Page 1 of 2

Connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat

Posted: Sunday 29/06/2008 18:12
by UT440_132M
Extret del DPTOP
http://www10.gencat.cat/ptop/AppJava/ca ... d_a_la.jsp

El Govern dóna llum verd a la millora de les carreteres entre Olost i Olvan
Data: 25/6/2008

El Govern ha aprovat l’ocupació urgent dels béns afectats d’expropiació que permetran executar les obres de millora de les carreteres que conformen el recorregut entre Olost i Olvan, que suposaran una inversió de 47,2 MEUR. Les obres començaran aquesta tardor i abastaran una longitud de prop de 22 quilòmetres.

Connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat

Les carreteres d’Olost a Olvan formen part d’un eix viari que el nou Pla d’Infraestructures del Transport de Catalunya ha assignat a la xarxa bàsica, ja que serveix per a connectar l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat. L’any passat, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques va construir el tram inicial d’aquest eix, des de l’Eix Transversal –a la zona de la Fontfreda– fins a Olost, amb una inversió de 15,4 MEUR i el tram final, corresponent a la variant d’Olvan - Gironella, que connecta amb l’Eix del Llobregat.

Ara, el PTOP impulsa les obres per tal de configurar el tram central d’aquest eix, a partir de la millora del recorregut que actualment conformen les carreteres entre Olost i Olvan. El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) va publicar el passat mes de maig l’anunci de licitació de les obres per un valor de 47,2 MEUR. Es preveu que els treballs s’adjudiquin durant l’estiu i puguin començar la tardor, amb un termini d’execució de 28 mesos.

Una nova carretera de 22 quilòmetres

Les obres abastaran una longitud de 21,8 quilòmetres, als termes municipals d’Olost, Lluçà, Sant Martí d'Albars, Prats de Lluçanès, Santa Maria de Merlès, Sagàs i Olvan. En la major part del recorregut, l’actuació significarà la construcció d’una nova carretera amb petites variants de traçat que seguiran el corredor de les carreteres existents, amb els paràmetres adequats per a la funcionalitat prevista. En la resta del recorregut, s’eixamplarà la calçada existent.

La carretera estarà formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1 metre d’amplada cadascun. En els trams amb més pendent, es preveu la construcció d’un tercer carril per avançaments; en total, es formaran 3,9 quilòmetres de vies lentes. En general, els encreuaments estaran formats per interseccions a nivell, amb tercers carrils centrals per als girs a l’esquerra.

D’altra banda, les obres preveuen la connexió amb els camins interceptats per la carretera. En alguns casos, es formaran camins laterals per tal de donar-los continuïtat i passos a diferent nivell sobre el tronc central de la carretera.

En aquesta actuació, es poden distingir els trams següents:

- Olost - Prats de Lluçanès: Aquest tram segueix el corredor de pas de l’actual BV-4405 i té una longitud de 5,7 quilòmetres. S’inicia al punt final de la futura variant d’Olost i s’acaba a l’inici de la variant de Prats de Lluçanès. En aquest tram, es formaran tres interseccions:

Intersecció amb tercer carril, amb la carretera BP-4653, de Perafita

Intersecció amb tercer carril, amb la carretera BV-4342, de Sant Martí d’Albars i Santa Eulàlia de Puig-oriol.

Intersecció amb tercer carril, d’accés a Santa Creu del Joglar.
Les principals estructures previstes són el viaducte sobre la riera Gavarresa, que té 165 metres de longitud, i el viaducte sobre la riera del Lluçanès, de 125 metres.

- Variant de Prats de Lluçanès: Per tal d’evitar el pas de la via per l’interior del nucli de Prats de Lluçanès, es construirà una variant pel nord-est d’1,3 quilòmetres de longitud. En aquest tram es preveuen dos encreuaments:

Enllaç Prats-est, d’inici de la variant. Serà un enllaç a diferent nivell format per un pas inferior i una rotonda a cada costat del pas.

Intersecció Prats-nord. Serà una intersecció a nivell formada per un tercer carril central.
- Prats de Lluçanès – Olvan: Aquest tram té una longitud de 14,6 quilòmetres, des del final de la variant de Prats de Lluçanès fins a la variant d’Olvan. Al llarg d’aquest tram, se segueix el corredor de l’actual C-154.

Les principals interseccions previstes són:

Intersecció amb la carretera BV-4341 d’accés a Lluçà. Aquesta intersecció tindrà tercer carril central.

Intersecció amb la carretera BV-4406, de Santa Maria de Merlès.

Interseccions de la zona de la Pinya: tres encreuaments en forma de T amb tercer carril.

Intersecció amb la carretera BV-4346 d’accés a Sagàs, amb tercer carril per als girs a l’esquerra.

