Page 1 of 1

Obres a l'agost a Barcelona

Posted: Tuesday 02/08/2005 11:28
by wefer
De l'AVUI:
-------------------------------
La Gran Via tanca per vacances

- Els grans accessos reduiran uns carrils de circulació durant l'agost per les ampliacions del transport públic
- Els principals eixos viaris de Barcelona pateixen des d'avui diverses afectacions en el trànsit per obres


La ciutat en obres, és agost. Els principals eixos viaris de Barcelona comencen aquesta setmana a patir importants restriccions de trànsit a causa de les obres. La majoria d'actuacions de gran abast corresponen a l'ampliació de la xarxa del transport públic o la seva adequació a la normativa d'accessibilitat. La Gran Via protagonitzarà els talls de trànsit més significatius i nombrosos, ja que està esbudellada a l'Hospitalet, tindrà tres carrils menys a l'Esquerra de l'Eixample, i restriccions també importants des de Glòries a Sant Adrià del Besòs.

La ciutat de Barcelona acull un centenar d'obres aquest estiu, incloent-hi una quarantena de carrers. Una desena d'obres afectaran especialment el trànsit rodat. Els responsables de l'Ajuntament i la Generalitat ja van advertir que l'ampliació del metro, el tramvia i els FGC obligava a aquestes molèsties per als conductors urbans d'agost: "Les obres, o es fan ara o mai", va explicar gràficament el primer tinent d'alcalde i regidor d'Urbanisme, Xavier Casas.

El tall més contundent en el trànsit el viurà la Gran Via, entre la plaça Cerdà i l'Hospitalet, per les obres de soterrament. Quedarà tallat des de demà i quasi tot l'agost, i s'habilitarà un recorregut alternatiu pel barri de Santa Eulàlia o pel polígon Pedrosa, segons s'entri o se surti de Barcelona.

A l'Esquerra de l'Eixample es tanca la circulació dels carrils del lateral mar i d'un de central per construir els ascensors als vestíbuls de tres estacions. La Diagonal i Montbau acullen obres idèntiques. Aquest programa per millorar l'accessibilitat a les estacions de metro i FGC ja té en marxa vint obres a tota l'àrea metropolitana.

La Gran Via completa el pla d'esvorancs amb la cobertura a Sant Martí. A més, s'aprofita per asfaltar la via i ubicar-hi els rails del tramvia de la línia de Badalona. Aquestes obres a les Glòries -juntament amb l'ampliació de les vies- han deixat el barri sense el Trambesòs, que no tornarà a funcionar fins al setembre.

La ronda del Mig acull obres al voltant de Lesseps. L'adequació dels serveis per construir el túnel de la línia 9 del metro obliga a tallar un carril des de Balmes. La mateixa plaça i el carrer República Argentina canvien alguns dels seus girs i limiten els carrils durant l'agost. La prospecció de la línia 9 obligarà a efectuar diversos talls al passeig de la Zona Franca. Encara no s'ha decidit els dies de les obres, però es calcula que a mitjans d'agost es podria tallar al trànsit algun tram de carrer.

Les obres que ahir ja van començar són les de la ronda de Dalt. S'ha reduït la circulació a dos carrils en cada sentit des de la plaça Karl Marx a Canyelles. La mitjana de la ronda es desfà per instal·lar-hi diverses pilones que suportaran la llosa de cobertura. La segona fase d'aquest cobriment no s'afrontarà fins l'estiu que ve.

Estrangulament a Rosselló
Una actuació que està resultant més problemàtica és la de la cruïlla Balmes-Roselló. L'ampliació del vestíbul dels FGC de Provença obliga a tallar dos carrils de Balmes, que queda en tres. Roselló n'ha perdut tres més, tot i que en aquest tram ha quedat estrangulat a només un carril. Inicialment, l'obra havia d'ocupar-ne només dos.

