Govern demana 250 milions a Madrid per desdoblar línia a Vic

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Govern demana 250 milions a Madrid per desdoblar línia a Vic

Post by UT440_132M »

Extret de El 9 nou: http://el9nou.cat/noticies.php?ed_ov=o& ... ticia=5462


El govern català demana 250 milions a Madrid per desdoblar el tren fins a Vic

El govern català demana 35.000 milions d’euros a Madrid per invertir en gairebé 600 obres a Catalunya fins el 2013. Entre aquestes actuacions hi ha el desdoblament de la línia de tren de Barcelona fins a Vic, inclòs el soterrament de la via a Mollet del Vallès.

En la proposta del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP), es detallen les aportacions que el govern central hauria de fer de forma anual en base a l’increment del 6% del PIB, encara que per al 2009, Espanya només ha previst un augment de l’1,8%. En matèria ferroviària, Catalunya també demana a Madrid 33,94 milions per fer millores a línia de tren Barcelona-Puigcerdà.

També hi ha altres infraestructures que la Generalitat vol desenvolupar a Osona i al Ripollès. En l’apartat de carreteres, destaca la millora del tram de la N-152 entre Ribes de Freser i la Molina i la construcció del túnel de Tosses, de 22 quilòmetres.

Per fer-ho, la Generalitat ha previst una inversió de 170 milions fins al 2013. També ha previst una partida de 45 milions per construir la variant de Ribes de Freser. A la comarca del Ripollès, la Generalitat també vol actuar a la carretera que enllaça Guardiola de Berguedà i Campdevànol, amb 80 milions de l’Estat.

A Osona, la Generalitat també preveu la millora de diversos camins rurals a l’Esquirol, Masies de Voltregà, Sant Agustí de Lluçanès, Malla, Muntanyola, Sant Boi i Tavertet. La xifra més gran de camins correspon a Les Masies de Voltregà: en concret, en aquest municipi, se’n volen condicionar 26. El pressupost total que demana el govern català per millorar aquestes vies rurals és de 176.000 euros.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: El govern demana 250 milions a Madrid per desdoblar la linia

Post by Ferry1ac1 »

Quina mania que té la Generalitat en fer i noves carreteres, desdoblar-ne.........

Prou d'inversions en noves carreteres i més ferrocarril i més ràpid (però ferrocarril convencional!)
Si la linia de Puigcerdà funcionés bé no caldrien noves carreteres per connectar la Cerdanya amb el Ripollès! :o

I aviam si no només desdoblen la C3! Cal afegir més vies en altres línies! Els trens van massa lents a l'apropar-se a BCN i no es poden fer semidirectes reals ja que sempre es menjen un tren lent!
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Re: El govern demana 250 milions a Madrid per desdoblar la linia

Post by Danzig »

em sembla que no has llegit el post anterior :x
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: El govern demana 250 milions a Madrid per desdoblar la linia

Post by Ferry1ac1 »

Danzig wrote:em sembla que no has llegit el post anterior :x

Em sembla que si!
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: El govern demana 250 milions a Madrid per desdoblar la linia

Post by wefer »

UT440_132M wrote:la construcció del túnel de Tosses, de 22 quilòmetres.
Què bonic seria que pensessin en un ús compartit amb un futur ferrocarril cap a la Vall d'Aran!!!!
Però vaja, potser és demanar massa donat la "competència" dels gestors que tenim actualment :(
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Queden en evidència, un cop més

Post by Guigui »

Us imagineu que, a Catalunya, es construeixi un túnel de 22 km per a ferrocarril convencional? Penseu en els termes en els quals s'expressarien els nostres "gestors": inviable, impossible, inassumible, in..., in..., in... Ara, a l'hora de fer coses d'aquestes amb carreteres, a ningú li tremola la mà.

:boig2
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Queden en evidència, un cop més

Post by genissimon »

Guigui wrote:Us imagineu que, a Catalunya, es construeixi un túnel de 22 km per a ferrocarril convencional? Penseu en els termes en els quals s'expressarien els nostres "gestors": inviable, impossible, inassumible, in..., in..., in... Ara, a l'hora de fer coses d'aquestes amb carreteres, a ningú li tremola la mà.

:boig2
Ahí le has dao

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”