Intersecció amb la carretera BV-4347 d’accés a Olvan, amb tercer carril.
En aquest tram, cal remarcar la construcció d’un viaducte de 114 metres sobre el rec del Pontarró, a més de l’ampliació d’alguns ponts existents.






Annexos

Nota de premsa (126KB)

Re: Connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat

Posted: Tuesday 01/07/2008 13:43
by genissimon
Obra de connexió Berguedà-Lluçanès-Osona llargament esperada, així com la connexió Solsonès-Berguedà-Ripollès.

De tota manera, són 22 Km amb un termini d'execució de 28 mesos, dóna 38 dies per quilòmetre. O el que és el mateix, 26 metres cada dia. Dóna la sensació que la faran "a pic i pala".

Espero que, un cop acabada l'obra, millorin els horaris i freqüències de la línia d'autobús Berga-Vic.

Salut !!

Comencen les obres a Olvan

Posted: Tuesday 31/03/2009 13:19
by UT440_132M
http://www.el9nou.cat/noticies.php?codi ... 41&ed_ov=o

La Generalitat inicia les obres de la carretera d'Olost a Olvan amb un cost de més de 31 milions

Els treballs han començat per la banda d'Olvan, al Berguedà

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) de la Generalitat ha iniciat aquest dilluns les obres de la carretera d'Olost a Olvan (Berguedà). El conjunt de les obres afectaran un tram de 22 quilòmetres de recorregut amb un cost superior als 31 milions d'euros, segons ha informat el Govern. L'execució de les obres tindran una durada de més de dos anys. Els primers treballs del condicionament de la carretera han començat a la zona d'Olvan. De fet, segons explica el departament, es tracta d'una obra que comportarà 'pràcticament, la construcció d'una nova carretera'.

Els primers treballs s'han iniciat per la banda del terme municipal d'Olvan i aniran avançant cap a Olost. Durant els primers mesos aquests treballs consistiran en el desbrossament dels terrenys, obres de drenatge i els primers moviments de
terres. Les actuacions, en aquesta primera fase, es duran a terme principalment fora de la calçada, el que farà que no provoquin cap afectació rellevant al trànsit.

Està previst que el conjunt de l'obra estigui enllestit en 28 mesos amb un pressupost de 31,2 milions d'euros.

Aquesta actuació correspon al tram central de l'itinerari que connecta l'Eix Transversal (a la zona de la Fontfreda) i l'Eix del Llobregat (a Gironella, Berguedà), que el Pla d'infraestructures del transport de Catalunya assigna a la xarxa bàsica de
carreteres. Fa dos anys, la Generalitat va construir ja el tram inicial d'aquest eix, des de l'Eix Transversal fins a Olost, amb una inversió de 15,4 milions d'euros i el tram final, corresponent a la variant d'Olvan - Gironella, que connecta amb l'Eix del Llobregat. / ACN

[Nota de premsa de la Generalitat (PDF)] [ Informació a la web de la Generalitat (no funciona)]

I el transport públic?

Posted: Tuesday 31/03/2009 15:11
by Guigui
UT440_132M wrote:Aquesta actuació correspon al tram central de l'itinerari que connecta l'Eix Transversal (a la zona de la Fontfreda) i l'Eix del Llobregat (a Gironella, Berguedà), que el Pla d'infraestructures del transport de Catalunya assigna a la xarxa bàsica de carreteres.
Parlant del PITC, quina freqüència de transport del que importa (el públic) hi té prevista la Generalitat, atès que és un tema de la seva incumbència (tot i que sembla que se'n vulgui escaquejar)?

Restriccions entre Lluçà i Olvan durant 1 any

Posted: Monday 24/05/2010 17:16
by UT440_132M
http://www.naciodigital.cat/llusanes/noticia/4958

Redacció Lluçanès.com | Actualitzat el 24/05/2010 a les 10:26h

Restriccions de trànsit entre Olvan i Lluçà durant 12 mesos

La C-154 quedarà tallada a les interseccions amb les carreteres BV-4341 i BV-4347.

Les obres que el DPTOP du a terme per a millorar l’itinerari entre Olost i Olvan entraran la setmana vinent en una nova fase d’execució, que comportarà restriccions de trànsit a la C-154 entre Lluçà i Olvan, durant un termini de 12 mesos. Aquestes afectacions, que abastaran un tram de 14 quilòmetres, consistiran en el tancament de la carretera i el desviament del trànsit per itineraris alternatius.

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) té en marxa les obres de condicionament de l’itinerari entre els municipis d’Olost i Olvan, que permetran millorar substancialment les comunicacions en aquest àmbit, així com la connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat. Aquests treballs compten amb una inversió de 31,2 MEUR.

