Tripijocs d'Adif
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tripijocs d'Adif
Notícia de l'Avui:
Adif treu a concurs una obra del TGV que ja està feta
En una adjudicació a dit, l'empresa Isolux-Corsán ha construït al Part de Llobregat una sortida d'emergència de 18 milions d'euros que oficialment encara no ha sigut encarregada a cap empresa. La licitació es va anunciar al BOE del 4 de juny i les pliques amb les ofertes no s'obriran fins al 10 de setembre. L'equipament és va començar a aixecar a l'octubre, quan la ministra de Foment va intentar convertir-lo en una estació provisional perquè l'alta velocitat arribés a l'àrea metropolitana abans que s'acabés l'any 2007
Sílvia Barroso / Salvador Cot
Prat de Llobregat
Ult. Act. 29.08.2008 - 11:56 hs
El ministeri de Foment, mitjançant l'empresa Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), és a punt d'adjudicar una obra pública que en realitat ja està feta, construïda per una empresa triada a dit, saltant-se les lleis estatals de contractació.
L'equipament en qüestió és una estació per a maniobres i evacuacions d'emergència del TGV al Prat de Llobregat, i està gairebé acabat malgrat que oficialment no s'ha adjudicat. El BOE del 4 de juny anunciava la licitació de l'obra per un procediment obert, al qual es podien presentar totes les empreses de construcció que disposessin dels mitjans i la preparació tècnica per assumir l'encàrrec.
El termini per presentar ofertes s'acabava el 24 de juliol i les pliques no s'obriran fins al 10 de setembre.Tanmateix, l'empresa Isolux-Corsán hi treballa des de fa mesos i té la feina gairebé enllestida: s'observa a simple vista, al costat mateix de l'estació de Rodalies Renfe, el lloc assenyalat pels plànols del projecte que se suposa que encara no s'ha executat. A la tanca que protegeix l'obre hi ha un rètol amb recomanacions de seguretat per als operaris que mostra el logotip de la constructora.
Alguns treballadors encara treballaven aquest dijous a la tarda en els últims detalls de l'equipament. Es tracta d'un PAET –punt d'avançament i estacionament de trens– per al TGV, una àrea per aparcar-hi combois avariats i evacuar-ne el passatge en cas de necessitat. Hi ha diversos PAET al llarg de la línia i, segons el criteri d'Adif, en calia un altre al Prat, al costat de l'estació de Rodalies.
La idea de Magdalena Álvarez desestimada en pocs dies
Probablement, va ser l'existència d'aquest projecte el que va permetre que la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, tingués l'acudit de presentar el PAET com una possible estació provisional l'octubre passat, quan va veure que no s'arribaria a Barcelona abans de final de 2007 com havia promès el president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero.
La idea es va desestimar quan l'Ajuntament del Prat va descobrir que havien començat uns treballs que no se sabia a què responien. Tampoc la Generalitat tenia aquell equipament en els plànols facilitats per Foment. A més, l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, es va oposar a la idea de permetre que el punt d'arribada del TGV a l'àrea metropolitana fos el Prat, encara que es digués que seria provisional. Malgrat la rectificació, els operaris van continuar treballant en una obra que no estava adjudicada, i actualment el PAET ja està construït i és perfectament visible, almenys en la part aixecada sobre la superfície.
Un PAET és, de fet, una estació senzilla, per això Álvarez va tenir la idea que després li van tirar enrere. En els plànols del projecte executiu de l'obra, als quals ha tingut accés l'AVUI.cat, s'observa que es tracta d'una infraestructura de dues plantes: la subterrània, a tocar de les vies, amb andanes; i una altra arran de carrer, on hi ha la sortida. Les dues plantes estan comunicades per ascensors i escales, fixes i mecàniques, que permetrien l'evacuació dels passatgers en cas de necessitat.
Tant els ascensors com les escales ja estan instal·lats, i també s'ha construït la pèrgola que els cobreix i són visibles els edicles de vidre que tanquen les obertures: serveixen, segons la memòria que acompanya el projecte executiu, per protegir-les d'actes vandàlics. L'encàrrec inclou un aparcament que també està fet.
Més de 18 milions d'euros
El preu màxim de licitació de l'obra havia de ser de 15.697.652,29 €, que ascendirien fins a 18.209.276,66 € amb l'IVA, segons consta al BOE i en el plec de condicions. La incògnita ara és saber quantes empreses s'han presentat a un concurs públic que, segons tots els indicis, ha sigut arranjat prèviament, en un procediment totalment irregular, i per quina quantitat s'adjudicaran els treballs.
Adif treu a concurs una obra del TGV que ja està feta
En una adjudicació a dit, l'empresa Isolux-Corsán ha construït al Part de Llobregat una sortida d'emergència de 18 milions d'euros que oficialment encara no ha sigut encarregada a cap empresa. La licitació es va anunciar al BOE del 4 de juny i les pliques amb les ofertes no s'obriran fins al 10 de setembre. L'equipament és va començar a aixecar a l'octubre, quan la ministra de Foment va intentar convertir-lo en una estació provisional perquè l'alta velocitat arribés a l'àrea metropolitana abans que s'acabés l'any 2007
Sílvia Barroso / Salvador Cot
Prat de Llobregat
Ult. Act. 29.08.2008 - 11:56 hs
El ministeri de Foment, mitjançant l'empresa Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), és a punt d'adjudicar una obra pública que en realitat ja està feta, construïda per una empresa triada a dit, saltant-se les lleis estatals de contractació.
L'equipament en qüestió és una estació per a maniobres i evacuacions d'emergència del TGV al Prat de Llobregat, i està gairebé acabat malgrat que oficialment no s'ha adjudicat. El BOE del 4 de juny anunciava la licitació de l'obra per un procediment obert, al qual es podien presentar totes les empreses de construcció que disposessin dels mitjans i la preparació tècnica per assumir l'encàrrec.