Posted: Friday 12/08/2005 11:43
by wefer
De El Punt:
-------------------------------
Barcelona, cursa d'obstacles

Les obres a l'agost afecten, en més o menys grau, les principals artèries del trànsit de la capital

Ahir van començar els treballs de pavimentació de l'avinguda Roma, previs a les obres per convertir-la en una gran avinguda. És una més de les ja tradicionals obres d'estiu, que tornen a provocar restriccions de trànsit, com cada agost, arreu de Barcelona. Aquest any, a més, cal sumar-hi algunes grans afectacions no estrictament estiuenques, com el tall a l'avinguda Meridiana pels treballs de construcció de l'intercanviador de la Sagrera. L'argument, també típic, que aquesta es la millor època per aplicar restriccions perquè és quan hi ha menys cotxes continua sent vàlid, però cada cop ha d'utilitzar-se amb més cautela, vistes les retencions generades, per exemple, pels treballs de reforma de la Granvia de l'Hospitalet, a l'entrada a Barcelona.

Barcelona està cap per avall. L'aprofitament de la disminució de la densitat de vehicles a la ciutat durant l'agost per fer obres acaba repercutint en aquells que s'hi queden, i que hi circulen, fins al punt que agafar el cotxe en un mes en què sobre el paper es pot circular tranquil per Barcelona pot convertir-se en un veritable malson per al conductor que es troba amb desviacions, talls i colls d'ampolla allà on menys s'ho espera. Una publicitat immillorable per al transport públic. I, si no, que ho preguntin als conductors que la setmana passada van haver de patir cues de fins a tres hores per intentar entrar a la capital per la Granvia de l'Hospitalet.
Curiosament, la major part de les principals afectacions al trànsit tenen a veure enguany amb el transport públic. La instal·lació d'ascensors en estacions de metro per millorar-ne l'accessibilitat ha provocat, per exemple, el tall del carril descendent de la Rambla entre els carrers Hospital i Unió. No és aquest, però, un problema greu, segons la Guàrdia Urbana, ja que les Rambles no tenen un trànsit gaire intens. Les obres a la Rambla van començar ja fa tres mesos, i es preveu que es completin a finals d'agost. Com aquestes, tampoc no són obres d'estiu les que mantenen tallada la Meridiana des de l'octubre passat per construir el gran intercanviador de metro. Sí que ho són, però, altres treballs com els que es duen a terme a l'avinguda Diagonal, la Gran Via i la ronda de Dalt, per instal·lar ascensors a les estacions de Montbau, Zona Universitària, Palau Reial, Maria Cristina, Urgell i Rocafort. L'afectació, en la major part dels casos, es limita a retallar el nombre de carrils en els trams en obres.
No de totes les afectacions, però, en té la culpa el metro. L'agost és el mes ideal per a les remodelacions viàries i, sobretot, per estendre asfalt nou. L'Ajuntament aprofita aquest mes per renovar la pavimentació de 201.238 m2 de superfície -el 80% amb asfalt sonoreductor- als districtes de l'Eixample, les Corts, Sarrià-Sant Gervasi, Gràcia, Horta-Guinardó, Sant Andreu i Sant Martí.

El transport públic també se'n ressent
No són els conductors els únics que pateixen les obres d'estiu. El transport públic també se'n ressent. Al tram de la L5 del metro entre Sagrada Família i Maragall i al de la L1 entre Clot i Fabra i Puig no hi haurà servei fins al 31 d'agost, a causa, també, de les obres de l'intercanviador de la Sagrera. Aquests dos recorreguts quedaran coberts per un servei especial d'autobusos que, això sí, s'acaba a les 11 de la nit, una hora abans que el metro. Pel que fa als Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), també ha quedat tallat el tram que va de plaça Espanya a l'avinguda Carrilet, a causa dels treballs de la L9. Finalment, el Trambaix, que va de Sant Adrià al parc de la Ciutadella de Barcelona, va deixar de funcionar el 25 de juliol i estarà aturat fins a l'11 de setembre, per connectar la línia amb Badalona. També en aquest cas hi haurà servei alternatiu d'autobús.

Avinguda Diagonal. Ronda de Dalt. Granvia de l'Hospitalet. Ronda litoral. La Rambla. Avinguda Meridiana.