Les obres abasten una longitud de 21,8 quilòmetres, entre els termes municipals d’Olost, Lluçà, Sant Martí d'Albars, Prats de Lluçanès, Santa Maria de Merlès, Sagàs i Olvan. En la major part del recorregut, l’actuació significa la construcció d’una nova carretera amb petites variants de traçat que seguiran el corredor de les carreteres actuals. En la resta del recorregut, s’eixamplarà la calçada existent.

Els treballs van començar la primavera de l’any passat; en una primera fase, s’han dut a terme fora de la carretera i han consistit sobretot en els desviaments de serveis, desbrossament dels terrenys, obres de drenatge i moviments de terres.

Nova fase dels treballs

A partir de dimarts vinent, 25 de maig, les obres entren una nova fase d’execució, que afectarà la calçada i en conseqüència, implicarà restriccions a la circulació. Així, la C-154 quedarà tancada entre les interseccions amb les carreteres BV-4341 a Lluçà i BV-4347 a Olvan, durant un període de 12 mesos.

Per al trànsit de pas, els itineraris alternatius seran els següents:

Recorregut Vic – Gironella, per la C-25 i la C-16.
Prats de Lluçanès – Gironella per Navàs, amb la BV-4401 i la C-16.
Santa Maria de Merlès – Gironella, per la BV-4406.
Sagàs i la Quar - Gironella, per la carretera de la Guàrdia i Biure.

Tots aquests itineraris estan senyalitzats. Pel que fa al trànsit veïnal, cal indicar que quedarà garantit mitjançant una xarxa paral•lela de camins que s’han condicionat amb aquest propòsit, inclòs l’itinerari entre Santa Maria de Merlès i Sagàs. La comunicació d’aquests municipis amb Prats de Lluçanès quedarà assegurada mitjançant el condicionament d’un camí veïnal que enllaça la BV-4401 amb la BV-4406 al seu pas per Santa Maria de Merlès.

D’altra banda, es permetrà en tot moment la sortida dels veïns de la Quar, Sant Andreu de Sagàs i el carrer del Bonaire cap a la carretera de la Guàrdia o cap a Santa Maria de Merlès. Finalment, cal remarcar que el pont sobre la riera de Merlès romandrà obert al trànsit durant tota aquesta fase, per tal de garantir la connexió d’una banda a l’altra.

Adjudicada la variant d'Olost

Posted: Monday 29/11/2010 16:00
by UT440_132M
http://el9nou.cat/noticies_o_0/15493/ge ... _primavera

La Generalitat adjudica la variant d'Olost, que començarà a la primavera
última actualització: 25-11-2010 (19:16)
Forma part de la connexió amb Olvan. Amb un pressupost de 9,1 miions d'euros, tindrà una longitud de 2,5 quilòmetres, amb un carril de circulació per sentit.

Nota de premsa del Departament d'Obres Públiques de la Generalitat

"El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha adjudicat, per mitjà de l’empresa pública GISA, les obres de construcció de les variants d’Olost i de Sant Jaume d’Enveja. Les noves variants, que sumen una inversió d’11,3 MEUR, permetran millorar la mobilitat en aquests municipis, així com la fluïdesa i seguretat del trànsit.

Variant d’Olost · 9,1 MEUR

El DPTOP va posar en servei el 2007 una nova carretera que uneix Olost i l’Eix Transversal i, actualment, té en execució obres de condicionament i formació de variants en l’itinerari entre Olost i Olvan, que comporten una inversió de 39,1 MEUR.

En aquest context de millora de la mobilitat a la zona, ha impulsat ara la construcció d’una variant, que se situarà entre el final de la nova carretera i l’actuació ara en marxa.

Ara, el consell de GISA ha adjudicat les obres corresponents a la construcció d’aquesta variant, per un import de 9,1 MEUR. Es preveu que els treballs comencin la primavera vinent i tinguin una durada de 13 mesos.

Nova carretera de 2,5 quilòmetres

La variant d’Olost que ara s’adjudica tindrà una longitud de 2,5 quilòmetres i discorrerà pel costat est d’Olost, amb un traçat que s’inicia sobre la C-154 i finalitza a la BV-4405 (carretera cap a Prats de Lluçanès). La variant comptarà amb dos carrils de circulació, un per sentit, de 3,5 metres, i dos voral d’1 metre d’amplada, cadascun. Les obres se situen bàsicament al terme municipal d’Olost, si bé un petit tram inicial comprèn el terme d’Oristà.

