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Usuaris de ferrocarril catalans tenen orxata a les venes?

Posted: Monday 28/07/2008 10:59
by wefer
Per què a Madrid es va fer una enorme inversió en rodalies a principis dels 90? Per què Renfe va decidir treure trens de tota Espanya per portar-los a Madrid i augmentar el servei?
He trobat aquesta notícia que dóna fe de com va començar la cosa:

Grupos de viajeros arrasan la estación de Villaverde Alto y cortan tres Iíneas en una nueva protesta contra Renfe
Un fallo del sistema de comunicaciones interrumpió el servicio y provocó la respuesta indignada de los usuarios

JUAN A. CARBAJO - Madrid - 20/01/1990


La estación de cercanías de Villaverde Alto, donde confluyen las líneas que unen Madrid con Parla y Fuenlabrada, sufrió ayer importantes desperfectos tras el apedreamiento protagonizado por varias decenas de viajeros. Una parada imprevista, causada por una avería en los sistemas de comunicación, desató las iras de los usuarios, que también intentaron incendiar varios vagones y dependencias.El personal de Renfe comentó que la avería podría haber sido fruto de un sabotaje. Otra línea, la de Madrid-Aranjuez, también estuvo cortada durante seis horas por la protesta de 500 personas que cortaron la vía.

La guerra del tren de cercanías continúa. Ayer la estación de Villaverde Alto, donde confluyen las líneas Madrid-Fuenlabrada y Madrid-Parla, fue el escenario de la batalla. Varias decenas de personas -del millar que viajaban en un tren que tuvo que permanecer parado a la entrada de la estación por una avería-, destrozaron con piedras, hierros y otros objetos contundentes, las instalaciones de la estación. Cristales, puertas, carteles y taquillas fueron presa de la violenta protesta que se inició sobre las 7.15 horas. Ocho vagones resultaron dañados."Lo hemos pasado muy mal". El jefe de circulación de la estación de Villaverde, junto con ocho o nueve empleados, tuvieron que refugiarse en el despacho del jefe de estación. La sala de circulación, situada a pie de andén, fue uno de los principales objetos de la ira. "Intentaron incendiarla tirando dentro una papelera con periódicos prendidos y se llevaron dos radio-transmisores", relataron los ferroviarios.

"Nosotros bastante hicimos con impedir que lincharan a alguien", explicaban los dos vigilantes jurados de la estación. Algunos usuarios intentaron entrar en el recinto donde se encontraba el personal de Renfe. "Llamamos a la policía a las 7.05 horas, porque imaginábamos que podía ocurrir algo similar, pero sólo vinieron dos agentes", explicó el jefe de estación, Juan Machuca. "Hasta las nueve no llegaron los refuerzos". Los efectivos del Cuerpo Nacional de Policía intervinieron posteriormente para desalojar a los manifestantes, informa Miriam de las Heras.

Los problemas comenzaron a las 6.30 de la mañana, cuando un corte momentáneo de la tensión eléctrica puso todos los semáforos en rojo. "Es una medida de seguridad automática", explica un jefe de línea. "Cuando ocurre hay que comunicarse telefónicamente con el maquinista, a través del sistema tren-tierra, para permitirle rebasar el semáforo. Así se hizo con varios trenes hasta que llegó uno de Fuenlabrada, sobre las siete, con el que no pudimos comunicar".

Posible sabotaje

Según este testimonio, el tren-tierra de éste tren no funcionaba "porque había sido arrancado", explicó. Cuando este sistema de comunicación falla, queda otro recurso: un teléfono situado junto al semáforo. "El teléfono también estaba destrozado, por lo que no quedó más remedio que acercarse hasta la máquina, pero entonces la gente ya estaba bajando y andaba hacia la estación. Tantas averías parecen provocadas por un sabotaje", insinuó.

Algunos usuarios vieron en los andenes a cuatro o cinco personas, armadas con hierros, destrozando los cristales. "Yo creo que eran piquetes de trabajadores de Renfe", explicó un viajero. Según los guardas de seguridad las personas que destrozaron las instalaciones podrían ser entre 30 y 40. El servicio se reanudó sobre las diez de la mañana.

Los incidentes en la red de cercanías se reprodujeron en otro punto de la red. Pasadas las siete de la mañana, parte de la 500 personas que esperaban el tren Toledo-Madrid en Pinto saltaron a las vías e interrumpieron el servicio hasta las 13.15 horas. El tren llegaba con un retraso de 20 minutos, según el gerente territorial de la línea Cuenca-Toledo, José Luis Climent, debido a la niebla y a un corte de energía eléctrica, según informa Antonia Sánchez Vara.

Los responsables de esta zona de Renfe reconocen que el servicio que se presta no es el más adecuado, debido a las grandes deficiencias de infraestructura que padecen y que justifican alegando que siempre se ha prestado más atención a la carretera que al tren. También aseguraron que las protestas de ayer eran algo inusual aunque reconocen que los viajeros han sufrido en las últimas semanas las consecuencias de las huelgas de los maquinistas y varias irregularidades en el servicio, "lo que ha provocado un sentimiento negativo contra Renfe", afirmaron.