La millora de l'accesibilitat a les tres estacions de la línia 3 del metro a la Diagonal (Maria Cristina, Palau Reial i Zona Universitària) es consisteix en la instal·lació d'ascensors que du a terme la Generalitat dins del pla d'adaptació de la xarxa ferroviària a persones amb mobilitat reduïda. Les obres, que inclouen també l'arranjament del carril bus de la Diagonal, van començar el 2 d'agost i es prolongaran, en diverses fases, fins al dia 26. Mentre durin els treballs, la calçada central de l'avinguda queda amb cinc carrils, tres de sortida i dos d'entrada.Entre l'1 d'agost i el 10 de setembre es restringeix un carril per cadascun dels sentits de circulació al tram de la ronda de Dalt entre la ronda de la Guineueta Vella i la plaça Karl Marx, a Canyelles, a causa de les obres de semicobriment del tram. També es tallen les dues rampes d'accés i sortida en aquest punt. Aquest, però, no és l'únic punt de la ronda de Dalt afectat per obres. La instal·lació d'ascensors a l'estació de Montbau de la L3 també ha motivat el tall d'un carril del tronc central, en sentit Llobregat, i d'un carril del lateral de muntanya.Tot i que les obres de reforma de l'avinguda Granvia de l'Hospitalet no es desenvolupen al terme de Barcelona, sí que n'afecten un dels accessos principals. El dia 4 es van registrar cues de dos quilòmetres entre l'hospital de Bellvitge i el camí del Mig. Una millor senyalització i més presència de guàrdia urbana han evitat que es repeteixi l'episodi, tot i mantenir-se les restriccions i els desviaments. La Gran Via de Barcelona també està en obres: la instal·lació d'ascensors a les estacions d'Urgell i Rocafort mantenen tallat un carril del tronc central.La construcció d'un pas per sota de la ronda Litoral que enllaçarà la Zona Franca amb el Parc Logístic -connectant el carrer 2 de la Zona Franca i el carrer Amadeu Torner de l'Hospitalet- provoca aquests dies desviacions del trànsit. Així, es mantenen tres carrils per sentit, però en la primera fase es desvien per la banda propera al carrer Motors, i en la segona, per la banda propera a l'avinguda del Parc Logístic. A l'altura de Badalona, el trànsit a la ronda es va ressentir el juliol per la pavimentació de la C-31, però a hores d'ara ja no hi ha problemes.La Rambla de Barcelona no és un punt neuràlgic del trànsit de la ciutat, però si algú es descuida, aquests dies pot acabar donant voltes pel laberint de carrerons del Raval. Des del maig, el carril de baixada està tallat entre els carrers Hospital i Unió, per les obres d'adaptació per a persones amb mobilitat reduïda d'una de les andanes de la parada de metro de Liceu. L'afectació es durarà fins a finals d'agost, i es preveu que la segona fase, que inclou l'adaptació de l'altra andana, la del carril de pujada, comenci el gener del 2006.Des de l'octubre del 2004 la Meridiana està tancada a l'altura de la Sagrera. El motiu: els treballs per construir el major intercanviador de la ciutat, que connectarà quatre línies de metro -L1, L4, L5 i L9- i més endavant també les enllaçarà amb el TGV. La magnitud de les obres, que provocaran restriccions circulatòries fins a l'any que ve, també ha comportat la suspensió del servei de metro entre les estacions de Sagrada Família i Maragall de la L5, i entre les de Clot i Fabra i Puig de la L1. A més, a la Sagrera, el transbordament s'ha de fer sortint a la superfície.