La nova via s’iniciarà a la C-154, al sud-est del nucli urbà d’Olost. A uns 175 metres, es preveu una intersecció en forma de “T” per a l’accés a una indústria. En aquesta intersecció, es formarà un tercer carril central per a facilitar els girs a l’esquerra. A continuació, es prolonga el tercer carril central per una altra intersecció en “T” que forma l’accés sud a Olost, situat a uns 450 metres de l’origen. En aquest punt, es millora un tram d’uns 230 metres de la carretera cap al nucli urbà.

Posteriorment, la variant creua el torrent de Sant Genís, amb un viaducte de 100 metres. Passat el viaducte, es preveu un pas inferior per a donar continuïtat al camí de les Roques de la riera i després, es creua el torrent del Molí de Sallent, mitjançant un viaducte de 130 metres. Per sota d’aquest, es reposa un tram del camí de Comalrema i, posteriorment, un pas inferior permetrà donar continuïtat al camí de Pela, cap a una granja i a una zona industrial. D’altra banda, un altre viaducte de 180 metres permet creuar la riera d’Olost i donar pas a un camí.

Finalment, la variant incorpora una altra intersecció en “T” amb carril central de gir, que constitueix l’accés al nord d’Olost. Paral•lelament, es condicionen uns 300 metres de la via d’accés al nucli urbà. El traçat finalitza a la BV-4405 (cap a Prats de Lluçanès)".

Re: Connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat

Posted: Sunday 03/04/2011 17:55
by UT440_132M
http://www.naciodigital.cat/llusanes/noticia/5888

Redacció osona.com | Actualitzat el 01/04/2011 a les 15:22h

Tallada la carretera entre Olost i Santa Creu de Jutglar durant cinc mesos i mig

A partir d’aquest dilluns i a causa de les obres entre Olost i Olvan.

Les obres que el Departament de Territori i Sostenibilitat du a terme per a millorar l’itinerari entre Olost i Olvan entraran a partir de dilluns vinent en una nova fase d’execució, que comportarà restriccions de trànsit a la BP-4653 i la BV-4405 entre Olost i el nucli de Santa Creu de Jutglar, durant un termini de cinc mesos i mig. Aquestes afectacions, que abastaran un tram de 4 quilòmetres, consistiran en el tancament de la carretera i el desviament del trànsit per itineraris alternatius.
Així, els itineraris alternatius seran els següents:

* Recorregut Vic – Berga, per la C-25 i la C-16.

* Prats de Lluçanès – Olost, per la B-432.

* L’accés a Santa Creu de Jutglar s’efectua mitjançant desviaments provisionals per la BP-4653, des de Prats de Lluçanès. Es garanteix la continuïtat d’aquesta carretera amb la BV-4342 per accedir a Sant Martí d’Albars i Santa Eulàlia de Puig-oriol.

* Olost – Perafita, per Sant Bartomeu del Grau (C-154 i BV-4601).

* Prats de Lluçanès – Perafita, per Lluçà i Santa Eulàlia de Puig-oriol mitjançant la BV-4341, fins a connectar amb la BP-4653 a prop de Sant Agustí de Lluçanès.

Pel que fa a la comunicació veïnal entre Olost i Santa Creu de Jutglar, cal indicar que es mantindrà una xarxa paral•lela de camins en condicions adequades de transitabilitat.

Aquest tall afectarà a la línia regular d’autobusos entre Vic i Prats de Lluçanès per Olost, que es desviarà per la B-432 entre aquestes darreres poblacions, fet que suposa l’anul•lació provisional de la parada de Santa Creu de Jutglar durant aquest període.

El transport escolar mantindrà els seus itineraris habituals amb totes les seves parades, tant pel que fa a la línia de Santa Eulàlia de Puig-oriol com a la d’Alpens i Perafita.

Finalment, cal indicar que es mantenen els desviaments alternatius corresponents al tall programat de la C-154 entre Olvan i Sagàs fins a aquest estiu.


La connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat

Territori i Sostenibilitat té en marxa les obres de condicionament de l’itinerari entre els municipis d’Olost i Olvan, que permetran millorar substancialment les comunicacions en aquest àmbit, així com la connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat. Aquests treballs compten amb una inversió de 39 MEUR.

Les obres, que van començar la primavera de 2009, abasten una longitud de 21,8 quilòmetres, entre els termes municipals d’Olost, Lluçà, Sant Martí d'Albars, Prats de Lluçanès, Santa Maria de Merlès, Sagàs i Olvan. En la major part del recorregut, l’actuació significa la construcció d’una nova carretera amb petites variants de traçat que seguiran el corredor de les carreteres actuals. En la resta del recorregut, s’eixampla la calçada existent. Es preveu que els treballs concloguin a finals d’enguany.

