Page 1 of 4

Demanen soterrar el ferrocarril del Maresme al Garraf

Posted: Monday 27/06/2005 10:10
by wefer
De El Punt:
---------------------
Els municipis del litoral es posen d'acord per demanar el cobriment de les vies del tren

La proposta, que també planteja desviar l'N-II al Maresme, es recull en el pla estratègic per al litoral

Els municipis del litoral metropolità preparen una proposta conjunta per treure la via del tren de la costa i fer-la subterrània als nuclis urbans. El projecte inclou l'eliminació d'una altra barrera arran de mar, l'N-II, així com la millora del transport públic i la mobilitat a la regió metropolitana, des del Maresme fins al Garraf. Tot plegat queda recollit en el pla estratègic per al litoral metropolità, que promouen ajuntaments, consells comarcals i Generalitat. Cobrir el pas del tren és una reivindicació històrica dels municipis costaners, però aquesta és la primera vegada que es posen d'acord per reclamar una solució.

Cobrir el pas del tren al Maresme i el Garraf, les dues comarques de la regió metropolitana on la via encara passa en superfície pels nuclis urbans, és una de les propostes destacades del pla estratègic per al litoral que ara es redacta i que ha d'estar acabat després de l'estiu. Aquest pla es coordina des del consorci El Far, en què participen les institucions locals i el govern català. El president d'aquest organisme, Andor Serra, destaca que «cobrir la via, que ara és una barrera en alguns municipis del litoral, és una demanda històrica dels ajuntaments, però no es pot abordar de manera aïllada». Per això, el pla estratègic permetrà, segons Serra, «tenir una visió global d'aquest problema i proposar una solució conjunta».
La proposta que recollirà el pla estratègic no es limita a fer subterrània la via, sinó que inclou tot un estudi sobre les infraestructures de transport, les connexions viàries i la mobilitat, tant per carretera com amb transport públic.
L'estudi per la proposta el fa l'agència Barcelona Regional, i preveu un traçat subterrani nou de la línia de Renfe que ara segueix la costa i que es desplaçaria cap al nord. En el cas del Maresme, la proposta preveu treure també l'N-II dels nuclis urbans, i construir un nou vial, que en la proposta s'ha batejat com a «avinguda del mig», i que seguiria un traçat similar al de l'autopista A-19, pel sud. L'enginyer de Barcelona Regional, Jordi Fuster, explica que la proposta, a més d'eliminar barreres i col·lapses circulatoris als nuclis urbans, «fa un replantejament de la mobilitat, potenciant el transport públic i facilitant l'accés a les estacions». Amb el desplaçament del traçat del tren, les estacions quedaran més centrades dins els nuclis urbans, i també es preveu ampliar el nombre de parades per municipi.
Els municipis per on s'hauria de cobrir el pas del tren són tots els del Maresme: Montgat, el Masnou, Premià de Mar, Vilassar de Mar i Mataró, i també els trams de Caldes d'Estrac, Arenys de Mar i Canet de Mar. Per la proposta del Maresme s'ha recuperat un estudi que ja va elaborar Barcelona Regional per encàrrec del Consell Comarcal i que ara s'inclourà en el pla estratègic litoral.
Al Garraf, l'estudi està menys definit. Es preveu fer subterrània la via a Sitges i Vilanova, tot i que «falta decidir el traçat i la solució a Vilanova, on el tren passa molt arran dels habitatges», explica Ferrer. En aquest cas no hi ha el problema de l'N-II, però la proposta inclourà la millora de la connexió viària entre Vilanova, Vilafranca i Sitges.

--------

Mobilització ciutadana
A Sitges, el pas de la via del tren pel nucli urbà i arran de costa ha provocat la mobilització ciutadana. El col·lectiu Salvem Sitges ha recollit més de 7.000 signatures per reclamar el cobriment de la línia de Renfe. L'alcalde de Sitges, Jordi Baijet, reconeix que el cobriment de la via és «un dels grans projectes que ha d'afrontar els propers anys el municipi». El problema, com en la resta de poblacions, és que no n'hi ha prou amb la voluntat de l'Ajuntament, perquè és el Ministeri de Foment qui ha d'aprovar el cobriment i finançar les obres. Per això, Baijet creu que l'eliminació d'aquesta barrera serà possible «en un termini d'uns deu anys», però que «cal començar a treballar ara i fer-ho de manera coordinada». L'alcalde destaca que el cobriment és «essencial» per als veïns de Sitges, però «també per al turisme».