El termini per presentar ofertes s'acabava el 24 de juliol i les pliques no s'obriran fins al 10 de setembre.Tanmateix, l'empresa Isolux-Corsán hi treballa des de fa mesos i té la feina gairebé enllestida: s'observa a simple vista, al costat mateix de l'estació de Rodalies Renfe, el lloc assenyalat pels plànols del projecte que se suposa que encara no s'ha executat. A la tanca que protegeix l'obre hi ha un rètol amb recomanacions de seguretat per als operaris que mostra el logotip de la constructora.
Alguns treballadors encara treballaven aquest dijous a la tarda en els últims detalls de l'equipament. Es tracta d'un PAET –punt d'avançament i estacionament de trens– per al TGV, una àrea per aparcar-hi combois avariats i evacuar-ne el passatge en cas de necessitat. Hi ha diversos PAET al llarg de la línia i, segons el criteri d'Adif, en calia un altre al Prat, al costat de l'estació de Rodalies.
La idea de Magdalena Álvarez desestimada en pocs dies
Probablement, va ser l'existència d'aquest projecte el que va permetre que la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, tingués l'acudit de presentar el PAET com una possible estació provisional l'octubre passat, quan va veure que no s'arribaria a Barcelona abans de final de 2007 com havia promès el president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero.
La idea es va desestimar quan l'Ajuntament del Prat va descobrir que havien començat uns treballs que no se sabia a què responien. Tampoc la Generalitat tenia aquell equipament en els plànols facilitats per Foment. A més, l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, es va oposar a la idea de permetre que el punt d'arribada del TGV a l'àrea metropolitana fos el Prat, encara que es digués que seria provisional. Malgrat la rectificació, els operaris van continuar treballant en una obra que no estava adjudicada, i actualment el PAET ja està construït i és perfectament visible, almenys en la part aixecada sobre la superfície.
Un PAET és, de fet, una estació senzilla, per això Álvarez va tenir la idea que després li van tirar enrere. En els plànols del projecte executiu de l'obra, als quals ha tingut accés l'AVUI.cat, s'observa que es tracta d'una infraestructura de dues plantes: la subterrània, a tocar de les vies, amb andanes; i una altra arran de carrer, on hi ha la sortida. Les dues plantes estan comunicades per ascensors i escales, fixes i mecàniques, que permetrien l'evacuació dels passatgers en cas de necessitat.
Tant els ascensors com les escales ja estan instal·lats, i també s'ha construït la pèrgola que els cobreix i són visibles els edicles de vidre que tanquen les obertures: serveixen, segons la memòria que acompanya el projecte executiu, per protegir-les d'actes vandàlics. L'encàrrec inclou un aparcament que també està fet.
Més de 18 milions d'euros
El preu màxim de licitació de l'obra havia de ser de 15.697.652,29 €, que ascendirien fins a 18.209.276,66 € amb l'IVA, segons consta al BOE i en el plec de condicions. La incògnita ara és saber quantes empreses s'han presentat a un concurs públic que, segons tots els indicis, ha sigut arranjat prèviament, en un procediment totalment irregular, i per quina quantitat s'adjudicaran els treballs.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Tripijocs d'Adif
Jo ja no sé si o
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Tripijocs d'Adif
Una altra perla periodística...
L'article sembla que dóna a entendre que Magdalena Álvarez va tenir una idea brillant el passat de novembre, digués a dit una constructora per fer l'estació d'El Prat, la fessin i un cop acabada adjudicar l'obra, quan l'estació ja estava quasi acabada. Caldria veure quin és l'objecte en concret d'aquest concurs i si correspon amb el que es diu en aquest article (el període de licitació ja està tancat i ja no està a internet), perquè si se'n refien d'un cartellet a una tanca...
L'article sembla que dóna a entendre que Magdalena Álvarez va tenir una idea brillant el passat de novembre, digués a dit una constructora per fer l'estació d'El Prat, la fessin i un cop acabada adjudicar l'obra, quan l'estació ja estava quasi acabada. Caldria veure quin és l'objecte en concret d'aquest concurs i si correspon amb el que es diu en aquest article (el període de licitació ja està tancat i ja no està a internet), perquè si se'n refien d'un cartellet a una tanca...
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Tripijocs d'Adif
Això és periodisme de veritat i no els diaris d'avui dia que només fan que publicar propaganda del PSC amb les notes de premsa de la gencat amb informació manipulada (entenent manipulada com aextremadament tallada en les dades que no l'interessa al govern).
Ja n'hi ha prou de veure als diaris: "el govern construirà una estació a la Sagrera chupiguai" "el govern farà la línia de metro més llarga d'Europa". Cal la veritat que és "una línia de metro que havia d'estar el 2004 fins abans del 2014 no estarà enllestida" "a Barcelona es construirà la línia més cara de metro d'Europa" "l'enfonsament de Bellvitge va costar X"
Ja n'hi ha prou de veure als diaris: "el govern construirà una estació a la Sagrera chupiguai" "el govern farà la línia de metro més llarga d'Europa". Cal la veritat que és "una línia de metro que havia d'estar el 2004 fins abans del 2014 no estarà enllestida" "a Barcelona es construirà la línia més cara de metro d'Europa" "l'enfonsament de Bellvitge va costar X"
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Tripijocs d'Adif
És igual de fastigós aquell article com aquest. Aquell per panfletari i aquest per tenir com a font un cartellet en unes obres.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Font d'informació
La conclusió que trec, almenys jo, de l'article, és que es basen en el BOE, contrastant els plànols amb la realitat. Segons diu, hi surt un rètol amb recomanacions de seguretat, és cert, però el que ve a dir és que, si l'obra no estigués adjudicada, aquest rètol no hi seria.victorcasta wrote:És igual de fastigós aquell article com aquest. Aquell per panfletari i aquest per tenir com a font un cartellet en unes obres.
O potser m'estic perdent alguna cosa?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Tripijocs d'Adif
Doncs que l'estació ja pertany a una altra adjudicació, la del tram Sant Boi - La Torrassa de la pròpia LAV. El que pot haver-se publicat ara al Butlletí Oficial és una obra complementària, algun tipus d'instal·lació...
