Page 1 of 1
Va d'amplada d'andanes
Posted: Monday 07/07/2008 14:03
by Trenscat
Escric aquest post per mirar si em podeu ajudar una mica. Estic fent un treball en el qual hem d'estimar quina és l'amplada d'andana mínima per tal que algú s'hi pugui estar i que no s'hi agobii. No estem parlant d'una andana sencera, sinó d'un petit tram que hi pugui haver al costat d'unes escales, ascensors, etc en una andana central. Resulta que en principi estava projectat que aquesta amplada fós de 3 metres però ara es planteja reduir-la a 1,41 metres; no us diré on és, però la "cagada" del projecte original té tela...
Total, voldria saber quina és l'amplada d'andana que considereu mínima per poder-hi estar sense patir agobiament mentre esperem el tren i considerant que no hi ha mampares ni coses rares.
Re: Va d'amplada d'andanes
Posted: Monday 07/07/2008 14:10
by Jordilar
Els 1,41m hi son a sants a l'espai que queda entre "l'habitacle" de les escales mecàniques i les vies, i per a mi es una distància insuficient. Amb 2m crec que ja n'hi hauria prou, però també s'hauria de considerar la densitat de gent que hi podria haber i que podria modificar aquest valor.
Salut,
Re: Va d'amplada d'andanes
Posted: Monday 07/07/2008 15:47
by aarongilp
1.41 metres en una estació deserta (és a dir, que hi passi poca gent) és suficient, si hi ha llocs de major amplada. Aquesta mateixa amplada, en una estació amb un volum de passatgers mitjà / alt és potencialment insegur, si aquest punt està enmig de l'andana o en un lloc on hi hagi un pas de persones important (dins de l'abast de la colocació del tren a l'andana).
Re: Va d'amplada d'andanes
Posted: Monday 07/07/2008 16:05
by orique
També s'ha de tenir en compte el tipus de trànsit que té aquesta estació. No és el mateix una estació de metro que una estació per on passin mercaderies directes o euromed's a 200 km/h.
Personalment un metre i escaig em sembla poc, jo ho deixaria en els 3 metres originals. Ara, que no sóc cap expert en la matèria...
Re: Va d'amplada d'andanes
Posted: Monday 07/07/2008 16:14
by mikado
A TRAMBAIX a mode d'exemple les andanes centrals oscil.len entre els 3.92 m i els 4.17 m
Re: Va d'amplada d'andanes
Posted: Monday 07/07/2008 19:29
by UT440_132M
Jo també crec que les andanes haurien de fer com a mínim 3 metres, ja que a moltes estacions fan menys, exemple que heu dit a Sants, i que també passa a P Catalunya, Arc de Triomf, etc... A més a més de que no estan protegides.
Re: Va d'amplada d'andanes
Posted: Monday 07/07/2008 22:04
by ferroviario_catalan
Para mi personalmente el peor anden que hay, es el de via 2-3 de Hospitalet. Teniendo en cuenta que se acumula mucha gente nada mas salir de las escaleras,y que el tren entra en via 2 a velocidad considerable, veo falta de amplitud de dicho anden. en el pasado seria suficiente,pero estamos en 2008 y me parece un retraso eso!
Re: Va d'amplada d'andanes
Posted: Tuesday 08/07/2008 9:25
by Platanito
ferroviario_catalan wrote:veo falta de amplitud de dicho anden. en el pasado seria suficiente,pero estamos en 2008 y me parece un retraso eso!
Eso es porque antes la gente no estaba tan gorda y no necesitaba tanto andén.
Re: Va d'amplada d'andanes
Posted: Thursday 10/07/2008 16:36
by cristian26
Trobo que els 3 metres hauria de ser una mesura mínima obligatòria ja que amb els 1.41 és una perillositat car algú pot caure a la via si s'hi acumula molta gent, a part que per estar-hi còmode és el més adient.
Re: Va d'amplada d'andanes
Posted: Thursday 10/07/2008 16:51
by orig440
cristian26 wrote:Trobo que els 3 metres hauria de ser una mesura mínima obligatòria ja que amb els 1.41 és una perillositat car algú pot caure a la via si s'hi acumula molta gent, a part que per estar-hi còmode és el més adient.
Un bon exemple és Sants
. De fet un cop, si no m'hagués ajudat un senyor, caic a la via!
Re: Va d'amplada d'andanes
Posted: Thursday 10/07/2008 17:11
by oriolp13
orig440 wrote:cristian26 wrote:Trobo que els 3 metres hauria de ser una mesura mínima obligatòria ja que amb els 1.41 és una perillositat car algú pot caure a la via si s'hi acumula molta gent, a part que per estar-hi còmode és el més adient.
Un bon exemple és Sants
. De fet un cop, si no m'hagués ajudat un senyor, caic a la via!
Dos coses:
-A Sants, la part on hi ha entrada/sortida cap al vestíbul i que és més estreta crec que no té problema, ja que allà no és un llco per estar-s'hi, o bé hi baixès perquè és la teva porta o bé hi ets de passada, pero no cal estacionar-s'hi
-L'andana que si que és ample és la del mig de canet
PD: avui a Martorell nose si ho teniu present han ficat un entarimat de fusta a l'andana de la via 1(la sense marquesina) per els trens més llargs. Doncs resulta que la ultima porta de les 447 no hi cap i queda distanciada de la tarima; per tant he tingut que saltar a la via i pujar a l'andana
. Per què no fan les coses ben fetes d'una vegada?