Re: Connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat

Posted: Wednesday 22/06/2011 21:10
by UT440_132M
http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/1888 ... s_llucanes

Aquest dijous es reobre al trànsit la C-154 entre Prats de Lluçanès i Olvan
última actualització: 22-06-2011 (17:34)

El tram té una longitud de 5,3 quilòmetres, amb una reducció del trajecte d'1 quilòmetre respecte de l'antiga carretera. Inclou dos nous viaductes sobre les rieres de Pontarró i la Riba, de 105 metres i 45 metres, respectivament.

Nota de premsa de la Generalitat

"La C-154 entre Prats de Lluçanès i Olvan es reobre al trànsit demà
El Departament de Territori i Sostenibilitat obrirà demà el tram de la C-154 que estava tancat al trànsit entre Prats de Lluçanès i Olvan, dins les obres de millora de l'itinerari entre Olost i Olvan que du a terme.

El Departament de Territori i Sostenibilitat té en fase avançada les obres de condicionament de l’itinerari entre els municipis d’Olost i Olvan, que permetran millorar substancialment les comunicacions en aquest àmbit, així com la connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat. Aquests treballs compten amb una inversió de 39 MEUR.

Les obres, que van començar la primavera de 2009, abasten una longitud de 21,8 quilòmetres, entre els termes municipals d’Olost, Lluçà, Sant Martí d'Albars, Prats de Lluçanès, Santa Maria de Merlès, Sagàs i Olvan. En la major part del recorregut, l’actuació significa la construcció d’una nova carretera amb petites variants de traçat que segueixen el corredor de les carreteres antigues. En la resta del recorregut, s’eixampla la calçada existent.

Reobertura al trànsit

Demà, 23 de juny, es reobrirà al trànsit un nou tram del condicionament; en concret, el comprès entre Prats de Lluçanès i Olvan. Aquest tram, que es va tancar al trànsit per poder executar els treballs de la nova calçada l’any passat, té una longitud de 5,3 quilòmetres, amb una reducció d’un quilòmetre respecte de l’antiga carretera. Inclou dos nous viaductes sobre les rieres del Pontarró i la Riba, de 105 metres i 45 metres de longitud, respectivament.

Pel que fa a la resta de trams, cal remarcar:

• Els treballs es concentraran ara en gran part al tram entre Santa Creu de Jutglar i Olost, tancat al trànsit, que es preveu reobrir el setembre vinent. En aquest tram, de 3,8 km de longitud, el moviment de terres es troba ja gairebé finalitzat i estan avançades les obres de drenatge transversal. Cal remarcar un nou viaducte sobre la riera Gavarresa, de 95 metres de longitud, on pròximament es col·locaran les bigues.
• El tram entre Sagàs i Santa Maria de Merlès, d’1,5 km de longitud, es troba a la seva fase final de moviment de terres, amb la previsió d’ampliar el pont existent a la riera de Merlès a finals d’aquest estiu.
• En el tram de 4,2 quilòmetres, força avançat, entre el nou enllaç de Lluçà i Santa Creu de Jutglar, s’han iniciat ja les tasques per a formar el ferm. Aquest tram inclou la variant de Prats de Lluçanès i el nou viaducte de 95 metres sobre la riera del Lluçanès.
• Els trams entre el polígon industrial de Rocarrodona i Olvan (1 km) i entre Santa Maria de Merlès i Lluçà (3,4 km) ja es van obrir a la circulació a finals de l’any passat.

Treballs pendents

Amb independència de les successives obertures de trams a la circulació, cal indicar que resten tot un conjunt de tasques de senyalització definitiva, arranjament de camins, etc, que s’aniran completant en coexistència amb el trànsit durant els pròxims mesos. Es preveu posar en servei tota l’obra l’hivern vinent, a falta de l’última capa de paviment, que s’estendria quan les temperatures ho permetin, a principis de la primavera."

Re: Connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat

Posted: Monday 07/11/2011 20:44
by UT440_132M
http://www.naciodigital.cat/llusanes/noticia/6511

Redacció Osona.com | Actualitzat el 05/11/2011 a les 20:28h

La C-154 entre Lluçà i Santa Maria de Merlès es tallarà durant tres setmanes

Les obres de la carretera entre Olost i Olvan entren en una nova fase a partir d’aquest dilluns. Es garantiran itineraris alternatius.

A partir de dilluns vinent, 7 de novembre, les obres de condicionament de l’itinerari Olost-Olvan entren una nova fase d’execució que abastarà el pont sobre la riera de Merlès i implicarà restriccions a la circulació. Així, la C-154 quedarà tancada entre les interseccions amb les carreteres BV-4341 a Lluçà i BV-4406 a Santa Maria de Merlès, durant un període de tres setmanes.