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Tripijocs d'Adif
Jo simplement crec que no ha sortit a la llum ni sortirà moltes coses "brutes" que va fer el govern quan va enfonsar Bellvitge i es va gastar tans milions d'euros extra en autocars a dojo, informadors, reforma d'estacions on hi havia presència habitual de periodistes, servei de cafeteria, desviació de tots els obrers d'infrastructures de l'àrea metropolitana de Barcelona a les obtres del TGV, congelació de la reparació de Rodalies i ampliacions de metro per avançar les obres de l'alta velocitat, sobreinformació poc habitual a l'empresa amb mil stands d'informació, tríptics i telèfons d'atenció telefònica...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sembla que va de debò
Doncs sembla que no és una obra que forma part del tram ja licitat de St. Boi a La Torrassa. Notícia de l'Avui:
CiU i ICV portaran al Congrés les irregularitats d’Adif
Foment s'excusa dient que ha executat part d'una obra abans de licitar-la per no alterar els horaris del TGV. L'empresa adjudicatària trobarà feta la meitat de la feina
Sílvia Barroso
Prat de Llobregat
Ult. Act. 30.08.2008 - 00:06 hs
Les irregularitats d’Adif al Prat de Llobregat arribaran al Congrés. El portaveu de CiU a la comissió de Foment, Pere Macias, i el diputat d’ICV Joan Herrera presentaran una bateria de preguntes per demanar explicacions al ministeri.
Convergents i ecosocialistes volen aclarir per què un punt d’avançament i estacionament de trens (PAET) del TGV al Prat s’ha construït gairebé del tot abans d’adjudicar els treballs legalment. Com va destapar ahir l’AVUI, el PAET –una estació d’emergència per evacuar passatgers en cas d’avaria– està pràcticament fet quan ni tan sols s’han obert les pliques que contenen les ofertes de les empreses que s’han presentat al concurs.
La licitació va ser anunciada al BOE del 4 de juny passat i es presentava com un procediment obert al qual podien presentar-se les constructores que ho volguessin. Tanmateix, l’empresa Isolux Corsán treballava en el PAET des de l’octubre.
Els portaveus d’Adif, l’empresa de Foment que gestiona les infraestructures ferroviàries, van donar la seva versió dels fets ahir a dos quarts de deu de la nit. La primera consulta s’havia fet dijous a dos quarts de set de la tarda, una hora i mitja abans de publicar el primer avançament de la notícia a l’AVUI.cat. Ahir al migdia es va tornar a demanar una resposta: encara no n’hi havia cap, i tampoc va arribar durant la tarda.
Mentrestant, Pere Macias abordava el president d’Adif, Antonio González, als passadissos del Congrés, on tots dos seguien la compareixença de la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, sobre l’accident de Barajas. Macias va preguntar oficiosament a González per les irregularitats del Prat, i la resposta va ser que el president d’Adif no en sabia res. “Ara utilitzarem els mecanismes parlamentaris per demanar que el cas s’aclareixi. Farem preguntes parlamentàries i si la resposta no és satisfactòria demanarem alguna compareixença”, va avançar Macias.
Unes tres hores després d’aquesta trobada informal entre Macias i González, ja negra nit, arribava la resposta d’Adif a l’AVUI. “S’han hagut d’avançar part de les obres per evitar alterar els horaris del pas del TGV quan arribés el moment de fer-les, que és el que hauria passat si esperàvem a completar el tràmit administratiu”, argumentava la portaveu de la companyia a Catalunya. Per aquesta raó, segons Adif, s’ha ampliat sobre la marxa el contracte d’Isolux Corsán, adjudicatària del tram del TGV que passa pel Prat de Llobregat.
Les ampliacions de contracte, fins a un marge que sol fregar el 20% del valor de l’obra, estan previstes per la llei. Però el que no té cap explicació és que les obres ja fetes continuïn constant en un altre projecte, independent, que s’ha tret a concurs públic posteriorment.
És a dir: hi ha una obra de 18 milions d’euros pendent d’adjudicar i l’empresa guanyadora es trobarà la meitat de la feina feta. Com a mínim, hi ha instal·lats els ascensors, les escales mecàniques, les escales fixes, els edicles que els protegeixen i la pèrgola que ho cobreix tot. “Però falten la megafonia, les alarmes, instal·lacions elèctriques i el mobiliari urbà, entre altres coses”, argumenta Adif. El 10 de setembre se sabrà quantes empreses s’han presentat al concurs i quina l’ha guanyat.
CiU i ICV portaran al Congrés les irregularitats d’Adif
Foment s'excusa dient que ha executat part d'una obra abans de licitar-la per no alterar els horaris del TGV. L'empresa adjudicatària trobarà feta la meitat de la feina
Sílvia Barroso
Prat de Llobregat
Ult. Act. 30.08.2008 - 00:06 hs
Les irregularitats d’Adif al Prat de Llobregat arribaran al Congrés. El portaveu de CiU a la comissió de Foment, Pere Macias, i el diputat d’ICV Joan Herrera presentaran una bateria de preguntes per demanar explicacions al ministeri.
Convergents i ecosocialistes volen aclarir per què un punt d’avançament i estacionament de trens (PAET) del TGV al Prat s’ha construït gairebé del tot abans d’adjudicar els treballs legalment. Com va destapar ahir l’AVUI, el PAET –una estació d’emergència per evacuar passatgers en cas d’avaria– està pràcticament fet quan ni tan sols s’han obert les pliques que contenen les ofertes de les empreses que s’han presentat al concurs.
La licitació va ser anunciada al BOE del 4 de juny passat i es presentava com un procediment obert al qual podien presentar-se les constructores que ho volguessin. Tanmateix, l’empresa Isolux Corsán treballava en el PAET des de l’octubre.
Els portaveus d’Adif, l’empresa de Foment que gestiona les infraestructures ferroviàries, van donar la seva versió dels fets ahir a dos quarts de deu de la nit. La primera consulta s’havia fet dijous a dos quarts de set de la tarda, una hora i mitja abans de publicar el primer avançament de la notícia a l’AVUI.cat. Ahir al migdia es va tornar a demanar una resposta: encara no n’hi havia cap, i tampoc va arribar durant la tarda.