Posted: Sunday 28/08/2005 12:45
by wefer
De El Periódico de Catalunya:
---------------------------------
L'alfombra negra del passeig

• L'operació d'asfaltat més important de l'estiu renova el paviment del passeig de Gràcia, uns 24.000 metres quadrats de via
• El material usat per a la posada a punt és sonoreductor i menys lliscant


A poca velocitat, deixant anar vapor d'aigua, quatre màquines van envair ahir el passeig de Gràcia, cobrint-la amb una mantell negre d'uns 3,5 centímetres que, en principi, farà la vida més fàcil a conductors, vianants i veïns. Hi haurà menys soroll i menys relliscades. Això és el que promet l'ajuntament.
Durant 48 hores, fins avui, aquest carrer experimentarà un considerable rentat de cara. Un total de 24.000 metres quadrats d'una de les vies principals de la ciutat, al seu pas entre la Gran Via i la Diagonal, són asfaltats durant aquest cap de setmana.
Es tracta de l'operació de pavimentació més important de l'estiu i la de més entitat en aquesta via en 30 anys. Quan s'hagi acabat, el passeig de Gràcia comptarà amb un paviment que tindrà una vida útil d'entre 15 i 20 anys, inferior a l'habitual --uns 50 anys-- perquè es tracta d'un material amb certes particularitats: és sonoreductor i menys lliscant que altres ferms.
Quatre màquines treballant simultàniament van avançar pel tronc central de passeig de Gràcia en sentit ascendent entre la Gran Via i el carrer d'Aragó. L'empresa responsable de les obres, Pabasa, va necessitar que s'efectuessin diversos talls de trànsit temporals per emprendre el seu objectiu. Els carrers de Diputació i de Consell de Cent van estar tallats unes dues hores. El primer, a partir de les nou del matí, el segon, a partir de dos quarts de deu.
El carrer d'Aragó va patir alguna interrupció, però d'escassos minuts, el temps necessari perquè les màquines de Pabasa el travessessin una vegada van completar l'asfaltat. La velocitat del treball és d'uns 100 metres a l'hora, pintat final inclòs.

Mig milió d'euros
La posada a punt del carrer té un cost d'uns 500.000 euros (prop de 80 milions de pessetes) i, en paraules de la regidora de l'Eixample, Assumpta Escarp, servirà per "tancar la reforma del passeig de Gràcia", després de les reparacions a les voreres i el mobiliari urbà.
El regidor de Serveis Urbans i Manteniment, Francesc Narváez, va explicar que el nou paviment reduirà en tres decibels el soroll que causa el seu contacte amb els pneumàtics, cosa que, va assegurar, es notarà molt. Narváez va afegir que per la seva porositat més elevada el paviment rellisca menys, i d'aquesta manera, va confiar, es reduiran els accidents que tenen lloc per aquesta causa, i que solen afectar majoritàriament els motoristes.
Després de completar la primera part de l'asfaltat del tronc central, al matí, Pabasa va iniciar a la tarda la dels laterals, des del carrer d'Aragó fins a la Diagonal. En aquest cas, hi va haver talls de trànsit d'unes dues hores als carrers de València, Mallorca, Provença i Rosselló. A les sis de la tarda, la tasca estava acabada i la circulació reoberta a tot el passeig de Gràcia.

Veure el gràfic en PDF

Posted: Friday 02/09/2005 10:44
by wefer
De el Periódico de Catalunya:
-------------------------------------
32 d'agost a Barcelona

• El canvi d'hàbits de les vacances i el calendari d'aquest any relativitzen l'efecte del temut 1 de setembre
• Els únics embussos d'ahir van ser deguts a les nombroses obres


¿1 de setembre o 32 d'agost? El d'ahir va ser un dia atípic. La tornada de les vacances, altres vegades tan temuda, es va quedar aquesta vegada en algunes retencions als punts d'entrada i sortida de la ciutat afectats per les obres, l'únic aspecte que es manté inalterable a Barcelona amb el pas dels anys, i fins i tot amb tendència a l'alça.
Un dels punts negres que va provocar més cues va ser el de la plaça de Karl Marx i la rodalia, a causa de la semicobertura de la Ronda de Dalt. A dos quarts de nou del matí, un jardiner filosofava sobre la qüestió mentre mirava l'embús: "Veig més cotxes que a l'estiu en hora punta, però recordo dies del mes passat amb retencions superiors en altres moments. Hi ha massa obres per a tanta gent com treballa a l'agost".