--------

Les vies de tren, on hi ha la gent
El cas del Maresme és paradigmàtic. El front litoral, que és un dels seus principals actius -especialment a la turística zona de l'Alt Maresme- té el pas barrat per la carretera N-II i per la via del tren. El debat per demanar que les vies siguin subterrànies o es traslladin és antic i s'ha plantejat infinitat de vegades. El cas de Mataró és exemplificador: una ciutat metropolitana, amb una única estació col·locada arran de mar. No és més lògic posar més estacions a la trama urbana de la capital del Maresme i fer circular les vies subterrànies pel centre de la ciutat? Això és el que han corroborat des de fa anys els estudis. Es tracta, en definitiva, de posar les vies del ferrocarril allà on hi ha la gent. Es calcula que es podria multiplicar per tres el volum d'usuaris del transport públic. La inversió és milionària però Jordi Julià, exdirector general de Ports i Transports -cessat pel cas Carmel-, va defensar aferrisadament la proposta quan va liderar un estudi de Barcelona Regional encarregat pel Consell Comarcal del Maresme. Aquest estudi s'ha incorporat ara en el pla estratègic per al litoral. En una comarca amb un territori escàs, si cal tocar alguna cosa no és per fer carreteres, sinó per posar vies de tren. Més vies, però a prop de la gent.

Posted: Monday 27/06/2005 11:21
by Aureli
Aquesta proposta de soterrament, es podria ficar al pla aquest que pensen millorar les rodalies i que licitarà Foment en breu...?

No al soterrament

Posted: Monday 27/06/2005 12:46
by Ferry1ac1
Que facin la via permeable amb passos a nivell i subterranis però soterrar-la no. Si en volen fer una altra d'interior que la facin però soterrarla peel fet que la gent ha de pujar i baixar escales per anar a la platja....................

Posted: Monday 27/06/2005 21:39
by UT596001
Aquests soterraments no són prioritaris. Aquests diners poden anar a millores molt més importants, com línies de FC en mal estat a Catalunya o millorar la pèsima xarxa de bus catalana. Resumint: soterrar és un caprici molt car. No obstant, si hi ha passos a nivell s'han d'eliminar.

Posted: Tuesday 28/06/2005 1:51
by Trenscat
Com molt bé ha dit Ferry1ac1 penso que és més important permeabilitzar i integrar bé la línia en el seu entorn que no pas soterrar-la. Efectivament el soterrament és un luxe i el nostre país tampoc penso que es pugui permetre tal dispendi. En tot cas, la línia interior hauria de ser per complementar la de la costa però en cap cas per substituir-la. En fi, de tota manera dubto que s'arribi a fer tot plegat algun dia...

No estoy de acuerdo

Posted: Tuesday 28/06/2005 18:44
by Santfeliuenc
Hola,

Pues yo, respetando vuestras opiniones contrarias al soterramiento, no estoy en absoluto de acuerdo con lo que comentais y creo que no es de recibo que por zonas urbanas densamente pobladas y con flujos de movimiento tan elevados como tiene el Maresme, pienso que el soterramiento es muy pero que muy necesario.

Y no hablo de soterrar la línea de la costa, que eso no lo está demandando ni pidiendo nadie, sino que hablo de lo que se solicita por parte de estas ciudades y que no es otra cosa que soterrar, correcto, pero soterrar una línea de nueva construcción por el interior de las ciudades ya que es por allí por donde se captaría un número muchísimo más elevado de usuarios, es allí donde vive la gente y el eje litoral paralelo a la costa es algo completamente ficticio, que supone una barrera para sus ciudades, que tapa completamente la salida al mar y que bloquea a la población.

Y estoy completamente a favor, no de que se soterre la línea de la costa, que me parece que alguno lo está entendiendo mal, eso no es lo que se pide, sino de que se desmantele esa línea, lo mismo que el paso de la N-II por el lugar y que se haga una línea completamente nueva por el interior de las poblaciones, por sus centros urbanos, etc. Yo por la costa metería más bien un tranvía en superficie al estilo del de Alicante o similar y que sería como una prolongación del Trambesós, pero el ferrocarril no debe pasar nunca por donde lo hace.