Mentrestant, Pere Macias abordava el president d’Adif, Antonio González, als passadissos del Congrés, on tots dos seguien la compareixença de la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, sobre l’accident de Barajas. Macias va preguntar oficiosament a González per les irregularitats del Prat, i la resposta va ser que el president d’Adif no en sabia res. “Ara utilitzarem els mecanismes parlamentaris per demanar que el cas s’aclareixi. Farem preguntes parlamentàries i si la resposta no és satisfactòria demanarem alguna compareixença”, va avançar Macias.
Unes tres hores després d’aquesta trobada informal entre Macias i González, ja negra nit, arribava la resposta d’Adif a l’AVUI. “S’han hagut d’avançar part de les obres per evitar alterar els horaris del pas del TGV quan arribés el moment de fer-les, que és el que hauria passat si esperàvem a completar el tràmit administratiu”, argumentava la portaveu de la companyia a Catalunya. Per aquesta raó, segons Adif, s’ha ampliat sobre la marxa el contracte d’Isolux Corsán, adjudicatària del tram del TGV que passa pel Prat de Llobregat.
Les ampliacions de contracte, fins a un marge que sol fregar el 20% del valor de l’obra, estan previstes per la llei. Però el que no té cap explicació és que les obres ja fetes continuïn constant en un altre projecte, independent, que s’ha tret a concurs públic posteriorment.
És a dir: hi ha una obra de 18 milions d’euros pendent d’adjudicar i l’empresa guanyadora es trobarà la meitat de la feina feta. Com a mínim, hi ha instal·lats els ascensors, les escales mecàniques, les escales fixes, els edicles que els protegeixen i la pèrgola que ho cobreix tot. “Però falten la megafonia, les alarmes, instal·lacions elèctriques i el mobiliari urbà, entre altres coses”, argumenta Adif. El 10 de setembre se sabrà quantes empreses s’han presentat al concurs i quina l’ha guanyat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Tripijocs d'Adif
El servei substitutori d'autobusos del novembre passat es va adjudicar fa just un mes.EUKibo wrote:Jo simplement crec que no ha sortit a la llum ni sortirà moltes coses "brutes" que va fer el govern quan va enfonsar Bellvitge i es va gastar tans milions d'euros extra en autocars a dojo, informadors, reforma d'estacions on hi havia presència habitual de periodistes, servei de cafeteria, desviació de tots els obrers d'infrastructures de l'àrea metropolitana de Barcelona a les obtres del TGV, congelació de la reparació de Rodalies i ampliacions de metro per avançar les obres de l'alta velocitat, sobreinformació poc habitual a l'empresa amb mil stands d'informació, tríptics i telèfons d'atenció telefònica...
Per altra banda...... si no s'haguessin ofert tots aquests serveis extraordinaris en els quals molta gent s'hi va deixar la pell durant hores i hores diriem que Renfe-Adif no van fer res... i després de tot el que es va fer, ens queixem que hi va haver joc brut... Haguessim acceptat que Foment canviés de OHL per Sacyr sense la prèvia licitació i adjudicació que hauria portat a tenir la obra parada durant mig any?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Casos diferents
A la pràctica, Renfomentadif va fer el que havia de fer per a dur a terme les obres a Bellvitge. Ara bé, normativa en mà, hauria hagut de passar per tot el procés, de la mateixa manera que hauria pogut demanar una compensació milionària a la constructora per greu incompliment de contracte. Aneu a saber si no van acordar, entre tots, aquesta solució per estalviar-se més problemes tots plegats. Fos com fos, es tracta d'una emergència que va sorgir, independentment de si va ser conseqüència d'una monumental negligència o no; en canvi, l'obra del Prat que ha estat ara objecte de denúncia forma part d'un procés de construcció "normal".victorcasta wrote:Per altra banda...... si no s'haguessin ofert tots aquests serveis extraordinaris en els quals molta gent s'hi va deixar la pell durant hores i hores diriem que Renfe-Adif no van fer res... i després de tot el que es va fer, ens queixem que hi va haver joc brut... Haguessim acceptat que Foment canviés de OHL per Sacyr sense la prèvia licitació i adjudicació que hauria portat a tenir la obra parada durant mig any?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Tripijocs d'Adif
Hi ha casos en que es poden fer adjudicacions a dit (en obres urgents i en situacions excepcionals) suposo que el tema dels autocars de la c2 i les obres de bellvitge són casos més que urgents i excepcionals!
Re: Casos diferents
Segons aquest criteri, quan hi hagi una avaria en un tren o quedi interceptada una línia, i s'hagi de transbordar els viatgers per carretera aquests s'hauran d'esperar a que surti una licitació al BOE i que aquesta sigui adjudicada.
Guigui wrote:A la pràctica, Renfomentadif va fer el que havia de fer per a dur a terme les obres a Bellvitge. Ara bé, normativa en mà, hauria hagut de passar per tot el procés, de la mateixa manera que hauria pogut demanar una compensació milionària a la constructora per greu incompliment de contracte. Aneu a saber si no van acordar, entre tots, aquesta solució per estalviar-se més problemes tots plegats. Fos com fos, es tracta d'una emergència que va sorgir, independentment de si va ser conseqüència d'una monumental negligència o no; en canvi, l'obra del Prat que ha estat ara objecte de denúncia forma part d'un procés de construcció "normal".victorcasta wrote:Per altra banda...... si no s'haguessin ofert tots aquests serveis extraordinaris en els quals molta gent s'hi va deixar la pell durant hores i hores diriem que Renfe-Adif no van fer res... i després de tot el que es va fer, ens queixem que hi va haver joc brut... Haguessim acceptat que Foment canviés de OHL per Sacyr sense la prèvia licitació i adjudicació que hauria portat a tenir la obra parada durant mig any?
DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El PAET del Prat va al Congrés
Notícia de l'Avui:
CiU demana la compareixença al Congrés del president d'Adif per aclarir les irregularitats del Prat
A més de requerir la presència d'Antonio González, CiU, igual que ICV, presenta una bateria de preguntes parlamentàries sobre l'adjudicació a dit de la construcció d'un equipament del TGV de 18 milions d'euros. L'empresa ha reconegut que ha fet fer part de l'obra a Isolux-Corsán abans de l'adjudicació legal
Sílvia Barroso
Congrés dels Diputats
Ult. Act. 02.09.2008 - 23:24 hs
El portaveu de CiU a la comissió de foment del Congrés de Diputats, Pere Macias, va demanar ahir formalment la compareixença del president d’Adif, Antonio González. L’objectiu és aclarir les irregularitats al Prat de Llobregat, on l’empresa pública ha fet construir part d’una sortida d’emergència del TGV abans d’adjudicar els treballs mitjançant un concurs públic.
De fet, el concurs va ser convocat pel BOE del 4 de juny, quan ja feia mesos que l’empresa Isolux-Corsán treballava en la construcció d’un punt d’avançament i estacionament de trens (PAET) al costat de l’estació de rodalies del Prat. Portaveus d’Adif van reconèixer a l’AVUI que havien avançat “part” dels treballs per evitar haver d’alterar els horaris del TGV. El que no van explicar és per què la part ja feta s’ha tornat a encarregar en convocar el concurs d’adjudicació oficial, amb un preu màxim de 18 milions d’euros. Les ofertes de les empreses aspirants encara no s’han obert, però, sigui quina sigui la guanyadora, trobarà la meitat de la feina feta.
Aquest és un dels aspectes que volen aclarir CiU i ICV. A més de la petició de compareixença de González formulada per Macias, tant CiU com ICV van presentar ahir per escrit al Congrés una bateria de preguntes parlamentàries. “Com justifica el govern [espanyol] aquest greu incompliment de la normativa vigent?”, pregunta el diputat ecosocialista Joan Herrera. CiU demana el nom del responsable “d’haver adjudicat unes obres sense concurs previ”.
CiU demana la compareixença al Congrés del president d'Adif per aclarir les irregularitats del Prat
A més de requerir la presència d'Antonio González, CiU, igual que ICV, presenta una bateria de preguntes parlamentàries sobre l'adjudicació a dit de la construcció d'un equipament del TGV de 18 milions d'euros. L'empresa ha reconegut que ha fet fer part de l'obra a Isolux-Corsán abans de l'adjudicació legal
Sílvia Barroso
Congrés dels Diputats
Ult. Act. 02.09.2008 - 23:24 hs
El portaveu de CiU a la comissió de foment del Congrés de Diputats, Pere Macias, va demanar ahir formalment la compareixença del president d’Adif, Antonio González. L’objectiu és aclarir les irregularitats al Prat de Llobregat, on l’empresa pública ha fet construir part d’una sortida d’emergència del TGV abans d’adjudicar els treballs mitjançant un concurs públic.
De fet, el concurs va ser convocat pel BOE del 4 de juny, quan ja feia mesos que l’empresa Isolux-Corsán treballava en la construcció d’un punt d’avançament i estacionament de trens (PAET) al costat de l’estació de rodalies del Prat. Portaveus d’Adif van reconèixer a l’AVUI que havien avançat “part” dels treballs per evitar haver d’alterar els horaris del TGV. El que no van explicar és per què la part ja feta s’ha tornat a encarregar en convocar el concurs d’adjudicació oficial, amb un preu màxim de 18 milions d’euros. Les ofertes de les empreses aspirants encara no s’han obert, però, sigui quina sigui la guanyadora, trobarà la meitat de la feina feta.
Aquest és un dels aspectes que volen aclarir CiU i ICV. A més de la petició de compareixença de González formulada per Macias, tant CiU com ICV van presentar ahir per escrit al Congrés una bateria de preguntes parlamentàries. “Com justifica el govern [espanyol] aquest greu incompliment de la normativa vigent?”, pregunta el diputat ecosocialista Joan Herrera. CiU demana el nom del responsable “d’haver adjudicat unes obres sense concurs previ”.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
En demanen explicacions al Senat
Notícia de l'Avui:
Els partits reclamen que s'investiguin a fons les irregularitats d'Adif al Prat
La senadora de CiU Montserrat Candini, que dimarts interpel·larà Magdalena Álvarez al Senat, està "disposada a escoltar la ministra", però alerta: "No ens quedarem aturats, després arribarem fins on calgui". Joan Herrera, d'ICV, celebra que el concurs irrregular s'ha aturat però lamenta "que només hagi sigut perquè hi ha hagut una denúncia periodística". I ERC reclama "una resposta clara i urgent" de Foment
Sílvia Barroso
Barcelona
Ult. Act. 13.09.2008 - 18:17 hs
La retirada sobtada del concurs d'adjudicació d'una obra d'Adif marcada per les irregularitats ha posat encara més en guàrdia els partits catalans que ja havien mogut fitxa al Congrés i al Senat per demanar explicacions al ministeri de Foment. L'obra qüestionada és una estació d'emergència o PAET (punt d'avançament i estacionament de trens) per al TGV al Prat de Llobregat.
Els treballs van ser iniciats a la tardor per la constructora Isolux-Corsán, però l'AVUI va destapar el mes passat que l'obra no havia sigut adjudicada legalment, ja que el concurs públic no es va convocar fins al juny i les ofertes de les empreses s'havien d'obrir dimecres passat, 10 de setembre. Inesperadament, el dia abans de l'obertura de les pliques Adif va publicar al BOE que el concurs quedava anul·lat "per raons d'interès general", sense més explicacions.
"Tots aquests moviments, com s'aguanten jurídicament? Com tancaran aquest expedient, si se suposa que l'obra no estava acabada?", es pregunta la senadora de CiU Montserrat Candini, que dimarts interrogarà cara a cara la ministra Magdalena Álvarez en la sessió de control al Senat. Candini es refereix als arguments exposats pels portaveus d'Adif a l'AVUI quan es va descobrir el cas.
Segons ells, només una part de l'obra s'havia executat, per raons d'urgència, i el concurs posterior havia de permetre completar-la. Tanmateix, en realitat es licitava l'obra completa, de manera que tot indicava que el concurs estava pactat o una part dels treballs es pagarien dues vegades. I si se segueix la versió oficial dels fets, ara, amb el concurs anul·lat, no es veu cap sortida per a la finalització del PAET.