Per al trànsit de pas, els itineraris alternatius seran els següents:

- Recorregut Vic – Gironella, per la C-25 i la C-16.
- Prats de Lluçanès – Gironella per Navàs, amb la BV-4401 i la C-16.


Pel que fa al trànsit veïnal, cal indicar que quedarà garantit mitjançant una xarxa paral•lela de camins. En concret, la comunicació de Santa Maria de Merlès amb Prats de Lluçanès quedarà assegurada mitjançant el condicionament d’un camí veïnal que enllaça la BV-4401 amb la BV-4406.

D’altra banda, es permetrà en tot moment l’accés dels veïns des de l’enllaç de Lluçà al sector del marge esquerre de la riera de Merlès.


Millores de les comunicacions

El Departament de Territori i Sostenibilitat té en marxa les obres de condicionament de l’itinerari entre els municipis d’Olost i Olvan, que permetran millorar substancialment les comunicacions en aquest àmbit, així com la connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat. Aquests treballs compten amb una inversió de 39 MEUR.

Les obres abasten una longitud de 21,8 quilòmetres; en la major part del recorregut, l’actuació significa la construcció d’una nova carretera amb petites variants de traçat que segueixen el corredor de les carreteres antigues. En la resta del recorregut, s’eixampla la calçada existent.

Els treballs, en fase avançada, es concentren actualment a la variant de Prats de Lluçanès, on s'estan completant diverses estructures, i a Santa Maria de Merlès. A la resta de l'actuació, només resten pendents feines de pavimentació, senyalització i acabats.

Es preveu que tota la nova traça de la carretera, a excepció de la variant de Prats de Lluçanès, estigui en servei a finals d'any i la primavera vinent, quan les temperatures ho permetin, s'estendrà l'última capa del paviment.

Re: Connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat

Posted: Friday 22/06/2012 9:04
by genissimon
Regió-7 wrote: Tallen la variant de Prats per poder construir un pont per a la font de les Coves

La nova variant de Prats de Lluçanès estarà tancada al trànsit les properes quatre setmanes. Això farà que els conductors que vulguin anar a Vic o a Berga es vegin obligats a passar per l'interior del nucli urbà d'aquesta població. El tall és motivat per la construcció d'un pont per accedir a la font de les Coves directament des de la zona de l'institut del poble. El nou pont serà apte per al pas de tot tipus de vehicles excepte els de gran tonatge. Un cop s'hagi enllestit el pont, es construirà la rotonda del carrer Mateu Garreta-cantonada avinguda de Pau Casals.

Re: Connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat

Posted: Monday 19/11/2012 10:42
by genissimon
Tallada per obres la BV-4405 (C-62) al P.K. 1,3 a Olost.

Això és a la sortida d'Olost direcció Prats de Lluçanès.

Itinerari alternatiu no senyalitzat ni apte per a vehicles pesants per la B-432.

El tall no està senyalitzat ni a la C-16 ni a la C-25. Els primers senyals els trobes a Prats de Lluçanès (venint de la C-16) i a Olost (venint de la C-25).

Salut !!
Lluçanès.com wrote: Tallada durant 15 dies la BV-4405 que uneix Olost i Prats

Des del passat 12 de novembre.

La carretera BV-4405 patirà des d’aquest dilluns, 12 de novembre, restriccions de trànsit al terme d’Olost com a conseqüència de les obres de la variant d’Olost, durant un termini de dues setmanes.

El Departament de Territori i Sostenibilitat està executant les obres de la variant d’Olost, que consisteixen en la formació d’una nova via de 2,5 quilòmetres que evitarà el pas per l’interior del nucli i comunicarà la carretera C-154 d’Olost a l’Eix Transversal amb la BV-4405. Els treballs compten amb un pressupost de 9,1 MEUR.

A partir d’aquest dilluns, per tal de dur a terme les tasques de connexió de la variant amb la nova carretera d’Olost a Olvan i de finalització de l’encreuament amb la BV-4405, es produiran restriccions de trànsit. En concret, es tancarà la carretera BV-4405 en el quilòmetre 1 i es desviarà el trànsit per la carretera B-432, d’Olost a Prats de Lluçanès.

Aquesta afectació, que tindrà una durada de dues setmanes, comportarà el desviament també per aquest itinerari de la línia regular d’autobusos entre Vic i Prats de Lluçanès per Olost. D’aquesta manera, s’anul·la provisionalment la parada de Santa Creu de Jutglar, durant el mateix període. Cal indicar que el transport escolar mantindrà els seus itineraris habituals.

Re: Connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat

Posted: Monday 26/11/2012 15:11
by genissimon
Reobert l'enllaç a Olost.

Salut !!

