Page 1 of 1

Grans "innovacions" del transport

Posted: Tuesday 29/07/2008 14:14
by wefer
Obro aquest fil per fer recompte de les "grans idees" que tenen alguns, en idea de transport.
Per il·lustrar el que em refereixo, començo amb aquest article publicat al New York Times:
http://www.nytimes.com/2008/07/27/busin ... 7juREKPQAA

Resum: l'artcle tracta sobre la idea d'un important economista americà, d'aquells que donen clases a les universitats i que tothom admira, al qual se li ha acudit una gran idea per incentivar la venda de cotxes i abaixar la polució. Quina? Que el govern doni diners per desballestar cotxes de més de 13 anys als seus propietaris.

Què innovador!!! A que no se li havia acudit a ningú abans això? :x

Però és clar, segur que quan ho facin a EEUU serà la primera vegada que es fa al món, evidentment...

Re: Grans "innovacions" del transport

Posted: Tuesday 29/07/2008 23:08
by JaMiRo!
Una altra gran innovació que fan molts periodistes: anomenar metro qualsevol cosa. Això inclou: tramvies, tram-trens, trens de rodalia, trens de mitjana distància, trams urbans de trens de rodalia, etc.

Per *******-s'hi.

Re: Grans "innovacions" del transport

Posted: Tuesday 29/07/2008 23:40
by victorcasta
Si fa no gaire els americans van "descobrir" la proesa que un caixer automàtic podria també vendre entrades per a espectacles (cinema, teatre...) quan fa la tira de temps que existeix el ServiCaixa aquí...

Re: Grans "innovacions" del transport

Posted: Wednesday 30/07/2008 18:11
by orig440
Una gran innovació anomenar-li metro lleuger a un tranvia :P :P :x :x :x .

Re: Grans "innovacions" del transport

Posted: Wednesday 30/07/2008 19:24
by oriolp13
orig440 wrote:Una gran innovació anomenar-li metro lleuger a un tranvia :P :P :x :x :x .
Avui dia a tot li anomemen metro lleuger, sembla un terme que s'ha posat de moda :P

Més "metro"

Posted: Friday 01/08/2008 2:39
by Guigui
JaMiRo! wrote:Una altra gran innovació que fan molts periodistes: anomenar metro qualsevol cosa. Això inclou: tramvies, tram-trens, trens de rodalia, trens de mitjana distància, trams urbans de trens de rodalia, etc.
I no ens oblidem del "metro AV" que circula entre Barcelona i Lleida. :boig2

Re: Metro de Málaga

Posted: Wednesday 09/09/2009 3:50
by joarló88
Quina diferència real hi ha entre un tren i un "metro lleuger"? Hi ha gent que diu que han de complir certes característiques, però m'ensumo que no...

Re: Metro de Málaga

Posted: Wednesday 09/09/2009 10:54
by metring
Fa poc vam estar a Madrid, i a part de tenir algunes parades més soterrades, cap diferència.

"Metro lleuger": tramvia per a entabanar el personal

Posted: Wednesday 09/09/2009 12:19
by Guigui
Un "metro lleuger" és un tramvia allí on aquest darrer terme provoca urticària o és susceptible de no donar prou rèdit electoral.

Re: Metro de Málaga

Posted: Wednesday 09/09/2009 12:21
by metring
És que no s'enten...A la mateixa estació on hi ha la primera línia de "Metro ligero", exposen el tramvia antic, quan es va inaugurar aquesta, a les hores, com ho consideren? :nose

Re: Metro de Málaga

Posted: Wednesday 09/09/2009 12:22
by Lluita1714
Bé, la sèrie de la L11, 500 si no recordo malament, deien que era metro lleuger. Per a mi, això és un tramvia, tots els tramvies moderns són metros lleugers.

Metros indefinibles

Posted: Wednesday 09/09/2009 12:34
by Guigui
Lluita1714 wrote:Bé, la sèrie de la L11, 500 si no recordo malament, deien que era metro lleuger.
Aquesta línia, per la seva banda, és un nyap indefinible. Però sembla que a la Pl. St. Jaume tenen una fàbrica d'invents pseudoferroviaris que posen els pèls de punta. Entre d'altres elucubracions, han sortit propostes com allargar la L6 cap a Esplugues en doble via al túnel, però via única a les estacions :x :x :x Si seguíssim la definició de la L11 com a "metro lleuger", allò seria aleshores un "metro lleuger que fa la figuereta".

Re: Metro de Málaga

Posted: Wednesday 09/09/2009 12:57
by El LLOP
Lluita1714 wrote:Bé, la sèrie de la L11, 500 si no recordo malament, deien que era metro lleuger. Per a mi, això és un tramvia, tots els tramvies moderns són metros lleugers.
el que està considerar "metro lleuger" és la línia 11 degut a la seva configuració, no la sèrie 500, que és un tren de metro convencional (exactament igual que els 2100) amb l'única excepció de que només té dos cotxes. Recordem que quan arrivà la sèrie 2000 només eren 3 cotxes i ningú la va anomenar "metro lleuger".

Re: Grans "innovacions" del transport

Posted: Wednesday 09/09/2009 13:18
by joarló88
Arguments per separar "tramvia" de "metro lleuger", a un fòrum d'SCC

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=372173

Jo encara segueixo pensant que "metro lleuger" és un eufemisme per guanyar clients.

I parlant de grans "innovacions", em ve a la ment el grandiós TVRCas o "trolabús de Castelló".