Per tot plegat, Candini es mostra "disposada a escoltar la ministra", però anuncia que CiU "no es quedarà aturada i després arribarà fins on calgui". De fet, al Congrés Pere Macias ha demanat la compareixença del president d'Adif, Antonio González. Per Candini, el cas és greu "perquè s'està jugant amb 18 milions d'euros [preu màxim de licitació del PAET] dels ciutadans". Per la senadora, "les promeses de Zapatero ens costen il·legalitats que a Europa serien castigades".
ERC i ICV, alerta
També ERC i ICV han reaccionat a la suspensió del concurs públic, que ha impedit que se sabés quines empreses s'hi havien presentat. Per l'ecosocialista Joan Herrera, és una bona notícia que s'hagi aturat un procés sospitós, però el diputat lamenta "que hagi calgut una denúncia periodística per corregir una pràctica que sembla del tot il·legal". ICV continua "exigint al govern espanyol que doni explicacions sobre el cas".
Per ERC, l'últim episodi "confirma que hi ha alguna cosa que no està ben feta" en el procés. "Les administracions públiques han de donar exemple, especialment quan hi ha crisi i l'obra pública és tant important, i l'Estat no està donant exemple en aquest cas", avisa el diputat Francesc Canet. Pel republicà, les "raons d'interès general amb què justifiquen l'anul·lació del concurs poden quedar molt bé, però els ciutadans poden pensar que darrere s'hi amaguen interessos particulars".
ERC, com ICV, va presentar diverses preguntes escrites al Congrés per exigir una explicació sobre les irregularitats del Prat, però després del tomb que ha fet el cas aquesta setmana Canet anuncia que analitzaran "quins instruments parlamentaris es poden utilitzar per accelerar la resposta". "Aquest tema requereix una resposta clara i ha de ser aviat", conclou el diputat.
Els partits reclamen que s'investiguin a fons les irregularitats d'Adif al Prat
La senadora de CiU Montserrat Candini, que dimarts interpel·larà Magdalena Álvarez al Senat, està "disposada a escoltar la ministra", però alerta: "No ens quedarem aturats, després arribarem fins on calgui". Joan Herrera, d'ICV, celebra que el concurs irrregular s'ha aturat però lamenta "que només hagi sigut perquè hi ha hagut una denúncia periodística". I ERC reclama "una resposta clara i urgent" de Foment
Sílvia Barroso
Barcelona
Ult. Act. 13.09.2008 - 18:17 hs
La retirada sobtada del concurs d'adjudicació d'una obra d'Adif marcada per les irregularitats ha posat encara més en guàrdia els partits catalans que ja havien mogut fitxa al Congrés i al Senat per demanar explicacions al ministeri de Foment. L'obra qüestionada és una estació d'emergència o PAET (punt d'avançament i estacionament de trens) per al TGV al Prat de Llobregat.
Els treballs van ser iniciats a la tardor per la constructora Isolux-Corsán, però l'AVUI va destapar el mes passat que l'obra no havia sigut adjudicada legalment, ja que el concurs públic no es va convocar fins al juny i les ofertes de les empreses s'havien d'obrir dimecres passat, 10 de setembre. Inesperadament, el dia abans de l'obertura de les pliques Adif va publicar al BOE que el concurs quedava anul·lat "per raons d'interès general", sense més explicacions.
"Tots aquests moviments, com s'aguanten jurídicament? Com tancaran aquest expedient, si se suposa que l'obra no estava acabada?", es pregunta la senadora de CiU Montserrat Candini, que dimarts interrogarà cara a cara la ministra Magdalena Álvarez en la sessió de control al Senat. Candini es refereix als arguments exposats pels portaveus d'Adif a l'AVUI quan es va descobrir el cas.
Segons ells, només una part de l'obra s'havia executat, per raons d'urgència, i el concurs posterior havia de permetre completar-la. Tanmateix, en realitat es licitava l'obra completa, de manera que tot indicava que el concurs estava pactat o una part dels treballs es pagarien dues vegades. I si se segueix la versió oficial dels fets, ara, amb el concurs anul·lat, no es veu cap sortida per a la finalització del PAET.
Per tot plegat, Candini es mostra "disposada a escoltar la ministra", però anuncia que CiU "no es quedarà aturada i després arribarà fins on calgui". De fet, al Congrés Pere Macias ha demanat la compareixença del president d'Adif, Antonio González. Per Candini, el cas és greu "perquè s'està jugant amb 18 milions d'euros [preu màxim de licitació del PAET] dels ciutadans". Per la senadora, "les promeses de Zapatero ens costen il·legalitats que a Europa serien castigades".
ERC i ICV, alerta
També ERC i ICV han reaccionat a la suspensió del concurs públic, que ha impedit que se sabés quines empreses s'hi havien presentat. Per l'ecosocialista Joan Herrera, és una bona notícia que s'hagi aturat un procés sospitós, però el diputat lamenta "que hagi calgut una denúncia periodística per corregir una pràctica que sembla del tot il·legal". ICV continua "exigint al govern espanyol que doni explicacions sobre el cas".
Per ERC, l'últim episodi "confirma que hi ha alguna cosa que no està ben feta" en el procés. "Les administracions públiques han de donar exemple, especialment quan hi ha crisi i l'obra pública és tant important, i l'Estat no està donant exemple en aquest cas", avisa el diputat Francesc Canet. Pel republicà, les "raons d'interès general amb què justifiquen l'anul·lació del concurs poden quedar molt bé, però els ciutadans poden pensar que darrere s'hi amaguen interessos particulars".