Y para nada hablo de los turistas o de ir a la playa, etc. que también son temas importantes, sino por temas tan obvios como por ejemplo el que estamos en una zona de clima Mediterráneo en la cual cada otoño llueve de forma torrencial y las rieras de la zona han de desaguar en el mar. Si delante se le pone una carretera N-II como la actual o una vía férrea en superficie, eso hace de pantalla y de muro y las rieras que no están canalizadas propician en esas fechas inundaciones tercermundistas en la zona. Eso por sí solo ya debería de hacer pensar. Pero es que además, tenemos que la gente tiene en sus ciudades el acceso al litoral bloqueado y dividido, tienen que cruzar por puentes, pasajes subterráneos muchas veces poco apacibles y degradados para poder dar una vuelta o acceder al único activo que tiene el pueblo o ciudad, es decir, el mar y el Paseo Marítimo. Y eso sin hablar de que en esas zonas de los publos costeros del Maresme no vive ni la cuarta parte de la gente que vive en el interior de la ciudad, que además está más cerca de las poblaciones y viviendas que ya empiezan a encontrarse en las subidas o pendientes montañosas de la serralada litoral, con lo que se daría un acceso mayor a los medios de transporte públicos de alta capacidad a toda la ciudadanía y podría usar el tren muchísima más gente de la que ahora lo utiliza.

Por lo tanto, para nada me parece descabellado que esta gente pida que se haga una nueva línea por el interior y que además sea soterrada con lo cual el espacio costero sería desmantelado de vías y de la carretera N-II ayudado, ¿por qué no? por un tranvía en superficie que a modo de gran rambla o paseo circulase en paralelo al litoral haciendo que las poblaciones ganasen un eje urbano pacificado, desterrasen unas vías lamentables y que hacen ahora mismo de bloqueo, tapón y trampa y que además, se ganasen más usuarios para las cercanías que perfectamente podrían entrar en BCN por Gran Vía, el Frente Litoral y Diagonal si a alguien se le encendiese de una vez la bombilla en este área metropolitana.

El tráfico rodado pesado sería desviado a la autopista, el tráfico interior iría tanto por la vía litoral pacificada donde habría un tranvía de superficie que tendría el éxito asegurado todo el año, como también por la vía interna que resultase de cubrir una nueva línea interior de cercanías.

Y además yo añado, que esa nueva infraestructura debería de hacerse de tal forma que supusiese 3 ó 4 vías, para permitir el paso de regionales, trenes directos, semidirectos y otras circulaciones diferentes que fuesen segregadas de las cercanías. Y así por ese nuevo eje soterrado podrían pasar las cercanías en doble vía y bien al mismo nivel, bien a una cota inferior, el resto de circulaciones en paralelo.

Para nada es descabellado eso que piden según mi opinión.

Saludos,
Sergio

Ni un soterramiento más

Posted: Tuesday 28/06/2005 20:11
by Platanito
Pues yo estopy en contra de la mayoría de soterramientos, pero por suerte en este caso la batalla está ganada: tenéis idea de lo que costaría (en términos de ingeniería y en consecuencia también económicos) hacer un túnel tan largo por debajo del nivel freático?

Posted: Tuesday 28/06/2005 23:58
by wefer
Jo estic totalment a favor de que es soterrin determinats trams d'aquesta via.
Concretament, el tram Sagrera-Mataró, guanyaria molt si anés soterrat i tirat terra endins uns 500 metres. La major part de les poblacions tenen el centre, no a la zona mateixa de la costa, sinó més aviat cap a l'interior, suposo que condicionat pel la barrera que suposen tan la via del tren com la pseudo-autovia. En aquest cas, per tant, no resultaria un simple soterrament, sinó que faria que el tren estigués més a prop dels seus usuaris i pogués servir a molta més gent que, avui per avui, el veuen massa lluny perquè els faci servei.
Crec, igualment, que caldria convertir tot el litoral de la zona en un tranquil passeig marítim i desviar-ne també el trànsit rodat intermunicipal cap al nord, potser construint uns laterals gratuïts a l'autopista
El que està clar és que, tard o d'hora, el tram Sagrera-Montgat es soterrarà, i no m'extranyaria que fos una de les obres prioritàries del pròxim PDI.

