Page 1 of 7

Locomotora 250-032 a la via 5 de l'estació de Girona

Posted: Saturday 17/02/2007 13:54
by MRS
Hola, bon dia,
Aquest matí he vist la locomotora 250-032 apartada a la via núm. 5 de l'estació de Girona. Us aviso per si algú de Girona o rodalies, està interessat en fer-li una fotografia.

Salutacions,

Posted: Saturday 17/02/2007 14:05
by aarongilp
S'haurà quedat tirada segurament...si algú veu una loco a la via 5 és que s'ha quedat tirarda, i suposo que se l'enduran dilluns al matí...

Posted: Sunday 18/02/2007 12:19
by MRS
aarongilp wrote:S'haurà quedat tirada segurament...si algú veu una loco a la via 5 és que s'ha quedat tirarda, i suposo que se l'enduran dilluns al matí...
Us informo que avui ja no hi és. Potser se l'han endut ahir a la tarda o avui al matí.

Posted: Sunday 18/02/2007 12:23
by aarongilp
MRS wrote:
aarongilp wrote:S'haurà quedat tirada segurament...si algú veu una loco a la via 5 és que s'ha quedat tirarda, i suposo que se l'enduran dilluns al matí...
Us informo que avui ja no hi és. Potser se l'han endut ahir a la tarda o avui al matí.
Segurament, però això vol dir que l'he cagat xD

Posted: Sunday 18/02/2007 13:54
by MRS
Aaron, jo també pensava el mateix que tu...

Posted: Sunday 18/02/2007 17:34
by aarongilp
MRS wrote:Aaron, jo també pensava el mateix que tu...
Doncs l'hem cagat els dos xDDDD

Posted: Sunday 18/02/2007 19:19
by entfe001
fantito wrote:Recordo que entre Girona i Portbou tan sols hi ha una sola estació oberta (ferroaviariament parlant, una estació tancada és la que no admet cap tren fent maniobres, i no té res a veure amb la explotació econòmica de la mateixa) i és Figueres. Quant una locomotora no cap a Portbou s'aparta a Figueres. Si tampoc hi cap, s'aparta a Girona.
I considerant que no hi ha vies on apartar res a Maçanet que no siguin les de la costa, i per anar d'aquestes a la línia de Granollers ara s'ha de maniobrar pel costat Sils, si quelcom no es pogués apartar a Girona s'hauria de deixar a Sant Celoni :x

Del tema d'apartadors per avançaments en sentit Barcelona de la línia de Girona algun dia n'haurem de parlar: a dia d'avui només queden Girona i Granollers Centre sense necessitat d'interceptar l'altra via general.

Posted: Sunday 18/02/2007 19:29
by aarongilp
fantito wrote:Recordo que entre Girona i Portbou tan sols hi ha una sola estació oberta (ferroaviariament parlant, una estació tancada és la que no admet cap tren fent maniobres, i no té res a veure amb la explotació econòmica de la mateixa) i és Figueres. Quant una locomotora no cap a Portbou s'aparta a Figueres. Si tampoc hi cap, s'aparta a Girona.
Però no a la via 5 que, per a qui no ho sàpiga, és una via en topera, la qual només serveix per als trens costat BCN. Apart, si no cap a Portbou cap a Cerbère, i si no a Figueres (totes 3 amb espai suficient per a totes les locomotores que puguin haver). No, si estava a la via 5 el més problable és que s'havia quedat tirada i, per no molestar als dos trens que fan nit a l'estació se l'ha colocada allà.

Posted: Sunday 18/02/2007 20:04
by MRS
entfe001 wrote:
fantito wrote:Recordo que entre Girona i Portbou tan sols hi ha una sola estació oberta (ferroaviariament parlant, una estació tancada és la que no admet cap tren fent maniobres, i no té res a veure amb la explotació econòmica de la mateixa) i és Figueres. Quant una locomotora no cap a Portbou s'aparta a Figueres. Si tampoc hi cap, s'aparta a Girona.
I considerant que no hi ha vies on apartar res a Maçanet que no siguin les de la costa, i per anar d'aquestes a la línia de Granollers ara s'ha de maniobrar pel costat Sils, si quelcom no es pogués apartar a Girona s'hauria de deixar a Sant Celoni :x

Del tema d'apartadors per avançaments en sentit Barcelona de la línia de Girona algun dia n'haurem de parlar: a dia d'avui només queden Girona i Granollers Centre sense necessitat d'interceptar l'altra via general.
Però, ¿no es podria apartar aquesta locomotora a Flaçà o a Llançà si hi han vies de sobra? Em recordo que al novembre de 2004 vaig agafar el regional de les 09.52 a Girona per anar a Colera i van apartar el tren a Flaçà perquè el Talgo avancés el Regional. I en direcció Barcelona, no es podria apartar a Caldes de Malavella? La passada primavera, hi vaig veure apartat un tren d'obra.