ERC, com ICV, va presentar diverses preguntes escrites al Congrés per exigir una explicació sobre les irregularitats del Prat, però després del tomb que ha fet el cas aquesta setmana Canet anuncia que analitzaran "quins instruments parlamentaris es poden utilitzar per accelerar la resposta". "Aquest tema requereix una resposta clara i ha de ser aviat", conclou el diputat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Tripijocs d'Adif
El Prat no es un PAET si no una estació, amb els seus enclavaments, les seves andanes, els seus accesos, les seves escales mecaniques, els seus ascensors,les seves sortides d´emergéncia, i el seu edifici vestibul taquilles en superficie comú a la nova estació de rodales. Estació origen, a més, del polémic ramal AVE al aeroport, incloses les agulles a les vies 3 i 4 i els entroncaments dels tunels a la capçalera costat Madrid, per tant ni es va improvitzar ni es va començar a construir a l´atardor, ni molt menys, es va construïr en dos mesos (retard sobre el plaç previst de posada en servei) si no que es va incloure en el darrer projecte de traçat del AVE per l´àrea metropolitana.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Desinformats els uns i incompetents els altres?
Si això realment és així, ja és gros que hi hagi un diari que fa setmanes que hi insisteix sense que cap veu autoritzada li ho refuti, i que a Renfomentadif encara no sàpiguen què dir-hi. Costa de creure, però de més grosses ja n'hem vist.ping wrote:El Prat no es un PAET si no una estació, amb els seus enclavaments, les seves andanes, els seus accesos, les seves escales mecaniques, els seus ascensors,les seves sortides d´emergéncia, i el seu edifici vestibul taquilles en superficie comú a la nova estació de rodales. Estació origen, a més, del polémic ramal AVE al aeroport, incloses les agulles a les vies 3 i 4 i els entroncaments dels tunels a la capçalera costat Madrid, per tant ni es va improvitzar ni es va començar a construir a l´atardor, ni molt menys, es va construïr en dos mesos (retard sobre el plaç previst de posada en servei) si no que es va incloure en el darrer projecte de traçat del AVE per l´àrea metropolitana.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Tripijocs d'Adif
Realment, no se per que tant de liu:
LV 29 de gener de 2005
LV 29 de gener de 2005
Es el que es va acordar, i es el que s´ha construit.La principal duda sobre el trazado del AVE en Catalunya, si la estación de El Prat estaría en el aeropuerto o bien en el núcleo urbano de este municipio -como estaba previsto en un principio-, quedó ayer despejada, al menos, en parte. El Consejo de Ministros autorizó ayer licitar las obras del tren de alta velocidad entre Sant Boi y l¿Hospitalet y confirmó que, finalmente, El Prat tendrá estación del AVE en su núcleo urbano. Una opción puesta en duda después de que el presidente Pasqual Maragall, y el alcalde de Barcelona, Joan Clos, pidieran la alta velocidad para el aeropuerto, descartando como parada a este municipio, con la correspondiente queja del gobierno local. Según explicó ayer el alcalde de El Prat de Llobregat, Lluís Tejedor, la nueva estación en el término municipal no descarta la creación de otra parada del AVE en el aeropuerto. Al menos, queda todavía un compromiso de Fomento con la Generalitat de estudiar esta posibilidad, aunque todavía no haya ninguna conclusión. "Sobre lo que no hay ninguna duda es que El Prat tendrá una estación intermodal con el AVE, pero también con Renfe de ancho ibérico, de cercanías, de largo recorrido, varias líneas de autobuses y una futura conexión con las líneas de metro", manifestó Tejedor. El alcalde se mostró ayer satisfecho de que ya se hayan "despejado los obstáculos" con los que se había encontrado la estación de El Prat
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tipus d'obra i tripijocs
Més enllà de si l'obra en qüestió és un PAET, un equipament complementari de l'estació o el que sigui, sembla que hi ha una obra que s'hauria hagut de licitar i que estava ben avançada abans d'adjudicar-la.
Malgrat que pugui haver-hi alguna pífia terminològica (no conec els detalls tècnics de l'obra, però els mitjans de comunicació ja n'han dites de grosses ben sovint), l'escandalós del cas és l'aparent adjudicació a dit d'una obra abans d'engegar uns tràmits obligatoris que sembla que s'hagin fet de cara a la galeria i res més.
Malgrat que pugui haver-hi alguna pífia terminològica (no conec els detalls tècnics de l'obra, però els mitjans de comunicació ja n'han dites de grosses ben sovint), l'escandalós del cas és l'aparent adjudicació a dit d'una obra abans d'engegar uns tràmits obligatoris que sembla que s'hagin fet de cara a la galeria i res més.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Magdalenades al Senat
Notícia de l'Avui:
Álvarez admet un "error" d'Adif en la licitació de l'estació d'emergència del Prat
La ministra de Foment carrega la responsabilitat sobre Adif per haver hagut de retirar la licitació de les obres del PAET 24 hores abans que s'obrissin les pliques. Arran de la interpel·lació de CiU al Senat, Álvarez admet que es va cometre un "error" que ha sigut "corregit" amb l'anul·lació del concurs. Candini li demana que "depuri responsabilitats"
Pere Gendrau
Senat
Ult. Act. 17.09.2008 - 00:37 hs
Les coses s'han fet malament, però ha estat cosa d'Adif i és un fet molt puntual. Aquest és el missatge que ha volgut traslladar la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, per respondre la interpel·lació que li ha fet aquest dimarts la senadora de CiU Montserrat Candini, amb l'objectiu d'aclarir què ha passat amb l'estació d'emergència o PAET (punt d'avançament i estacionament de trens) que s'ha construït al Prat de Llobregat per al TGV.
La pregunta de Candini estava basada en la notícia que va publicar l'AVUI el 29 d'agost. En aquestes línies, es denunciava que l'empresa Isolux-Corsán havia construït una estació per a maniobres d'evacuacions i emergències. I que les obres ja estaven gairebé acabades quan encara no s'havia licitat el projecte.
El fet es va agreujar quan, el passat 9 de setembre, el dia abans de la data fixada per obrir les ofertes de les empreses que s'havien presentat al concurs per realitzar les obres, Adif anul·lés aquest procediment. Va ser llavors quan la senadora de CiU va plantejar la qüestió al Senat, per aclarir "la voluntat del govern espanyol respecte la modificació dels procediments de licitació de les obres públiques vinculades a determinades infraestructures".