Posted: Wednesday 29/06/2005 9:29
by abegot
Estic totalment d'accord en quan a la llunyania de la costa i paralela a aquesta, però jo el faría enlairat de doble via, per els directes i semi-directes, pq resultaría molt més barat que no soterrat. Aixo si, aprofitaría els baixos d'aquest enlairament per posar els Rodalies..

Els moviments de terres sería molt mes barat i molt més ràpit en la construcció que no pas soterrat.

Posted: Wednesday 29/06/2005 10:05
by sequera
la meva opinió és que tard o d'hora es construirà un nou traçat per l'interior, comunicant les ciutats pel costat muntanya.

El traçat maritim no crec que es soterri , i la meva proposta és la seva conversió en tramvia, integrat urbanisticament amb un passeig maritim que elimini la barrera actual.

És una proposta menys costosa. No podem pensar en soterrar tot, a tot arreu, perque els recursos son els que son. Quan parlem de mobilitat sostenible, ho fem en tots els sentits.

Posted: Wednesday 29/06/2005 11:41
by abegot
Estic d'accord.

Sequere, escriu " ....ntegrat urbanisticament amb un passeig maritim que elimini la barrera actual."

El passeig maritim, podría ser del estil de Sitges, que fa muralla per la banda de la platja.

Posted: Wednesday 29/06/2005 11:42
by Albert
Jo crec que deu ser molt complicat fer el soterrament just per sota d'on va ara la via. Està massa a prop del mar i segurament apareixerien moltíssims probelemes tècnics, a més de costar un munt de diners.

Veig més factible la creació d'una nova línia que vagi més a l'interior. Alguns trams haurien de ser soterrats al pas per les poblacions, però d'altres no caldria. Això no seria tan car com el soterrament de la línia de la costa.

I amb la línia actual crec que el més convenient seria una mena de tramvia o eltren-tram que ténen a Alacant. No sé fins a on seria rendible aquest tramvia, depèn de com sigui la mobilitat al sud del Maresme. Algú sap, més o menys, si l'actual demanda de la C1 és majoritàriament amb destinació/origen BCN o també hi ha un nombre significatiu de viatges entre poblacions del Maresme?

REPLAY

Posted: Wednesday 29/06/2005 19:18
by Santfeliuenc
Hola,

Como hay alguno que aún no lo tiene muy claro, vuelvo a repetir que el soterramiento PARA NADA SERÍA DE LAS ACTUALES VÍAS, por lo que el nivel freático no ha de preocuparos ya que solamente se habla de soterrar una nueva vía por el interior, no por la costa. Las vías de la costa y próximas al mar es algo de lo que no hay que opinar puesto que no se habla de ellas, nadie se plantea soterrarlas sino que quedarían sustituídas y eliminadas por un nuevo corredor interior.

O sea, que la prouesta dice que el soterramiento sería de una nueva línea y por el interior, nunca se propone soterrar las actuales vías, dejadlo ya lo de las vías acuales :x :x :x que de ellas no se habla, se habla de otra línea completamente nueva.

Yo estoy de acuerdo con esa nueva línea por el interior, que tarde o temprano se tendrá que hacer, y creo que las actuales vías de la costa deberían ser sustituidas por un tranvía en superficie tal y como he comentado en el mensaje anterior de esta cadena. Pero las cercanías son necesarias y se han de hacer, y como paralelos a la costa y junto al mar estorban más que sirven a la población, que se agolpa más al centro y no en esa zona, pues demanda que se elimine ese corredor irreal para vertebrar un nuevo corredor por el interior de las poblaciones del Maresme.

Saludos,
Sergio

Posted: Wednesday 29/06/2005 19:34
by josep_serre
Jo no sóc partidari de tramviaritzar una línia ferroviària, i en aquest cas no sóc partidari.

Que una línia a l'interior del Maresme tindria un gran èxit no en tinc cap dubte però és innegable que l'actual el té i precisament gràcies a estar situada a primera línia de mar a peu platja i la gent que l'utilitza diàriament justifica que una nova línia no signifiqui ni la supressió ni el soterrament ni la tramviarització, si els ajuntaments per on passa la línia no ho saben valorar és el seu problema.