Re: Connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat

Posted: Tuesday 05/02/2013 10:07
by genissimon
Departament de Territori i Sostenibilitat, 4 de febrer de 2013 wrote: Territori i Sostenibilitat completa la millora de la carretera entre Olost i Olvan
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha completat les obres de condicionament de l’itinerari entre Olost i Olvan, que han abastat una longitud de prop de 22 quilòmetres. Els treballs, que s’han dut a terme en diverses fases, han comptat amb una inversió de 41 MEUR. Aquesta actuació ha millorat el traçat de l’itinerari i facilita les comunicacions entre municipis d’Osona i del Berguedà i la connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat.

PDF sencer

Mapa actuació:
Image

foto zona Sagàs:
Image

foto zona Santa Maria de Merlès:
Image
També ha estat publicat al Regió-7

Re: Connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat

Posted: Thursday 16/05/2013 8:24
by genissimon

Re: Connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat

Posted: Wednesday 24/07/2013 9:25
by genissimon
La Rella, informatiu del Lluçanès, 19 de juliol de 2013 wrote: La variant d'Olost s'obrirà el 28 de juliol
Les obres s'han realitzat durant un any i mig amb un pressupost de 9 milions d'euros
[...]

Re: Connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat

Posted: Monday 29/07/2013 0:08
by UT440_132M
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... x/llucanes

La nova la variant d'Olost gairebé enllesteix l'Eix del Lluçanès

La posada en servei de la nova via aquest diumenge, pas de gegant per connectar la C25 i la C16

Q.S., Olost | Actualitzat el 28/07/2013 a les 16:24hArxivat a: Municipis, eix lluçanès, carretera

"És una obra important per Olost, pel Lluçanès, per Osona, pel Berguedà, pel Bages, i pel país". Amb aquesta mostra de satisfacció, l'alcalde d'Olost del Lluçanès, Josep Maria Freixanet, ha encetat el parlament de la inauguració oficial i posada en servei de la nova variant del municipi que ha comptat amb el conseller de Territori i Sostenibilitat TES), Santi Vila.

La nova carretera permet evitar el pas per l’interior del nucli i millorar, així, la mobilitat i la seguretat viària. Segons Freixanet, la nova via amb tres ponts és "un camí per fer circular el capital humà". La construcció de la variant ha comptat amb un pressupost de 9,1 MEUR i s’emmarca en les millores en les comunicacions que la Generalitat ha dut a terme en aquest àmbit.

En aquest sentit, el Departament de TES va finalitzar recentment les obres de condicionament que van abastar uns 22 quilòmetres de les carreteres que formen l’itinerari entre Olost i Olvan, amb una inversió de 41 MEUR. Aquesta obra ha millorat la comoditat i la seguretat en la conducció i la connexió entre Osona i el Berguedà. Així mateix, ha acostat dos eixos viaris importants de la xarxa viària catalana com l’eix Transversal (C-25) i l’eix del Llobregat (C-16).


Variant de 2,5 quilòmetres

La nova variant té una longitud de 2,5 quilòmetres de longitud i connecta la carretera C-154 (d’Olost a l’Eix Transversal) amb la BV-4405, per l’est del nucli urbà d’Olost. Compta amb dos carrils de circulació, un per sentit, de 3,5 metres d’amplada, i dos vorals d’1 metre.

El traçat de la nova carretera s’inicia a la C-154, al sud-est del nucli urbà d’Olost. A uns 175 metres, s’ha format una intersecció en forma de “T” per a l’accés a una indústria. En aquesta intersecció, s’ha construït un tercer carril central per a facilitar els girs a l’esquerra. A continuació, s’ha format una altra intersecció en “T” amb carril central de gir que constitueix l’accés sud a Olost. En aquest punt, s’ha millorat un tram d’uns 230 metres de la carretera cap al nucli urbà.

Posteriorment, la variant creua el torrent de Sant Genís, amb un viaducte de 100 metres de longitud. Passat el viaducte, s’ha construït un pas inferior per a donar continuïtat al camí de les Roques de la riera i després, es creua el torrent del Molí de Sallent, mitjançant un viaducte de 130 metres. Per sota d’aquest, s’ha reposat un tram del camí de Comalrema. La variant té després un pas inferior per a donar continuïtat al camí de Pela, que accedeix cap a una granja i a una zona industrial. Posteriorment, un altre viaducte de 180 metres permet creuar la riera d’Olost i donar pas a un camí.

Finalment, la variant incorpora una altra intersecció en “T” amb carril central de gir, que constitueix l’accés al nord d’Olost. Paral·lelament, s’han condicionat uns 300 metres de la via d’accés al nucli urbà. El traçat finalitza a la BV-4405 (cap a Prats de Lluçanès).

