Connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat
Posted: Sunday 29/06/2008 18:12
Extret del DPTOP
http://www10.gencat.cat/ptop/AppJava/ca ... d_a_la.jsp
El Govern dóna llum verd a la millora de les carreteres entre Olost i Olvan
Data: 25/6/2008
El Govern ha aprovat l’ocupació urgent dels béns afectats d’expropiació que permetran executar les obres de millora de les carreteres que conformen el recorregut entre Olost i Olvan, que suposaran una inversió de 47,2 MEUR. Les obres començaran aquesta tardor i abastaran una longitud de prop de 22 quilòmetres.
Connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat
Les carreteres d’Olost a Olvan formen part d’un eix viari que el nou Pla d’Infraestructures del Transport de Catalunya ha assignat a la xarxa bàsica, ja que serveix per a connectar l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat. L’any passat, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques va construir el tram inicial d’aquest eix, des de l’Eix Transversal –a la zona de la Fontfreda– fins a Olost, amb una inversió de 15,4 MEUR i el tram final, corresponent a la variant d’Olvan - Gironella, que connecta amb l’Eix del Llobregat.
Ara, el PTOP impulsa les obres per tal de configurar el tram central d’aquest eix, a partir de la millora del recorregut que actualment conformen les carreteres entre Olost i Olvan. El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) va publicar el passat mes de maig l’anunci de licitació de les obres per un valor de 47,2 MEUR. Es preveu que els treballs s’adjudiquin durant l’estiu i puguin començar la tardor, amb un termini d’execució de 28 mesos.
Una nova carretera de 22 quilòmetres
Les obres abastaran una longitud de 21,8 quilòmetres, als termes municipals d’Olost, Lluçà, Sant Martí d'Albars, Prats de Lluçanès, Santa Maria de Merlès, Sagàs i Olvan. En la major part del recorregut, l’actuació significarà la construcció d’una nova carretera amb petites variants de traçat que seguiran el corredor de les carreteres existents, amb els paràmetres adequats per a la funcionalitat prevista. En la resta del recorregut, s’eixamplarà la calçada existent.
La carretera estarà formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1 metre d’amplada cadascun. En els trams amb més pendent, es preveu la construcció d’un tercer carril per avançaments; en total, es formaran 3,9 quilòmetres de vies lentes. En general, els encreuaments estaran formats per interseccions a nivell, amb tercers carrils centrals per als girs a l’esquerra.
D’altra banda, les obres preveuen la connexió amb els camins interceptats per la carretera. En alguns casos, es formaran camins laterals per tal de donar-los continuïtat i passos a diferent nivell sobre el tronc central de la carretera.
En aquesta actuació, es poden distingir els trams següents:
- Olost - Prats de Lluçanès: Aquest tram segueix el corredor de pas de l’actual BV-4405 i té una longitud de 5,7 quilòmetres. S’inicia al punt final de la futura variant d’Olost i s’acaba a l’inici de la variant de Prats de Lluçanès. En aquest tram, es formaran tres interseccions:
Intersecció amb tercer carril, amb la carretera BP-4653, de Perafita
Intersecció amb tercer carril, amb la carretera BV-4342, de Sant Martí d’Albars i Santa Eulàlia de Puig-oriol.
Intersecció amb tercer carril, d’accés a Santa Creu del Joglar.
Les principals estructures previstes són el viaducte sobre la riera Gavarresa, que té 165 metres de longitud, i el viaducte sobre la riera del Lluçanès, de 125 metres.
- Variant de Prats de Lluçanès: Per tal d’evitar el pas de la via per l’interior del nucli de Prats de Lluçanès, es construirà una variant pel nord-est d’1,3 quilòmetres de longitud. En aquest tram es preveuen dos encreuaments:
Enllaç Prats-est, d’inici de la variant. Serà un enllaç a diferent nivell format per un pas inferior i una rotonda a cada costat del pas.
Intersecció Prats-nord. Serà una intersecció a nivell formada per un tercer carril central.
- Prats de Lluçanès – Olvan: Aquest tram té una longitud de 14,6 quilòmetres, des del final de la variant de Prats de Lluçanès fins a la variant d’Olvan. Al llarg d’aquest tram, se segueix el corredor de l’actual C-154.
Les principals interseccions previstes són:
Intersecció amb la carretera BV-4341 d’accés a Lluçà. Aquesta intersecció tindrà tercer carril central.
Intersecció amb la carretera BV-4406, de Santa Maria de Merlès.
Interseccions de la zona de la Pinya: tres encreuaments en forma de T amb tercer carril.
Intersecció amb la carretera BV-4346 d’accés a Sagàs, amb tercer carril per als girs a l’esquerra.
Intersecció amb la carretera BV-4347 d’accés a Olvan, amb tercer carril.
En aquest tram, cal remarcar la construcció d’un viaducte de 114 metres sobre el rec del Pontarró, a més de l’ampliació d’alguns ponts existents.
