Indicadors, senyals, icones i decoració a Renfe Cat-FGC
Indicadors, senyals, icones i decoració a Renfe Cat-FGC
Suposo que el color verd de les noves placas a les estacions es per el color verd d'Adif? Les antigues unitats "suïses" eran de color plata i verd (Perquè aquests colors) Abans del 1956 no existia Renfe a millor ho feien perque eran els antics colors d'alguna companyía antiga abans fos Renfe a l'any 1956. Més endavant quan els colors de Renfe van ser els colors "taronja i blau" pintaven tots els trens d'aquests colors. Es curiós però durant la dictadura es feia molt ús dels detalls any 1956 el Madrid campió d'Europa per primera vegada i casualitat mateix any que Renfe en una sola marca per tot Espanya. Tant sols la compañía de Ferrocariles Catalanes i la de vía estreta catalana eran separades de Renfe. Per el que fa els colors Renfe es fa un embolic... vermell per rodalies, taronja mitja distància. El verd per adif. Algú pot cronològicament passar els colors que anat fent servir Renfe?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Indicadors, senyals, icones i decoració a Renfe Cat-FGC
Sembla que aquesta calor està fent estralls.....
Simplement, algú d'Adif o d'alguna empresa d'imatge contractada per aquesta, ha decidit que el color corporatiu d'Adif ha de ser el verd. Veure: Marca d'Adif
Tampoc té cap cronologia amb diferents colors de Renfe, perquè Adif és una empresa diferent que Renfe. Així que no cal buscar-li precedents amb decoracions de sèries de trens...
Simplement, algú d'Adif o d'alguna empresa d'imatge contractada per aquesta, ha decidit que el color corporatiu d'Adif ha de ser el verd. Veure: Marca d'Adif
Tampoc té cap cronologia amb diferents colors de Renfe, perquè Adif és una empresa diferent que Renfe. Així que no cal buscar-li precedents amb decoracions de sèries de trens...
Re: Indicadors, senyals, icones i decoració a Renfe Cat-FGC
A més dels Ferrocarrils Catalans i els de Catalunya (avui FGC) al conjunt d'Espanya també hi ha hagut sempre moltes companyies de trens de via estreta. Als 50 i fins a molts anys després, la majoria eren privades i després es van juntar sota el nom de FEVE (empresa pública estatal). la creació de l'Estat de les autonomies va fer que a llocs com Catalunya, Euskadi, Pais Valencià i les Balears es produis el traspàs de les línies als Governs autonòmics.
Re: Indicadors, senyals, icones i decoració a Renfe Cat-FGC
És un color, com molts d'altres que s'utilitzen per qüestions d'imatge: a renfe operadora és el lila, a ADIF el vert, FGC el taronja, DB el vermell, FEVE el groc-blau, sncf el vermell-rosa, etc... i punt.
Au revoir .
Au revoir .
Re: Indicadors, senyals, icones i decoració a Renfe Cat-FGC
I jo que pensava que el 1941 (any de la creació de Renfe) anava abans que el 1956...sortrens wrote:Abans del 1956 no existia Renfe
Lligant dades inconnexes amb algunes de falses podem aribar a conclusions d'allò més extravagant...Es curiós però durant la dictadura es feia molt ús dels detalls any 1956 el Madrid campió d'Europa per primera vegada i casualitat mateix any que Renfe en una sola marca per tot Espanya.
Quina és la companyia "de via estreta catalana"? Jo estava convençut que n'hi havia més d'una! D'altra banda, em xoca molt aquesta dada que ens dones, sense cap mena de dubte verídica i contrastada, de que a Espanya no hi havia més línies de via estreta o bé aquestes formaven part de Renfe...Tant sols la compañía de Ferrocariles Catalanes i la de vía estreta catalana eran separades de Renfe.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Indicadors, senyals, icones i decoració a Renfe Cat-FGC
Ja, CTFG, Tortosa-La Cava, SFG, Económico Reus-Salou, MO, etc... .Platanito wrote: Quina és la companyia "de via estreta catalana"? Jo estava convençut que n'hi havia més d'una! D'altra banda, em xoca molt aquesta dada que ens dones, sense cap mena de dubte verídica i contrastada, de que a Espanya no hi havia més línies de via estreta o bé aquestes formaven part de Renfe...
Au revoir .