Pel que fa al to de les intervencions d'Álvarez i Candini, s'ha de dir que la ministra ha assumit el rol de Maleni en estat pur, perquè ha començat per acusar la senadora de la federació d'incomplir el reglament del Senat. I és que, segons la titular de Foment, si l'objectiu era aclarir el procés de licitació de les obres del Prat, havia d'haver fet una pregunta i no una interpel·lació, que és més llarga. La resposta de Candini ha sigut que no és ella qui ha de dictaminar sobre què han de preguntar els senadors.
Centrant-se en la matèria concreta que es tractava, Álvarez ha confirmat que "Adif ha comès un error que ja s'ha contrarestat en desistir de la licitació". Era la seva manera de dir que l'empresa pública no va actuar correctament perquè va incloure en un únic expedient de licitació "actuacions que havia d'haver repartit en dos expedients": un per a les obres que queden per fer en el PAET i un altre –que no ha especificat– per a la part que ja està feta.
Pel que fa a la part ja feta, una possibilitat seria incloure-la en una ampliació de pressupost de la construcció del tram de la via del TGV que passa pel Prat. Tanmateix, Álvarez no ha entrat en aquests detalls. Sobre el motiu pel qual van avançar els treballs, Álvarez també ha assegurat que algunes instal·lacions s'havien de fer per "motius de seguretat" abans que circulés el TGV.
"Adif es vostè"
Per la seva banda, Montserrat Candini s'ha mostrat satisfeta perquè la ministra ha reconegut un "error" d'Adif. Ara bé, tot seguit li ha recordat: "Adif és vostè". Per aquest motiu, li ha demanat la "depuració de responsabilitats dins del seu equip". I, en aquest punt, ha afegit que si exigeix mesures és perquè no es tracta només d'un "error administratiu", sinó d'un atac a la "garantia de la transparència pública".
De la següent resposta de la ministra es dedueix que no pensa depurar cap responsabilitat, perquè s'ha limitat a destacar que s'estan demanant mesures per un "error" quan Adif ha licitat 16.000 milions d'euros sense errors en pocs anys. I no només això, sinó que Álvarez ha carregat també les culpes de diversos problemes que hi ha hagut amb l'alta velocitat a Catalunya al traçat del TGV que, segons ha assegurat, van pactar els governs de CiU i del PP en el seu moment.
Álvarez admet un "error" d'Adif en la licitació de l'estació d'emergència del Prat
La ministra de Foment carrega la responsabilitat sobre Adif per haver hagut de retirar la licitació de les obres del PAET 24 hores abans que s'obrissin les pliques. Arran de la interpel·lació de CiU al Senat, Álvarez admet que es va cometre un "error" que ha sigut "corregit" amb l'anul·lació del concurs. Candini li demana que "depuri responsabilitats"
Pere Gendrau
Senat
Ult. Act. 17.09.2008 - 00:37 hs
Les coses s'han fet malament, però ha estat cosa d'Adif i és un fet molt puntual. Aquest és el missatge que ha volgut traslladar la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, per respondre la interpel·lació que li ha fet aquest dimarts la senadora de CiU Montserrat Candini, amb l'objectiu d'aclarir què ha passat amb l'estació d'emergència o PAET (punt d'avançament i estacionament de trens) que s'ha construït al Prat de Llobregat per al TGV.
La pregunta de Candini estava basada en la notícia que va publicar l'AVUI el 29 d'agost. En aquestes línies, es denunciava que l'empresa Isolux-Corsán havia construït una estació per a maniobres d'evacuacions i emergències. I que les obres ja estaven gairebé acabades quan encara no s'havia licitat el projecte.
El fet es va agreujar quan, el passat 9 de setembre, el dia abans de la data fixada per obrir les ofertes de les empreses que s'havien presentat al concurs per realitzar les obres, Adif anul·lés aquest procediment. Va ser llavors quan la senadora de CiU va plantejar la qüestió al Senat, per aclarir "la voluntat del govern espanyol respecte la modificació dels procediments de licitació de les obres públiques vinculades a determinades infraestructures".
Pel que fa al to de les intervencions d'Álvarez i Candini, s'ha de dir que la ministra ha assumit el rol de Maleni en estat pur, perquè ha començat per acusar la senadora de la federació d'incomplir el reglament del Senat. I és que, segons la titular de Foment, si l'objectiu era aclarir el procés de licitació de les obres del Prat, havia d'haver fet una pregunta i no una interpel·lació, que és més llarga. La resposta de Candini ha sigut que no és ella qui ha de dictaminar sobre què han de preguntar els senadors.
Centrant-se en la matèria concreta que es tractava, Álvarez ha confirmat que "Adif ha comès un error que ja s'ha contrarestat en desistir de la licitació". Era la seva manera de dir que l'empresa pública no va actuar correctament perquè va incloure en un únic expedient de licitació "actuacions que havia d'haver repartit en dos expedients": un per a les obres que queden per fer en el PAET i un altre –que no ha especificat– per a la part que ja està feta.
Pel que fa a la part ja feta, una possibilitat seria incloure-la en una ampliació de pressupost de la construcció del tram de la via del TGV que passa pel Prat. Tanmateix, Álvarez no ha entrat en aquests detalls. Sobre el motiu pel qual van avançar els treballs, Álvarez també ha assegurat que algunes instal·lacions s'havien de fer per "motius de seguretat" abans que circulés el TGV.
"Adif es vostè"
Per la seva banda, Montserrat Candini s'ha mostrat satisfeta perquè la ministra ha reconegut un "error" d'Adif. Ara bé, tot seguit li ha recordat: "Adif és vostè". Per aquest motiu, li ha demanat la "depuració de responsabilitats dins del seu equip". I, en aquest punt, ha afegit que si exigeix mesures és perquè no es tracta només d'un "error administratiu", sinó d'un atac a la "garantia de la transparència pública".
De la següent resposta de la ministra es dedueix que no pensa depurar cap responsabilitat, perquè s'ha limitat a destacar que s'estan demanant mesures per un "error" quan Adif ha licitat 16.000 milions d'euros sense errors en pocs anys. I no només això, sinó que Álvarez ha carregat també les culpes de diversos problemes que hi ha hagut amb l'alta velocitat a Catalunya al traçat del TGV que, segons ha assegurat, van pactar els governs de CiU i del PP en el seu moment.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.