Page 1 of 1

Lleida estrena carretera que millora trànsit fins Pallars

Posted: Friday 08/08/2008 17:17
by uriol108
Lleida estrena una carretera que millora el trànsit fins al Pallars

• La reforma del tram de la C-12 a Àger augmenta la seguretat i escurça el recorregut


ImageUn dels viaductes de l'últim tram reformat de la C-12, ahir. Foto: MARTA RAÏCH


Els veïns d'Àger (Noguera), i de poblacions pròximes com Os de Balaguer o les Avellanes, ja poden circular per la renovada carretera C-12 i veure complerta, per fi, una antiga reivindicació. Aquesta esperada via, que completa la ruta entre Balaguer (Noguera) i Tremp (Pallars Jussà), ha requerit més de 15 anys i una lluita tenaç dels municipis afectats.
Aquesta modernització es deu a una compensació promesa per la Generalitat per solucionar els perjudicis econòmics i socials causats per la construcció de la carretera del Doll (C-13), als anys 70. Una via que es va inaugurar una dècada més tard i que va ser declarada il.legal per l'Audiència Nacional i el Tribunal Suprem, a més a més de ser objecte de grans crítiques pel seu mal disseny.
Tot i els nombrosos revolts, la carretera del Doll ha estat durant molts anys la principal via d'accés des de les comarques de la plana de Lleida al Pallars Jussà. Ara, amb la millora de la C-12 fins a l'enllaç de la C-13, els habitants de la zona esperen recuperar el trànsit que van perdre fa 20 anys.
El president de la Generalitat, José Montilla, que ahir va visitar les obres acompanyat del conseller Joaquim Nadal, va destacar la importància que té invertir en infraestructures per crear noves oportunitats econòmiques en períodes de crisi com l'actual. Referint-se a la carretera acabada, va afegir que permetrà a la comarca augmentar la competitivitat i convertir-se en un centre d'atracció turística, fet que comportarà la creació de nous llocs de treball.

NOU VIADUCTES
L'actuació en els últims 11 quilòmetres d'aquesta carretera ha permès suprimir diversos revolts pronunciats, fet que es veurà reflectit en una més bona fluïdesa i seguretat del trànsit. L'accidentada orografia de la zona ha requerit la construcció de nou viaductes, com el del pantà de Camarasa, de 115 metres de longitud.
La modernització d'aquesta via, on s'han invertit 20 milions d'euros, suposarà un estalvi d'uns 10 minuts en el recorregut, tot i que el trajecte original només s'ha reduït un quilòmetre. Encara queda pendent una actuació a la C-12, en fase d'informació pública i que correspon al tram inicial, a Balaguer, on es preveu construir la variant per enllaçar-la amb la carretera C-26.

DOLORS ORTÍN
LLEIDA
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1050
http://www.elperiodico.com/EDICION/ED08 ... 24mR90.PDF