Vacances fraccionades
Al seu costat, un company, com si fos un acudit de Forges, hi posava la guinda: "A veure quan se n'adonen els que manen i a l'estiu posen més transport públic i menys tanques". El progressiu canvi d'hàbits dels barcelonins a l'hora de fer vacances --cada vegada es fraccionen més els períodes de descans laboral--, es va unir ahir als capritxos del calendari, que ha fet caure l'1 de setembre en dijous.
"Molta gent va tornar dilluns, tot i que encara fos agost, i la resta ho faran la setmana que ve", va explicar Sandra Ramos, una conductora que esperava pacientment en un altre dels punts conflictius: l'entrada a la ciutat per la Gran Via des de Badalona, també en obres per un altre projecte similar al de la Ronda de Dalt. "Ha sigut un retorn molt escalonat. Un amic va començar a treballar el 31 d'agost, que era dimecres. Hi ha gent per a tot", va afegir entre somriures.
La Ronda Litoral, entre Sant Adrià i el Paral.lel i, una altra vegada la Gran Via, de sortida per la plaça de Cerdà, també van provocar retencions a primera hora. En aquest últim lloc, les obres van tornar a rebre crítiques. "Sembla que s'hagin d'organitzar una altra vegada els Jocs Olímpics", va exclamar Asunción Pérez, propietària d'un bar pròxim, davant la resta de parroquians. "El gran col.lapse es muntarà quan els nens tornin al col.legi", va respondre un d'ells.
On sí que es va notar l'arribada del setembre va ser a les àrees verdes i blaves, que van entrar en funcionament després del parèntesi de l'agost. En aquesta ocasió, i a diferència del que va passar quan la mesura es va implantar el 2 de maig, no hi va haver protestes ni destrosses als parquímetres i els distintius verds dels residents van copar bona part de les places.

Àrea verda tranquil.la
"L'ajuntament s'ha sortit amb la seva, però seguim insistint a demanar el mateix tracte per als comerciants que per als veïns", va reivindicar el responsable d'una fruiteria del carrer de Roger de Flor, a l'Eixample.
L'últim canvi significatiu amb què la ciutat va acomiadar les vacances va ser l'entrada en servei del tram de la línia 5 del metro entre Sagrada Família i Maragall, tallat 33 dies per les obres de l'intercanviador de la Sagrera.
A l'estació del mateix nom, on es fa el transbord a la L-1 --també amb un tram tallat fins dilluns passat--, dues passatgeres van lamentar la durada dels treballs: "Faig vacances a l'octubre i m'ha tocat el tall sencer. Cada mes hi ha una sorpresa", va dir Inés Rostre. "He començat aquesta setmana i tot segueix de cap per avall. ¿S'acabarà algun dia?", es va preguntar Maria Roser. Hi ha retorns que no canvien mai.

Edició 2007

Posted: Friday 13/07/2007 0:41
by Guigui
Edició 2007 de la tradició estiuenca d'obres massives a Barcelona. Notícia d'El País:

--------------------------------------------------------------------------------------

Cortes de tráfico, polvo y ruido en otro intenso verano de obras en Barcelona
Las zonas más conflictivas serán Lesseps y los alrededores de la estación de Sants
JAUME BAUZÀ - Barcelona - 12/07/2007

Sol, playa y obras. Un verano más el Ayuntamiento aprovechará el descenso del tráfico rodado durante el estío y pisará el acelerador en obras ya empezadas, acometerá decenas de nuevas actuaciones y pavimentará más de 30.000 metros cuadrados de vías. Los puntos más negros se localizarán en Sants, Glòries, Balmes y Diagonal, todos ellos viejos conocidos de los barceloneses. Pero los mayores trastornos tendrán lugar en la plaza de Lesseps. "Quien pueda evitar entrar allí, mejor para todos", llegó a decir ayer el regidor de Movilidad, Francesc Narváez.

El Ayuntamiento de Barcelona presentó ayer un extenso catálogo de obras -"actuaciones de mejora urbanística", según los responsables del Consistorio- con las que tendrán que convivir ciudadanos y turistas los dos próximos meses. Se repite la historia de todos los años y unas 120 obras repartidas por toda la ciudad volverán a poner a prueba la paciencia de vecinos, conductores y comerciantes. Un total de 43 intervenciones se acometerán coincidiendo con la campaña de verano. "En general son actuaciones más agresivas para la calle", avisó ayer el director de infraestructuras del Ayuntamiento de Barcelona, Manel Valdés.