Los incidentes provocados por los usuarios de la red de cercanías empezaron en junio de 1989 cuando, coincidiendo con una huelga de Renfe, unos 2.000 usuarios interrumpieron el tráfico ferroviario en la estación de Aranjuez. Ese mismo mes 600 viajeros de un tren procedente de Alcalá apedrearon la estación de Entrevías, tras un enfrentamiento con uno de los piquetes de huelga que detuvo el convoy.

En diciembre, un millar de viajeros indignados por la tardanza y la saturación con que llegaban los trenes de cercanías, cortaron la vía en la estación de Aravaca, en la línea Príncipe Pío-Las Rozas, durante seis horas.

El pasado miércoles, unos 1.000 usuarios de la línea Madrid-Fuenlabrada se concentraron durante dos horas en la estación de Atocha para protestar por las interrupciones que se produjeron en el servicio. Al día siguiente, en la misma línea, otro millar de usuarios interrumpió durante casi siete horas el servicio en la estación de cercanías de Zarzaquemada (Leganés), al no poder acceder a un tren que llegaba abarrotado desde la estación de Fuenlabrada. Según Renfe, la media de viajeros diarios de las líneas de cercanías en Madrid es de 305.000.
Compareu-ho amb la resignació que s'ha viscut i es continua vivint el desastre de rodalies Barcelona. Pensem que en aquella ocasió a Madrid la gent va acutuar així per un retard de 20 minuts, cosa que ja s'ha convertit en una cosa normal des de fa anys a Barcelona.
Jo, no en tinc cap dubte: els catalans, tenim el servei que ens mereixem.

Re: Usuaris de ferrocarril catalans tenen orxata a les venes?

Posted: Monday 28/07/2008 13:18
by Danzig
:roll:

Fent apologia de la violència no anirem enlloc

Re: Usuaris de ferrocarril catalans tenen orxata a les venes?

Posted: Monday 28/07/2008 13:20
by metring
En això estem d'acord, però al menys, els usuaris de Rodalies de Barcelona, podriem fer alguna cosa més que queixar-nos endins, i potser ens prendrien més seriament del que ens prenen ara per ara.

Re: Usuaris de ferrocarril catalans tenen orxata a les venes?

Posted: Monday 28/07/2008 13:33
by wefer
Danzig wrote:Fent apologia de la violència no anirem enlloc
Com a declaració de principis, sembla difícil no estar d'acord amb el que dius.
No obstant, precisament la notícia demostra que que molt probablement ens equivoquem, mentre la realitat ens ho demostra cada dia.

A Madrid van protestar violentament, i en poques setmanes els van posar solucions.
A Barcelona portem anys protestant pacíficament, i seguim igual o pitjor que el primer dia.

Per tant, entre les utopies i la realitat... crec que em quedo amb la realitat.

Re: Usuaris de ferrocarril catalans tenen orxata a les venes?

Posted: Monday 28/07/2008 21:48
by aim
Tampoc cal ficar-se a incendiar trens ni a destrossar infraestructures. Tan sols cal anar a Sants, baixar a les vies, i tallar la circulació de trens, però no de rodalies... sinó de l'AVE, que és el més tocaria el que no sona a Renfe i potser així es prenen més en serio el cabreig de la gent.

Re: Usuaris de ferrocarril catalans tenen orxata a les venes?

Posted: Monday 28/07/2008 22:22
by JaMiRo!
Què voleu destrossar infraestructura i material mòbil? Però si esta tot fet caldo d'orígen...

:x

Re: Usuaris de ferrocarril catalans tenen orxata a les venes?

Posted: Monday 28/07/2008 22:56
by josep_serre
Fent apologia del conformisme tampoc.
Danzig wrote::roll:

Fent apologia de la violència no anirem enlloc

Re: Usuaris de ferrocarril catalans tenen orxata a les venes?

Posted: Tuesday 29/07/2008 12:34
by Danzig
josep_serre wrote:Fent apologia del conformisme tampoc.
Danzig wrote::roll:

Fent apologia de la violència no anirem enlloc
Segons tú, no estar d'acord amb:

"incendiar varios vagones y dependencias"
"destrozar con piedras, hierros y otros objetos contundentes, las instalaciones de la estación"
"Intentaron incendiar la sala de circulación tirando dentro una papelera con periódicos prendidos"

és fer apologia del conformisme??? :boig

Re: Usuaris de ferrocarril catalans tenen orxata a les venes?