Jo no veig el sentit a un passeig marítim pel Maresme, crec que a nivell de mobilitat la gent que vaig diàriament de Mataró a Barcelona a peu és molt poca si és que hi ha algú.

En els darrers anys les inversions que s'han fet a la línia han consistit en remodelar les estacions, instal·lar barreres tarifàries, suprimir passos a nivell, renovar la via, tramviaritzar-la em semblaria simplement un pas enrere i significaria que els diners invertits en els darrers anys per tornar a tenir el que ja hi havia abans no haguessin servit per a res.

SÍ A UNA NOVA LÍNIA AL MARESME

NO A LA TRAMVIARITZACIÓ DE LA LÍNIA DEL MARESME.

¿Tranvializa... qué?

Posted: Wednesday 29/06/2005 19:46
by Santfeliuenc
Hola,

Por lo que a mi respecta, no estoy hablando de tranvializar nada de nada 8) sino simplemente de realizar una nueva infraestructura de cercanás por el interior que sustituya a la actual.

Cuando estuviese hecha esta nueva infraestructura interior y solamente entonces, las cercanías pasarían a circular por ahi, mientras que las vías actuales no serían reutilizadas, ni tampoc las estaciones ni nada de lo que hay ahí sería chapuceado sino que se demolería, se arramblaría con todo y se reurbanizaría... por ejemplo con una gran ramblita que hiciese de paseo marítimo y sobre la cual se colocase un tranvía, pero no sobre las vías de ningún tren, que desaparecerían de allí, sino reurbanizando la zona de nuevo y de raíz. Así lo veo yo.

Y eso de arreglar estaciones, poner barreras, etc. no es algo extraordinario ni por lo que debamos darle gracias etenras a nadie o algo que valga tantos millones que sea una pena tirarlo abajo, sino que es simplemente puro mantenimiento y adecuación a los tiempos de la línea que cualquier operador debería de hacer sin que nadie se lo diga para el beneficio de los usuarios, que de una forma u otra lo están pagando tanto con sus impuestos como con el billete, por lo tanto eso de que se tiraria el dinero con el que han hecho eso creo que es un tanto inexacto. No se tira nada, solamente se haría algo muchísimo mejor. No se puede dejar ahí una cosa mal hecha simplemente porque hayan repintado una estacion, la hayan barrdo, le hayan puesto dos bancos y cuatro vallas así de forma eterna porque nos da pena tirar nada. Eso no es gastarse el dinero sino realizar un mísero mantenimiento que están en la obligación de hacer y que nada tiene que ver con un soterramiento.

Y sobre esas vías del tren actuales nadie popone reutilización alguna o ranvialización de las mismas, sino que las eliminen, que las borren del mapa, que las saquen de allí junto con todo lo demás y que por ese espacio y dependiendo de la zona que vayamos encontrando se coloque un gran paseo urbano, que se reurbanice todo y que sobre ese paseo marítimo nuevo se haga una infraestructura como una gran rambla, a los lados de la cual circulen tanto líneas de bus por carril propio como un tranvía en superficie, pero no reutilizando nada, sino sobre una superficie completamente reurbanizada.

Saludos,
Sergio

Posted: Wednesday 29/06/2005 20:17
by josep_serre
I jo dic?

Per què hem de renunciar a tenir una línia ferroviària i passar a tenir-ne una que es quedaria curta com es queda curta l'actual tot, si es queda curta l'actual quan l'ús del transport públic al Maresme és poc, tot i que no tant poc en la relació amb Barcelona més curta és quedarà una línia amb més radi d'acció. Si en fem una de nova hem de mantenir l'actual i amb la plenitud de les seves facultats actuals.

Perquè hem de renunciar a tenir un ferrocarril ben fet i que té el seu públic garantit per tenir un tramvia? que em digueu fer un tramvia per moure's per dintre dels municipis em sembla molt bé però per fer tanta distància quan precisament les inversions dels darrers anys s'han encaminat a la filosofia contrària a la del tramvia i gràcies a això hi ha hagut un increment de viatgers.

Una altra cosa necessària en aquesta línia és una tercera i quarta via per accelerar els trens que van més enllà de Mataró.