Es muy probable que este verano las obras de reforma de la plaza de Lesseps, que se alargan desde hace más de cuatro años, provoquen aún más inconvenientes de los habituales a los ciudadanos. Este verano se ejecutarán trabajos de reurbanización en la Avenida República Argentina, se acometerá la conexión de un colector con el de Gran de Gràcia, se demolirá el viaducto de Príncipe de Asturias y se eliminará el paso de peatones subterráneo que da acceso a Torrent de l'Olla y Travessera de Dalt.

Los trabajos en esta plaza consisten en aprovechar la construcción de la estación de la línea 9 del metro para aplanar y convertir en peatonal la superficie. Pero sigue siendo una incógnita la fecha de finalización de las obras. El secretario de Movilidad de la Generalitat, Manel Nadal, declinó aportar nueva información al respecto con un lacónico "hoy no".

La estación de Sants ocupa otro lugar destacado en el mapa de las actuaciones urbanísticas de estos meses de julio y agosto. Al margen de las obras que se prolongan desde hace dos años en los alrededores, este verano se reformará la estación y se adaptarán las vías para la llegada del AVE. Estos trabajos implicarán la instalación de casetas de obra, por lo que están anunciados desvíos de tráfico en el entorno de la plaza de los Països Catalans.

La Via Augusta espera otra intervención de envergadura. Se sustituirán las juntas de pavimento a la altura del paseo de la Bonanova, lo que generará restricciones de circulación en esta arteria que da acceso a los túneles de Vallvidrera y a las Rondas desde el centro. Sin embargo, la vía estará cien por cien operativa entre el 28 de julio y el 1 de agosto, cuando tiene lugar la operación salida y retorno de vacaciones.

El 25% de los trabajos previstos están relacionados con mejoras de la red de transportes de los Ferrocarrils de la Generalitat y el Metro. Las estaciones de Diagonal, Montbau, Plaça Molina y Provença son algunas de las que se someterán a una intervención para ampliar el vestíbulo e instalar ascensores. "Llevamos invertidos 91 millones de euros para adaptar las estaciones a personas con movilidad reducida. En estos momentos ya hemos adecuado 126 de las 192 estaciones que integran la red del Metro. Eso ha convertido Barcelona en un referente para los países más desarrollados", dijo Nadal.

Capítulo aparte merece la renovación de 33.000 metros cuadrados de pavimento de vía pública que afectará a una veintena de calles. En cada caso el Ayuntamiento cortará la circulación al tráfico parcial o totalmente.

Ante la avalancha de actuaciones urbanísticas que sufrirá la ciudad y la población en las próximas semanas, Francesc Narváez puso al mal tiempo buena cara y finalizó la presentación de la campaña diciendo que "una obra en una ciudad siempre es una buena noticia".

Obres 2010

Posted: Saturday 26/06/2010 23:46
by Guigui
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... uliol.html

Les obres del TAV obligaran a tallar el carrer d'Entença a partir del 6 de juliol

Aquest estiu Barcelona tindrà 230 actuacions en marxa, 120 menys que l'anterior, però hi haurà més pavimentació de carrers

26/06/10 02:00 - Barcelona - ANNA BALLBONA

A partir del 6 de juliol, la cruïlla sencera del carrer d'Entença amb Provença, a l'Esquerra de l'Eixample, quedarà capgirada de dalt a baix per l'arribada de les obres del tren d'alta velocitat (TAV). Hi començaran els treballs de desviament de col·lectors, que són previs a la instal·lació del pou de la tuneladora, que faran tallar els quatre carrils d'Entença. Les obres del TAV –en aquest punt i a la zona de la Sagrada Família–, juntament amb una nova fase de la instal·lació del carril VAO a la Meridiana, provocaran les principals afectacions al carrer per treballs d'estiu a Barcelona. Fins al setembre, la capital catalana tindrà 230 actuacions en marxa, 120 menys que l'any passat. Tot i així, creixen les actuacions de pavimentació de carrers, per posar-hi asfalt sonoreductor.

