Un superesportiu de Reus
Posted: Thursday 24/07/2008 9:14
http://www.elperiodico.cat/
Un superesportiu de Reus
1. • La firma catalana IFR Automotive ha desenvolupat un vehicle de luxe que aporta importants innovacions tecnològiques i, a més, és respectuós amb el medi ambient
RAFAEL MORALES
LONDRES
Al saló de l'automòbil de Londres, que ahir va obrir les seves portes a l'entès públic britànic, està causant sensació la marca Aspid, que ha presentat un superesportiu que fa caure d'esquena, tant per l'aspecte extern com per les innovadores solucions tecnològiques que aporta al mercat. El més curiós del cas és que la investigació i el desenvolupament de la nova marca s'ha gestat en una nau del polígon industrial Agroreus, a Reus (Tarragona), on hi ha l'empresa IFR Automotive.
Des d'avui es poden fer comandes de l'Aspid Sport (95.000 euros) i de l'Aspid Supersport (135.000 euros), les dues versions del cotxe que equipa un únic motor de dos litres de cilindrada, encara que amb potències de 270 i 400 CV, respectivament. La novetat, però, no es limita a ser un luxós esportiu, ja que la tecnologia desenvolupada, sobretot a l'hora de reduir el pes del vehicle, aporta importants solucions tecnològiques que es poden aplicar a turismes normals o furgonetes.
"És un concepte de cotxe molt diferent del que hi ha actualment al mercat", explica Ignacio Fernández Rodríguez, soci fundador d'IFR i enginyer d'automoció amb una llarga experiència a Mitsubishi i Prodive.
El màxim responsable d'aquesta empresa de Reus confessa que el canvi de reglamentació adoptat per la FIA (Federació Internacional d'Automobilisme) està potenciant el desenvolupament de noves tecnologies. En cinc anys, amb un equip de 16 persones, han aconseguit fer realitat el projecte de l'Aspid, que aporta quatre noves patents a la indústria de l'automoció i que crearà prop de 200 llocs de treball més si es produeix la demanda calculada.
Reduir al màxim el pes del vehicle, fins a 698 quilos en aquest cas, ha estat un dels grans reptes que s'ha imposat l'equip de treball de Reus. Amb menys pes s'aconsegueix millorar els nivells de pol.lució i mantenir les prestacions esportives que demana un vehicle d'aquestes característiques. És a dir, passar de 0 a 100 km/h en 2,8 segons i aconseguir una velocitat de 160 km/h en només 5,9 segons. Són mesuraments que estan a l'altura dels millors esportius que existeixen actualment al mercat.
Baix consum de gasolina
Però l'Aspid també aporta una gran novetat respecte als esportius de la seva mateixa categoria, ja que els nivells de consum de combustible --malgrat que encara no disposen dels mesuraments homologats oficialment--, seran de prop de cinc litres per cada 100 km. En qualsevol cas, es tracta d'una quantitat de consum de gasolina que no té res a veure amb els 15 o 20 litres de mitjana que dilapiden els cotxes amb què haurà de competir.
El secret està en una estructura d'alumini i carboni, però també en les innovacions que els han permès reduir en 190 quilos el pes del xassís, d'estalviar el 50% del pes habitual en aspectes com el trapezi de la suspensió i els discos de fre, a més d'estalviar un terç en cables i obrir un nou món en el sistema multimèdia que equipen els vehicles.
"No hi ha un altre cotxe igual", destaca Fernández. "L'Aspid ofereix més seguretat, menys impacte ambiental i un xassís que és el 100% industrialitzable en futurs vehicles de gran producció", afegeix. Amb la particularitat, a més, que l'Aspid està preparat per circular per la ciutat i en circuits sense fer-hi cap modificació, ja que compleix tota la normativa de la FIA.
Un superesportiu de Reus
1. • La firma catalana IFR Automotive ha desenvolupat un vehicle de luxe que aporta importants innovacions tecnològiques i, a més, és respectuós amb el medi ambient
RAFAEL MORALES
LONDRES
Al saló de l'automòbil de Londres, que ahir va obrir les seves portes a l'entès públic britànic, està causant sensació la marca Aspid, que ha presentat un superesportiu que fa caure d'esquena, tant per l'aspecte extern com per les innovadores solucions tecnològiques que aporta al mercat. El més curiós del cas és que la investigació i el desenvolupament de la nova marca s'ha gestat en una nau del polígon industrial Agroreus, a Reus (Tarragona), on hi ha l'empresa IFR Automotive.
Des d'avui es poden fer comandes de l'Aspid Sport (95.000 euros) i de l'Aspid Supersport (135.000 euros), les dues versions del cotxe que equipa un únic motor de dos litres de cilindrada, encara que amb potències de 270 i 400 CV, respectivament. La novetat, però, no es limita a ser un luxós esportiu, ja que la tecnologia desenvolupada, sobretot a l'hora de reduir el pes del vehicle, aporta importants solucions tecnològiques que es poden aplicar a turismes normals o furgonetes.
"És un concepte de cotxe molt diferent del que hi ha actualment al mercat", explica Ignacio Fernández Rodríguez, soci fundador d'IFR i enginyer d'automoció amb una llarga experiència a Mitsubishi i Prodive.
El màxim responsable d'aquesta empresa de Reus confessa que el canvi de reglamentació adoptat per la FIA (Federació Internacional d'Automobilisme) està potenciant el desenvolupament de noves tecnologies. En cinc anys, amb un equip de 16 persones, han aconseguit fer realitat el projecte de l'Aspid, que aporta quatre noves patents a la indústria de l'automoció i que crearà prop de 200 llocs de treball més si es produeix la demanda calculada.
Reduir al màxim el pes del vehicle, fins a 698 quilos en aquest cas, ha estat un dels grans reptes que s'ha imposat l'equip de treball de Reus. Amb menys pes s'aconsegueix millorar els nivells de pol.lució i mantenir les prestacions esportives que demana un vehicle d'aquestes característiques. És a dir, passar de 0 a 100 km/h en 2,8 segons i aconseguir una velocitat de 160 km/h en només 5,9 segons. Són mesuraments que estan a l'altura dels millors esportius que existeixen actualment al mercat.
Baix consum de gasolina
Però l'Aspid també aporta una gran novetat respecte als esportius de la seva mateixa categoria, ja que els nivells de consum de combustible --malgrat que encara no disposen dels mesuraments homologats oficialment--, seran de prop de cinc litres per cada 100 km. En qualsevol cas, es tracta d'una quantitat de consum de gasolina que no té res a veure amb els 15 o 20 litres de mitjana que dilapiden els cotxes amb què haurà de competir.
El secret està en una estructura d'alumini i carboni, però també en les innovacions que els han permès reduir en 190 quilos el pes del xassís, d'estalviar el 50% del pes habitual en aspectes com el trapezi de la suspensió i els discos de fre, a més d'estalviar un terç en cables i obrir un nou món en el sistema multimèdia que equipen els vehicles.
"No hi ha un altre cotxe igual", destaca Fernández. "L'Aspid ofereix més seguretat, menys impacte ambiental i un xassís que és el 100% industrialitzable en futurs vehicles de gran producció", afegeix. Amb la particularitat, a més, que l'Aspid està preparat per circular per la ciutat i en circuits sense fer-hi cap modificació, ja que compleix tota la normativa de la FIA.