Annexos
Nota de premsa (126KB)
http://www10.gencat.cat/ptop/AppJava/ca ... d_a_la.jsp
El Govern dóna llum verd a la millora de les carreteres entre Olost i Olvan
Data: 25/6/2008
El Govern ha aprovat l’ocupació urgent dels béns afectats d’expropiació que permetran executar les obres de millora de les carreteres que conformen el recorregut entre Olost i Olvan, que suposaran una inversió de 47,2 MEUR. Les obres començaran aquesta tardor i abastaran una longitud de prop de 22 quilòmetres.
Connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat
Les carreteres d’Olost a Olvan formen part d’un eix viari que el nou Pla d’Infraestructures del Transport de Catalunya ha assignat a la xarxa bàsica, ja que serveix per a connectar l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat. L’any passat, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques va construir el tram inicial d’aquest eix, des de l’Eix Transversal –a la zona de la Fontfreda– fins a Olost, amb una inversió de 15,4 MEUR i el tram final, corresponent a la variant d’Olvan - Gironella, que connecta amb l’Eix del Llobregat.
Ara, el PTOP impulsa les obres per tal de configurar el tram central d’aquest eix, a partir de la millora del recorregut que actualment conformen les carreteres entre Olost i Olvan. El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) va publicar el passat mes de maig l’anunci de licitació de les obres per un valor de 47,2 MEUR. Es preveu que els treballs s’adjudiquin durant l’estiu i puguin començar la tardor, amb un termini d’execució de 28 mesos.
Una nova carretera de 22 quilòmetres
Les obres abastaran una longitud de 21,8 quilòmetres, als termes municipals d’Olost, Lluçà, Sant Martí d'Albars, Prats de Lluçanès, Santa Maria de Merlès, Sagàs i Olvan. En la major part del recorregut, l’actuació significarà la construcció d’una nova carretera amb petites variants de traçat que seguiran el corredor de les carreteres existents, amb els paràmetres adequats per a la funcionalitat prevista. En la resta del recorregut, s’eixamplarà la calçada existent.
La carretera estarà formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1 metre d’amplada cadascun. En els trams amb més pendent, es preveu la construcció d’un tercer carril per avançaments; en total, es formaran 3,9 quilòmetres de vies lentes. En general, els encreuaments estaran formats per interseccions a nivell, amb tercers carrils centrals per als girs a l’esquerra.
D’altra banda, les obres preveuen la connexió amb els camins interceptats per la carretera. En alguns casos, es formaran camins laterals per tal de donar-los continuïtat i passos a diferent nivell sobre el tronc central de la carretera.
En aquesta actuació, es poden distingir els trams següents:
- Olost - Prats de Lluçanès: Aquest tram segueix el corredor de pas de l’actual BV-4405 i té una longitud de 5,7 quilòmetres. S’inicia al punt final de la futura variant d’Olost i s’acaba a l’inici de la variant de Prats de Lluçanès. En aquest tram, es formaran tres interseccions:
Intersecció amb tercer carril, amb la carretera BP-4653, de Perafita
Intersecció amb tercer carril, amb la carretera BV-4342, de Sant Martí d’Albars i Santa Eulàlia de Puig-oriol.
Intersecció amb tercer carril, d’accés a Santa Creu del Joglar.
Les principals estructures previstes són el viaducte sobre la riera Gavarresa, que té 165 metres de longitud, i el viaducte sobre la riera del Lluçanès, de 125 metres.
- Variant de Prats de Lluçanès: Per tal d’evitar el pas de la via per l’interior del nucli de Prats de Lluçanès, es construirà una variant pel nord-est d’1,3 quilòmetres de longitud. En aquest tram es preveuen dos encreuaments:
Enllaç Prats-est, d’inici de la variant. Serà un enllaç a diferent nivell format per un pas inferior i una rotonda a cada costat del pas.
Intersecció Prats-nord. Serà una intersecció a nivell formada per un tercer carril central.
- Prats de Lluçanès – Olvan: Aquest tram té una longitud de 14,6 quilòmetres, des del final de la variant de Prats de Lluçanès fins a la variant d’Olvan. Al llarg d’aquest tram, se segueix el corredor de l’actual C-154.
Les principals interseccions previstes són:
Intersecció amb la carretera BV-4341 d’accés a Lluçà. Aquesta intersecció tindrà tercer carril central.
Intersecció amb la carretera BV-4406, de Santa Maria de Merlès.
Interseccions de la zona de la Pinya: tres encreuaments en forma de T amb tercer carril.
Intersecció amb la carretera BV-4346 d’accés a Sagàs, amb tercer carril per als girs a l’esquerra.
Intersecció amb la carretera BV-4347 d’accés a Olvan, amb tercer carril.
En aquest tram, cal remarcar la construcció d’un viaducte de 114 metres sobre el rec del Pontarró, a més de l’ampliació d’alguns ponts existents.
Annexos
Nota de premsa (126KB)