Les restriccions econòmiques i un pla Zapatero sense impacte en la via pública porten un estiu amb menys obres que de costum. N'hi haurà 120 menys que l'any passat, i la principal afectació la provocarà la continuació d'una gran infraestructura com és el tren d'alta velocitat (TAV). El nou punt d'avanç de les obres se situa a la cruïlla d'Entença amb Provença: els quatre carrils actuals quedaran tallats al trànsit. Els vehicles que arriben en sentit Llobregat es desviaran pels carrers Calàbria i Còrsega, mentre que el trànsit en sentit Besòs haurà de passar per l'avinguda Roma i els carrers Nicaragua i Rosselló. Segons el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, «tot el gruix de l'obra s'intentarà fer aquest estiu», de manera que les incidències en superfície no s'allarguin més enllà de mitjan d'octubre. Després, les tasques continuaran al subsòl.

Un punt afectat per les obres del TAV que recuperarà la normalitat després de l'estiu serà el carrer Mallorca, entre Sardenya i Lepant, que passa pel costat de la Sagrada Família. La pantalla de protecció del temple ja s'ha instal·lat i ara només queda coronar-la i fer la urbanització. Mentre durin les feines, fins a mitjan de setembre, només hi podran passar, com ara, busos i taxis en un carril únic. Després quedarà obert i es continuarà treballant per sota. A finals de setembre el carrer Mallorca, entre Espronceda i Meridiana, també tornarà a la normalitat. En canvi, el pou de la cruïlla de Padilla amb Mallorca continuarà empantanegat fins a final d'any.

L'altre gran impacte al trànsit ve de la nova fase d'instal·lació del carril BUS-VAO la Meridiana. Els treballs serviran per implantar aquest carril a la C-58, que ha d'enllaçar Ripollet i l'avinguda Meridiana. També s'aprofitarà per millorar aquesta zona i donar-hi un caràcter més urbà: «Es connectarà la Trinitat Nova i Vella i farem que aquest tros de la Meridiana sigui un tros més de Barcelona», va explicar Narváez. A partir de dilluns i durant tot l'agost, els treballs ocuparan el carril ràpid d'entrada i sortida de la Meridiana.

Com a contrapunt a aquest descens de gran obra, augmenten les actuacions de pavimentació. De les 50 obres específiques d'aquest estiu (urbanització o posar el dia els serveis i mantenir els túnels), 24 seran de pavimentació. En concret, es pavimentaran 149.744 metres quadrats de carrers, que vol dir 27.467 metres quadrats més que l'any passat. Les actuacions més destacades en aquest capítol seran les de pavimentació del carrer Aragó, entre la Diagonal i el carrer Casanova, i la de la rambla Guipúscoa. La pavimentació del carrer Aragó es farà en tres fases al llarg de l'estiu (25 de juliol, 8 d'agost i 15 d'agost), i només farà tallar la meitat del carrer.

Per primer cop, més obres per sobre de la Diagonal

«Aquest estiu hi haurà més obres per sobre de la Diagonal que per sota.» És una de les curiositats d'aquest estiu d'obres, en part, atípic. Per sobre de la Diagonal hi haurà gairebé el doble d'obres que per sota. «Això té a veure molt amb el tipus d'obra», va explicar el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, en referència a les actuacions de pavimentació que es portaran a terme aquest estiu. A diferència d'altres anys, «no hi ha llocs de concentració d'obres, sinó que són obres disperses», va puntualitzar. Sense comptar les pavimentacions, el districte que acumula més obres enguany és el de l'Eixample (amb sis actuacions), seguit del de Sarrià-Sant Gervasi (amb cinc) i de Gràcia (quatre). Segons Narváez, la majoria d'obres tindran poca afectació en el trànsit rodat. Les que es notaran més seran les obres del TAV i les de l'avinguda Meridiana. Aquest serà l'únic accés a Barcelona afectat realment per obres, ja que la C-31 i la B-23 només tindran incidències puntuals per pavimentació.