Posted: Sunday 18/02/2007 20:08
by aarongilp
Si es volguéssin usar les agulles de Flaçà, Llançà...s'hauria d'enviar algú de circulació expressament a comandar-les, ja que són estacions tancades habitualment a la circulació, i no hi ha CTC (arriba només a Maçanet). El mateix per a d'altres com ara Caldes de Malavella o Girona-Mercaderies.

Posted: Sunday 18/02/2007 20:17
by MRS
aarongilp wrote:Si es volguéssin usar les agulles de Flaçà, Llançà...s'hauria d'enviar algú de circulació expressament a comandar-les, ja que són estacions tancades habitualment a la circulació, i no hi ha CTC (arriba només a Maçanet). El mateix per a d'altres com ara Caldes de Malavella o Girona-Mercaderies.
Gràcies, Aaron. Així, l'estació de Flaçà deu estar tancada a la circulació fa un o dos anys. :oops: :oops:
Per d'altra banda, aquí teniu la foto de la "susodicha":

Posted: Sunday 18/02/2007 20:19
by aarongilp
Flaçà va caure si no recordo malament a principis de 2006.

Posted: Sunday 18/02/2007 21:01
by George85
No es per re, però aquests d'ADIF son una mica mandrosos no?

Intenten evitar en tot lo possible els rebassaments en totes les línies.

Amb lo bé que aniria que REX i CATEX poguessin adelantar a rodalies més sovint... :roll:

Posted: Sunday 18/02/2007 21:02
by aarongilp
Pel que sé, es volen curar en salut, no volen un altre Torredembarra, però mentrestant, ens hem de fotre...

Posted: Sunday 18/02/2007 21:06
by entfe001
Entre Maçanet i Portbou les estacions que estan amb personal de circulació (és a dir, que poden moure agulles) són:
  • Maçanet
  • Girona
  • Figueres
  • Portbou
L'única excepció era Llançà, que s'obria un cop l'any pel tren especial per a l'entrega dels premis Perich, però pel que tinc entès ara se celebren a una localitat del Maresme.

Com que de Maçanet a Barcelona hi ha CTC, en aquest cas les agulles es poden moure sense necessitat presencial de personal de circulació (ho sé, estic simplificant molt el significat d'estació oberta o tancada a la circulació, però ho faig perquè ho entengui tothom ;)).

Desconec si amb l'enderroc de l'edifici de l'estació de Riells allò continua éssent estació o Adif ha tirat pel dret i ho ha reconvertit en baixador.

Posted: Sunday 18/02/2007 21:08
by Jordilar
Rebasos amb Mando Local o Rebasos amb CTC?

Perque en el Corredor del Mediterrani els trens s'adelanten inclús per les vies principals :o

Salut,

Edito: Aquest missatje va per el de l'Aaron. L'Eloi s'ha adelantat...

Posted: Sunday 18/02/2007 21:11
by Jordilar
Respecte lo de Riells, jo recordo haver vist enceses les senyals de les vies d'apartament.

Salut,

Posted: Sunday 18/02/2007 21:16
by entfe001
Si no recordo malament, a Caldes també estan enceses les senyals de sortida de les vies apartades. Evidentment, totes tancades.

Per altra banda, no recordo on es va comentar que o bé Renfe o bé Adif ha establert una taula de prioritats de circulacions, i en aquesta tenen preferència els serveis de rodalia per sobre dels regionals. Només els trens de mercaderies tenen menys prioritat. Agraïria confirmació o desmentiment.

Posted: Sunday 18/02/2007 21:17
by Guigui
aarongilp wrote:Pel que sé, es volen curar en salut, no volen un altre Torredembarra, però mentrestant, ens hem de fotre...
Posats a ser tan simplistes, que pleguin del servei ferroviari en general, així reduiran a zero el risc d'accidents. O potser han pres mesures d'aquesta "profunditat" perquè no torni a passar un altre Chinchilla?

:x

Posted: Sunday 18/02/2007 21:19
by entfe001
Guigui wrote:
aarongilp wrote:Pel que sé, es volen curar en salut, no volen un altre Torredembarra, però mentrestant, ens hem de fotre...
Posats a ser tan simplistes, que pleguin del servei ferroviari en general, així reduiran a zero el risc d'accidents. O potser han pres mesures d'aquesta "profunditat" perquè no torni a passar un altre Chinchilla?
L'accident de Torredembarra (i el de Chinchilla també) han deixat entreveure mancances importants en els procediments de gestió i execució de la circulació, sigui per mals hàbits o per concentració de tasques. En lloc d'atacar de fons aquest problemes per a solucionar-los, s'ha tirat pel dret: mort el gos, morta la ràbia.