Variant de Sagàs

Pel que fa a altres actuacions de millora de la xarxa viària en aquest àmbit, cal indicar que el Departament de TES té en fase avançada de redacció l’estudi informatiu de la variant de Sagàs. Es preveu sotmetre aquest projecte a informació pública la tardor vinent.

Re: Connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat

Posted: Friday 08/11/2013 8:50
by genissimon
Departament de Territori i Sostenibilitat, 7 de novembre de 2013 wrote: Territori i Sostenibilitat sotmet a informació pública l'estudi informatiu de la variant de la C-154 al seu pas per Sagàs
L’estudi preveu la construcció d’un nou tram de 2,6 quilòmetres de longitud que discorrerà pel nord de la carretera original, per millorar la seguretat i evitar afectacions
Es preveu una inversió aproximada de 5,2 MEUR
L’actuació s’emmarca dins els treballs que el Departament està duent a terme per millorar el traçat i la seguretat en l’itinerari entre Olost i Olvan, i acostar dos eixos viaris importants de la xarxa: l’eix Transversal (C-25) i l’eix del Llobregat (C-16)
[...]

Re: Connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat

Posted: Friday 08/11/2013 13:42
by UT440_132M
genissimon wrote:
Departament de Territori i Sostenibilitat, 7 de novembre de 2013 wrote: Territori i Sostenibilitat sotmet a informació pública l'estudi informatiu de la variant de la C-154 al seu pas per Sagàs
L’estudi preveu la construcció d’un nou tram de 2,6 quilòmetres de longitud que discorrerà pel nord de la carretera original, per millorar la seguretat i evitar afectacions
Es preveu una inversió aproximada de 5,2 MEUR
L’actuació s’emmarca dins els treballs que el Departament està duent a terme per millorar el traçat i la seguretat en l’itinerari entre Olost i Olvan, i acostar dos eixos viaris importants de la xarxa: l’eix Transversal (C-25) i l’eix del Llobregat (C-16)
[...]
Aviam si comencen aviat, perquè quan et trobes un vehicle lent en aquell tram, comences a enrecordar-te de la mare del conductor del vehicle. Tot i que és poc tros, i la velocitat màxima si no recordo malament, està limitada a 60 km/h. es fa una mica pesat.

Re: Connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat

Posted: Friday 08/11/2013 13:54
by genissimon
UT440_132M wrote: Aviam si comencen aviat, perquè quan et trobes un vehicle lent en aquell tram, comences a enrecordar-te de la mare del conductor del vehicle. Tot i que és poc tros, i la velocitat màxima si no recordo malament, està limitada a 60 km/h. es fa una mica pesat.
Efectivament, són 2,5 Km a 60 Km/h per una carretera de 5 metres d'ample sense voral, enlloc dels 7 metres + voral d'1 metre dels trams fets de nou.

Salut !!

Re: Connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat

Posted: Monday 24/02/2014 13:44
by UT440_132M
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... x/llucanes

Territori millora l'accés de Sant Bartomeu a l'Eix del Lluçanès

La Generalitat inverteix 357.000 euros en arreglar el camí d’Alboquers, que connecta el municipi amb la nova carretera Olost-Olvan

Redacció Osona.com | Actualitzat el 24/02/2014 a les 07:56hArxivat a: Municipis, Eix del Lluçanès, Lluçanès, camí d'Alboquers, Departament de Territori i Sostenibilitat

Image
Mapa del camí d'Alboquers. Foto: Generalitat de Catalunya

El Departament de Territori i Sostenibilitat iniciarà aquesta setmana les obres de millora del camí d’Alboquers, que connecta les carreteres B-433 i C-154 i facilita l’accés al nucli de Sant Bartomeu del Grau. Aquesta actuació compta amb un pressupost de 357.000 euros.

L’estiu passat van entrar en servei les obres de la variant d’Olost, que van tenir un cost de 10,2 MEUR. Aquestes obres formen part de l’Eix del Lluçanès (C-62), la nova carretera construïda entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat, entre Olost i Olvan. Per tal millorar la connectivitat de l’entorn, i en concret l’accés de Sant Bartomeu del Grau al nou eix viari, ara s’executen obres de pavimentació i millora del camí d’Alboquers.

Els treballs consistiran principalment en l'eixamplament del camí existent en una longitud aproximada d’1,3 quilòmetres, tot augmentant la calçada de 5 a 7 metres, de manera que es formarà una nova secció formada per dos carrils de 3 metres i dos vorals de 0,5 metres.

D’altra banda, es preveuen altres obres de millora del drenatge, la senyalització i mesures d’integració ambiental. Aquesta actuació abasta els termes municipals de Muntanyola i Sant Bartomeu del Grau. Es preveu que l’obra conclogui abans de l’estiu vinent.