Foment.
Després de saber-se el pla ministerial --revelat per EL PERIÓDICO la setmana passada-- pel qual la C-3 no passarà per Sant Feliu, les veus que demanaven més implicació del metro al Baix Llobregat han redoblat la seva força.
ASSESSORAMENT EXTERN
Així, els veïns --assessorats per l'associació de Promoció del Transport Públic, PTP-- defensen, abans de saber-se els plans de Foment, l'ampliació de la L-3 mitjançant una Y grega, exactament igual com comença (a Santa Coloma i Badalona) i s'acaba (a la Zona Franca i l'aeroport) la L-9. En concret, la federació de veïns de la capital del Baix Llobregat reclama que una de les branques bifurcades arribi fins a Sant Boi, després de passar per Sant Joan Despí, i que l'altra recorri Sant Feliu provinent dels barris de muntanya de Sant Just.
La principal virtut que té la proposta de la PTP és la millora de la connectivitat. Actualment, per sobre del Prat, només una via uneix els dos marges del Llobregat, la de Ferrocarrils de la Generalitat. La C-3 suposarà un segon enllaç i la prolongació de la L-3 desitjada pels veïns seria la tercera. La deficient connexió en transport públic dels dos marges del Llobregat és una de les principals causes dels col.lapses viaris de l'àrea cada matí, en especial, als tres ponts existents.
Això permetria als 80.000 habitants de Sant Boi --que ara mateix no disposen de cap estació de Renfe al seu municipi-- anar a Sants-Plaça Catalunya amb Rodalies i a la Zona Universitària, mitjançant el metro. I no només els santboians, també els que provinguin de Castelldefels, Viladecans i Gavà, amb Rodalies, i els que baixin d'Igualada i Manresa amb Ferrocarrils.
Existeix una altra raó que sustenta l'argumentari dels veïns. Si es portés a terme el pla de la Conselleria d'Obres Públiques, és a dir, si Foment se'n desdigués, Sant Feliu (42.000 habitants) i Sant Joan Despí (30.000) quedarien comunicades per tres túnels: l'actual de Rodalies C-4 i els nous de la C-3 i el metro L-3. És a dir, sis vies. Una densitat de túnels sens dubte sobredimensionada.
DISCUSSIÓ ALS PLENS
Totes aquestes raons ja estan arribant als plens municipals de les poblacions afectades. A Sant Feliu de Llobregat, localitat governada pel PSC, CiU i ERC, una moció a favor de la proposta de la PTP i en contra de la conselleria no va triomfar per ben poc. Després d'abstenir-se CiU i el PP, Esquerra va unir les seves forces amb ICV-EUiA i va provocar l'empat en vots. Igualtat que va haver de trencar l'alcalde Juan Antonio Vázquez gràcies al seu vot de qualitat.
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... PK=1022&h=
Veïns de Sant Feliu demanen que el metro substitueixi la fallida C-3
1. • Diversos col.lectius reivindiquen que la L-3 recorri la capital comarcal i creuï el Llobregat fins a Sant Boi
2. • Les entitats consideren lògic el traçat que Foment projecta per a la nova línia de Rodalies de Renfe
XABIER BARRENA
BARCELONA
La supressió de Sant Feliu del traçat de la nova línia de Rodalies C-3 que prepara el Ministeri de Foment no ha provocat gens de rebuig entre els veïns del Baix Llobregat, en general, i del mateix Sant Feliu, en particular. De fet, la connexió en línia recta entre Sant Boi i Cornellà --en comptes del sinuós traçat que acostava la C-3 a la capital de comarca i a Sant Joan Despí-- era reclamada pels mateixos veïns sempre que el traçat de la L-3 del metro es dissenyés per suplir aquesta deficiència.
L'esquema dissenyat per la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques consistia en una C-3 tipus metro que enllacés les poblacions del Baix Llobregat --amb parada al barri de Can Falguera de Sant Feliu, tot i que lluny de l'actual estació de Renfe-- i una ampliació de la L-3 que, complementàriament, punxés simplement a la localitat provinent de Sant Joan Despí i Sant Just. La clau de la jugada es basava en el fet que la C-3 --l'obra més costosa de les dues-- la pagaria Foment.
Després de saber-se el pla ministerial --revelat per EL PERIÓDICO la setmana passada-- pel qual la C-3 no passarà per Sant Feliu, les veus que demanaven més implicació del metro al Baix Llobregat han redoblat la seva força.
ASSESSORAMENT EXTERN
Així, els veïns --assessorats per l'associació de Promoció del Transport Públic, PTP-- defensen, abans de saber-se els plans de Foment, l'ampliació de la L-3 mitjançant una Y grega, exactament igual com comença (a Santa Coloma i Badalona) i s'acaba (a la Zona Franca i l'aeroport) la L-9. En concret, la federació de veïns de la capital del Baix Llobregat reclama que una de les branques bifurcades arribi fins a Sant Boi, després de passar per Sant Joan Despí, i que l'altra recorri Sant Feliu provinent dels barris de muntanya de Sant Just.
La principal virtut que té la proposta de la PTP és la millora de la connectivitat. Actualment, per sobre del Prat, només una via uneix els dos marges del Llobregat, la de Ferrocarrils de la Generalitat. La C-3 suposarà un segon enllaç i la prolongació de la L-3 desitjada pels veïns seria la tercera. La deficient connexió en transport públic dels dos marges del Llobregat és una de les principals causes dels col.lapses viaris de l'àrea cada matí, en especial, als tres ponts existents.
Això permetria als 80.000 habitants de Sant Boi --que ara mateix no disposen de cap estació de Renfe al seu municipi-- anar a Sants-Plaça Catalunya amb Rodalies i a la Zona Universitària, mitjançant el metro. I no només els santboians, també els que provinguin de Castelldefels, Viladecans i Gavà, amb Rodalies, i els que baixin d'Igualada i Manresa amb Ferrocarrils.
Existeix una altra raó que sustenta l'argumentari dels veïns. Si es portés a terme el pla de la Conselleria d'Obres Públiques, és a dir, si Foment se'n desdigués, Sant Feliu (42.000 habitants) i Sant Joan Despí (30.000) quedarien comunicades per tres túnels: l'actual de Rodalies C-4 i els nous de la C-3 i el metro L-3. És a dir, sis vies. Una densitat de túnels sens dubte sobredimensionada.
DISCUSSIÓ ALS PLENS
Totes aquestes raons ja estan arribant als plens municipals de les poblacions afectades. A Sant Feliu de Llobregat, localitat governada pel PSC, CiU i ERC, una moció a favor de la proposta de la PTP i en contra de la conselleria no va triomfar per ben poc. Després d'abstenir-se CiU i el PP, Esquerra va unir les seves forces amb ICV-EUiA i va provocar l'empat en vots. Igualtat que va haver de trencar l'alcalde Juan Antonio Vázquez gràcies al seu vot de qualitat.