Posted: Tuesday 29/07/2008 17:14
by orig440
La orxata és massa bona... Realment, jo crec que tot això passa per una mala administració dels sindicats i per falta d'educació per part de la companyia respecte als clients. Ara, això sí, el tracte que fa la gent respecte les queixes no és, per res del món, el més apropiat. A part, els usuaris de Madrid tindrien que anar a Barcelona per veure com està tot fet caldo, les sucessives avaries, etc. En fi, què hi farem. :roll:

Re: Usuaris de ferrocarril catalans tenen orxata a les venes?

Posted: Wednesday 30/07/2008 0:48
by Alex_C4
aim wrote:Tampoc cal ficar-se a incendiar trens ni a destrossar infraestructures. Tan sols cal anar a Sants, baixar a les vies, i tallar la circulació de trens, però no de rodalies... sinó de l'AVE, que és el més tocaria el que no sona a Renfe i potser així es prenen més en serio el cabreig de la gent.
El millor que podies dir, sense molestar als nostres i tocant els nassos de la millor manera posible, si algu es decideix a fer-ho jo m'hi apunto xD.

Salutacions

Re: Usuaris de ferrocarril catalans tenen orxata a les venes?

Posted: Wednesday 30/07/2008 10:55
by wefer
Evidentment, jo no m'apunto a destrossar trens i instal·lacions... però si és necessari perquè millorin el servei, no tindria cap problema a tallar vies (baixar-hi, no pas tallar-les físicament :D) i parar la circulació el que calgui. I si no n'hi ha prou, a tallar autopistes o bloquejar cotxes oficials...
josep_serre wrote:Fent apologia del conformisme tampoc.
:ok
Totalment d'acord. Últimament els polítics i els poders econòmics en general volen precisament això, que ens conformem amb qualsevol cosa mentre ells s'enriqueixen a costa nostre. Calladets, els fem la feina molt més fàcil.

Re: Usuaris de ferrocarril catalans tenen orxata a les venes?

Posted: Wednesday 30/07/2008 12:44
by Lluísbcn
Com algú ha dit, probablement la solució més encertada no seria ni queixar-se ni enviar cartes a diaris, ni deixar de votar ni actuar com les hordes d'Atila. Simplement, cada cop que hi hagués retards de més de 20-30 min., sigui culpa de Renfe, d'Adif, fortuït, o de Perico de los Palotes, tallar les vies de l'AVE a Sants. Probablement, seria com es pendrien les coses més seriosament, i encara que no fos responsabilitat seva, ja espavilarien en arreglar-ho.

Re: Usuaris de ferrocarril catalans tenen orxata a les venes?

Posted: Wednesday 30/07/2008 12:48
by jordidr
EL problema no es nomes dels trens... aqui catalunya ens prenen el pel en tot, no crec que aconseguisim res tallant les vies de l'ave ni fent res

Re: Usuaris de ferrocarril catalans tenen orxata a les venes?

Posted: Wednesday 30/07/2008 14:47
by aim
jordidr wrote:EL problema no es nomes dels trens... aqui catalunya ens prenen el pel en tot, no crec que aconseguisim res tallant les vies de l'ave ni fent res
Fent res si que no aconseguirem res.

Re: Usuaris de ferrocarril catalans tenen orxata a les venes?

Posted: Wednesday 30/07/2008 15:00
by UT440_132M
Si tallessim les vies de l'AVE i l'AP7 alhora, ens farien cas. Però no si tallem una via de rodalia, com va passar fa poc a Montcada, el resultat de la improvisada manifestació, un grup d'antiabalots dels mossos palplantats.

Re: Usuaris de ferrocarril catalans tenen orxata a les venes?

Posted: Wednesday 30/07/2008 16:51
by orig440
Hi ha hagut queixes del personal de l'AVE, segons tinc entès, i van fer vaga. No sé com haurà acabat aquest assumpte tot plegat.

Re: Usuaris de ferrocarril catalans tenen orxata a les venes?

Posted: Wednesday 30/07/2008 18:57
by oriolp13
El problema es que "aquestes manifestacions puntuals" són poca gent i al final no serveixen de molt, avegades ni surten per la TV. El que s'harua de fer, tallant les vies de l'AVE o no, també tallar tota la circulació :x , amb gent a pg de gràcia i gent a Plaça Catalunya; així creant un bon caos del qual si que se'n farien ressò més mitjans :P :P
Ara, arribar a incendiar coses ho trobo un xic heavy

Re: Usuaris de ferrocarril catalans tenen orxata a les venes?

Posted: Wednesday 30/07/2008 19:07
by orig440
Mooolt heavy, en la meva opinió :D . Ara, desgràcia d'educació, en aquest país, cremar coses, no deixar passar, etc...

Re: Usuaris de ferrocarril catalans tenen orxata a les venes?

Posted: Thursday 31/07/2008 13:40
by jordidr
Cres que es hora que ens mobilitzem i montem una bona manifestacio tallant les vies de les 3 capitals catalanes amb ave, pero necesitem una gentada

Re: Usuaris de ferrocarril catalans tenen orxata a les venes?

Posted: Thursday 31/07/2008 14:06
by Sky