Page 1 of 2

Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar

Posted: Wednesday 02/07/2008 0:17
by metring
Enceto aquest fil, inspirant-me en pàgines que parlen de productes que es van deixar de fer al haver fracassat. Quins casos coneixeu vosaltres de cotxes anunciats a bombo i plateret, i que després no els va comprar ningú, o de trens que van sortir defectuosos, o busos?

Es podria parlar de fracas de la sèrie 445 de la Renfe, per exemple?

O la moto aquella estranya de la BMW, amb aquella mena de tapa estranya, la recordeu?

Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar

Posted: Wednesday 02/07/2008 0:58
by wefer
Ara mateix em venen al cap uns quants exemples, però n'hi ha centenars més

Automòbils:
  • Ford Scorpio última versió: van arriscar molt amb un disseny totalment trenacdor... i va sortir malament. En van vendre quatre, i encara sort
  • Renault 14: va ser un fracàs degut a que va ser massa innovador per la seva època. Se'n van vendre forces, però molt per sota de les previsions.
  • Renault Avantime: doncs el seu nom ja ho diu tot... massa avançat pel seu temps (i massa car, de pas).
Trens:
  • Platanito: massa avançat per a la Renfe del seu temps. No van tenir paciència per fer-lo funcionar correctament i el van abandonar
  • 445: un projecte per reflotar la indústria espanyola del ferrocarril... però l'enfonsament de la indústria va arribar abans que es pogués posar en producció ja que algú va pensar que era més fàcil vendre les fàbriques als estrangers que pensar com tirar-les endavant. El typical spanish "que inventen ellos".
Avions
  • Concorde: molts esforços per fer un avió europeu emblemàtic sense competència... però el que importa realment a les companyies és que sigui rendible, i aquest avió no ho era.

Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar

Posted: Wednesday 02/07/2008 11:13
by megapauer
wefer wrote: Automòbils:
[*]Renault Avantime: doncs el seu nom ja ho diu tot... massa avançat pel seu temps (i massa car, de pas).[/list]
I massa lleig.

Un altre fracàs: el Volkswagen Phaeton: Qui es vol gastar els diners en aquest cotxe, no compra un VW sinó un Audi.

Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar

Posted: Wednesday 02/07/2008 12:40
by genissimon
Et replico.

El Renault 14, el principal problema que tenia era mecànic: el motor douvrin i el canvi de velocitats compartien el mateix oli. Resultat: problemes de canvi de velocitats per l'oli brut del motor. A més, el motor no era d'origen Renault, sinó PSA. Per això, a la més mínima Renault se'l va "carregar" i en el seu lloc va venir el 9/11. En teoria venia a substituir el mític R-6, evolució del R-4L, però a Espanya el 6 va sobreviure al 14 (i el 4 al 6).

Aquest motor es va instal·lar també als Peugeot 104 i 205 (*), al Talbot Samba i als Citroëns LNA i Visa.

* Els 205 "espanyols" duien motors d'orígen Simca. Mític era el 205 GT, amb el mateix motor de 1441 cm3 del Simca 1200 TI. Després tots van portar motors XU i TU, com els dels Citroën AX.

Pel que fa al 445, la cadena de tracció i els bogies són els que després es van implantar als 446.

I el Concorde, va néixer quan va començar la primera gran crisi del petroli als primers 70. Va anar sempre lligat de mans i peus. A part de British Airways i Air France no en van vendre cap a ningú més. De tota manera, de l'experiència industrial del Concorde, va néixer EADS, fabricant dels AIRBUS.

Salut !!
wefer wrote:Ara mateix em venen al cap uns quants exemples, però n'hi ha centenars més

Automòbils:
  • Ford Scorpio última versió: van arriscar molt amb un disseny totalment trenacdor... i va sortir malament. En van vendre quatre, i encara sort
  • Renault 14: va ser un fracàs degut a que va ser massa innovador per la seva època. Se'n van vendre forces, però molt per sota de les previsions.
  • Renault Avantime: doncs el seu nom ja ho diu tot... massa avançat pel seu temps (i massa car, de pas).
Trens:
  • Platanito: massa avançat per a la Renfe del seu temps. No van tenir paciència per fer-lo funcionar correctament i el van abandonar
  • 445: un projecte per reflotar la indústria espanyola del ferrocarril... però l'enfonsament de la indústria va arribar abans que es pogués posar en producció ja que algú va pensar que era més fàcil vendre les fàbriques als estrangers que pensar com tirar-les endavant. El typical spanish "que inventen ellos".
Avions
  • Concorde: molts esforços per fer un avió europeu emblemàtic sense competència... però el que importa realment a les companyies és que sigui rendible, i aquest avió no ho era.

Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar

Posted: Wednesday 02/07/2008 14:00
by cristian26
Penso que aquest monstre d'avio com n'és l'Airbus, és un fracàs abans de començar :|

Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar

Posted: Wednesday 02/07/2008 20:17
by UT440_132M
Conec un altre cotxe que va fracassar i diria que per poc segur, l'OPEL SINTRA, antecessor del Zafira antic, en corren alguns, però no masses. També els 206 i 307 sedan, no van arribar mai a veure la llum.

Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar

Posted: Wednesday 02/07/2008 20:39
by megapauer

Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar

Posted: Wednesday 02/07/2008 22:14
by metring
Carai, un fil molt complet sobre cotxes fracasats! Però aquí podem també parlar de trens, tramvies, avions, i tota la pesca.

Sobre tramvies, acabo de recordar el Combino de Siemens. A un munt de ciutats, van haver de retirar-los, degut a la fabricació deficient, que provocava que es trenquessin literalment, els carrossers. A unes quantes, van haver d'acabar tirant de tramvies antics. Les pèrdues de la Siemens van ser mil·lionàries.

Aquí teniu un extracte de l'article dedicat als Combino de la Wikipedia:
004 - Callback due to flaws in construction

On March 12, 2004, Siemens admitted to problems concerning the stability of the car bodies and, as a measure of precaution, instructed all public transportation services to take all Combinos with a mileage of more than 120,000 km out of service. Torsion forces generated in S-curves were much higher than anticipated, leading to cracks around the articulations between the car modules. Subsequently, hairline cracks were found in the joints of the aluminium bodies, which could cause the roof to collapse in the case of an accident.

On April 12, Siemens admitted that the Combinos had been built according to the specification of a wrong technical standard. Siemens put provisions of more than €300 million into its balance sheet, but some analysts still expect a higher fallout.

Siemens launched three stage process of rebuilding the 454 modules affected. This relieves forces on the body modules and reinforces the modules to give an expected 30-year life.[1]. The cost of the rebuild programme was put at €400m.

Massa aviat per dir-ho

Posted: Thursday 03/07/2008 0:03
by Guigui
cristian26 wrote:Penso que aquest monstre d'avio com n'és l'Airbus, és un fracàs abans de començar :|
Encara és massa aviat per dir-ho: Boeing també està tenint problemes amb la producció del Dreamliner, i és que els dos fan mans i mànigues per avançar-se a la competència i no els paren de sorgir imprevists.

Però l'A-380 (deus voler dir aquest) té, en principi, bones perspectives d'èxit, gràcies a la seva capacitat i al seu baix consum relatiu.

Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar

Posted: Thursday 03/07/2008 22:26
by UT440_132M
També va fracassar estrepitosament l'Scenic RX4, que es veu que si anaves a la muntanya a fer el que es fa amb un 4x4 normal bolcava. Mai he cregut en els "totcamí".

Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar

Posted: Friday 04/07/2008 22:02
by JaMiRo!
El primer Mercedes Classe A fou un fracàs, era inestable...

Més info.

:o

Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar

Posted: Saturday 05/07/2008 11:41
by awe
Ma mare va tenir un Renault Fuego 2.0. El va tenir com uns 10 o 12 anys, i no se li va espatllar mai res de res, i venia força ben equipat per l'època. Va sortir boníssim i era còmode en trajectes llargs, però se'n veien poquíssims. Oi que no n'hi va haver mai gaires?

Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar

Posted: Saturday 05/07/2008 11:51
by metring
awe wrote:Ma mare va tenir un Renault Fuego 2.0. El va tenir com uns 10 o 12 anys, i no se li va espatllar mai res de res, i venia força ben equipat per l'època. Va sortir boníssim i era còmode en trajectes llargs, però se'n veien poquíssims. Oi que no n'hi va haver mai gaires?
Doncs, precisament, al fòrum de Piel de Toro, se'n parla d'un que possiblement estigui abandonat:

http://www.foro.pieldetoro.net/foros/sh ... hp?t=93135
Paseando por Barcelona, he encontrado este Renault Fuego, aparcado en la c/ Pallars (lado mar) cerca de Pere IV.
Parece estar abandonado y tiene una puerta forzada. El estado interior es bueno, y el exterior es aceptable como podéis ver en las fotografías.
A ver si a alguien le interesa.

Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar

Posted: Saturday 05/07/2008 23:43
by UT440_132M
Un altre que està fracassant estrepitosament, és el Seat Toledo, i ho dic en present perquè encara es comercialitza, tot i que fa temps que vaig llegir a AUTOPISTA que sortiria un nou model més semblant a l'anterior, degut al seu poc volum de vendes.

Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar

Posted: Monday 07/07/2008 12:23
by awe
I el VolksWagen EOS? És un model modern però gairebé no se'n veuen.

Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar

Posted: Monday 07/07/2008 13:23
by victorcasta
UT440_132M wrote:Un altre que està fracassant estrepitosament, és el Seat Toledo, i ho dic en present perquè encara es comercialitza, tot i que fa temps que vaig llegir a AUTOPISTA que sortiria un nou model més semblant a l'anterior, degut al seu poc volum de vendes.
És que és lleig de collons... :)

Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar

Posted: Monday 07/07/2008 13:43
by genissimon
Si no recordo malament el fuego era una "evolució" del R-18, amb els mateixos motors i plataforma.

El "senzill" tenia poc motor (2.0 gasolina) per a un esportiu i el turbo (bruto, a l'època) si no recordo malament era bastant car i difícil de conduir de pressa (coses del turbo amb carburador).

Salut !!
awe wrote:Ma mare va tenir un Renault Fuego 2.0. El va tenir com uns 10 o 12 anys, i no se li va espatllar mai res de res, i venia força ben equipat per l'època. Va sortir boníssim i era còmode en trajectes llargs, però se'n veien poquíssims. Oi que no n'hi va haver mai gaires?

Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar

Posted: Monday 07/07/2008 19:58
by UT440_132M
genissimon wrote:Si no recordo malament el fuego era una "evolució" del R-18, amb els mateixos motors i plataforma.

El "senzill" tenia poc motor (2.0 gasolina) per a un esportiu i el turbo (bruto, a l'època) si no recordo malament era bastant car i difícil de conduir de pressa (coses del turbo amb carburador).

Salut !!
awe wrote:Ma mare va tenir un Renault Fuego 2.0. El va tenir com uns 10 o 12 anys, i no se li va espatllar mai res de res, i venia força ben equipat per l'època. Va sortir boníssim i era còmode en trajectes llargs, però se'n veien poquíssims. Oi que no n'hi va haver mai gaires?
Això del turbo també passava al mític R5 Turbo. Mode off-topic, fa un temps en circula un original vermell per aqui el poble, amb matricula relativament nova, FMX diria.

Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar

Posted: Thursday 10/07/2008 0:42
by JaMiRo!
awe wrote:I el VolksWagen EOS? És un model modern però gairebé no se'n veuen.
És un model pijo, jo crec que pel que costa i pel segment que ocupa (i tenint en compte possibles competidors*) se'n veuen suficients.

*Aquest trasto està, crec, al segment dels CC (Coupé Cabriolet) mitjans-alts (=NO MEGANE CC, MICRA CC, 207 CC, estic parlant per exemple del FOCUS CC, etc.)

Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar

Posted: Tuesday 29/07/2008 10:29
by escursso
wefer wrote: Trens:
  • Platanito: massa avançat per a la Renfe del seu temps. No van tenir paciència per fer-lo funcionar correctament i el van abandonar
El Platanito, era un prototip per a Renfe que no va resultar i com aquest també hi ha el Talgo BT o XXI, un tren talgo amb dues locomotores diesel als extrems i amb rodadura despleçable. Actualment, d'un en van fer dos i els fan servir a ADIF com a laboratori rodant.