A Alacant s'ha fet, no ho he vist però no em convenç, només hi he estat un cop abans de que comencessin les obres però em penso que és totalment diferent: impossible desdoblar molts trams, moltes més parades i malgrat tot no deixa de ser un problema els tallers a Alacant on els trens del tram no tramviari hi han d'accedir amb moltes restriccions. I si a Alacant ha guanyat viatgers no deixa de ser perquè s'ha incrementat la ferqüència que ja es podia fer abans, bé deixem-ho estar perquè mai he estat gaire pro-tramvia en general.

Torno a dir que em sembla absurd un passeig marítim, quanta gent hi pensa anar a peu de Mataró a Barcelona diàriament? no s'hi val manipular la mitjana amb els corredors de la Marató de Mataró.

Posted: Wednesday 29/06/2005 21:48
by Aureli
Doncs la meva opinió és que al Maresme el que caldria fer és triplicar la via allà on es pugui per tal de fer semidirectes per la via actual. I si cal, fer una altra línia ferroviària o de metro que vagi per l'interior dels pobles, soterrada, de forma que tinguem dos sistemes ferroviaris d'alta capacitat que permetin connectar el Maresme amb BCN, bé Sagrera, bé Pl. Catalunya. Això, lògicament costarà molts diners, però és una obra necessària que s'ha de fer. A més, aquesta nova línia de l'interior podria sortir cap a les Glòries i Sagrera i allà connectar amb un altre túnel molt necessari per BCN, el túnel ferroviari per la Diagonal...

Posted: Friday 01/07/2005 13:00
by awe
Soterrar la línia de marina és molt més complicat del que sembla. Es trobaran que el terreny és majoritàriament sorra, i que quan baixes un metro de fondària et trobes amb l'aigua del mar. Fer un calaix estanc per inquibir-hi el tren és complicat i caríssim, i probablement s'hauria de tenir bombes evacuant aigua dia i nit. Tot plegat, una autèntica bestiesa. Val més fer una línia nova que s'afegeixi a l'actual.

Posted: Friday 01/07/2005 13:34
by sequera
Hem de partir de la base següent:

-La linea actual de ferrocarril no hi cap entre els municipis, la platja, el carrer i el desenvolupament de les ciutats del maresme.
-Està saturada i no permet ampliar la capacitat amb tercer i quart carril.
-La Nacional II i la linea ferrea impedeix desenvolupar activitats turistiques, de serveis, i econòmiques de qualitat en tot el litoral .

primer: treure tot el recorregut de la nacional II i convertir-la en un carrer més, eliminant la prioritat per l'automobil i fins i tot zones de pacificació del transit.

segon: construir un nou traçat ferroviari per l'interior , que sigui l'arteria principal de mobilitat de la comarca, amb aparcament disuasoris, estacions intermodals amb altres modus de transport.

tercer: aprofitar el traçat actual de ferrocarril per transformar-lo en un nou eix secundari de mobilitat, en superficie i integrat totalment amb una nova concepció del eix viari actual. Podem anomenar-lo passeig maritim o com vulgeu. Un transport sostenible, amb capacitat, ràpid i eficient i que no sigui un obstacle , podem anomenar-lo tramvia ?.

Un tranvia que no cal que faci tot el actual trajecte de la C1, ja que sería necesari la seva interconexió amb la nova linea del interior.

Però això val peles....però crec que la construcció d'una nova linea per l'interior ha de ser més econòmic que soterrar.la on està actualment ,

o veurem? no se, però val la pena esperar.

¿Qué dices josep?

Posted: Friday 01/07/2005 20:41
by Santfeliuenc
Hola,

A josep serre... pero hombre, ¿qué me dices? ¿cómo es que te quejas de cosas que no se han dicho ?

:?:

Yo no hablo de quitar nada de lo que hay ahora, que no es más que una doble vía saturada y colapsada, sino que hablo de colocar un nuevo corredor soterrado por el interior, lo mismo que dice esta gente del Maresme.

Y este corredor interior NO SERÍA EN ABSOLUTO DE DOBLE VÍA Y YA ESTÁ PORQUE ENTONCES REPETIRÍAMOS LO MISMO DE ANTES Y SEGUIRÍA COLPASADO.

Pulutant, el corredor sería de triple o cuádruple vía, que se podría hacer hasta en dos niveles (los aparcamientos subterráneos los tienen y no pasa nada) y así descongestionar, aligerar, mejorar el recorrido y sacar un obstáculo de enmedio.

