Page 1 of 2
Proposta de localització de museu del metro
Posted: Monday 04/08/2008 20:07
by metring
La idea ha estat d'orig440, en aquest fil:
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 06#p112506
Sabem que l'estació Paral·lel de la L2 del metro deixarà de funcionar, per tal que aquesta arribi fins a Poble Sec, a les hores, quina millor utilitat que fer un petit museu del metro, al estil Chamberí, o, en escala més gran com el New york Transit Museum, a on les andanes estan plenes de cotxes antics de metro?
I a les parets es podrien exposar plànols antics, tickets, panells amb la història del metro...No seria una idea genial????
Re: Porposta de localització de museu del metro
Posted: Monday 04/08/2008 20:42
by aim
Mira, ja teniu una cosa a proposar a les reunions amb el Consell Assessor de TMB
Ara bé, lo ideal seria adaptar alguna estació antiga, però millor a Paral·lel que enlloc, no?
Re: Porposta de localització de museu del metro
Posted: Monday 04/08/2008 21:59
by pol
Però d'aquí a que l'estació de Paral·lel diexi de funcionar TMB ja es pot aver polit tot el material historic.
Re: Porposta de localització de museu del metro
Posted: Monday 04/08/2008 22:41
by oriolp13
LA veritat que seria una iniciativa molt bona, però no creieu que quan es deixi d'utilitzar potser la fan servir per guardar trens, tant de L2 com L3?
Re: Porposta de localització de museu del metro
Posted: Monday 04/08/2008 22:44
by victorcasta
oriolp13 wrote:LA veritat que seria una iniciativa molt bona, però no creieu que quan es deixi d'utilitzar potser la fan servir per guardar trens, tant de L2 com L3?
És l'ús que se li vol donar, en un principi.
Usos
Posted: Monday 04/08/2008 22:48
by Guigui
victorcasta wrote:És l'ús que se li vol donar, en un principi.
Túnel, estació i cua de maniobres? Almenys, podrien deixar aquests dos darrers per al museu. Si és així, com és que no utilitzen més la via morta a la sortida de Lesseps, que duia abans als tallers?
Re: Porposta de localització de museu del metro
Posted: Tuesday 05/08/2008 10:05
by metring
Doncs, veient que l'idea agrada força, en parlarem al Consell Assessor
Re: Porposta de localització de museu del metro
Posted: Wednesday 06/08/2008 10:11
by Mortadel·lo
no queda una mica justet d'espai com a museu?
Re: Porposta de localització de museu del metro
Posted: Wednesday 06/08/2008 10:15
by metring
No creguis, tenir el 300, 1100 i les maquetes dels 5000 i 9000 a les vies, plànols a les parets, plafons informatius a les andanes, no creguis que ocupa tant. Potser, el millor, en lloc de dir-li museu, seria explsició permanent, o centre d'interpretació, nom que es fa servir bastant, darrerament.
Hi ha l'exemple del New York Transit Museum, a on a una estació antiga, a les vies, tenen unagran quantitat de trens antics, un darrera l'altre, Val que aquí és més petita, però es pot fer igualment. I a Chamberí, no ho he vist, però alguna cosa similar deu ser.
Re: Porposta de localització de museu del metro
Posted: Wednesday 06/08/2008 10:53
by uriol108
Penso que un lloc perfecte per a er-hi un Museu del transport públic seria l'estació de França.
Re: Porposta de localització de museu del metro
Posted: Wednesday 06/08/2008 10:57
by metring
Si, però parlem concretament d'un museu de la història del metro.
Re: Porposta de localització de museu del metro
Posted: Wednesday 06/08/2008 13:05
by orig440
Lo de l'estació de França seria ideal per fer un museu del ferrocarril, ficar tots els trens que estan abandonats a l'aire lliure a Delícies (Talguillo, 433, MZA 1701, etc)
, però ara mateix preocupa més la situació del metro de Barcelona, veient com estan tractant el patrimoni històric
. Per cert, no m'ho esperava que hagués tingut tant èxit la idea
.
Re: Proposta de localització de museu del metro
Posted: Sunday 10/08/2008 14:37
by pol
A Chamebrí l'anomenat centro d'inetrpretacion del metro (anden 0), no es mes que l'estació preservada al seu estat original, però no es veuen trens ni res nomes videos, i objectes de l'època que estaven a l'estació.
Re: Proposta de localització de museu del metro
Posted: Monday 11/08/2008 15:06
by Peter
Un lloc que estaria bé serien els antics tallers del metro de Mercat Nou, que són edificis grans i amb història. Crec que deixaran de prestar servei quan estiguin les vies cobertes (no em feu molt de cas, però algo així vaig llegir).
L'unic inconvienient és que el material que vagi a parar allà està condemnat a no circular més o si més no, ho tindria difícil.
Per evitar confusions, són els tallers que hi ha darrera la antiga parada de Mercat Nou (uns edificis on posa ferrocarril transversal) i no les cotxeres de Sta. Eulàlia.
Re: Proposta de localització de museu del metro
Posted: Monday 11/08/2008 15:31
by ferroviario_catalan
A mi com a proposta del museu del metro, en sembla be tant Paral·lel com aquesta especie d'edifici de Mercat Nou. El que passa es que amb el pas que tenim, TMB no fara pas cap museu,pero estaria molt i molt be que tinguesim un.
Re: Proposta de localització de museu del metro
Posted: Monday 11/08/2008 16:10
by uriol108
També haguessin estat bé les antigues cotxeres de FGC de Sarrià, les de Via Augusta, llàstima que ja no hi son...
Re: Proposta de localització de museu del metro
Posted: Monday 11/08/2008 17:08
by orig440
També es podria fer com a la Vall de Núria: Exposició de material històric a les cotxeres de Mercat Nou i Paral·lel fer com a Chamberí, amb panells que mostrin la història del metro i la decoració original del GMB, o bé de la pròpia Paral·lel.
Au revoir
.
Re: Proposta de localització de museu del metro
Posted: Tuesday 12/08/2008 19:52
by orig440
Ara, això sí: que el dipòsit de Mercat nou segueixi tenint enllaç per tal de poguer fer circular les unitats històriques
.
Au revoir
.
Re: Proposta de localització de museu del metro
Posted: Wednesday 13/08/2008 10:45
by Miquel
IMPOSIBLE!!!!!
La sèrie 100 i 400 no hi caben a Paral·lel, i les 300 i 1100 no poden enllaçar amb la L-1.
I d'aquí a que Paral·lel ja no sigui una estació, ja sens haurà jubilat el 3000 i el 4000.
PD: No heu dit res, peró la S.100 i S.400 encara existeix.
Re: Proposta de localització de museu del metro
Posted: Wednesday 13/08/2008 10:48
by metring
Exacte, el 100 a Can Boixeres, i el 400 a Sagrera.
El que si es podria arribar a fer, si tirés la proposta endavant, seria tapar una de les vies de Paral·lel, amb una plataforma i un tros de via d'ample espanyol, i exposar aquests dos trens, i l'altre via, per als cotxes d'ample internacional. Per entrar els primers, caldria fer un pla inclinat des d'algun lloc, per poder-los entrar.