Algunes novetats observades en el meu darrer viatge
Posted: Thursday 17/07/2008 17:10
Aquestes dues darreres setmanes he estat voltant en tren per França i Espanya amb la motxilla.
Tres novetats a destacar:
-a la variant de Burgos s´hi està posant via i catenària, no sé quan estarà acabada, però hi ha almenys una via a 25000V, i un canviador d´ample. Ni idea de què faran amb la línia d´Aranda.
-a la mateixa línia d´Aranda (Madrid-Aranda-Burgos), el tram Fuencarral-Valdelatas-El Goloso ha estat neutralitzat. Tots els trens circulen via Cantoblanco, cosa bastant més lògica (de fet, crec que només el Talgo passava per Valdelatas, i no hi parava...).
-s´ha obert el nou túnel Atocha-Chamartín, passa per Nuevos Ministerios (on l´estació es troba en una nau diferent de l´actual) i Sol (estació encara no acabada ni oberta).
Aquest túnel ha significat el reordenament de les línies de rodalies a Madrid. La C3 s´ha prolongat d´Atocha a Chamartín. Ara fa el recorregut Chamartín-Sol-Aranjuez.
La línia C4 s´ha prolongat d´Atocha a Colmenar i Alcobendas via Sol. Queda Parla-Sol-Colmenar Viejo/Alcobendas.
Els trens de les línies C7 i C10 han modificat recorregut, ja no arriben a Tres Cantos ni Colmenar ni Alcobendas. Alguns moren a Pitis. Segueixen passant per Recoletos.
També he observat una cosa una mica xunga: Regionals exprés Madrid-Ávila-Valladolid-León fets amb 446-447!, i n´he vist més d´un...
La Renfe no hauria de tractar tan malament als usuaris de Regionals, que a més, porten força viatgers...
Tres novetats a destacar:
-a la variant de Burgos s´hi està posant via i catenària, no sé quan estarà acabada, però hi ha almenys una via a 25000V, i un canviador d´ample. Ni idea de què faran amb la línia d´Aranda.
-a la mateixa línia d´Aranda (Madrid-Aranda-Burgos), el tram Fuencarral-Valdelatas-El Goloso ha estat neutralitzat. Tots els trens circulen via Cantoblanco, cosa bastant més lògica (de fet, crec que només el Talgo passava per Valdelatas, i no hi parava...).
-s´ha obert el nou túnel Atocha-Chamartín, passa per Nuevos Ministerios (on l´estació es troba en una nau diferent de l´actual) i Sol (estació encara no acabada ni oberta).
Aquest túnel ha significat el reordenament de les línies de rodalies a Madrid. La C3 s´ha prolongat d´Atocha a Chamartín. Ara fa el recorregut Chamartín-Sol-Aranjuez.
La línia C4 s´ha prolongat d´Atocha a Colmenar i Alcobendas via Sol. Queda Parla-Sol-Colmenar Viejo/Alcobendas.
Els trens de les línies C7 i C10 han modificat recorregut, ja no arriben a Tres Cantos ni Colmenar ni Alcobendas. Alguns moren a Pitis. Segueixen passant per Recoletos.
També he observat una cosa una mica xunga: Regionals exprés Madrid-Ávila-Valladolid-León fets amb 446-447!, i n´he vist més d´un...
La Renfe no hauria de tractar tan malament als usuaris de Regionals, que a més, porten força viatgers...