CALENDARI D'OBRES

Del 28 de juny al 26 d'agost
Nova fase de la implantació del carril bus-VAO a la C-58 (Meridiana). Les obres ocuparan el carril ràpid d'entrada i de sortida
Del 28 de juny al 31 d'agost
Urbanització del passatge Sant Francesc (les Corts). Es tallarà de manera total el passatge i els vehicles es desviaran pel carrer Mare de Déu de Lorda fins al 31 de juliol
Del 29 de juny al 23 de setembre
Arranjament del carrer Prats de Molló (Sarrià-Sant Gervasi). Sempre hi haurà un carril de circulació, excepte del 23 al 29 d'agost, quan hi haurà el tall de trànsit
De l'1 al 29 de juliol
Arranjament del carrer Sargelet (Gràcia). Tall total del carrer
Del 5 al 10 de juliol
Retirada de vies del tramvia fora de servei a la rotonda de l'avinguda de Xile i l'avinguda Manuel Azaña. Es mantindrà un sol carril del trànsit
Del 6 de juliol al 3 de setembre
Instal·lació d'un col·lector al carrer Rubió i Ors i urbanització (Horta-Guinardó). Tall total de Rubió i Ors, entre Garrotxa i ronda Guinardó
6 de juliol
Comencen les obres de desviament de col·lectors i execució del pou d'extracció de la tuneladora (TAV) del carrer d'Entença. Tall de tota la cruïlla entre Provença i Entença
Del 13 de juliol al 28 d'agost
Arranjament del carrer Indústria, entre Lepant i Castillejos (Eixample)
Del 20 de juliol al 31 d'agost
Afectació al carrer Ganduxer amb obres d'urbanització de ronda General Mitre entre Via Augusta i carrer Mandri (Sarrià-Sant Gervasi). Durant el juliol se suprimiran dos carrils de circulació a Ganduxer, al costat Llobregat. A l'agost es reduiran dos carrils a Ganduxer al costat Besòs i un a General Mitre
Del 31 de juliol al 31 d'agost
Urbanització del carrer Planella (Sarrià-Sant Gervasi). Tall de trànsit a l'encreuament entre els carrers Planella i Escoles Pies
Al setembre
A final de mes s'acaben les obres TAV en superfície al carrer Mallorca, entre Espronceda i l'avinguda Meridiana (amb urbanització)
A mitjan mes s'acaben les obres de la pantalla de protecció (TAV) de la Sagrada Família i urbanització del carrer Mallorca, entre Sardenya i
Lepant

Posted: Sunday 27/06/2010 17:08
by Ecomobisostrans
En negre: obra. En blau: línies de bus afectades. En vermell: recorregut alternatiu més probable.
De l'1 al 29 de juliol
Arranjament del carrer Sargelet (Gràcia). Tall total del carrer
116 - Maignon i Verdi, posant un carril bus en sentit contrari a Verdi

6 de juliol
Comencen les obres de desviament de col·lectors i execució del pou d'extracció de la tuneladora (TAV) del carrer d'Entença. Tall de tota la cruïlla entre Provença i Entença
N-0 - Av.Roma->Nicaragua->J.Tarradelles

Del 13 de juliol al 28 d'agost
Arranjament del carrer Indústria, entre Lepant i Castillejos (Eixample)
¿10 direcció Montbau - Córsega->Marina->Trav.Gràcia?
15, 19, 20, 45, 47, 92 - (Lepant)->Rosselló->Cartagena

Del 31 de juliol al 31 d'agost
Urbanització del carrer Planella (Sarrià-Sant Gervasi). Tall de trànsit a l'encreuament entre els carrers Planella i Escoles Pies
123 - Iradier->Rda.Dalt (segons la web On Soc de TMB aquest desviament ja esta actiu.

Verdi

Posted: Sunday 27/06/2010 23:00
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:De l'1 al 29 de juliol
Arranjament del carrer Sargelet (Gràcia). Tall total del carrer
116 - Maignon i Verdi, posant un carril bus en sentit contrari a Verdi
Impossible, Verdi és d'un sol carril.