Y luego... ADEMÁS DE ESO, POR AÑADIDURA, SIEMPRE SUMANDO Y NUNCA RESTANDO NADA, pues una posibilidad de la reurbanización de la zona que ocupan las actuales vías sería la de colocar un paseo marítimo en forma de rambla y con ranvía a los lados, no para sustituir nada sino para añadir un transporte costero más pacífico ya que el tranvía no susituye con éxito más que al bus. Al que no le parezca bien, pues ok, de acuerdo, que lo deje en rambla a secas con buses urbanos y que no ponga tranvía ni nada, a mi me da lo mismo y supongo que de igual manera que yo tengo mi visión, otros tendrán la suya.

Pero por lo que a mi respecta y sin dejar doble vía en el interior del Maresme repitiendo lo actual de la costa, sino ampliándolo a 3 ó 4 vías, lo que yo haría sería cargarme por completo las vías de RENFE del litoral y reurbanizarlo todo con una gran rambla a los lados de la cual y a imagen y semejanza de lo que hace el Trabesós desde Glòries y hasta el Fòrum, desarrollar un nuevo medio de transporte que se añadiría a las cercanías.

Pulutant y resumiendo, para mi:

- Nuevo túnel de cercanías por el interior mientras las líneas siguen como hasta ahora.
- Cuando se acabe el túnel de 3 ó 4 vías (las que hagan falta), las cercanías por el interior.
- Y donde estaban las vías actuales de RENFE... demolición y retirada de las mismas reurbanizando la zona con rambla peatonal central y tranvía a los lados, carril bus y 2 ó 3 carriles para vehículos privados pero integrados en las ciudades y con limitación de velocidad.

(Ma o meno, lo que dice sequera pero sin la última parte, eso de ser economico cuesta caro al final, y si no pregúntale a la gente del Carmel si merecía la pena ahorrar tanto y ser tan usurero y avaro en materiales y en acortar en estudios, en vigilancia, etc...)

Que otro opina otra cosa y que no ve bien el tranvía, pues yo lo respeto, pero que no diga cosas, josep_serre, como que yo hablo de poner doble vía interior, ya que si esa doble vía está hoy colapsada, lo más lógico si se hace un túnel nuevo, es por lo menos ampliar lo que había, nunca dejarlo igual. La gente que usa ahora mismo el tren, lo tendría a menos de 3 manzanas, pero ahora añadiríamos que a esas mismas 2 ó 3 manzanas de las vías, estaría la gente de la parte de arriba de esas ciudades y los del centro. Las estaciones serían más accesibles y estarían mejor insertadas en las ciudades, ya que la demanda aumentaría, por lo tanto cambiar el tren no sería para molestar a nadie, sino para beneficiar al resto de gente. Las estaciones ahora y al estar tal y como están implantadas, son muy difíciles en sus accesos y hay algunas que se las traen. La vía y la nacional II hacen de muro y de pantalla artificial frente a fenómenos naturales como rieras, cosa que ocurre cada año. El realizar eso del soterramiento central serviría para aprovechar los trazados subterráneos de algunas ciudades que acceden al litoral para canalizar rieras y eliminar riesgos futuros de inundaciones...

En fin, se mire por donde se mire, yo la verdad es que lo le veo el problema. Otra cosa es que haya algún comodón que para que no le quiten la estación de su manzana o para no tener que andar menos de 500 metros, pues no le guste el cambio, pero ese cambio le pone a los ciudadanos de su misma ciudad esa misma estación a una distancia más accesible y propicia que lo puedan utilizar también.

Saludos,
Sergio

PD: Veo que awe sigue hablando de "soterrar la línea de marina". Vamo a vé... que nooooooooo que nadie quiere soterrar la línea de marina, que nadie quiere soterrar la línea ya existente, que lo que se demanda no es soterrar la línea actuaaaaaaaaal, solamente se pide una nueva línea de RENFE por el interior que sirva para cargarse la actuaaaaaaaal, no para soterrarla. No entiendo cómo se quieren siempre ver cosas que ni son, ni se han dicho, ni se piensan. Lo actual no se soterra, se desmatela. Lo que se hace es una línea NUEVA.
:x